Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPhone 4 czy Samsung Galaxy S II


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1323 odpowiedzi w tym temacie

#426 slawrumia

slawrumia
  • 1 293 postów
  • SkądRumia

Napisano 14 lipca 2011 - 19:26

iPhone nic nie musi. Są inne firmy produkujące telefony z 4,3 cala i żaden sie nie sprzedał nawet w 10% tego co iPhone z 3,5. Wolna wola!

@slawrumia

I Ty mnie chcesz przekonać, że to co jest w Cydii jest równej jakości co "wkomponowane" w iOS? Już patrząc po samych autorach - amatorzy piszący w warunkach domowych czesto nie mający do testowania wszystkich modeli iPad/iPod/iPhone vs profesjonalni informatycy dysponujący budzetem oraz urządzeniami, do tego opłacani przy czym wisi nad nimi gilotyna w postaci Steve'a jak coś zrobią nie tak. No wybacz... robiłem kiedyś JB i wiem jak wyglądają i działają tamtejsze tweaki/programy. To samo tyczy sie custom rom'ów na androida.

mam cydie od poczatku na ip4 prawie rok i jest tak samo stabilny, oczywiscie nie uzywam pirackich repo a pozadne platne aplikacje i nie aktualizuje ios zaraz po wyjsciu tylko czekam az aplikacje zostana zaktualizowane do najnowszej wersji i dopiero aktualizuje

oczywiscie kupuje programy z appstore a w cydi tylko te nie dopuszczone przez stwiego i to z powodu ich polityki a nie braku stabilnosci
co do profesjonaslistow z appstore to na pewno sa glownie w grach , nawigacjach i kilka firm zajmujacych sie oprogramowaniem, reszta jest robiona w domowym zaciszu po godzinach, przynajmniej do czasu osiagniecia sukcesu ktory pozwoli na rezygnacje z pracy

#427 Homer

Homer
  • 9 977 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 14 lipca 2011 - 19:38

Znów trochę OT, ale chciałbym wyprostować:
Aplikacje otwierane w okienkach były i owszem, choć kojarzy mi się to bardziej z Androidem 1.5 - gdy Android wspierał tylko jedną rozdzielczość i pojawił się problem dla urządzeń innych niż standardowe.

960x540 to nic. Taki Xoom ma 1280x800. I co, w sumie niewiele. Google dostarcza aplikacje, które zachowują się poprawnie na każdym z tych ekranów, mam też kilka innych, które również ine mają problemów z orientacją, czy rozdzielczością, czy udostępnianiem dodatkowych elementów na większym ekranie. Oczywiście jest sporo aplikacji, które nie wykorzystują tych możliwości - po prostu ich nie kupię. :)


Oglądałem na YT szybki review HTC Sensation 4,3" (960x540) - wiekszosć aplikacji (nie tych natywnych) miała po bokach i górze/dole czarne paski co by oznaczało, że aplikacja chodzi w oknie. Co powiesz teraz jeśli telefony na android mają ich (powiem z pamięci): 480x320, 800x480, 854x480, 960x540, 1024x480, 1024x600. Ten ostatni to tablet HTC Flyer pracujący na android 2.2 (czyli nie tym tabletowym honeycomb).

---------- Wpis dodano o 20:38 ---------- Poprzedni wpis dodano o 20:36 ----------

co do profesjonaslistow z appstore


no akurat nie zrozumieliśmy sie, miałem na myśli profesjonalistów z Apple. Innymi słowy programistów iOS.

#428 NouNejm

NouNejm
  • 717 postów
  • SkądToruń

Napisano 14 lipca 2011 - 19:53

Mhm, no tak masz racje, androidy ścigają sie miedzy sobą niestety wyłącznie w benchmarkach. Ekran 3D to jest to w czym zmiata Retinę? Mogę spytać o Twoj wiek?


17 lat. Tak, ścigają się w benchmarkach, bo poza nimi są bardzo podobne, 3D nie zmiata Retiny, ale zmiata ekrany innych Androidów. Łatwo powiedzieć kup telefon z większym wyświetlaczem... To samo powiedziałbyś komuś kto miałby Bóg wie ile kasy wydane na aplikacje z AppStore na przykład i kompletnie nie opłacałoby mu się zmienianie iPhone'a na cokolwiek innego? Jak widać powyżej nie tylko ja chciałbym większego ekranu w iPhonie, więc powinien się on pojawić w tym roku...

#429 Homer

Homer
  • 9 977 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 14 lipca 2011 - 20:09

17 lat. Tak, ścigają się w benchmarkach, bo poza nimi są bardzo podobne, 3D nie zmiata Retiny, ale zmiata ekrany innych Androidów. Łatwo powiedzieć kup telefon z większym wyświetlaczem... To samo powiedziałbyś komuś kto miałby Bóg wie ile kasy wydane na aplikacje z AppStore na przykład i kompletnie nie opłacałoby mu się zmienianie iPhone'a na cokolwiek innego? Jak widać powyżej nie tylko ja chciałbym większego ekranu w iPhonie, więc powinien się on pojawić w tym roku...


Będzie to będzie, nie bedzie to nie. Świat sie od tego nie zawali. Starałem się Tobie od realnej strony napisać, dlaczego wiekszego ekranu nie będzie, co niesie za sobą zmiana wielkości wyświetlacza a co rozdzielczości itd. Pewne zmiany robi sie raz a dobrze na kolejne pare lat. Ostatnia dużą zmianą był ekran, wiec w tym roku będzie procesor bo od 4 lat podkręcają 1 rdzeń co 200Mhz.

---------- Wpis dodano o 21:09 ---------- Poprzedni wpis dodano o 21:05 ----------

Steve w dodatku na keynote w 2010 roku tłumaczył, że podnoszą rozdziałke, ale 2x w poziomie i 2x w pionie bo tak najłatwiej przerabiać programy wiec kolejna zmiana musiałaby być 1920x1280 - nie ma takich mobilnych ekranów w produkcji.

Jedyna szansa na powiekszenie ekranu to 3,7 cala, ale musiałby ktoś kto potrafi przeliczyć ile to będzie PPI. Jeśli poniżej 300 - żegnaj Retino.

#430 Łukasz Ignacyk

Łukasz Ignacyk
  • 4 943 postów
  • SkądKraków, PL

Napisano 14 lipca 2011 - 20:18

już android na sgs smigal jak na ip4

Jakbym nie miał to może bym uwierzył, bo mi się zacinał już przy otwieraniu listy programów i zawieszał kilka razy dziennie.

#431 citanek

citanek
  • 582 postów
  • SkądBełchatów, PL

Napisano 14 lipca 2011 - 20:19

Oglądałem na YT szybki review HTC Sensation 4,3" (960x540) - wiekszosć aplikacji (nie tych natywnych) miała po bokach i górze/dole czarne paski co by oznaczało, że aplikacja chodzi w oknie.

Mógłbyś podać jakiś link, bo zaskoczyła mnie ta informacja. Widziałem HTC Sensation i kilka innych urządzeń z przeróżnymi ekranami, działające pod kontrolą Androida i - jak wcześniej wspomniałem - od czasów 1.5 nie widziałem niczego podobnego.

#432 Łukasz Ignacyk

Łukasz Ignacyk
  • 4 943 postów
  • SkądKraków, PL

Napisano 14 lipca 2011 - 20:36

Głosujcie w ankiecie na Wybierz Lepsze

#433 Wampirate

Wampirate
  • 76 postów

Napisano 14 lipca 2011 - 20:37

Jedyna szansa na powiekszenie ekranu to 3,7 cala, ale musiałby ktoś kto potrafi przeliczyć ile to będzie PPI. Jeśli poniżej 300 - żegnaj Retino.


DPI Calculator / PPI Calculator

Wychodzi 311 PPI przy 3,7 cala.
Przy 4 calach 288.

Trzeba wpisywać z kropką(np. 3.7) - jak miałoby być 300 to mogliby zrobić 3,8 cala.

#434 Mirko791

Mirko791
  • 4 558 postów
  • SkądJaworzno

Napisano 14 lipca 2011 - 20:41

Myślę, że Apple nie będzie miało problemu z dostosowaniem aplikacji do większego ekranu. Zobaczcie jak gładko i sprawnie przyszło przejście na Retinę. Deweloperzy ciągle muszą dopasowywać programy do wymagań poszczególnych wersji systemu, a rozszezrenie portfolio samego iPhone'a przyczyni się do jeszcze większej popularności całego ekosystemu, co przełoży się na większe zyski z aplikacji. Wszyscy na tym zyskają, a klienci dostaną realny i bardzo atrakcyjny wybór, nie musząc uciekać na inne platformy chcąc spróbować dużego ekranu w stylu SGS2.

#435 eloszki

eloszki
  • 998 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 14 lipca 2011 - 20:52

Głosujcie w ankiecie na Wybierz Lepsze



To jest bardziej ankieta badajaca kto co ma! :)

Zreszta widac po wynikach.

#436 Homer

Homer
  • 9 977 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 14 lipca 2011 - 21:12

DPI Calculator / PPI Calculator

Wychodzi 311 PPI przy 3,7 cala.
Przy 4 calach 288.

Trzeba wpisywać z kropką(np. 3.7) - jak miałoby być 300 to mogliby zrobić 3,8 cala.


No i to jest odpowiedź na pytanie "o ile miałaby sie zwiekszyć powierzchnia ekranu". Natomiast na pytanie "czy w ogóle sie zwiekszy" poznamy we wrześniu.

---------- Wpis dodano o 22:06 ---------- Poprzedni wpis dodano o 22:00 ----------

Zobaczcie jak gładko i sprawnie przyszło przejście na Retinę.


Nie tak gładko, spora część dalej jest na 480x320 - szczególnie ta która z której developerzy już zarobili, wiec updateowanie jej do Retiny nie przyniosłoby im juz zadnego zarobku - po prostu wydali nowe aplikacje pod Retine (często "blablabla 2") i ściągneli kase z posiadaczy iP4. Owszem sporo także jest developerów "dobrego serca" i z nie-retinowej aplikacji zrobiła sie retinowa. Taka postawe doceniam. Stosunków ani liczb nie znam, nie bede walił na pałe, ale mam w swoim zbiorze kilkanaście "porzuconych" aplikacji, ktore obrzydzają mnie swoją pixelozą :PP

---------- Wpis dodano o 22:12 ---------- Poprzedni wpis dodano o 22:06 ----------

Mógłbyś podać jakiś link, bo zaskoczyła mnie ta informacja. Widziałem HTC Sensation i kilka innych urządzeń z przeróżnymi ekranami, działające pod kontrolą Androida i - jak wcześniej wspomniałem - od czasów 1.5 nie widziałem niczego podobnego.


Proszę, przewiń do 7:40. Zwróc uwagę na czarne paski "wokół" aplikacji na HTC Sensation tyczy sie to jakiegoś benchmarka jak i aplikacji SpeedTest. Facebook np. widać przystosował już aplikacje do nowego standartu 960x540.
http://www.youtube.com/watch?v=2CEayeDHjnE

To oczywiście przykład, ktory udało mi sie odszukać. Jednak jeszcze na kilku innych filmach zauważyłem podobne zjawisko.

#437 Mirko791

Mirko791
  • 4 558 postów
  • SkądJaworzno

Napisano 14 lipca 2011 - 21:50

Mam nadzieję, że to nieprawda:

"iPhone 5" Delayed Because of A5 Heat Issues? - Mac Rumors

#438 citanek

citanek
  • 582 postów
  • SkądBełchatów, PL

Napisano 14 lipca 2011 - 21:54

To oczywiście przykład, ktory udało mi sie odszukać. Jednak jeszcze na kilku innych filmach zauważyłem podobne zjawisko.

Zgaduję, że aplikacja została napisana dla Androida 1.5 jako docelowego systemu, stąd dla zapewnienie kompatybilności otworzona została w mniejszym oknie. To jedyny scenariusz, o którym wcześniej wspomniałem.

Cokolwiek miałbym do zarzucenia Androidowi (a nie uważam, że jest idealny), na pewno nie zarzucę mu rzeczy, związanych z tym, że programiści się opierniczają. Tym bardziej, że wsparcie dla różnych rozdzielczości, itd. pojawiło się już z Androidem 1.6 - każda aplikacja na Androida 1.6 będzie przeskalowana na większy/mniejszy ekran. Oczywiście powstaje kolejne pytanie, czy proste skalowanie ma sens, np. w przypadku tabletów, ale to znów pytanie do twórcy aplikacji.

#439 tryt

tryt
  • 628 postów

Napisano 14 lipca 2011 - 22:14

Zgaduję, że aplikacja została napisana dla Androida 1.5 jako docelowego systemu


To chyba nie to. Aplikacja nazywa się Smartbench 2011, wyszła w marcu tego roku.

#440 citanek

citanek
  • 582 postów
  • SkądBełchatów, PL

Napisano 14 lipca 2011 - 22:34

Z góry przepraszam za OT.

To chyba nie to. Aplikacja nazywa się Smartbench 2011, wyszła w marcu tego roku.


Co nie wyklucza, że twórca aplikacji dał ciała (aż sprawdziłem z próżnej ciekawości ;)):
Mówimy o tej aplikacji? https://market.andro...e=search_result

aapt l -a AppSma-rtbench2011\ 1.1.2.apk
Zwraca:
A: android:minSdkVersion(0x0101020c)=(type 0x10)0x3
Czyli wspieramy Androida od 1.5.

Brak ustawionego android:targetSdkVersion na wartość wyższą niż 3 powoduje, że Android odpala aplikację w trybie kompatybilności z 1.5. Jedna linijka dodana w pliku XML załatwia sprawę. Dalej nie uważam, że to wina systemu.

#441 zabiel

zabiel
  • 357 postów
  • SkądEdinburgh / Żory

Napisano 14 lipca 2011 - 22:35

I co? Nie grzeje ci się górna część telefonu?

Ani razu nie odczulem by gorna czesc telefonu mi sie grzala

#442 tryt

tryt
  • 628 postów

Napisano 14 lipca 2011 - 22:46

Mówimy o tej aplikacji? https://market.andro...e=search_result

Dokładnie.

Brak ustawionego android:targetSdkVersion na wartość wyższą niż 3 powoduje, że Android odpala aplikację w trybie kompatybilności z 1.5. Jedna linijka dodana w pliku XML załatwia sprawę.

Hmm... W takim razie lekka kicha.

#443 Homer

Homer
  • 9 977 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 14 lipca 2011 - 22:57

Tym bardziej, że wsparcie dla różnych rozdzielczości, itd. pojawiło się już z Androidem 1.6 - każda aplikacja na Androida 1.6 będzie przeskalowana na większy/mniejszy ekran.


Masz na myśli "upscaling wykonywany w czasie rzeczywistym" (o ile w ogole coś takiego istnieje) czy rozciąganie do brzegów?
Weźmy za przykład aplikacje iPhone'owe na iPadzie - odpalane są w 480x320 i mamy do wyboru oglądać je w okienku lub w powiększeniu. Powiekszenie to jednak nie powoduje dostosowania rozdzielczości do natywnej iPada. Stąd aplikacje są spikselizowane.
Jak zatem wygląda dostosowanie aplikacji pisanej w 800x480 na ekranie 960x540 na androidzie?

#444 citanek

citanek
  • 582 postów
  • SkądBełchatów, PL

Napisano 14 lipca 2011 - 23:16

Jak zatem wygląda dostosowanie aplikacji pisanej w 800x480 na ekranie 960x540 na androidzie?

Trochę odchodzimy od tematu, ale może pozwoli to porównać systemy (choć nie urządzenia). :)

UI w Androidzie oparte jest na layoutach, odpada więc kwestia problemów z rozmiarem ekranu (o ile nie używamy wartości absolutnych, a to raczej strzał w kolano), komponenty zostaną rozłożone przez layout tak, jak programista zaplanował (poziomo, jeden za drugim, pionowo, gdzieś względem siebie, itd. itd.) z takim rozmiarem jak zamierzono (zajmując tyle ile potrzeba na pokazanie komponentu lub całą wolną przestrzeń, lub wg jakiejś wagi - z uwzględnienem potrzeb innych komponentów).

Android nie posługuje się (tzn. może, ale raczej się tego unika) bezwzględnymi wartościami w pikselach - zamiast nich wprowadzona została jednostka dip (i pochodne sp), która określa rozmiar względem gęstości fizycznego ekranu - teoretycznie kwadrat 10x10dip będzie zajmował wizualnie taki sam obszar, niezależnie od ekranu.

Kolejną sprawą są obrazki - tutaj twórca musi (przynajmniej powinien) przygotować grafiki dla odpowiednich rozmiarów ekranów, żeby uniknąć przeskalowywania i tym samym pogorszenia ich jakości - i umieścić je w odpowiednich folderach, które będą później używane przez system do przygotowania widoku.

Ostatnia chyba rzecz to orientacja, i - od niedawna - duże ekrany (np. tablety), tutaj programista powinien dostarczyć odpowiednie definicje dla tego jak układ komponentów dla określonego rozmiaru ekranu powinien wyglądać, np. Gmail na małym ekranie wyświetla tematy postów, dla tabletu zaś w pozycji pejzażowej można z boku pokazać labelki dla poczty. To wymaga też odpowiedniego oprogramowania tej funkcji.

W skrócie chyba tyle.

#445 Homer

Homer
  • 9 977 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 14 lipca 2011 - 23:37

Kolejną sprawą są obrazki - tutaj twórca musi (przynajmniej powinien) przygotować grafiki dla odpowiednich rozmiarów ekranów, żeby uniknąć przeskalowywania i tym samym pogorszenia ich jakości - i umieścić je w odpowiednich folderach, które będą później używane przez system do przygotowania widoku.


O, otóż to. Grafiki "stałe" o ile nie są zamieszczone dla poszczególnych rozdzielczości będą rozciągane lub wyświetlane w okienkach i to głównie w aplikcjach 2D, prawda?

Wiekszość osób już pewnie odpłynęła - chodzi o otwartość androida na rożny hardware, ktory powoduje różne działanie/wygląd tych samych aplikacji.

#446 slawrumia

slawrumia
  • 1 293 postów
  • SkądRumia

Napisano 15 lipca 2011 - 07:44

Jakbym nie miał to może bym uwierzył, bo mi się zacinał już przy otwieraniu listy programów i zawieszał kilka razy dziennie.

problem przycinek został rozwiązany programikiem lagfix w sierpniu zeszłego roku, nie słyszałem żeby sie wieszał telefon komukolwiek a co dopiero kilka razy dziennie to nie wm , wieszały sie nie dorobione aplikacje ale wystarczyło nacisnąć wymuś zamknięcie i po kłopocie.
Na pewno miałeś sgs ?

#447 Homer

Homer
  • 9 977 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 15 lipca 2011 - 11:52

problem przycinek został rozwiązany programikiem lagfix w sierpniu zeszłego roku, nie słyszałem żeby sie wieszał telefon komukolwiek a co dopiero kilka razy dziennie to nie wm , wieszały sie nie dorobione aplikacje ale wystarczyło nacisnąć wymuś zamknięcie i po kłopocie.
Na pewno miałeś sgs ?

Ale programik lagfix nie jest autorstwa samsunga, wiec problem nie został rozwiązany. Jesli dobrze pamietam samsung zastosował jakieś dziwne biblioteki zarządzania pamięcią i stad te powolne działanie urządzenia. Identyczny hardware'owo Nexus S z czystym andkiem tego problemu juz nie miał, ba pojedyncze operacje wykonywał szybciej od 2 rdzeniowego LG Optimus.

#448 citanek

citanek
  • 582 postów
  • SkądBełchatów, PL

Napisano 15 lipca 2011 - 11:55

Ale programik lagfix nie jest autorstwa samsunga, wiec problem nie został rozwiązany. Jesli dobrze pamietam samsung zastosował jakieś dziwne biblioteki zarządzania pamięcią i stad te powolne działanie urządzenia. Identyczny hardware'owo Nexus S z czystym andkiem tego problemu juz nie miał, ba pojedyncze operacje wykonywał szybciej od 2 rdzeniowego LG Optimus.


Coś mi się kojarzy, że SGS miał jakiś potwornie wolny sposób zapisywania danych w pamięci wewnętrznej. Nie dam sobie nic uciąć, że na pewno o to chodziło, ale demonem prędkości nie był.

#449 tryt

tryt
  • 628 postów

Napisano 15 lipca 2011 - 12:42

nie słyszałem żeby sie wieszał telefon komukolwiek a co dopiero kilka razy dziennie

Wieszał się, wieszał i to wielu osobom.

Coś mi się kojarzy, że SGS miał jakiś potwornie wolny sposób zapisywania danych w pamięci wewnętrznej.

Ano, problemem był nietypowy system plików - RFS, którego Samsung kurczowo się trzymał. Skutkiem tego były koszmarne lagi podczas zapisywania danych (w szczególności instalacji aplikacji). Pierwszy lagfix tworzył bufor oparty na systemie ext2, później pojawiły się narzędzia konwertujące system do ext3 i ext4.
W ROM-ach z 2.3 coś z tym problemem Samsung podobno zrobił (nie miałem okazji sprawdzić, bo jeszcze przed pojawieniem się leaków pozbyłem się GS), choć widziałem, że część osób nadal na lagi narzekała.

W Galaxy S II Samsung porzucił RFS na rzecz ext4.

#450 DD7

DD7
  • 101 postów
  • SkądPL

Napisano 15 lipca 2011 - 12:59

Miałem zarówno telefony na Symbianie, Badzie, Androidzie i muszę przyznać, że dopiero iOS dał mi to, na co czekałem. Główne wady Galaxy S II w stosunku do iP4: - pomimo emejzing dwurdzeniowego procesora nie radzi sobie z niektórymi grami, - problem z bardzo słabą baterią, która dosłownie znika w oczach, - plastikowa obudowa, - nie wiadomo ile czasu będzie jeszcze wspierany, - wypalanie niektórych elementów na wyświetlaczu, - KIES to najgorszy shit, jaki człowiek widział. Proszę mi nawet nie porównywać tego do iTunes, - ... i właśnie, KIES. Nawet jak pojawi się jakaś aktualizacja, to oficjalnie w oficjalnym programie Samsunga dla Polski pojawi się może pół roku po premierze, - fragmentacja Androida, - design (kwestia gustu, ale jak przód SGS II mi się jeszcze podoba, to tył jest po prostu brzydki), - niektóre fajne gry są tylko dla modeli z Tegrą -> wynik podzielenia Androida na różne platformy sprzętowe, - iPek mimo mniejszej mocy wciąż ma dużo lepszej jakości programy. Wkurzają mnie czasem ograniczenia iPhone'a, ale jak patrzę na konkurencję... to po prostu godnej nie widać. ;) Zainteresowały mnie telefony z WP7 na pokładzie, ale to jeszcze nie to, za rok-półtora może coś sensownego z tego będzie. Zapomniałbym o bardzo dużej stracie na wartości wszystkich Samsungów, SGS II także. I żeby nie było - uważam SGS II za bardzo dobry telefon, ale Android i cała jego otoczka mu szkodzi.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych