
iPad przełomowym urządzeniem jest
#126
Posted 03 February 2010 - 22:35
#127
Posted 04 February 2010 - 09:41


#128
Posted 04 February 2010 - 11:08
Bardzo trafna analiza strategii Apple,zgadzam sie z nia calkowicie,a po przeczytaniu ksiazki Byc jak Steve Jobs moge tylko potwierdzic trafnosc oceny.:idea:Z ujawniającej się, prowadzonej na wielu kluczowych frontach polityki Apple związanej z iPadem wynika, że poważnie pracują nad przechwyceniem odbiorców różnych mediów.
przykład:
http://www.myapple.p...ow-z-apple.html
Tu już nie chodzi o maniaków, chodzi o odbiorców normalnych codziennych mediów, do jakich odbiorcy są już przyzwyczajeni. Celem jest by zaczęli to robić na iPadzie, a nie tak jak dotychczas byli przyzwyczajeni.
Nie chcę się powtarzać, ale "muszem" - zysk Apple nie ma wynikać ze sprzedaży iPada, a z umów z wydawcami, w szerokim znaczeniu tego słowa. Dlatego cena iPada jest dość niska jak na ceny produktów Apple.
Pozdrawiam
#129
Posted 04 February 2010 - 11:16
#130
Posted 04 February 2010 - 11:18
#131
Posted 04 February 2010 - 11:27


#132
Posted 04 February 2010 - 11:59
Nie wiem jak to wytłumaczyć. Popatrz świeżym okiem na iPad.
Czym on nie jest?
- komputerem, choć ma parę jego funkcji, ale na pewno go nie zastąpi w pełni.
- telefonem, choć może uda się przez niego dzwonić przez Skype.
- iPodem, bo jest za mało przenośny "ulicznie".
Czym jest:
- platformą zakupową szeroko pojętych mediów.
- konsolą do gier.
- "odtwarzaczem" innych aplikacji obecnych teraz dla iPhone i tych, które na iPad powstaną. Właśnie to moim zdaniem skłoniło Apple do jego zaprojektowania.
- pewnie czymś jeszcze.
- EDIT (re: down) właśnie masz rację scurvy_shadow - porządną ramką do zdjęć.
- organizerem
Trudno mówić tutaj o zamkniętym rynku Apple, skoro choćby APP store jest otwarty dla deweloperów, stąd jego wykładniczy rozwój. Itd...
Oczywiście monopolistyczne zapędy Apple są tu widoczne jak na dłoni, jednak trudno mówić o "zamkniętym rynku".
Trafna ocena kolejny raz popieram.Co do zapedow monopolistycznych a ktorz ich nie ma wystarczy popatrzec na winde.
pozdrawiam:D
---- Dodano 04-02-2010 o godzinie 14:11 ----
przyszłość ma, ale raczej mało będzie osób które go wcisną gdzieś skoro mają już tyle mobilnych urządzeń
nie mniej - wydaje mi się, że nie jesteś głównym targetem tego urządzenia
Powiem inaczej z MBA korzystam w domu ,a poniewaz lubie rzeczy proste w obsludze (Apple)proste w dizajnie dlatego wlasnie ten wybor,z Ip korzystam jak wiekszosc w podrozy i zyciu po z domem.Ale wiem ze znajde zajecie dla iPada napewno bedzie mi latwiej czytac i pisac mail w podrozy niz na ipku np.jak rowniez przegladac strony internetowe,do tej pory zabieralem MBA ale mimo swoich atrakcyjnych gabarytow byl zbyt duzy do takich funkcji ,ipad wypelnia ta luke akuratnie.
Glownym targetem nie jestem i nie mialem nigdy takich zamiarow.
Pozdraiwam wszystkich zarowno zwolennikow jaki przeciwnikow nowego dziecka Apple.

#133
Posted 04 February 2010 - 12:49
#134
Posted 04 February 2010 - 12:51
Już taka sytuacja miała miejsce, pewnie wszyscy pamiętaja - przy premierze iPhone okazało się, że iPhone już istnieje i jest to telefon do rozmów VoIP Linksysa.. Ale nie pamiętam jak to rozwiazali:/
#135
Posted 04 February 2010 - 13:15
hm, no jak mi się komputer grzeje (wiatraki!) bo oglądam film na YouTube to chyba coś jest nie tak? tym bardziej, że ten sam film wyświetlany przy pomocy html5 i tagu video tak z procka nie ciągnie?dla mnie wszystko jest ok moze dlatego ze nie sprawdzam ile co zre mi procesora podczas pracy? Sprawdzam to jedynie wtedy kiedy komputer jest zamulony i przestaje odpowiadac na moje polecenia w sensownym czasie...
dla ciebie jest ok, że cała para idzie w gwizdek? czy dla ciebie jest ok, że o tym nie wiesz i mówisz, że narzędzie jest OK, pomimo, że tak nie jest?
nic o klikaniu nie mówiłem, tylko o poruszaniu kursorem. przykład był z drugą stroną, bo mogłem w łatwy sposób sprawdzić pierdułkę.Ale jak napisales - jak klikasz na tej drugiej stronie.
nie, z tego wynika, że jak nic się nie dzieje, to flash nie używa zasobów. jeżeli natomiast coś chce się zrobić - to byle pierdoła potrafi zeżreć 100% zasobów procesoraCzyzby wynikalo z tego ze jednak mozna zoptymalizowac flasha tak zeby nie pozeral zasobow systemowych w calosci? Jesli tak to nie wina narzedzia lecz operatora. Lecz nie spieram sie dalej w tym temacie. Dla mnie osobiscie ten brak jest minusem i tyle.
a jaki byłby cel tego? na PC w gry też będziesz grał na full detalach, z antyaliasingiem, w rozdzielczości HD, szczegółowymi teksturami, cieniami, refleksami, etc. pomimo faktu, że masz 12 fps? że wiatraki wirują jak oszalałe?Apple mogloby rozwiazac to chocby w ten sposob ze daja mozliwosc doinstalowac obsluge flasha. Tak jak przy roznych programach wyskakuje licencja, tak i w tym przypadku mogloby wyskakiwac ostrzezenie ze mozna sobie zrobic kuku takiego a takiego rodzaju i juz.
Adobe nie potrafi zrobić dobrze flasha pod OS X'a, pod o wiele bardziej wydajne maszyny mające GB RAMu, karty graficzne, wielordzeniowe procesory. Mam uwierzyć, że nagle udało im się zrobić porządnie flasha na takie chucherko jak iPad, ale OS X nadal stanowi dla nich barierę?
#136
Posted 04 February 2010 - 13:19
No coz, znow "wylazi" apple, ktore potrafilo przyczepic sie do jakiejs szkoly/uczelni ktora miala niby podobne logo.
Z troche innej beczki: A look at the iPad's competition by operating system | Tech Gear News - Betanews
Ciekawe czy/kiedy/jakie urzadzenie wyjdzie pod kontrola GoogleOS :-)
#137
Posted 04 February 2010 - 13:21
#138
Posted 04 February 2010 - 13:34

#139
Posted 04 February 2010 - 13:46
#140
Posted 04 February 2010 - 14:32
#141
Posted 04 February 2010 - 15:07
Nie są dostosowane, bo Jobs blokuje flasha, w związku z czym nie ma popytu. Oczywiście, że CS5 pozwala, ale co z tego, nie o AppStore tu chodzi, tylko o bojaźń Jobsa, że po dopuszczeniu flasha na iPhone OS, ludzie mniej chętnie będą kupować gierki w AppStore, bo będą ich mieli mnóstwo darmowych dostępnych przez przeglądarkę Safari.goodboy25 - flashowe gierki na iPhonie/iPadzie? hm, taa... szkoda tylko, że one nie są raczej przystosowane do dotykowych ekranów?
a problemu też wielkiego nie będzie skoro CS5 pozwala robić aplikacje na iPhone OS? I one już są w App Store?
#142
Posted 04 February 2010 - 23:17
#143
Posted 04 February 2010 - 23:25
EDIT:
oto link: Google też ma swój tablet? - Foto - Technowinki w Onet.pl
moim zdaniem w applowskim jest zbyt szeroka ramka, ktora jakby odwraca uwage od wyswietlacza. co prawda na tych fotkach nie widac tylu googlowskiego tabletu.. ale mysle ze nie on jest najwazniejszy. swoja droga.. robi wrazenie jakby mial ekran o wiekszej przekatnej.
#144
Posted 04 February 2010 - 23:42
Widze, że nie masz pojęcia o czym piszesz, jak zwykle zresztągoodboy25 - oj, nie pisz bzdur. czyli jakie gierki mi blokuje brak flasha? takie, w które i tak bym nie zagrał, bo by nie działały po prostu?
jeżeli są za darmo w necie, to czemu nie mogą być za darmo w appstore? naprawdę za każdym razem chciałoby ci się ściągać grę, żeby w nią zagrać?
flash jest do duuupy niestety.
jak zrobią porządny flash dla OS X'a - to zmienię zdanie. jeżeli nadal będzie taki beznadziejny - to jak mam uwierzyć w to, ze iPhone ma podołać czemuś takiemu?

To, czy gry by nie działały nie możesz powiedzieć. Na pewno jednak gdyby flash był na safari w iPhone OS, developerzy zaczeliby tworzyć wiele ciekawych gier, bo na chwilę obecną nie ma sensu ich tworzyć, skoro Jobs blokuje flasha. Dla Apple byłoby bardzo niewygodne, jakby się okazalo, że dla konsumentów jest jakieś inne (w dodatku darmowe i niekontrolowalne przez Apple) źródło grania w gry, czyli flash na safari. Owszem są darmowe gry, ale wciąż w obrębie AppStore, Jobsowi chodzi o to, aby tylko tam wchodzić w celu ich ściągania, w takim wypadku wielu klientów ściągnie też gry płatne i w ten sposób napędza się biznes dla Jobsa.
#145
Posted 05 February 2010 - 00:17
Naprawdę - zachowujesz się tak, jakby portowanie desktopowego systemu operacyjnego na takie urządzenia miało jakiś sens i było wygodne.
hm, gdyby developerzy chcieli tworzyć tyle ciekawych gier niekontrolowanych przez apple dla iPhona to chyba mogą? (hint: webappy. a możliwości CSS3 czy canvas wspieranego przez Safari nawet w iPhone są spore, szczególnie jak na takie urządzenie - 3d? kein problem) A możliwości techniczne mieliby te same (akcelerometr we flashu? jakoś nie zrobili, a mozilli jakoś się w przeglądarce udało. multitouch? też dopiero wprowadzają... więc - na to samo wychodzi)
więc naprawdę - jak tak by chcieli, to już by zrobili. flash do tego niepotrzebny.
#146
Posted 05 February 2010 - 01:18
O czym ty piszesz? Gdyby flash był dostepny na iPhone OS, gry flashowe byłyby znakomicie dostosowane do multitoucha. Można robić jeszcze w innych technologiach, ale flash się do tego znakomicie nadaje. Pewnie nie uśmierciłoby to AppStore, ale na pewno mocno nadszarpneło wpływy $$ z tego źródła dla Apple. Dlatego Jobsowi flash jest nie po nosie. Doprawdy nie wiem czemu ignorujesz ten fakt, ktory jest zauważany przez większość analityków kwestii flashowej Adobe vs Apple. Jobs ma tupet oczerniać Adobe, nazywając ich leniwymi, a wystarczy popatrzeć na ostatnie newsy tego forum - same wpadki Apple. Ignorancja i ego Jobsa się już rozrosły do potęgi n-tej, dobrze dla prowadzonej przez niego firmy to nie wróży.goodboy25 - ach, no tak, zapomniałem, że gry w których potrzebna jest klawiatura, bądź 2 przyciski myszki na pewno wspaniale będą chodzić na takim urządzeniu.
#147
Posted 05 February 2010 - 01:25
gdzies widzialem projekt tabletu od Google. Musze przyznac ze prezentuje sie o niebo lepiej niz ten applowski.
EDIT:
oto link: Google też ma swój tablet? - Foto - Technowinki w Onet.pl
moim zdaniem w applowskim jest zbyt szeroka ramka, ktora jakby odwraca uwage od wyswietlacza. co prawda na tych fotkach nie widac tylu googlowskiego tabletu.. ale mysle ze nie on jest najwazniejszy. swoja droga.. robi wrazenie jakby mial ekran o wiekszej przekatnej.
no, ale to tylko projekt jak narazie. nie ma nawet żadnego prototypu.. nie ma nawet jakiejś konkretnej wersji OSu Googla, a dopiero po jego napisaniu przystąpią do projektu tabletu, tak przynajmniej ja przeczytałem..
#148
Posted 05 February 2010 - 02:30
kiedy wlasnie powiedzialem ze jesli system mi pracuje normalnie (nie rwie, jest responsywny) to nie interesuje mnie ile co czego w systemie uzywa. W koncu zasoby po to sa, zeby ich uzywac. Jesli ogladam filmy we flashu i komputer mi sie nie grzeje, wiatraki nie smigaja - to po kiego czorta mam sprawdzac ile zre procesora? Przeciez film ogladam! ;-)
Btw. kolejny ciekawy "news" - MyApple: Problem z temperaturą w Mac Pro - Apple - to tez przez flasha moze?

Spekuluje ze TYM RAZEM chyba nie ;-) Wiec jesli najmocniejsza maszyna apple odtwarzajac muzyke jest w stanie skoczyc z temperatura o 30(!) stopni (czego nie robi moj MBP przy ogladaniu filmow we flashu) to BYC jednak nie flash odpowiada "niemal całkowicie za wszystkie błędy systemu Mac OS X" a samo apple?
Tak tak, to wlasnie zapedy apple - totalne zamkniecie mobilnej platformy - wyrznelo obsluge flash skazujac uzytkownika jedynie na to, co samo dopusci do "obrotu", w AppStore ktore calkowicie kontroluje. Tresci i aplikacji jakie moglyby byc dostepne przez przegladarke - juz nie. Wiec wymyslono teorie, ktora niezawodni fanatycy marki bezblednie podjeli i przyjeli za prawde objawiona.
Wlasne zdanie nie boli! (zwykle...)
#149
Posted 05 February 2010 - 07:22
#150
Posted 05 February 2010 - 07:39
I naprawdę*chcielibyście żeby flash tak super wam działał...?

Bo ja widzę, że ostro zamula...
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users