W ubiegłym miesiącu minęło 35 lat od emisji „1984" - krótkiego spotu promującego pierwszego Macintosha, nawiązującego do powieści George'a Orwella o tym samym tytule, będącego jedną z najsłynniejszych reklam w historii Apple. Jego twórca, Lee Clow, odpowiedzialny również za kilka innych popularnych kampanii reklamowych tej firmy, ogłosił wczoraj, że przechodzi na emeryturę.

Lee Clow pracował w branży reklamowej od blisko 50 lat. Jego współpraca z Apple rozpoczęła się w 1984 roku, od wspomnianej wcześniej reklamy, i trwała aż do teraz. Oprócz „1984" w jego portfolio znajdziemy też takie kampanie jak „Think Different (Here's to the Crazy Ones)", „Get a Mac (Mac versus PC)" czy „Silhouettes". Kierował on też zespołami odpowiedzialnymi za promocję usługi Apple Music i zegarka Apple Watch. Oprócz Apple współpracował on też z wieloma innymi markami, takimi jak Sony PlayStation, Energizer, Pepsi, Adidas czy Taco Bell.

Mimo iż Clow zdecydował się przejść na emeryturę, nadal będzie on pełnić rolę doradcy w założonym przez niego w 2006 roku Media Arts Lab - specjalnym oddziale agencji TBWA, którego głównym zadaniem jest tworzenie reklam dla Apple. Zespół ten, dowodzony obecnie przez Katrien De Bauw i Brenta Andersona, w ostatnich latach stworzył m.in. wielokrotnie nagrodzoną reklamę HomePoda zatytułowaną „Welcome Home", świąteczną reklamę „Share Your Gifts" oraz kampanie „Behind the Mac" i „Shot on iPhone" .

Źródło: TBWA/Worldwide