Stosunkowo wolna implementacja ARKit do programów dla iOS
Firma badawcza Apptopia opublikowała raport w którym przedstawiono dane dotyczące przyjęcia ARKit w ciągu ostatnich czterech miesięcy.
Najnowsze informacje świadczą o tym, że deweloperzy szybko zaczęli wykorzystywać rozszerzoną rzeczywistość w swoich aplikacjach. We wrześniu w sklepie App Store pojawiło się około trzystu aplikacji opartych na frameworku ARKit. Pozostałe trzy miesiące wypadły już słabiej. W październiku wydano 200 aplikacji, a w listopadzie i grudniu odpowiednio 155 i 170 programów.
Niemal jedna trzecia oprogramowania z rozszerzoną rzeczywistością to gry, 13,2-procentowy udział mają aplikacje z kategorii Rozrywka. Na trzecim miejscu uplasowały się Narzędzia (11,9%). Programy związane z edukacją osiągnęły prawie 8% udziału.
W jednym z wywiadów, Tim Cook powiedział, że według niego rozszerzona rzeczywistość jest genialnym pomysłem, jak sam smartfon.
I regard AR as a big idea like the smartphone. The smartphone is for everyone, we don’t have to think the iPhone is about a certain demographic, or country or vertical market: it’s for everyone. I think AR is that big, it’s huge.
Źródło: 9To5Mac