Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
* * * * * 1 głosy

e-sim – dyskusja.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
263 odpowiedzi w tym temacie

#226 m-graficzny

m-graficzny
  • 477 postów

Napisano 31 sierpnia 2021 - 10:50

Możesz, jak najbardziej. Natomiast mam wątpliwość co do użyteczności takiego rozwiązania. Jak mam fizyczną kartę i popsuje mi się telefon, to wyciągam z szuflady starego ajfona, przekładam kartę i gotowe. Podobnie jeśli sobie kupię nowy telefon. W przypadku eSIM to już chyba nie jest takie łatwe, ale jeśli są na sali praktycy takich sytuacji, chętnie zapoznam się z Waszymi doświadczeniami.

 

Sam polecam mieć ZAWSZE główny numer na karcie SIM, właśnie po to, że można ją przekładać do woli, kiedy się chce i w co się chce.
W przypadku eSIM, aby go przenieść, telefon musi być sprawny i włączony, więc jak zdechnie, trzeba wchodzić na Orange i brać nowy eSIM i go rejestrować w nowym urządzeniu, a stary jest dezaktywowany. "Przełożenie" eSIM może i jest łatwe, ale dane idą w świat, bo idzie to do Orange, że wyrejestrowujesz to z jednego telefonu, rejestrujesz na drugim, trzeba potwierdzać (chyba SMS i logowanie), więc zabawa. Nie wiem jak to jest, jakbym z iPhone chciał na chwile do Androidowca przejść. Podejrzewam, że trzeba nowego eSIM brać, ale nie mam pewności.

 

 

Tylko nie polecam Flexa za bardzo. Spędziłem z tym ostatni tydzień żeglując po Mazurach i wiecznie miałem problemy z zasięgiem. Niby był, kresek dużo a internet nie działał. Musiałem przełączać na net z fizycznej karty w Play. Tam nie było żadnych niespodzianek. Ostatecznie po powrocie zrezygnowałem z Orange.

 

Ja w Poznaniu i okolicach (40 km od centrum) polecam. Mam w tym samym urządzeniu kartę Play i Flex oraz "Internet do biura" w iPadzie. Na obu z Play mam średnio ~30 Mb/s, gdzie w tym samym momencie na Orange Flex po przełączeniu danych w iPhone mam 100 Mb/s, czasami nawet 130. Zależy jakie nadajniki. Ogólnie trzeba brać co lepsze w miejscu pracy i zamieszkania. U mnie Orange miażdży Play.


Użytkownik m-graficzny edytował ten post 31 sierpnia 2021 - 10:51

  • MasterM lubi to

Fenix 6X Pro *** Apple Watch SS series 6 *** iPhone 11 Pro Max *** MacBook Pro Retina i7, 16GB, SSD 500GB *** IPad Air 16GB *** AirPods Pro


#227 soczekpl

soczekpl
  • 3 273 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 31 sierpnia 2021 - 13:59

Sam polecam mieć ZAWSZE główny numer na karcie SIM, właśnie po to, że można ją przekładać do woli, kiedy się chce i w co się chce.
W przypadku eSIM, aby go przenieść, telefon musi być sprawny i włączony, więc jak zdechnie, trzeba wchodzić na Orange i brać nowy eSIM i go rejestrować w nowym urządzeniu, a stary jest dezaktywowany. "Przełożenie" eSIM może i jest łatwe, ale dane idą w świat, bo idzie to do Orange, że wyrejestrowujesz to z jednego telefonu, rejestrujesz na drugim, trzeba potwierdzać (chyba SMS i logowanie), więc zabawa. Nie wiem jak to jest, jakbym z iPhone chciał na chwile do Androidowca przejść. Podejrzewam, że trzeba nowego eSIM brać, ale nie mam pewności.

 

+1. Sam miałem przygodę po zakupie 11 Pro, postanowiłem być nowoczesny i używać eSIM, ale miałem jakiś problem z softem w nowym iPhone i zrobiłem restore, kasując przy okazji eSIM (tak, to się robi oddzielnie). Koniec końców musiałem iść do Orange, bo miałem problemy z wygenerowaniem nowego eSIM. Nie pamiętam, czy chodziło o to, że przychodzi SMS do potwierdzenia czy jakiś błąd po stronie operatora. Tak czy inaczej, nigdy więcej :P Przynajmniej dopóki nie wywalą fizycznej karty SIM z telefonu.


Użytkownik soczekpl edytował ten post 31 sierpnia 2021 - 13:59

  • MasterM lubi to

Macbook Pro '14 M4 / iPhone 16 Pro / Apple Watch s10 titanium 46mm / iPad Pro '11 M4 / AirPods Max / AirPods Pro & Pro 2


#228 Duke123

Duke123
  • 491 postów

Napisano 01 września 2021 - 05:56

W przypadku eSIM, aby go przenieść, telefon musi być sprawny i włączony, więc jak zdechnie, trzeba wchodzić na Orange i brać nowy eSIM i go rejestrować w nowym urządzeniu, a stary jest dezaktywowany. "

To nie jest reguła. W Orange Flex wystarczy zainstalować aplikacje i aktywować eSIMa na nowym telefonie.


  • MasterM i shevchenko1987 lubią to

#229 m-graficzny

m-graficzny
  • 477 postów

Napisano 01 września 2021 - 08:53

To nie jest reguła. W Orange Flex wystarczy zainstalować aplikacje i aktywować eSIMa na nowym telefonie.

 

I to jest właśnie "brać nowy eSIM i go rejestrować w nowym urządzeniu, a stary jest dezaktywowany."


Fenix 6X Pro *** Apple Watch SS series 6 *** iPhone 11 Pro Max *** MacBook Pro Retina i7, 16GB, SSD 500GB *** IPad Air 16GB *** AirPods Pro


#230 shevchenko1987

shevchenko1987
  • 861 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 01 września 2021 - 09:56

To nie jest reguła. W Orange Flex wystarczy zainstalować aplikacje i aktywować eSIMa na nowym telefonie.

 

Dokładnie! We Flex'ie jest to mega proste. W głównym Orange nie jest już to tak intuicyjne. 

 

Gdy zajdzie potrzeba posiadania / przełożenia karty do tradycyjnego gniazda to w szufladzie trzymam zestaw z fizyczną kartą SIM, którą można później zarejestrować po zalogowaniu się w aplikacji na nowym telefonie. ;)


Użytkownik shevchenko1987 edytował ten post 01 września 2021 - 09:58

 MacBook Pro 14" 2023 (M3 Pro / 18 GB / 512 GB) |  iPhone 15 Pro (128 GB) |  Watch Ultra 2 |  AirPods Max & AirPods Pro 2 & Beats Flex |  TV 4K (64 GB)


#231 ali_cja

ali_cja
  • 249 postów

Napisano 01 września 2021 - 12:28

Procedura mojej wymiany AW (z serii 4 Cellular na serię 6 Cellular) z zachowaniem planu sieci komórkowej we Flex:
- przed rozpoczęciem procedury wymiany serwisowej rozłączyłam AW z telefonem,
- w trakcie rozłączania zaznaczyłam opcję z „zachowaniem planu sieci komórkowej” w chmurze,
- po otrzymaniu AW 6 (po ok. 2 tygodniach) przy konfiguracji przywróciłam kopię z iCloud,
- w trakcie konfiguracji sieci komórkowej na AW wystąpił błąd (nie pamiętam komunikatu),
- po zakończeniu konfiguracji AW powróciłam do ustawiania sieci, ale już na telefonie w aplikacji zegarka
- wyskoczył komunikat, że muszę zresetować hasło logowania do aplikacji Flex,
- po ustaleniu nowego hasła i zalogowaniu do Flex otrzymałam komunikat, czy chcę wymienić kartę eSIM,
- po zatwierdzeniu wymiany, nowa karta eSIM zaczęła działać w AW 6.

W telefonie jeszcze nie przenosiłam, ale zapewne postąpię zgodnie z procedurą opisaną na stronie: https://support.appl.../pl-pl/HT210655

#232 Duke123

Duke123
  • 491 postów

Napisano 01 września 2021 - 17:37

I to jest właśnie "brać nowy eSIM i go rejestrować w nowym urządzeniu, a stary jest dezaktywowany."

 

Nie rozumiem... Zainstalowanie apki Orange Flex jest równie prostą czynnością jak przełożenie zwykłej karty SIM. Nigdzie nie trzeba chodzić, niczego potwierdzać SMSem. Stare telefon również nie jest potrzebny.



#233 shevchenko1987

shevchenko1987
  • 861 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 01 września 2021 - 17:42

Dokładnie, niektórzy niepotrzebnie mędrkują ;) 


 MacBook Pro 14" 2023 (M3 Pro / 18 GB / 512 GB) |  iPhone 15 Pro (128 GB) |  Watch Ultra 2 |  AirPods Max & AirPods Pro 2 & Beats Flex |  TV 4K (64 GB)


#234 m-graficzny

m-graficzny
  • 477 postów

Napisano 01 września 2021 - 19:29

Nie rozumiem... Zainstalowanie apki Orange Flex jest równie prostą czynnością jak przełożenie zwykłej karty SIM. Nigdzie nie trzeba chodzić, niczego potwierdzać SMSem. Stare telefon również nie jest potrzebny.

 

No nie rozumiesz :) Łatwe, ale każda taka operacja to dezaktywacja starego eSIM i generowanie nowego w aplikacji i przypisywanie go do Twojego numeru, a nie przenoszenie go. Nie jest to problem, ale nie jest to też tak łatwe, jak przełożenie SIM. Jak idzie gładko to spoko, ale Flex lubi robić porządki i aktualizacje, wtedy nic nie zrobisz itp itd.

 

Nie jest to nic strasznego i przeważnie działa, ale SIM fizyczny to co innego, coś jak chmura kontra SSD. Chmura nawala właśnie wtedy, jak klient na teraz chce poprawki :D


Fenix 6X Pro *** Apple Watch SS series 6 *** iPhone 11 Pro Max *** MacBook Pro Retina i7, 16GB, SSD 500GB *** IPad Air 16GB *** AirPods Pro


#235 catch_a

catch_a
  • 44 postów

Napisano 15 września 2021 - 14:09

Aktywację eSIM w Plusie na IP12 zrobiłem wczoraj. Fizyczna karta staje się momentalnie nieaktywna. Prawie wszystko działa, jak należy. Swobodny wybór pomiędzy kartami, czy to połączeń, czy internetu. Jedyny mankament to brak możliwości wysyłania mms z eSIM, mimo ustawienia wszystkiego identycznie, jak przy karcie fizycznej. "Włącz obsługę mms". Jakiś pomysł?



#236 winmaciek

winmaciek
  • 6 757 postów
  • Płeć:

Napisano 15 września 2021 - 14:31

Z drugiej strony eSIM może być bardziej bezpieczny z racji tego, że nie da się go tak po prostu przełożyć karty z jednego do drugiego telefonu. Co jest ważne, bo można sobie wyobrazić scenariusz, w którym ktoś kradnie telefon, przekłada SIM i używa tego w jakimś niecnym celu. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
Na marginesie pozwolę sobie dodać, że iPhone 13 obsługuje dual eSIM. Mała rzecz, a cieszy. 


  • MasterM lubi to

MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#237 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 899 postów
  • Płeć:

Napisano 15 września 2021 - 16:41

Z drugiej strony eSIM może być bardziej bezpieczny z racji tego, że nie da się go tak po prostu przełożyć karty z jednego do drugiego telefonu. Co jest ważne, bo można sobie wyobrazić scenariusz, w którym ktoś kradnie telefon, przekłada SIM i używa tego w jakimś niecnym celu. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
Na marginesie pozwolę sobie dodać, że iPhone 13 obsługuje dual eSIM. Mała rzecz, a cieszy.

Kartę można zabezpieczyć PIN-em, więc nie jest to jakieś wielkie ryzyko. Natomiast ci, którzy chcą wykorzystać czyjś numer w niecnym celu, proszą operatora o wydanie duplikatu karty na podstawie dowodu „kolekcjonerskiego”. Zanim się właściciel zorientuje, ma już wyczyszczone konto bankowe za pomocą przelewów autoryzowanych SMS-ami.

Użytkownik Mikołaj Maciejko edytował ten post 15 września 2021 - 16:41


#238 winmaciek

winmaciek
  • 6 757 postów
  • Płeć:

Napisano 15 września 2021 - 18:14

Niby tak, ale u niektórych operatorów domyślną opcją jest brak PIN-u. A opcja domyślna jest opcją najczęstszą.

MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#239 MasterM

MasterM
  • 1 658 postów

Napisano 15 września 2021 - 20:55

Też chcę być nowoczesny i używam eSIM w iPhone'ie, był czas, gdy żałowałem tego, bo musiałem "przenieść" kartę do 5S, gdy 11 Pro jechał do serwisu, byłem zmuszony kupować starter :) Ale dla mnie ten kawałek plastiku to już archaizm, dlaczego wciąż używamy tak starego rozwiązania?  :D



#240 PJTeam

PJTeam
  • 1 postów

Napisano 14 grudnia 2021 - 19:35

Cześć,
Szukam pomocy w temacie esim. Może ktoś spotkał się z podobnym problemem. Mam iPhona XMax, z eSim Orange na abonament. Podczas połączenia telefon natychmiast traci zasięg. Oczywiście brak internetu a osoby które dzwonią w tym samym momencie bardzo często słyszą komunikat że abonent jest poza zasięgiem. Dodam że serwisant wykluczył wadę telefonu.
Dzięki za wszelkie sugestie.

#241 krzysztofsds

krzysztofsds
  • 2 064 postów
  • SkądRzym

Napisano 14 grudnia 2021 - 20:40

Cześć,
Szukam pomocy w temacie esim. Może ktoś spotkał się z podobnym problemem. Mam iPhona XMax, z eSim Orange na abonament. Podczas połączenia telefon natychmiast traci zasięg. Oczywiście brak internetu a osoby które dzwonią w tym samym momencie bardzo często słyszą komunikat że abonent jest poza zasięgiem. Dodam że serwisant wykluczył wadę telefonu.
Dzięki za wszelkie sugestie.

https://support.appl.../pl-pl/HT209044

 

Poczytaj tutaj



#242 Yary

Yary
  • 75 postów

Napisano 15 stycznia 2022 - 07:23

Cześć. Czy ktoś ma w swoim iPhone esim z Plusa albo Otvartej? Instalacja bezproblemowa?

#243 zdzichu1

zdzichu1
  • 5 postów

Napisano 15 stycznia 2022 - 13:08

Witam,
Czy testowaliście już uzywanie drugiego numeru na iphonie w usłudze e-sim w plus gsm?

nie ma go wylistowanego na stronach applea jak np orange, bo wg plusa nie maja podpisanej umowy, ale twierdza ze dziala to w taki sam sposob jakbym mial e-sima od orangea,

ale czy naprawde uslugi sa takie same u obu operatorow, ktos testowal?

a jak to wyglada z tymi rzekomo problemami z esim w plusie?
-problemy z wysłaniem zwykłego mms-a
-brak volte
-brak 5G
-wpisywanie ręcznie wszystkich ustawień sieci po każdej aktualizacji systemu

#244 winmaciek

winmaciek
  • 6 757 postów
  • Płeć:

Napisano 15 stycznia 2022 - 13:12

Mam przeczucie graniczące z pewnością, że eSIM nic nie zmienia w powyższych kwestiach. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#245 zdzichu1

zdzichu1
  • 5 postów

Napisano 15 stycznia 2022 - 18:44

W iPlusie aktywowałem usługę e-sim, dodałem to w iPhonie, wszystko niby ok, ale pokazuje, że usługa nieaktywna a na drugim telefonie cały czas mogę korzystać z dotychczasowego SIMa, próbowałem restartu obu telefonów ale nic z tego,

jak sądzicie w czym problem?



#246 landr

landr
  • 1 395 postów

Napisano 15 stycznia 2022 - 22:20

Witam, po zeskanowaniu QR trzeba wpisać jeszcze kod, który przyszedł z QR kodem, po tym esim się aktywuje, a zwykły sim  przestanie działać, mam esima z plusa i działa dobrze....volte i wifi calling aktywuje się kodem, poszukaj kody w internecie, 5G nie będzie działało w plusie...


Użytkownik landr edytował ten post 15 stycznia 2022 - 22:24


#247 zdzichu1

zdzichu1
  • 5 postów

Napisano 16 stycznia 2022 - 22:31

Witam, po zeskanowaniu QR trzeba wpisać jeszcze kod, który przyszedł z QR kodem, po tym esim się aktywuje, a zwykły sim  przestanie działać, mam esima z plusa i działa dobrze....volte i wifi calling aktywuje się kodem, poszukaj kody w internecie, 5G nie będzie działało w plusie...

zaczęło w końcu działać dopiero po parunastu minutach,

tak słyszałem, że ten brak 5G na iphonach w Plusie to bardziej pazerność Apple'a,



#248 zdzichu1

zdzichu1
  • 5 postów

Napisano 20 stycznia 2022 - 13:49

Po zainstalowaniu nowszej wersji iOSa musiałem ponownie konfigurować ustawienia e-sim na telefonie, to było tylko kilka sekund także to nie problem, ale już większym problemem jest komunikat w iMessage o tym, że ten numer zarejestrowany na e-sim ma komunikat: "Ten numer jest zarejestrowany na Twoim koncie Apple ID, ale nie jest powiazany z tym telefonem." i ze pozostalo 29 dni aż jego ważnosc wygaśnie.. mimo wszystko moge wyslac smsa i dodzwonic sie na ten numer na tym telefonie,

 

prośba o pomoc jak go powiązać  tym telefonem?



#249 szanlu

szanlu
  • 1 postów

Napisano 13 czerwca 2022 - 19:51

Podłączę się pod ten wątek. Mam eSim w telefonie i chcę uruchomić w iPad Ekstra eSim. Czy taka będzie działała? Czy będę mógł na iPad odbierać połączenia i czy iPad będzie dzwonił jednocześnie z z iPhonem? W końcu czy będę mógł z iPada wykonywać połączenia bezpośrednio? Z tego co mi się wydaje iPad Cellular ma tylko możliwość wejścia do internetu ale nie może wykonywać połączeń samodzielnie ale chcę mieć pewność.

#250 winmaciek

winmaciek
  • 6 757 postów
  • Płeć:

Napisano 13 czerwca 2022 - 20:02

W iPadzie karta SIM może służyć jedynie do internetu. Dzwonienie jest dostępne tylko wtedy, gdy iPhone jest w pobliżu (rozmowa idzie de facto przez iPhone'a). 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych