Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Naprawa gwarancyjna - Regenersis


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2025 odpowiedzi w tym temacie

#1076 EmotiCon02

EmotiCon02
  • 167 postów

Napisano 05 czerwca 2013 - 19:56

Cześć, mogę wysłać do Regeneresis samo pudełko i telefon czy muszę dołączać akcesoria? Sądząc po tym co wypisujecie wolę sobie zostawić akcesoria :D

#1077 david_lbl_pl

david_lbl_pl
  • 53 postów
  • SkądLublin

Napisano 06 czerwca 2013 - 07:58

Cześć, mogę wysłać do Regeneresis samo pudełko i telefon czy muszę dołączać akcesoria? Sądząc po tym co wypisujecie wolę sobie zostawić akcesoria :D


Musisz wysłać "cały komplet sprzedażowy". I czekać, czekać, czekać....Apple nerwowo czeka na Refuby ale nie nadążają.

#1078 rafalik1

rafalik1
  • 44 postów

Napisano 06 czerwca 2013 - 08:56

Mam problem z przyciskiem power w iPhonie 5 działa jedynie gdy nacisnę go w skrajnie lewym rogu i staje sie to coraz bardziej uciążliwe. Telefon zakupiony został w T-mobile w kwietniu tego roku. Chicałbym się dowiedzieć czy lepiej oddać telefon na gwarancji czy do sprzedawcy z tytułu niezgodności z umową - podobno do 6 miesięcy to sprzedawca musi zająć się sprawą i ją rozwiązać ewentualnie to po jego stronie pozostaje udowodnienie czy wada była już w momencie sprzedaży czy nie. Pytam ponieważ nie chcę czekać miesiąc czy dłużej i dostać regenerowany telefon co według UOKiK na przykładzie firmy HP decyzja z 2004-12-23 jest naruszeniem praw konsumenta lub stwierdza jakieś tam drobinki wody czy coś innego. "Dokonywaniu, w ramach udzielonej gwarancji, wymian rzeczy wadliwych na sprawne, lecz używane - regenerowane, stanowi praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów zdefiniowaną w art. 23a ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, polegającą na bezprawnym działaniu, które stoi w sprzeczności z nakazem prowadzenia działalności gospodarczej zgodnie z dobrymi obyczajami, wynikającym z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (..) i tym samym stanowi godzący w zbiorowe interesy konsumentów czyn nieuczciwej konkurencji i nakazuje zaniechanie jej stosowania" Dlatego będę wdzięczny za każdą poradę jak szybko rozwiązać temat. Dodatkowo mam telefon tez ubezpieczony od uszkodzeń i kradzieży w ramach oferty T-mobie bezpieczny telefon lecz po wymianie na inny model pewnie ubezpieczenie przestanie mnie obowiązywać ze względu na inny imei ? lecz nie chcę z niego korzystać ponieważ uszkodzenie nie powstało z mojej winy.

#1079 Paf

Paf
  • 8 094 postów

Napisano 06 czerwca 2013 - 09:25

Tak czy siak dostaniesz refuba, a ubezpieczenie bedzie nadal ważne tyle ze pewnie zmienia imei na nowy.

#1080 rafalik1

rafalik1
  • 44 postów

Napisano 06 czerwca 2013 - 09:30

Ewentualnie przy kompletnym zniszczeniu tzn koszt naprawy przekracza wartość telefonu lub kradzieży mogę kupić taki sam model nowy od operatora jeśli będzie oczywiście dostępny w kwocie za jaki zapłaciłem przy podpisywaniu aneksu czyli w moim przypadku po negocjacjach było to 199 pln. Może czas napisać do UOKiK aby zajęła się tymi wymianami na używki ?

#1081 Paf

Paf
  • 8 094 postów

Napisano 06 czerwca 2013 - 09:43

Tak napewno cos z tym zrobią :)

#1082 david_lbl_pl

david_lbl_pl
  • 53 postów
  • SkądLublin

Napisano 06 czerwca 2013 - 11:16

Mam problem z przyciskiem power w iPhonie 5 działa jedynie gdy nacisnę go w skrajnie lewym rogu i staje sie to coraz bardziej uciążliwe. Telefon zakupiony został w T-mobile w kwietniu tego roku. Chicałbym się dowiedzieć czy lepiej oddać telefon na gwarancji czy do sprzedawcy z tytułu niezgodności z umową - podobno do 6 miesięcy to sprzedawca musi zająć się sprawą i ją rozwiązać ewentualnie to po jego stronie pozostaje udowodnienie czy wada była już w momencie sprzedaży czy nie.

Pytam ponieważ nie chcę czekać miesiąc czy dłużej i dostać regenerowany telefon co według UOKiK na przykładzie firmy HP decyzja z 2004-12-23 jest naruszeniem praw konsumenta lub stwierdza jakieś tam drobinki wody czy coś innego.

"Dokonywaniu, w ramach udzielonej gwarancji, wymian rzeczy wadliwych na sprawne, lecz używane - regenerowane, stanowi praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów zdefiniowaną w art. 23a ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, polegającą na bezprawnym działaniu, które stoi w sprzeczności z nakazem prowadzenia działalności gospodarczej zgodnie z dobrymi obyczajami, wynikającym z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (..) i tym samym stanowi godzący w zbiorowe interesy konsumentów czyn nieuczciwej konkurencji i nakazuje zaniechanie jej stosowania"

Dlatego będę wdzięczny za każdą poradę jak szybko rozwiązać temat. Dodatkowo mam telefon tez ubezpieczony od uszkodzeń i kradzieży w ramach oferty T-mobie bezpieczny telefon lecz po wymianie na inny model pewnie ubezpieczenie przestanie mnie obowiązywać ze względu na inny imei ? lecz nie chcę z niego korzystać ponieważ uszkodzenie nie powstało z mojej winy.


UOKiK nie ma nic do tego bo chodzi o wymianę GWARANCYJNĄ, najwidoczniej w tamtej sprawie umowa gwarancyjna (dobrowolna pomiędzy gwarantem a kupującym) miała zapis o wymianie na nowy. Przeczytaj Gwarancje Apple, tam takich zapisów nie ma. Jeśli wymieniasz z tytułu niezgodności towaru z umową lub rękojmi (przedsiębiorcy), to też sprzedawca nie ma obowiązku dostarczenia nowego towaru, a obowiązek dostarczenia towaru wolnego od wad. Apple nie narusza żadnych przepisów w Polsce dając refuby, temat był wałkowany nie raz i nie dwa.

Ps. 21 dzień oczekiwania aż Apple łaskawie wyślę Refuba.

#1083 rafalik1

rafalik1
  • 44 postów

Napisano 06 czerwca 2013 - 13:26

wiec nie oddaje poczekam aż będą telefony póki co radze sobie z tym powerem jakoś swoją droga to kpina że tak działa serwis tak drogiego telefonu

#1084 karol88888

karol88888
  • 50 postów

Napisano 06 czerwca 2013 - 19:41

Mam pytanie, nie mam czasu przeglądać tylu stron. Jeśli kupiłem telefon od osoby X i na tą osobe jest wzięty iphone 5 który został aktywowany 21 listopada 2012 czyli GW jest do 21.11.2013 i teraz ja mając kopię faktury zakupu mogę iść do PLAY i oddać ajfona na gwarancję? czy musi to oddać osoba która go kupiła?

#1085 sonicgt

sonicgt
  • 1 321 postów

Napisano 06 czerwca 2013 - 20:53

Możesz oddać Ty, oczywiście ze sobą musisz mieć fakturę zakupu.

#1086 karol88888

karol88888
  • 50 postów

Napisano 07 czerwca 2013 - 04:35

dzięki za info ;-)

#1087 sowalski

sowalski
  • 299 postów
  • SkądLegnica, PL

Napisano 07 czerwca 2013 - 23:23

Mam problem z przyciskiem power w iPhonie 5 działa jedynie gdy nacisnę go w skrajnie lewym rogu i staje sie to coraz bardziej uciążliwe. Telefon zakupiony został w T-mobile w kwietniu tego roku. Chicałbym się dowiedzieć czy lepiej oddać telefon na gwarancji czy do sprzedawcy z tytułu niezgodności z umową - podobno do 6 miesięcy to sprzedawca musi zająć się sprawą i ją rozwiązać ewentualnie to po jego stronie pozostaje udowodnienie czy wada była już w momencie sprzedaży czy nie.

Pytam ponieważ nie chcę czekać miesiąc czy dłużej i dostać regenerowany telefon co według UOKiK na przykładzie firmy HP decyzja z 2004-12-23 jest naruszeniem praw konsumenta lub stwierdza jakieś tam drobinki wody czy coś innego.

