Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
* * * * * 1 głosy

e-sim – dyskusja.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
263 odpowiedzi w tym temacie

#151 iLuk45z

iLuk45z
  • 595 postów
  • SkądŁDZ/Swansea

Napisano 27 września 2019 - 12:59

Telefon po resecie. Bez zmian.

To Orange Flex, jakaś loteria jest mam XR, zainstalowałem apkę już jakiś czas temu i u mnie nadal nie opcji wyboru esim, fakt miałem wtedy betę iOS 13, ale teraz już jest soft oficjalny, apka Flexa była 2-3 razy aktualizowana i nadal brak wyboru e sim, co najlepsze w robicie koleś ma nowego XS MAX jeszcze na iOs 12 i u niego po ściągnięciu Flexa i zalogowaniu opcji esim nadal nie ma. Jak przylecę na święta to będę musiał się chyba udać po fizyczną darmową kare i od razu wymienić na esim.


iPhone 3G 16GB-> iPhone 3GS 16GB -> iPhone 4 16GB Black -> iPhone 4S 16GB Black -> iPhone 5 16GB Black -> iPhone 6S 16GB Black -> iPhone SE 64GB Black -> iPhone 7 Plus 128GB (PRODUCT) Red -> iPhone 8 Plus 64GB Rose Gold -> iPhone XR 128GB Black -> iPhone 12 mini 128GB Blue -> iPhone 13 128GB Midnight -> iPhone 14 Pro 256GB Deep Purple  iPads --> iPad Mini 4 WiFi Space Grey -> iPad Air 32GB Silver WiFi+LTE -> iPad 7th Gen 32GB WiFi+LTE -> iPad 9th 64GB WiFi Sapce Grey


#152 ec1940c406

ec1940c406
  • 893 postów
  • Płeć:

Napisano 01 października 2019 - 15:40

Panowie, czy to normalne że jak dzwonię z głównej karty z Plusa, to esim z Orange Flexa się wyłącza?

 

https://imgur.com/MztrjgW



#153 madhunt3r

madhunt3r
  • 2 530 postów

Napisano 01 października 2019 - 16:15

Tak, tylko jedna sieć przy połączeniu może być aktywna przy dual sim.

iPhone 11 Pro Max | Macbook Air 13


#154 mpyro

mpyro
  • 154 postów
  • SkądDen Haag

Napisano 30 października 2019 - 12:35

Witam,mam pytanie.Mam Iphona 11 pro max i zegarek Samsunga Watch LTE. Mam na Iphonie esim i chciałem polaczyc zegarek przez siec komórkowa.Niestety nie moge bo wyskakuje mi komunikat:

Twój telefon nie jest zgodny z usługa komórkowa dla Twojego zegarka.

O co chodzi ?



#155 MC_

MC_
  • 6 830 postów

Napisano 30 października 2019 - 12:39

O to, że współpraca SW z iP jest bardzo upośledzona.


iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#156 landr

landr
  • 1 389 postów

Napisano 30 października 2019 - 13:36

Witam, w Orange ( na abonament, na kartę nie) możesz wygenerować kilka esim na tym samym numerze, na iphonie jedna esim, na samsungu kolejna esim, pamiętaj to są dodatkowe 9zł do abonamentu (pierwsza esim przez 6 miesięcy za darmo). Na iphone do pierwszej synchronizacji musisz mieć apke samsung watch, później rozłączasz bt i urządzenia działają oddzielnie.


Użytkownik landr edytował ten post 30 października 2019 - 13:43


#157 rafal886

rafal886
  • 1 315 postów

Napisano 02 listopada 2019 - 11:49

Czy jest możliwość tak jak w androidzie, żeby ustawić jedną kartę jako główną do rozmów, a drugą do internetu? :)


Użytkownik rafal886 edytował ten post 02 listopada 2019 - 11:49

Iphone 13 Pro Max Sierra Blue 256gb  MacBook Pro M1 13 16gb 256gb  AirPods 2 


#158 landr

landr
  • 1 389 postów

Napisano 02 listopada 2019 - 12:12

Domyślnie dla połączeń ustawiasz np. główny, a dane sieci kom. dodatkowy.



#159 rafal886

rafal886
  • 1 315 postów

Napisano 02 listopada 2019 - 12:28

Domyślnie dla połączeń ustawiasz np. główny, a dane sieci kom. dodatkowy.

 

Dzięki :)


Iphone 13 Pro Max Sierra Blue 256gb  MacBook Pro M1 13 16gb 256gb  AirPods 2 


#160 winmaciek

winmaciek
  • 6 506 postów
  • Płeć:

Napisano 03 grudnia 2019 - 14:55

Kochani, przypominam, że w dziale „Rozmowy ogólne” nie zadajemy pytań. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#161 Shrek

Shrek
  • 1 293 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 24 lipca 2020 - 13:02

Nadziałem się na beton w Orange niestety i chciałem przestrzec tylko niektórych entuzjastów.

Zapomniałem o eSim i wyzerowałem sobie iPhone, z powodów różnych, śmieci, starości systemu

itp. ale to nie ma znaczenia, ważne jest to, że pozbawiłem się telefonu na dłużej jakbym mógł się

spodziewać. Ogólnie system jest prosty, wchodzisz na stronę sieci, wymieniasz eSim na nowy

i sukces, ale oczywiście nie w Orange. Jaki dzban musiał wymyślić coś takiego, to ja nie wiem.

 

Tracisz kartę, tel, spadł, zgasł, cokolwiek go uziemiło, a Ty jesteś daleko od PL, wchodzisz na

stronę, logujesz się, w zakładce wymień kartę klikasz i szczęśliwy, że za moment będziesz miał

z powrotem swój nr aktywny czytasz, że właśnie system wysłał Ci SMS aktywacyjny nowy eSim

na nr, który właśnie masz wyłączony, bo "cokolwiek". Nie ma obejścia, nie ma możesz zadzwonić

i podać nr do aktywacji, po zweryfikowaniu po peselu, mailem użytym do rejestracji, bo przecież

mają email do konta, jesteś zweryfikowanym klientem, bo karta jest zarejestrowana i co? dupa ...

Nie i tyle. Jesteś pozbawiony numeru, na którym masz podpiętą papkę banku, wszelkie one

tematy i jesteś na drugiej półkuli, masz dostęp do sieci, masz eSim na kliknięcia ale jesteś w d...

 

Kolejny paradoks, wysyłasz rodzica, brata, krewnego, przyjaciela, ma napisane pełnomocnictwo

notarialne, bo jesteś zapobiegliwy i przed daleką podróżą zrobiłeś taki papierek za 25zł ... jedzie

człowiek, ma wszystko, a pan w salonie mówi, że nie mają Twojego płaszcza i co im zrobisz? 

Nie ważne notarialnie potwierdzony dok. do reprezentacji na tą okoliczność, możesz jechać do

urzędu przerejestrować samochód, możesz załatwić w zasadzie wszystko, nawet w banku ale

nie w Orange, bo to krajina absurdów jest, beton potepsowski nie do zrozumienia i tyle.

 

Kolejnym przekleństwem jest ta sama sytuacja ale czasowo równie żenująca jak te przykłady

powyżej. Straciłeś właśnie eSim i masz tą świadomość, że musisz być osobiście, ok, jedziesz

obsługa klika, wydaje Ci nowy eSim i informuje, że za moment przyjdzie email z kodem QR

na podany adres, podajesz dokładnie, literujesz jest ok, czekasz od 9 do teraz, bo byłeś pierwszy

rano o 9, jest 14 maila niema. Dzwonisz na infolinię, pani przekonuje, że nie może Ci pomóc, bo

nie ma wglądu w to, co zrobił salon, wkurzasz się, tłumaczysz, pani swoje nie bo nie. Proszę

dzwonić do salonu gdzie byłeś. Dzwonisz, pani już nie ma, jest inna, mówi Ci, że musisz czekać,

koleżanka wykonała zlecenie, powinno być zrealizowane ale ona nie może podejrzeć, bo nie ma

takiej możliwości. Nie może tez kliknąć Ci kolejnej aktywacji, bo to jest zablokowane, została

wydana nowa karta eSim, a gdzie jest, to ona nie wie. Możesz ew. przyjechać jeszcze raz, do tego

samego salonu, pani wówczas anuluje to zlecenie otwierając nowe i wyda Ci fizyczną kartę ...

 

Czy to nie jest jakieś kuriozum?? Bo ja czegoś tutaj nie rozumiem, przecież to jest kuźwa zwykły

prepaid, karta, nie abonament na iPhone 11 Pro Max 512GB za 8kzł z abon. za 250zł netto/mies.....

 

Beton, ignorancja, wdupiemanie, olewactwo, wyzysk i ściema, taki jest Orange. Zamierzam opisać

tą sytuację wszędzie gdzie się da, w nosie mam tą sieć i eSim, więcej nie dam się tak wrzucić.


 Only Apple 

#162 soczekpl

soczekpl
  • 3 183 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 24 lipca 2020 - 15:11

Też miałem coś podobnego po zakupie iPhone'a 11 Pro w zeszłym roku, odtworzyłem iPhone'a i skasowałem eSIM. Co ciekawe, w salonie Orange nie mogli wygenerować nowego kodu :P Był tylko ten stary, już użyty, który nie działał ponownie. Więc jedyne co pozostało to powrót na zwykłą kartę SIM.


Macbook Pro '14 M1 Pro / iPhone 15 Pro 128GB / Apple Watch series 7 SS 45mm / iPad Pro 2020 Cellular 128GB / AirPods Max / AirPods Pro & Pro 2


#163 Shrek

Shrek
  • 1 293 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 24 lipca 2020 - 15:50

Też miałem coś podobnego po zakupie iPhone'a 11 Pro w zeszłym roku, odtworzyłem iPhone'a i skasowałem eSIM. Co ciekawe, w salonie Orange nie mogli wygenerować nowego kodu :P Był tylko ten stary, już użyty, który nie działał ponownie. Więc jedyne co pozostało to powrót na zwykłą kartę SIM.

Trochę mi się ulało wyżej więc przepraszam za ilośc tekstu ale mam wrażenie, że to może być dla wielu

osób ważne. Będąc tu na miejscu w PL jakby nie ma stresu, wreszcie po 6h i 2 awanturach udało się

dostać email z kodem ale gdyby faktycznie trafiło się to np. na wycieczce w USA, padł iPhone na gw.

idziesz do AppStore i dają Ci nowego? jesteś w dupie niestety przez głupotę ludzi nieodpowiedzianych.

 

Zniesmaczony jestem tak, że przerzucam się na fizyczną kartę i zmieniam operatora, z tym najważniejszym

numerem, a eSim ewentualnie wrzucę sobie firmową, którą mogę olać w newralgicznym momencie i nic się

nie stanie. Odwykłem dzięki temu noszenia dwóch tel. zawsze byłem temu przeciwny i jakby eSim mi to

bardzo ułatwił ale okazuje się, że trzeba mieć świadomość, która karta jest dla koto ważna na tyle, by nie

zrobić sobie krzywdy tracąc ją przez to niedopracowanie operatora i zostając w dupie tylko przez to.


 Only Apple 

#164 tomk925

tomk925
  • 746 postów

Napisano 24 lipca 2020 - 16:10

Miałem podobny przypadek z esim u nich. Tak jest jak opisujesz i mocno się zdziwiłem że nie dało się tego normalnie załatwić przez internet albo telefonicznie. Dlatego wychodzę z założenia, że główna karta u mnie to normalny sim a esim mogę sobie dodatkowo mieć.

#165 landr

landr
  • 1 389 postów

Napisano 24 lipca 2020 - 17:35

Witam, mam trochę inne doświadczenie z esimami, aktualnie mam ich 4, 3 abonamentowe( iphone, ipad air3 lte, aw4 lte) pod jednym numerem i jednym wspólnym pakietem100gb (orange love), oraz esim na kartę i mam je od początku wprowadzenia przez Orange, na początku były pewne problemy ,ale ostanio radzę sobie przez orange.pl. Ostatnio Apple wymieniło mi na gwarancji iphona, wszedłem na konto orange ,usunąłem esima...otrzymałem nowy telefon, na orange.pl wygenerowałem sobie nowy kod i to wszystko, nowa opłata 5zł aktywacja i 9zł do abonamentu....odmienna sytuacja esim na kartę tu już tak dobrze nie jest, zamiana sim na esim, bez problemu, ale esim na sim, tylko salon i 25zł, chyba, że uszkodzony telefon oddajesz do serwisu to bez opłat. W moim przypadku gdy współdziele duży pakiet i ten sam numer  na trzech urządzeniach jest wygodne i podoba mi się, inni operatorzy nie dają takiej możliwości, a 4 tą fizyczna karta sim abonamentowa siedzi w starym SE i każde z tych czterech urządzeń mogę używać niezależnie od siebie i w różnych całkiem odległych miejscach.



#166 rafal886

rafal886
  • 1 315 postów

Napisano 24 lipca 2020 - 17:36

Nadziałem się na beton w Orange niestety i chciałem przestrzec tylko niektórych entuzjastów.

Zapomniałem o eSim i wyzerowałem sobie iPhone, z powodów różnych, śmieci, starości systemu

itp. ale to nie ma znaczenia, ważne jest to, że pozbawiłem się telefonu na dłużej jakbym mógł się

spodziewać. Ogólnie system jest prosty, wchodzisz na stronę sieci, wymieniasz eSim na nowy

i sukces, ale oczywiście nie w Orange. Jaki dzban musiał wymyślić coś takiego, to ja nie wiem.

 

Tracisz kartę, tel, spadł, zgasł, cokolwiek go uziemiło, a Ty jesteś daleko od PL, wchodzisz na

stronę, logujesz się, w zakładce wymień kartę klikasz i szczęśliwy, że za moment będziesz miał

z powrotem swój nr aktywny czytasz, że właśnie system wysłał Ci SMS aktywacyjny nowy eSim

na nr, który właśnie masz wyłączony, bo "cokolwiek". Nie ma obejścia, nie ma możesz zadzwonić

i podać nr do aktywacji, po zweryfikowaniu po peselu, mailem użytym do rejestracji, bo przecież

mają email do konta, jesteś zweryfikowanym klientem, bo karta jest zarejestrowana i co? dupa ...

Nie i tyle. Jesteś pozbawiony numeru, na którym masz podpiętą papkę banku, wszelkie one

tematy i jesteś na drugiej półkuli, masz dostęp do sieci, masz eSim na kliknięcia ale jesteś w d...

 

Kolejny paradoks, wysyłasz rodzica, brata, krewnego, przyjaciela, ma napisane pełnomocnictwo

notarialne, bo jesteś zapobiegliwy i przed daleką podróżą zrobiłeś taki papierek za 25zł ... jedzie

człowiek, ma wszystko, a pan w salonie mówi, że nie mają Twojego płaszcza i co im zrobisz? 

Nie ważne notarialnie potwierdzony dok. do reprezentacji na tą okoliczność, możesz jechać do

urzędu przerejestrować samochód, możesz załatwić w zasadzie wszystko, nawet w banku ale

nie w Orange, bo to krajina absurdów jest, beton potepsowski nie do zrozumienia i tyle.

 

Kolejnym przekleństwem jest ta sama sytuacja ale czasowo równie żenująca jak te przykłady

powyżej. Straciłeś właśnie eSim i masz tą świadomość, że musisz być osobiście, ok, jedziesz

obsługa klika, wydaje Ci nowy eSim i informuje, że za moment przyjdzie email z kodem QR

na podany adres, podajesz dokładnie, literujesz jest ok, czekasz od 9 do teraz, bo byłeś pierwszy

rano o 9, jest 14 maila niema. Dzwonisz na infolinię, pani przekonuje, że nie może Ci pomóc, bo

nie ma wglądu w to, co zrobił salon, wkurzasz się, tłumaczysz, pani swoje nie bo nie. Proszę

dzwonić do salonu gdzie byłeś. Dzwonisz, pani już nie ma, jest inna, mówi Ci, że musisz czekać,

koleżanka wykonała zlecenie, powinno być zrealizowane ale ona nie może podejrzeć, bo nie ma

takiej możliwości. Nie może tez kliknąć Ci kolejnej aktywacji, bo to jest zablokowane, została

wydana nowa karta eSim, a gdzie jest, to ona nie wie. Możesz ew. przyjechać jeszcze raz, do tego

samego salonu, pani wówczas anuluje to zlecenie otwierając nowe i wyda Ci fizyczną kartę ...

 

Czy to nie jest jakieś kuriozum?? Bo ja czegoś tutaj nie rozumiem, przecież to jest kuźwa zwykły

prepaid, karta, nie abonament na iPhone 11 Pro Max 512GB za 8kzł z abon. za 250zł netto/mies.....

 

Beton, ignorancja, wdupiemanie, olewactwo, wyzysk i ściema, taki jest Orange. Zamierzam opisać

tą sytuację wszędzie gdzie się da, w nosie mam tą sieć i eSim, więcej nie dam się tak wrzucić.

 

Czekaj, czekaj, czy ja dobrze rozumiem? Sms aktywacyjny przychodzi na nr, który chcesz z powrotem aktywować? 


Iphone 13 Pro Max Sierra Blue 256gb  MacBook Pro M1 13 16gb 256gb  AirPods 2 


#167 landr

landr
  • 1 389 postów

Napisano 24 lipca 2020 - 17:41

Przy generowaniu esim jest opcja, zablokuj wiadomości przychodzące sms na karcie....



#168 Shrek

Shrek
  • 1 293 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 24 lipca 2020 - 19:11

Czekaj, czekaj, czy ja dobrze rozumiem? Sms aktywacyjny przychodzi na nr, który chcesz z powrotem aktywować? 

 

Dokładnie tak. Nadmienię, że jest to bezabonamentowe. karta, wyzerowałem iPhone i to oczywiste,

że eSim się usunął, więc jak mam odebrać sms aktywujący nowy eSim? Do nich to nie dociera ...

 

Nie podpiszę już nigdy więcej żadnej umowy, mam swoje powody, nawet mimo tak fajnej opcji jaką

macie używając jednego nr z pakietem w kilku urządzeniach, nie wspominam, że nie mam takich potrzeb.


 Only Apple 

#169 JED hejter

JED hejter
  • 38 postów
  • Skąd3City/Worldwide

Napisano 24 lipca 2020 - 23:44

A w jaki sposób się taki e-sim zabezpiecza przed takim zdarzeniem, jak powyżej?



#170 Shrek

Shrek
  • 1 293 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 25 lipca 2020 - 09:02

A w jaki sposób się taki e-sim zabezpiecza przed takim zdarzeniem, jak powyżej?

 

Nie zabezpieczysz. Taki idiotyzm niestety, jeśli świadomie robisz np. system na czysto, to masz pewność,

że tracisz nr na chwilę, dłuższą. Wszystko jest ok jeśli jesteś w kraju, koszt żaden, bo masz prawo wymiany

5 razy w okresie rozliczeniowym w miesiącu ale co jak przebywasz na wakacjach czy jakimkolwiek wyjeździe?

 

Do jest mocno niedopracowane i ma tą właśnie wielką wadę jakiej padłem ofiarą ale próba rozmowy o tym,

pisania do nich i wyjaśniania nic nie zmienia, to beton i tak pozostanie. Może ktoś kiedyś się kapnie i coś

z tym zrobi, może ale upłynie sporo czasu i wiele osób będzie w dramatycznej sytuacji, ale ich to wali.


 Only Apple 

#171 JED hejter

JED hejter
  • 38 postów
  • Skąd3City/Worldwide

Napisano 25 lipca 2020 - 13:09

Ja już po Twoim przypadku muszę napisać, że to jest naprawdę niewiarygodny system - pierwsza karta SIM, której nie musisz fizycznie odbierać, bo jest wirtualna/elektroniczna, staje sie kartą...fizyczną niejako, bo i tak musisz sie udać do salonu.
Jako iż chcę przejść na e-SIM, to zapytam inaczej - gdy przywracasz telefon do ustawień fabrycznych, to e-SIM "ginie" i dopiero potem się go odtwarza, idąc do salonu Orange, tak?



#172 zboras

zboras

    GieKSiarz, culé

  • 859 postów
  • SkądŻory

Napisano 25 lipca 2020 - 13:11

Jeżeli masz na myśli flex, to podobno esim można wymienić w aplikacji
  • MasterM lubi to

„Czemu masz ten uśmiech tylko kiedy trzymasz iPhone?”


#173 JED hejter

JED hejter
  • 38 postów
  • Skąd3City/Worldwide

Napisano 25 lipca 2020 - 13:26

Moje pytanie dotyczyło e-SIM jako usługi, a nie konkretnej oferty, bo takowych nie znam, ale to dopiero byłby klasyczny cyrk Orange :)



#174 landr

landr
  • 1 389 postów

Napisano 25 lipca 2020 - 13:57

Usługa esim w Orange występuje w kilku wariantach: na abonament masz fizyczą kartę sim na stałe i dołączasz do niej 4 esim z tym samym numerem, możesz włączać i wyłączć esimy dowolnie,  tylko za każdą aktywacje płacisz 5zł jednorazowo i 9zł miesięcznie, za każdą esinke, w tym przypadku załatwisz wszystko zdalnie na swym koncie na orange.pl, natomiast inna sprawa jest z esim na kartę, tu po zamianie karty fizyczne na esim(robisz to sam za darmo na orange.pl), karta fizyczna przestaje ci działać (możesz ją wyrzucić), i w przypadku powtórnej zamiany z esim na fizyczną kartę sim musisz udać się do salonu..i zapłacić 25 zł, chyba, że masz awarię sprzetu, to w takim przypadku nie ponosisz kosztów, jest to trochę uciążliwe w przypadku na kartę.Jak to działa z usługą flex nie wiem. Jak napisałem wyżej moje prawie dwuletnie doświadczenie z esimami, jest jak najbardziej pozytywne.



#175 JED hejter

JED hejter
  • 38 postów
  • Skąd3City/Worldwide

Napisano 25 lipca 2020 - 14:06

Dzięki.

Czyli nic nie może być prosto :)

Chcąc mieć pełną kontrolę nad usługą, warto wybrac wersję abonamentową tak?

 

Jeszcze jedno pytanie: czy jest tutaj ktoś zorientowany w temacie e-SIM w Play? Obietnice czytałem.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 12

0 użytkowników, 12 gości, 0 anonimowych