Od 19 września ubiegłego roku, kiedy to deweloperzy otrzymali możliwość korzystania z frameworka ARKit, aplikacje wykorzystujące to rozwiązanie zainstalowane zostały na urządzeniach z systemem iOS ponad 13 milionów razy.

Najpopularniejszą kategorią aplikacji wykorzystujących technologię rozszerzonej rzeczywistości są gry. Miesiąc po premierze iOS 11 i ARKit stanowiły one 35% wszystkich aplikacji zbudowanych w technologii ARKit. Obecnie odsetek ten wynosi 47%. Na drugim miejscu znalazły się aplikacje z kategorii Narzędzia. Stanowią one obecnie 15% wszystkich takich aplikacji. Oznacza to spadek o 4 punkty procentowe. W pierwszej szóstce znalazły się także następujące kategorie: Rozrywka, Styl życia, Fotografia i Wideo oraz Edukacja.

Autorzy raportu zwracają uwagę na to, że w kategorii Gry od kilku na czołowych miejscach znajdują się te same pozycje, sugerując, że nie pojawia się zbyt wiele godnych uwagi tytułów. Nieco inaczej wygląda to w innych kategoriach. Bardzo dobre oceny zebrała aplikacja LEGO AR Studio, którą łączy tradycyjne zestawy klocków ze światem cyfrowym.

Wśród najpopularniejszych aplikacji korzystających z ARKit znalazły się między innymi gra AR Dragon, IKEA Place, AR MeasureKit oraz CamToPlan Pro. Zarówno dla kategorii płatnych, jak i dla osób zarabiających, pobrania aplikacji ARKit są oparte głównie na kategorii Narzędzia.

Prawdopodobne jest, że coraz większą popularnością będą cieszyć się aplikacje z kategorii Edukacja. Warto przypomnieć, że podczas wtorkowej konferencji zaprezentowano rozwiązania wykorzystujące rozszerzoną rzeczywistość, które w najbliższej przyszłości wspierać będą edukację.

Źródło: MacRumors