Street Fighter w rzeczywistości rozszerzonej, czyli kolejny ciekawy pomysł na wykorzystanie ARKit
Abhishek Singh od jakiegoś czasu eksperymentuje z możliwościami oferowanymi przez ARKit. Niedawno zaprezentował on ciekawą aplikację, pozwalającą odtworzyć w rzeczywistości rozszerzonej scenę z horroru The Ring. Teraz pokazał on swój kolejny projekt, bazujący na kultowej bijatyce Street Fighter II.
Gra przygotowana przez Singha opiera się z grubsza na tych samych założeniach, co oryginalny Street Fighter II. Gracze sterują w niej dwoma walczącymi ze sobą postaciami, mogącymi poruszać się w dwóch wymiarach. Zamiast znanych z oryginału płaskich sprite'ów zobaczymy w niej jednak trójwymiarowe modele postaci, które można oglądać z wszystkich stron. Areną walki staje się zaś dowolna płaska powierzchnia, na którą gracze skierują obiektywy swoich iPhone'ów. Rozmiar postaci dopasowuje się do wymiarów podłoża, dzięki czemu grając na chodniku sterujemy naturalnej wielkości bohaterami, natomiast przenosząc grę na stół kontrolujemy ich miniaturowe wersje. W grze mogą brać udział dwie osoby, obserwujące starcie przez obiektywy swoich iPhone'ów z dowolnej perspektywy.
Niestety, jak na razie nic nie wskazuje na to, by zaprezentowana powyżej gra została w najbliższym czasie udostępniona w App Store. To samo tyczy się zresztą pozostałych projektów Singha wykorzystujących ARKit, które, jak twierdzi sam autor, nie są skończonymi aplikacjami, lecz prostymi prototypami pokazującymi możliwości oferowane przez rzeczywistość rozszerzoną.
Źródło: 9to5mac