Tak, abonament, wygodniejszy i prosty w obsłudze, w Play narazie nie ma tej usługi.
e-sim – dyskusja.
#176
Napisano 25 lipca 2020 - 14:18
#177
Napisano 25 lipca 2020 - 16:42
Jak napisałem wyżej moje prawie dwuletnie doświadczenie z esimami, jest jak najbardziej pozytywne.
Właśnie to rozgraniczenie jest istotne, abonament wygrywa przy eSim ale tak nie powinno być,
cokolwiek się nie wydarzy jesteś udupiony, opisałem wszystkie możliwe przypadki wyżej właśnie
dlatego, żeby ustrzec Was i wszystko o czym piszę dotyczy oferty na kartę.
Jestem absolutnym przeciwnikiem abonamentów i wiązania się na lata chyba, że masz dużą firmę
i dla wielu pracowników podpisujesz dużą umowę, to zmienia postać rzeczy ale osobiście prywatnie
nie uznaję kompletnie abonamentu. Przejadło mi się właśnie przez takie wałki wielkich korporacji
betonowych i mam umowowstręt, nic tego nie zmieni. Dodatkowo nic nie zmieni mojej oceny Orange
po tej wariackiej akcji, bo przecież mają nr pesel, masz konto, masz w nim email, kilka numerów,
czy nie można byłoby taki utracony sSim aktywować np potwierdzonym mailem czy sms na inny nr.,
którego jestem oficjalnym właścicielem? Nawet jak tak srają ogniem, bo ktoś coś, to przecież można
to zrobić dzwoniąc na infolinię weryfikując się osobiście i podając ten środek komunikacji do aktywacji
nowego eSima? Niee, po co poprawić, ułatwić jak można zatruć życie uvżyszkodnikowi i pokazać,
że na abonament nie ma problemu, więc będziemy ci uprzykrzać, może się przekonasz do usidlenia ...
Taki mam wniosek, inne firmy mogą nie segregować aż tak wyraźnie tych dwóch kategorii usług, ale
taki właśnie Orange wziął sobie za pkt honoru nie ułatwić, bo po co. Oj ja im wystawię laurkę teraz
wszędzie gdzie się da, zasłużyli na hejt.
- wopo lubi to
#178
Napisano 25 lipca 2020 - 19:15
Podobnie, jak TY również jestem przeciwnikiem umów i abonamentów, mam usługi na kartę u 4 naszych głównych operatorów (dla zabawy i pró, i zgadzam się że Orange w usłudze zamiany esim w ofercie na kartę nie działa dobrze, ale mam też u nich abonament który pozwala mi na sklonowanie mojego numeru na kilka urządzeń z esim ( na kartę zamieniasz tylko sim na esim na jednym urządzeniu i to za darmo), ja za każdego esima dopłacam po 9 zł , mam np AW4 lte z klonem numeru...zakładam zegarek, airpdsy w uszy nie biorę ze sobą ani portfela, ani iphona...na rower, lekko i przyjemnie muzuka gra, odbieram i wykonuje połączenia, płace za zakupy....mnie się to podoba, kto w Polsce świadczy takie usługi??? Ja to po prostu lubię, jak niedogodności esimowe wystąpią, to zrezygnuje z nich.
#179
Napisano 26 lipca 2020 - 13:09
Ja bardzo chcę przejść na e-SIM, bo siedzę więcej za granicą niż w PL, a że Apple nie mogło pójść zwykłą drogą dual-sim, to PL kartę mam wyłączoną od miesięcy.
Co do samego Orange, to ja byłem jednym z ich pierwszych klientów (Idea) i naprawdę długo miałem problem, żeby znieść ich standardy oraz, co ważne w tym temacie, ceny.
A ważne dlatego, ze po tych nastu latach u nich, dawali mi oferty, które taki Play przebijał o 1000 długości. A związane z tematem jest to tak, że oprócz e-SIM w telefonie, czekam na AW, bo jak koledze powyżej, podoba mi się to, co AW oferuje w połączeniu z iP.
Ale żeby z tego skorzystać, muszę wrócić do Orange, czego nie chciałem już nigdy robić, między innymi ze względu na ceny.
I nadal, pozostając w temacie e-SIM, muszę powiedzieć, że to jest NIEWIARYGODNE, że taka nowoczesna (?) sieć jak Play, ma ten temat "gdzieś".
#180
Napisano 26 lipca 2020 - 14:18
Tak, abonament, wygodniejszy i prosty w obsłudze, w Play narazie nie ma tej usługi.
eSIM najprostszy w obsłudze jest we Flex-ie. Kartę wyśmiania się po zalogowaniu się do aplikacji. Autoryzacja smsem nie jest wymagana. W aplikacji można nawet zmienić eSIM na zwykłego SIM. Wystarczy kupić w najbliższym kiosku za 3 zł karta Flex. Wszystkie zmiany, w przeciwieństwie do abonamentu są bezpłatne.
- MasterM i lousylucky lubią to
#181
Napisano 26 lipca 2020 - 14:59
Trochę mi się ulało wyżej więc przepraszam za ilośc tekstu ale mam wrażenie, że to może być dla wielu
osób ważne. Będąc tu na miejscu w PL jakby nie ma stresu, wreszcie po 6h i 2 awanturach udało się
dostać email z kodem ale gdyby faktycznie trafiło się to np. na wycieczce w USA, padł iPhone na gw.
idziesz do AppStore i dają Ci nowego? jesteś w dupie niestety przez głupotę ludzi nieodpowiedzianych.
Zniesmaczony jestem tak, że przerzucam się na fizyczną kartę i zmieniam operatora, z tym najważniejszym
numerem, a eSim ewentualnie wrzucę sobie firmową, którą mogę olać w newralgicznym momencie i nic się
nie stanie. Odwykłem dzięki temu noszenia dwóch tel. zawsze byłem temu przeciwny i jakby eSim mi to
bardzo ułatwił ale okazuje się, że trzeba mieć świadomość, która karta jest dla koto ważna na tyle, by nie
zrobić sobie krzywdy tracąc ją przez to niedopracowanie operatora i zostając w dupie tylko przez to.
Możesz napisać w jaki sposób udało Ci się uzyskać kod QR na maila? Mam ten sam problem co Ty ,usunąłem przez pomyłkę Esim i teraz nie mam dostępu do własnego numeru a żeby aktywować inną kartę wysyłają mi sms aktywacyjny na numer esim hehe. pani na infolinii powiedziałe że tylko w salonie mogą to odpłatnie odkręcić. Może jest inny sposób?
#182
Napisano 26 lipca 2020 - 16:14
Możesz napisać w jaki sposób udało Ci się uzyskać kod QR na maila? Mam ten sam problem co Ty ,usunąłem przez pomyłkę Esim i teraz nie mam dostępu do własnego numeru a żeby aktywować inną kartę wysyłają mi sms aktywacyjny na numer esim hehe. pani na infolinii powiedziałe że tylko w salonie mogą to odpłatnie odkręcić. Może jest inny sposób?
Miałem to samo. Tylko salon.
#183
Napisano 26 lipca 2020 - 16:48
Możesz napisać w jaki sposób udało Ci się uzyskać kod QR na maila? Mam ten sam problem co Ty ,usunąłem przez pomyłkę Esim i teraz nie mam dostępu do własnego numeru a żeby aktywować inną kartę wysyłają mi sms aktywacyjny na numer esim hehe. pani na infolinii powiedziałe że tylko w salonie mogą to odpłatnie odkręcić. Może jest inny sposób?
Tylko i wyłącznie osobiście w każdym salonie Orange, nowy eSim jest do 5 razy darmowy w okresie jednego
miesiąca od zasilenia, a fizyczna karta 1 raz. Będąc osobiście podajesz email, kajaki mają Ci wysłać kod
innej metody nie ma. Idiotyzm do sześcianu, jak wyżej pisałem, masz konto zweryfikowane, możesz podać
drugi inny mr do wszelkich spraw, w tym właśnie awaryjnie do takiego sms aktywującego, masz tam podany
email od lat, a możesz podać każdy inny na który wyślą Ci kod, ale musisz być osobiście. ... Nie żenada?
Dla mnie kosmos, zlałem ich kompletnie i ostatecznie, przeniosłem 4 karty do Vikingów, akurat nie mam
rozwolnienia z dualsim, nie używam drugiego nr. i w sumie, to się przyczynili do tej mojej zmiany i ja się
bardzo cieszę. Będę miał tak banalne rzeczy jak połączenie oczekujące, przeniesienie połączenia, oferta
nolimit jest dokładnie w tej samej cenie, do tego kumulujący się pakiet 20GM po każdym doładowaniu
i cyklicznym odnowieniu tego więc jakby nie odczuję. Mam teraz kilka dni okazję sprawdzić zasięg i muszę
przyznać, że Orange w miejscach mojego najczęstszego przebywania jest ciągle kreskę niżej, więc jeszcze
w tym zakresie chyba zyskam. Ktoś zapyta po co mi był eSim skoro używam jednej karty, otóż zwykła ludzka
ciekawość. Oczywiście, że mam drugi nr, taki awaryjny i on jest właśnie w sieci Viking, z tego powodu mam
eSim z Orange, bo Play nie ma, wyłącznie fizyczną kartę i chcąc tą zabawę przeprowadzić musiałem tędy.
#184
Napisano 26 lipca 2020 - 19:11
W Orange nie miałeś połączeń oczekujących???
Kto to są "Vikingowie"?
#185
Napisano 26 lipca 2020 - 19:14
W Orange nie miałeś połączeń oczekujących???
Kto to są "Vikingowie"?
Mobile Vikings
#186
Napisano 26 lipca 2020 - 21:18
W Orange nie miałeś połączeń oczekujących???
Kto to są "Vikingowie"?
W Orange na kartę nie ma żadnych dodatków tego typu, oczekujących, przekierowań nic.
Mobile Vikings macierzysta sieć to Play z roamingiem nadajników T-Mobile i Orange.
#187
Napisano 27 lipca 2020 - 19:46
Więc tak faktycznie wizyta w salonie była konieczna, jednakże przemiła Pani poprosiła o dowód osobisty i o podanie adresu email. Przesłała mi kod QR i po sprawie. A najlepsze jest to że wszystko bez jakichkolwiek kosztów.
#188
Napisano 27 lipca 2020 - 19:58
W Orange na kartę nie ma żadnych dodatków tego typu, oczekujących, przekierowań nic.
Mobile Vikings macierzysta sieć to Play z roamingiem nadajników T-Mobile i Orange.
Dzięki.
Czyli podsumowując: chcąc mieć jak najuniwersalniejszy e-SIM z możliwością posiadania tego samego numeru w np. AW, musi to byc Orange na abonament, tak?
#189
Napisano 27 lipca 2020 - 20:18
Tak, lub Orange Flex .
#190
Napisano 27 lipca 2020 - 22:35
Więc tak faktycznie wizyta w salonie była konieczna, jednakże przemiła Pani poprosiła o dowód osobisty i o podanie adresu email. Przesłała mi kod QR i po sprawie. A najlepsze jest to że wszystko bez jakichkolwiek kosztów.
Tak to prawda, ale wyobraź sobie że mieszkasz za granicą taj jak jak i nie masz dostęp do salonu. Sposób wymiany esim w Orange jest chory. Miałem taką sytuację. Dobrze,ze bylem w PL, Inaczej zostabym bez numeru.
Użytkownik krzysztofsds edytował ten post 27 lipca 2020 - 22:35
#191
Napisano 28 lipca 2020 - 08:22
Tak to prawda, ale wyobraź sobie że mieszkasz za granicą taj jak jak i nie masz dostęp do salonu. Sposób wymiany esim w Orange jest chory. Miałem taką sytuację. Dobrze,ze bylem w PL, Inaczej zostabym bez numeru.
No i to było powodem mojej frustracji i wkurzenia na tą sieć i na beton, który kompletnie
nie rozumie problemu w tym i ma go w dupie. Jak można cieszyć się z tak zarąbistej
funkcjonalności i jednocześnie nie widzieć w tym problemu? Skoro wystarczy kilka
kliknięć w salonie, na wszystkie inne funkcje wystarczy zweryfikowane konto i drugi
dodany zaufany nr właśnie do takich celów, to po jakiego grzyba przymusowa wizyta??
Koszmar i wielki błąd tej sieci i dopóki ktoś tego nie zmieni, ja z nimi nie chcę współpracować.
#192
Napisano 28 lipca 2020 - 13:18
Tak, lub Orange Flex .
A gdyby zdarzyła się sytuacja taka, jak u kolegi powyżej, to przy Flex można odzyskać kartę zdalnie?
#193
Napisano 28 lipca 2020 - 14:55
Podobno można aktywować zdalnie esim wiele razy w razie awarii, bez konieczności odwiedzin w salonie, a poza tym możesz mieć fizyczny sim z tym samym numerem, bez dodatkowych opłat, myślę, że więcej info w Orange.
#194
Napisano 28 lipca 2020 - 15:30
A gdyby zdarzyła się sytuacja taka, jak u kolegi powyżej, to przy Flex można odzyskać kartę zdalnie?
Tak. Napisałem jak to działa kilka postów wcześniej: https://myapple.pl/f...ja/?p=2264163
#195
Napisano 01 sierpnia 2020 - 07:57
Na szczęście nie zapłaciłem tych 25 zł. Dlaczego nie może być od razu aktywacji karty eSIM w Mój Orange, tak jak robi się to w Orange Flex?
#196
Napisano 01 sierpnia 2020 - 09:06
Ja mam Orange Free na kartę, już w iPhone Xs aktywowałem eSIM, jak chciałem odesłać go do serwisu czy kilka miesięcy temu przejść na 11 Pro, usuwałem eSIM z iPhone’a. Ale potem, żeby przejść na eSIM, musiałem iść do salonu po fizyczną kartę, żeby aktywować iPhone’a i móc wymienić ją na wbudowaną.
Nie musiałeś iść do salonu. W Orange Free sam możesz wymienić eSIM na zwykły SIM. Wystarczy kupić starter Orange w kiosku. Koszt samodzielnej wymiany karty to 15 zł.
Owszem. Wymiana karty w FLEXie jest łatwa i przyjemna. Ale poszło to w przeciwnym kierunku. Wymiana jest zbyt łatwa. Wystarczy znać maila i hasło do aplikacji aby w kilka minut przejąć czyjś numer.
#197
Napisano 01 sierpnia 2020 - 10:58
Użytkownik MasterM edytował ten post 01 sierpnia 2020 - 10:58
#198
Napisano 01 sierpnia 2020 - 11:56
zmieniasz iPhone’a i w nowym iPhone’ie chcesz mieć eSIM, to musisz najpierw skorzystać z plastikowej karty. Mówię o Orange Free. I to jest bez sensu.
Nie musisz.
W pierwszej kolejności konfigurujesz "nowego" iPhone. Zlecasz wymianę z eSIM na eSIM. Potwierdzasz zlecenie kodem z sms-a który przyszedł na "starego" iPhona. Po chwili eSIM w nowym zaczyna działać, a w starym przestaje.
Wizyta w salonie jest potrzebna jeżeli usuniesz kartę w starym iPhonie lub z innych powodów stracisz możliwość odbierania smsów.
- MasterM lubi to
#199
Napisano 24 sierpnia 2020 - 04:25
Nie musiałeś iść do salonu. W Orange Free sam możesz wymienić eSIM na zwykły SIM. Wystarczy kupić starter Orange w kiosku. Koszt samodzielnej wymiany karty to 15 zł.
Owszem. Wymiana karty w FLEXie jest łatwa i przyjemna. Ale poszło to w przeciwnym kierunku. Wymiana jest zbyt łatwa. Wystarczy znać maila i hasło do aplikacji aby w kilka minut przejąć czyjś numer.
No ale musisz znać nie tylko email ale i hasło do tego emailu bo tam wysyłają QR, jak i również hasło do APPki albo panelu kontroli operadora żeby to ruszyć, a to już nie malo.
Ja mam w Orange hiszpańskim na prepaidzie i wymianę eSIM na eSIM przez APPke wprowadzili niedawno i jestem bardzo zadowolony bo w salonie to już im się nogi uginały jak wchodziłem.
Mam 5 numerów w rodzinie i prawie każdy ma eSIM i na początku ładna była jazda jak niechcący ktoś zmazał w ustawieniach. Na szczęście Orange w Hiszpanii nie bierze za wygenerowanie QR kasy
biorą tylko jak przechodzisz z eSIM na fizyczny SIM.
Moim zdaniem zabezpieczyć dobrze email na który się wysyła QR podwójnym uwierzytelnianiem i tyle. Tak samo możesz zgubić dowód i ktoś zrobi kopie SIMu w salonie. Moim zdaniem ryzyko takie samo
Ja czekam aż wprowadzi PLAY w Polsce na prepaidzie, bo mam 2 numery i chciałbym miec chociaż jeden na eSIM na iPhonie.
iPhone 11 Pro - iOS 13.3 Jailbreak Unc0ver iPhone 7 - iOS 13.5 Jailbeak Unc0ver iPhone 5s - iOS 11.3.1 Jailbreak Unc0ver iPhone 4s - iOS 8.4 iPhone 4 - iOS 7.1.2 iPad Mini 5 - iOS 13.3 Jailbreak Unc0ver iPad Mini 2012 - iOS 9.3.5 MBP 16" i7
#200
Napisano 24 sierpnia 2020 - 05:48
No ale musisz znać nie tylko email ale i hasło do tego emailu bo tam wysyłają QR,
Flex nie wysyła kodu QR. eSIM jest generowany przez aplikację.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 3
0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych