Ron Johnson twórca salonów firmowych Apple Store miał niedawno okazję być gościem na uczelni Stanford Graduate School of Business, gdzie podczas sesji dyskusyjnej wspomniał swoją pracę ze Stevem Jobsem.
Były szef działu sprzedaży w Apple, Ron Johnson, udzielił ostatnio bardzo ciekawego wywiadu w podcaście realizowanym przez Gimlet Media. Opowiedział w nim między innymi fascynującą historię pracy nad stworzeniem Apple Store oraz jego współpracy ze Stevem Jobsem w tej kwestii. Niezwykle ciekawa i pełna anegdot historia, pozwala nam podglądnąć metody zarządzania projektem, ludźmi oraz potwierdza po raz kolejny perfekcjonistyczne podejście do procesu tworzenia, jakie stosował Jobs. Pokazuje też wyraźnie, dlaczego ten nietypowy i bardzo daleki od korporacyjnego modelu, charakter „startup'owego” zarządzania prowadził firmę od sukcesu do sukcesu.
Walter Isaacson w biografii Jobsa wspomina, że Steve'owi często zdarzało się krytykować dobre pomysły innych, które jednak ostatecznie udawało się im przeforsować. Tak było w przypadku Barów Geniuszy, czyli działów wsparcia technicznego w salonach firmowych Apple.
Steve Jobs był geniuszem i wizjonerem. Był historyczną postacią, pokroju wielkich amerykańskich wynalazców i innowatorów. Miał ogromny wpływ na życie milionów ludzi. Poniżej postaram się przybliżyć sylwetkę legendarnego dyrektora generalnego Apple oraz jego karierę.
*Jak podaje serwis ifoapplestore.com, szefowie sprzedaży detalicznej Apple odwiedzili ostatnio stolicę w Rosji by sfinalizować umowę wynajmu powierzchni handlowej w galerii mieszczącej się w historycznym i dopiero co zrekonstruowanym "Hotelu Moskwa". * "Hotel Moskwa" mieszczący się się kilkaset metrów od Placu Czerwonego jest w ostatnim stadium budowy, a jego otwarcie planowane jest na przełomie 2011 i 2012 roku.
Najlepszy CEO w historii, globalne kulturowe guru czy jedna z najbardziej kontrowersyjnych postaci w dzisiejszym biznesie?. Kim jest Steve Jobs? Jakie piętno jego osoba odcisnęła na Apple? W poniższym artykule spróbuję przybliżyć sylwetkę aktualnego dyrektora generalnego Apple i choć w części odpowiedzieć na powyższe pytania.
Angela Ahrendts jest już oficjalnie wiceprezesem Apple do spraw sprzedaży detalicznej w salonach firmowych Apple i poprzez sklep internetowy. Jej profil pojawił się już w serwisie Apple.com na stronie przedstawiającej ścisłe kierownictwo firmy.
Ostatnia z „wysoko postawionych” osób w Apple odpowiedzialna za powstanie Apple Store odchodzi z firmy.
*Portal MacStories, na podstawie artykułu „Inside Apple” autorstwa Adama Lashinsky, opublikowanego w Fortune, opisał kilka dni temu wiele bardzo ciekawych faktów o sposobie zarządzania w Apple, które zawierały także nieznane do tej pory anegdoty o Steve’ie Jobsie. * Jedną z takich historii jest reakcja CEO Apple na wieści o niezbyt dobrym starcie usługi MobileMe w 2008 r. i początkowych problemach z jej właściwym działaniem. Według artykułu z Fortune, Jobs miał zwołać spotkanie z całym zespołem odpowiedzialnym za MobileMe i oskarżyć ich o "zszarganie reputacji Apple." Następnie miał powiedzieć członkom zespołu, że "powinni się nawzajem nienawidzić za to, że nawzajem się zawiedli" i od razu powołał nową osobę odpowiedzialną za cały projekt. Poniżej kilka cytatów z tego artykułu: Jobs: "Czy ktoś może mi powiedzieć, do czego ma służyć MobileMe?" Po otrzymaniu satysfakcjonującej odpowiedzi kontynuował: "To dlaczego, k**** tego nie robi?" Jobs miał podobno być także szczególnie niezadowolony z faktu, że dziennikarz Wall Street Journal - Walt Mossberg nie jest zwolennikiem MobileMe: "Mossberg, nasz przyjaciel, nie pisze już dłużej o nas dobrych rzeczy." MobileMe w przeciągu ostatnich lat przechodziło kilka poważnych zmian, polegających m.in na kilkukrotnym poprawianiu niezawodności. Dzisiaj spekuluje się, że usługa ma ponownie przejść facelifting i zadebiutować pod nazwą iCloud wraz z premierą systemu iOS 5.