Regulamin forum
Wstęp
Dziękujemy za stosowanie się do tych reguł stworzonych z myślą o dyskusyjnym i społecznym charakterze forum, spokoju, kulturze i bezpieczeństwie korzystających z niego internautów.
Osoby konsekwentnie i uporczywie naruszające te zasady mogą spotkać się z niechęcią użytkowników a także utratą przywileju pisania postów poprzedzoną ostrzeżeniem.
Poniższe reguły są integralną częścią zasad korzystania z Forum Myapple.
Jeśli nie akceptujesz tych zasad , musisz zaprzestać użytkowania jakiekolwiek działu lub projektu Myapple.
Zasady umieszczania wpisów na stronie MyApple.pl
Krok pierwszy: zdobycie wiedzy o problemie. Na samym początku postaraj się dowiedzieć czy ktokolwiek zadał już pytanie, które masz zamiar Ty zadać. Wyodrębnij ze swojego pytania słowa kluczowe. Wpisz je w wyszukiwarkę. Spróbuj również skorzystać z wyszukiwarki sieciowej typu google - prawdopodobnie nie jesteś pierwszą osobą z takim problemem, możesz w sieci znaleźć przynajmniej podstawową odpowiedź na swoje pytanie. Tym bardziej jeśli Twoje pytanie dotyczy “gorącego” tematu lub urządzenia ( nowości rynkowych) jest szansa, że na forum toczy się właśnie na ten temat dyskusja. Przeczytaj ją zanim napiszesz swój pierwszy post lub założysz nowy wątek.
Jeśli zamierzasz podać na forum link do ciekawostki , upewnij się czy już nie został on podany.
Krok drugi: uważnie wybierz miejsce gdzie umieścisz swój post. Staraj się wybrać prawidłowy dział dla Twojego postu. Nie duplikuj postów w innych działach, nie zakładaj nowego wątku nawet jeśli nie doczekałeś się odpowiedzi. Daj innym użytkownikom forum przeczytać co napisałeś i zastanowić się nad problemem, pamiętaj, nie każdy jest na forum w tym czasie , w którym Ty na nim przebywasz. Duplikaty, źle umieszczone posty lub wątki mogą być przeniesione lub usunięte bez powiadomienia.
Pamiętaj by w dziale , w którym chcesz napisać post, spojrzeć na ogłoszenia lub przyklejone wątki. Często zawierają one zasady właściwe dla działu lub są odpowiedzią na często spotykane pytania i problemy.
Krok trzeci: Dobrze zatytułuj wątek. Uważnie zastanów się nad tytułem wątku. Z zasady tytuł powinien być streszczeniem problemu. Nie tytułuj wątku samym faktem , że masz problem. To już wiemy. Gdybyś nie miał problemu, nie zadawałbyś pytania na forum. Przykład dobrego tytułu: “ Safari nie uruchamia się” Przykład złego: “Pomocy! Coś się dzieje z komputerem!”
Krok czwarty: poprawnie zadawaj pytania. Staraj się opisać problem i uwzględnić jak najwięcej szczegółów. Rodzaj komputera, systemu operacyjnego, określ problem jak możesz najlepiej. Im więcej detali tym większa szansa na diagnozę a tym samym na użyteczną pomoc.
Krok piąty: współpracuj. Podejmij dyskusję z osobami, które starają Ci się pomóc - opisz czy ich sugestie zadziałały czy nie , doprecyzuj coś jeśli zostaniesz o to poproszony. Poświęć swój czas tak jak ktoś poświęca czas Tobie. Podziękuj, możesz też nagrodzić osoby, które Ci pomogły klikając na ikonkę ludzika pod ich awatarem. Przyznajesz w ten sposób punkty reputacji.
O moderacji
Moderatorzy ( oraz SM) i Administratorzy mają przywilej ostatniego słowa dotyczącego moderacji dyskusji, w przywilej ten wchodzą: prawo do zamykania, wymazywania a także edycji treści i tytułów wątków oraz prawo do edycji i kasowania postów z jakiegokolwiek powodu związanego z moderacją forum. Jakkolwiek przyczyny podjęcia takich działań powinny być wyjaśnione, złożenie wyjaśnień jest dobrowolne i nie musi nastąpić, nawet na żądanie. Należy zaznaczyć, że przeoczenie przez moderatora naruszenia regulaminu nie oznacza przedawnienia takiego naruszenia a także dopuszczalności takich naruszeń w przyszłości.
Prawo do ostatecznej decyzji dotyczącej zawartości merytorycznej i kierunku rozwoju forum mają Administratorzy. Mogą oni konsultować swoje pomysły z Użytkownikami Forum a także Moderatorami , zachowują jednak przywilej ostatniego słowa.
Inne zasady
Pod żadnym pozorem nie umieszczaj we wpisach treści dla dorosłych. Forum to odwiedzają także użytkownicy niepełnoletni, a wielu innych użytkowników odwiedza Forum w czasie przebywania w pracy - gdzie taka zawartość na ekranach ich komputerów może być naruszeniem panujących tam zasad.
Na forum zabrania się używania wulgarnych bądź w inny sposób obraźliwych nazw użytkownika (nick). Posiadacz takiego konta zostanie zbanowany, a ban zostanie usunięty dopiero po zgłoszeniu administracji nowej nazwy użytkownika.
Wątki lub wpisy z łączami do plików chronionych prawem autorskim, opisujące jak takie pliki zdobyć, będą usuwane.
Zachowaj poziom. Mimo, że nie będziemy oceniać Twoich poglądów, musisz umieć podawać je w cywilizowany i kulturalny sposób.
Administracja Forum MyApple.pl głęboko wierzy w prawo człowieka do informacji, wolność wypowiedzi i swobodę wygłaszania opinii, nie ponosi jednak odpowiedzialności za intencje użytkowników, treści przez nich zamieszczane na łamach MyApple.pl oraz zastosowanie informacji i wiedzy zdobytej na forum myapple.
Forum myapple jest miejscem przeznaczonym na dyskusje o problemach związanych z użytkowaniem sprzętu i oprogramowania wyprodukowanego przez Apple lub współpracującego z urządzeniami tej firmy. Jakkolwiek inne tematy nie są zabronione to jedynym miejscem podjęcia dyskusji innej niż programowo/sprzętowa Apple jest dział Think Different. Podlega on wszystkim innym punktom niniejszego regulaminu.
W wątkach/wpisach nie dopuszczamy personalnych uwag oraz dyskusji o innych użytkownikach forum.
Nie pisz postów o zerowej wartości merytorycznej. Nie torpeduj wątków ani nie sprowadzaj ich na manowce. Jakkolwiek dopuszczamy kulturalny OT , nie może on przeobrażać oryginalnego tematu w inny temat. Jeśli dyskusja ma zmierzać w tym kierunku - załóż nowy temat.
Moderatorzy mają prawo wyodrębnić posty niepowiązane z tematem i przenieść je w inne miejsce, z koszem włącznie.
Nie udzielaj "prywatnych" odpowiedzi (PW, e-mail) na zadane publicznie (tj. w postach) pytania dotyczące omawaianego tematu lub problemu - kłóci się to z ideą i celami Forum, jakimi są możliwość publicznego zadawania pytań i prawo wszystkich uczestników dyskusji do poznania odpowiedzi na nie. Natomiast korzystaj z "prywatnych" kanałów jeśli Twoje uwagi czy komentarze nie dotyczą meritum wątku ("off-topic"), i ich obecność w wątku nie będzie wnosiła niczego istotnego do tematu, i będzie tylko zaśmiecała dyskusję ("trollowanie", "spamowanie", etc.)
Sprawdź pisownię i gramatykę swojej wypowiedzi. Nie tylko spowoduje to lepsze zrozumienie Twojej wypowiedzi przez innych ale też pozwoli Ci na zachowanie szacunku do Twojej osoby. Przy okazji nie dostarczysz innym pretekstu do ataków na Twoje słownictwo i styl w zastępstwie prawdziwej dyskusji.
Nie nadużywaj możliwości publikowania obrazków. Staraj się przyciąć obrazek do tych rejonów, które pokazują problem. Wklejanie do wpisu (postowanie) całych obrazków jest dopuszczalne w wątkach wyraźnie do tego przeznaczonych ( “Pokaż moje biurko” itp). Kwestie sygnatur regulują osobne przepisy.
Na forum myapple obowiązuje zasada “Zero tolerancji dla spamu”. Spamer będzie usunięty z naszego forum (zbanowany) bez ostrzeżenia i możliwości powrotu na forum. Za spam uznawane będą między innymi odnośniki do komercyjnych stron umieszczane także w profilu, podpisie lub emblemacie użytkownika.
Rozwinięcie regulaminu znajduje się w dziale Informacje
Tam zamieszczane są komunikaty dotyczące zmian na forum, nowych funkcjonalności, grup uprzywilejowanych, itd.
Publikując wpis na forum, jego autor oświadcza, że udziela równocześnie nieodpłatnie, nieograniczonej czasem zgody na rozpowszechnianie jego treści w
internecie.
Administracja nie odpowiada za treści umieszczane przez użytkowników.
Administracja zastrzega sobie możliwość zmian w regulaminie.
Dziękujemy za stosowanie się do tych reguł stworzonych z myślą o dyskusyjnym i społecznym charakterze forum, spokoju, kulturze i bezpieczeństwie korzystających z niego internautów.
Osoby konsekwentnie i uporczywie naruszające te zasady mogą spotkać się z niechęcią użytkowników a także utratą przywileju pisania postów poprzedzoną ostrzeżeniem.
Poniższe reguły są integralną częścią zasad korzystania z Forum Myapple.
Jeśli nie akceptujesz tych zasad , musisz zaprzestać użytkowania jakiekolwiek działu lub projektu Myapple.
Zasady umieszczania wpisów na stronie MyApple.pl
Krok pierwszy: zdobycie wiedzy o problemie. Na samym początku postaraj się dowiedzieć czy ktokolwiek zadał już pytanie, które masz zamiar Ty zadać. Wyodrębnij ze swojego pytania słowa kluczowe. Wpisz je w wyszukiwarkę. Spróbuj również skorzystać z wyszukiwarki sieciowej typu google - prawdopodobnie nie jesteś pierwszą osobą z takim problemem, możesz w sieci znaleźć przynajmniej podstawową odpowiedź na swoje pytanie. Tym bardziej jeśli Twoje pytanie dotyczy “gorącego” tematu lub urządzenia ( nowości rynkowych) jest szansa, że na forum toczy się właśnie na ten temat dyskusja. Przeczytaj ją zanim napiszesz swój pierwszy post lub założysz nowy wątek.
Jeśli zamierzasz podać na forum link do ciekawostki , upewnij się czy już nie został on podany.
Krok drugi: uważnie wybierz miejsce gdzie umieścisz swój post. Staraj się wybrać prawidłowy dział dla Twojego postu. Nie duplikuj postów w innych działach, nie zakładaj nowego wątku nawet jeśli nie doczekałeś się odpowiedzi. Daj innym użytkownikom forum przeczytać co napisałeś i zastanowić się nad problemem, pamiętaj, nie każdy jest na forum w tym czasie , w którym Ty na nim przebywasz. Duplikaty, źle umieszczone posty lub wątki mogą być przeniesione lub usunięte bez powiadomienia.
Pamiętaj by w dziale , w którym chcesz napisać post, spojrzeć na ogłoszenia lub przyklejone wątki. Często zawierają one zasady właściwe dla działu lub są odpowiedzią na często spotykane pytania i problemy.
Krok trzeci: Dobrze zatytułuj wątek. Uważnie zastanów się nad tytułem wątku. Z zasady tytuł powinien być streszczeniem problemu. Nie tytułuj wątku samym faktem , że masz problem. To już wiemy. Gdybyś nie miał problemu, nie zadawałbyś pytania na forum. Przykład dobrego tytułu: “ Safari nie uruchamia się” Przykład złego: “Pomocy! Coś się dzieje z komputerem!”
Krok czwarty: poprawnie zadawaj pytania. Staraj się opisać problem i uwzględnić jak najwięcej szczegółów. Rodzaj komputera, systemu operacyjnego, określ problem jak możesz najlepiej. Im więcej detali tym większa szansa na diagnozę a tym samym na użyteczną pomoc.
Krok piąty: współpracuj. Podejmij dyskusję z osobami, które starają Ci się pomóc - opisz czy ich sugestie zadziałały czy nie , doprecyzuj coś jeśli zostaniesz o to poproszony. Poświęć swój czas tak jak ktoś poświęca czas Tobie. Podziękuj, możesz też nagrodzić osoby, które Ci pomogły klikając na ikonkę ludzika pod ich awatarem. Przyznajesz w ten sposób punkty reputacji.
O moderacji
Moderatorzy ( oraz SM) i Administratorzy mają przywilej ostatniego słowa dotyczącego moderacji dyskusji, w przywilej ten wchodzą: prawo do zamykania, wymazywania a także edycji treści i tytułów wątków oraz prawo do edycji i kasowania postów z jakiegokolwiek powodu związanego z moderacją forum. Jakkolwiek przyczyny podjęcia takich działań powinny być wyjaśnione, złożenie wyjaśnień jest dobrowolne i nie musi nastąpić, nawet na żądanie. Należy zaznaczyć, że przeoczenie przez moderatora naruszenia regulaminu nie oznacza przedawnienia takiego naruszenia a także dopuszczalności takich naruszeń w przyszłości.
Prawo do ostatecznej decyzji dotyczącej zawartości merytorycznej i kierunku rozwoju forum mają Administratorzy. Mogą oni konsultować swoje pomysły z Użytkownikami Forum a także Moderatorami , zachowują jednak przywilej ostatniego słowa.
Inne zasady
Pod żadnym pozorem nie umieszczaj we wpisach treści dla dorosłych. Forum to odwiedzają także użytkownicy niepełnoletni, a wielu innych użytkowników odwiedza Forum w czasie przebywania w pracy - gdzie taka zawartość na ekranach ich komputerów może być naruszeniem panujących tam zasad.
Na forum zabrania się używania wulgarnych bądź w inny sposób obraźliwych nazw użytkownika (nick). Posiadacz takiego konta zostanie zbanowany, a ban zostanie usunięty dopiero po zgłoszeniu administracji nowej nazwy użytkownika.
Wątki lub wpisy z łączami do plików chronionych prawem autorskim, opisujące jak takie pliki zdobyć, będą usuwane.
Zachowaj poziom. Mimo, że nie będziemy oceniać Twoich poglądów, musisz umieć podawać je w cywilizowany i kulturalny sposób.
Administracja Forum MyApple.pl głęboko wierzy w prawo człowieka do informacji, wolność wypowiedzi i swobodę wygłaszania opinii, nie ponosi jednak odpowiedzialności za intencje użytkowników, treści przez nich zamieszczane na łamach MyApple.pl oraz zastosowanie informacji i wiedzy zdobytej na forum myapple.
Forum myapple jest miejscem przeznaczonym na dyskusje o problemach związanych z użytkowaniem sprzętu i oprogramowania wyprodukowanego przez Apple lub współpracującego z urządzeniami tej firmy. Jakkolwiek inne tematy nie są zabronione to jedynym miejscem podjęcia dyskusji innej niż programowo/sprzętowa Apple jest dział Think Different. Podlega on wszystkim innym punktom niniejszego regulaminu.
W wątkach/wpisach nie dopuszczamy personalnych uwag oraz dyskusji o innych użytkownikach forum.
Nie pisz postów o zerowej wartości merytorycznej. Nie torpeduj wątków ani nie sprowadzaj ich na manowce. Jakkolwiek dopuszczamy kulturalny OT , nie może on przeobrażać oryginalnego tematu w inny temat. Jeśli dyskusja ma zmierzać w tym kierunku - załóż nowy temat.
Moderatorzy mają prawo wyodrębnić posty niepowiązane z tematem i przenieść je w inne miejsce, z koszem włącznie.
Nie udzielaj "prywatnych" odpowiedzi (PW, e-mail) na zadane publicznie (tj. w postach) pytania dotyczące omawaianego tematu lub problemu - kłóci się to z ideą i celami Forum, jakimi są możliwość publicznego zadawania pytań i prawo wszystkich uczestników dyskusji do poznania odpowiedzi na nie. Natomiast korzystaj z "prywatnych" kanałów jeśli Twoje uwagi czy komentarze nie dotyczą meritum wątku ("off-topic"), i ich obecność w wątku nie będzie wnosiła niczego istotnego do tematu, i będzie tylko zaśmiecała dyskusję ("trollowanie", "spamowanie", etc.)
Sprawdź pisownię i gramatykę swojej wypowiedzi. Nie tylko spowoduje to lepsze zrozumienie Twojej wypowiedzi przez innych ale też pozwoli Ci na zachowanie szacunku do Twojej osoby. Przy okazji nie dostarczysz innym pretekstu do ataków na Twoje słownictwo i styl w zastępstwie prawdziwej dyskusji.
Nie nadużywaj możliwości publikowania obrazków. Staraj się przyciąć obrazek do tych rejonów, które pokazują problem. Wklejanie do wpisu (postowanie) całych obrazków jest dopuszczalne w wątkach wyraźnie do tego przeznaczonych ( “Pokaż moje biurko” itp). Kwestie sygnatur regulują osobne przepisy.
Na forum myapple obowiązuje zasada “Zero tolerancji dla spamu”. Spamer będzie usunięty z naszego forum (zbanowany) bez ostrzeżenia i możliwości powrotu na forum. Za spam uznawane będą między innymi odnośniki do komercyjnych stron umieszczane także w profilu, podpisie lub emblemacie użytkownika.
Rozwinięcie regulaminu znajduje się w dziale Informacje
Tam zamieszczane są komunikaty dotyczące zmian na forum, nowych funkcjonalności, grup uprzywilejowanych, itd.
Publikując wpis na forum, jego autor oświadcza, że udziela równocześnie nieodpłatnie, nieograniczonej czasem zgody na rozpowszechnianie jego treści w
internecie.
Administracja nie odpowiada za treści umieszczane przez użytkowników.
Administracja zastrzega sobie możliwość zmian w regulaminie.