Jak wynika z informacji opublikowanych przez firmę Sensor Tower, od czasu premiery iOS 11 użytkownicy urządzeń z tym systemem zainstalowali aplikacje korzystające z ARKit już 3 miliony razy.
Od 19 września ubiegłego roku, kiedy to deweloperzy otrzymali możliwość korzystania z frameworka ARKit, aplikacje wykorzystujące to rozwiązanie zainstalowane zostały na urządzeniach z systemem iOS ponad 13 milionów razy.
W ostatnich dwóch miesiącach w sieci pojawiło się masę przykładów wykorzystania biblioteki rzeczywistości rozszerzonej ARKit dostępnej w iOS 11. Nie na wszystkich urządzeniach z najnowszym systemem będzie się można jednak nią cieszyć.
Kilka dni temu pisaliśmy o doniesieniach, według których Apple zaprezentować miało drugą wersję frameworka ARKit, który pozwoli dwóm użytkownikom na interakcję z jedną przestrzenią składającą się z realnych i wirtualnych obiektów.
Już w marcu w San Francisco odbędzie się konferencja deweloperów gier, w której swój udział weźmie firma Apple. Przedstawi ona na niej swoją platformę ARKit do rzeczywistości rozszerzonej.
ARKit powoli zaczyna zyskiwać coraz większą popularność. Obecnie najchętniej korzystają z niego twórcy gier na urządzenia mobilne, jednak coraz częściej znajduje on zastosowania również w innych przedsięwzięciach. Dziś w muzeum Pérez w Miami otwarta została prawdopodobnie pierwsza na świecie wystawa wykorzystująca wspomnianą technologię.
Abhishek Singh od jakiegoś czasu eksperymentuje z możliwościami oferowanymi przez ARKit. Niedawno zaprezentował on ciekawą aplikację, pozwalającą odtworzyć w rzeczywistości rozszerzonej scenę z horroru The Ring. Teraz pokazał on swój kolejny projekt, bazujący na kultowej bijatyce Street Fighter II.
Podczas keynote otwierającego konferencję WWDC Apple zaprezentowało nową platformę rzeczywistości rozszerzonej - ARKit. Niektórzy z deweloperów, którzy pobrali wersje beta systemów operacyjnych oraz środowiska programistycznego Xcode, testują już to rozwiązanie. Efekty zabaw z ARKit można zobaczyć w sieci.
Od prezentacji iOS 11 podczas WWDC i udostępnienia pierwszej bety tego systemu, deweloperzy co chwila przedstawiają różne zastosowania dla biblioteki ARKit, pozwalającej na wykorzystanie rzeczywistości rozszerzonej. Może ona przydać się także w restauracjach.
Kilkukrotnie już pisałem o ARKit, czyli o nowym frameworku rzeczywistości rozszerzonej od Apple, który znalazł się w iOS 11. Prezentowałem też przykłady tego, co za jego pomocą można zrobić. Były to głównie demonstracje, proste gry, a czasem także programy użytkowe. Ciekawym przykładem wykorzystania rzeczywistości rozszerzonej ARKit jest aplikacja Dance Reality, służąca do nauki tańca.
Czas na kolejny przykład wykorzystania biblioteki rozszerzonej rzeczywistości - ARKit - dostępnej w iOS 11.
Wraz z dwunastą wersją systemu iOS, który zaprezentowany ma zostać podczas tegorocznej konferencji WWDC, zadebiutować ma kolejna iteracja frameworka ARKit, który pozwala tworzyć gry wykorzystujące technologię rozszerzonej rzeczywistości.
Firma badawcza Apptopia opublikowała raport w którym przedstawiono dane dotyczące przyjęcia ARKit w ciągu ostatnich czterech miesięcy.
Co kilka dni piszę na swoim blogu o nowych przykładach wykorzystania biblioteki ARKit dostępnej w iOS 11. Wiele z nich robi naprawdę bardzo dobre wrażenie, a część to nawet praktyczne rozwiązania pewnych problemów. Nic jednak dotąd nie zrobiło na mnie takiego wrażenia, jak demo gry The Machines dla iOS, wykorzystujące ARKit.
Firma Apple poinformowała dziś, że platforma ARKit 3.5 jest już dostępna dla deweloperów. Aktualizacja dodaje wsparcie dla skanera LiDAR, w który wyposażone są nowe modele iPadów Pro.
Jest kolejny, godny uwagi, przykład wykorzystania biblioteki ARKit w iOS 11. Po wirtualnych meblach, które można sobie rozstawić w pokoju jeszcze przed zakupem, po to by sprawdzić, czy pasują do danego wnętrza, przyszedł czas na sztukę, a dokładnie na obrazy i grafiki niezależnych artystów.
Podczas zakończonej niedawno konferencji WWDC 18 Apple zaprezentowało deweloperom m.in. nowy silnik rzeczywistości rozszerzonej ARKit 2. Dzięki niemu możliwe będzie nie tylko dodawanie wirtualnych obiektów do obrazu widzianego przez kamerę w iPhonie czy iPadzie, ale także wyświetlanie informacji na temat tych jak najbardziej realnych przedmiotów.
Początkowe zainteresowanie deweloperów aplikacji dla iOS rzeczywistością rozszerzoną opartą o ARKit mocno się zmniejszyło. Spadła też liczba ciekawych pomysłów na ich wykorzystanie, choć co jakiś czas pojawia się w tym temacie coś ciekawego. Tutaj warto wspomnieć o dość prostych jeszcze realizacjach sceny z filmu „The Ring”.
Zbliża się premiera nowego systemu operacyjnego iOS 11, którego jedną z największych nowości będzie rzeczywistość rozszerzona oparta na bibliotece ARKit. Od udostępnienia pierwszej wersji beta niemal codziennie pojawiają się nowe przykłady tego, jak można ją wykorzystać. Dwa najnowsze to uniwersalne narzędzie do mierzenia oraz rejestrator dźwięku z graficznym przedstawieniem w rzeczywistości rozszerzonej jego zapisu.
Dziennikarze serwisu TechCrunch spotkali się z twórcami gotowych aplikacji wykorzystujących ARKit, które prawdopodobnie pojawią się w App Store jako pierwsze.