"Dokonywaniu, w ramach udzielonej gwarancji, wymian rzeczy wadliwych na sprawne, lecz używane - regenerowane, stanowi praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów zdefiniowaną w art. 23a ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, polegającą na bezprawnym działaniu, które stoi w sprzeczności z nakazem prowadzenia działalności gospodarczej zgodnie z dobrymi obyczajami, wynikającym z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (..) i tym samym stanowi godzący w zbiorowe interesy konsumentów czyn nieuczciwej konkurencji i nakazuje zaniechanie jej stosowania"

Dlatego będę wdzięczny za każdą poradę jak szybko rozwiązać temat. Dodatkowo mam telefon tez ubezpieczony od uszkodzeń i kradzieży w ramach oferty T-mobie bezpieczny telefon lecz po wymianie na inny model pewnie ubezpieczenie przestanie mnie obowiązywać ze względu na inny imei ? lecz nie chcę z niego korzystać ponieważ uszkodzenie nie powstało z mojej winy.


Z tym samym problemem wysłałem swój egzemplarz do naprawy gwarancyjnej. Telefon oddałem tydzień temu, dam znać jak będzie coś wiadomo :).

#1088 zalceson

zalceson
  • 41 postów
  • SkądGdańsk, PL

Napisano 08 czerwca 2013 - 14:30

Dlatego prze oddaniem do Regenersis najlepiej pójść np. do iSpotu. Jak się poprosi to chłopaki wystawią potwierdzenie-eskpertyzę ze zdjęciami, że czujniki białe-telefon nie zalany, że śrubki nie wykręcane, całość nie popękana. Może wtedy zawęzi się im możliwość kombinowania i zawsze będzie jakaś podkładka.

#1089 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 09 czerwca 2013 - 15:39

Dlatego prze oddaniem do Regenersis najlepiej pójść np. do iSpotu. Jak się poprosi to chłopaki wystawią potwierdzenie-eskpertyzę ze zdjęciami, że czujniki białe-telefon nie zalany, że śrubki nie wykręcane, całość nie popękana. Może wtedy zawęzi się im możliwość kombinowania i zawsze będzie jakaś podkładka.


Tak, bo akurat technika w Regenersis będzie obchodzić "ekspertyza" sprzedawcy z jakiegoś iSpotu.

#1090 zalceson

zalceson
  • 41 postów
  • SkądGdańsk, PL

Napisano 09 czerwca 2013 - 18:09

To jaki masz pomysł, aby się bronić przed przewałami? Potulnie odebrać rzekomo zalany sprzęt i płacić jak za zboże za naprawę? Lepsze to, niż nic.

#1091 david_lbl_pl

david_lbl_pl
  • 53 postów
  • SkądLublin

Napisano 10 czerwca 2013 - 08:41

To jaki masz pomysł, aby się bronić przed przewałami? Potulnie odebrać rzekomo zalany sprzęt i płacić jak za zboże za naprawę?
Lepsze to, niż nic.



Ja zrobiłem to tak: Poszedłem do play, przy okazji spisywania protokołu poprosiłem pracownika Play o obejrzenie czujników wilgoci, oraz opisanie w protokole że są nienaruszone, z kolei w miejscu uwagi ogólne o stanie telefonu Pani z Play nie napisała żadnych uwag a jedynie podpisała się z pieczątką. Efekt był taki że oddawałem telefon z bardzo wieloma odpryskami i rysą na wyświetlaczu a Regenersis bez problemu uznał wadę fabryczną (zielona poświata ekranu i luz na ekranie z prawej strony. I tak od 22 maja, czyli od kiedy zamówili nowy telefon czekam sobie każdego dnia co raz bardziej w..urwiony, na Apple że nie nadążają z Refubami.

#1092 janoszu

janoszu
  • 27 postów

Napisano 10 czerwca 2013 - 10:45

Przy okazji nie działania przycisku mute w 4s usterka zostanie naprawiona czy pozostaje mi oczekiwac refuba?

#1093 david_lbl_pl

david_lbl_pl
  • 53 postów
  • SkądLublin

Napisano 10 czerwca 2013 - 10:49

Przy okazji nie działania przycisku mute w 4s usterka zostanie naprawiona czy pozostaje mi oczekiwac refuba?


Nie ma w Polsce czegoś takiego jak naprawa gwarancyjna iphona, dostaniesz refuba.

#1094 janoszu

janoszu
  • 27 postów

Napisano 10 czerwca 2013 - 10:58

Masakra! Nie dostane już tego telefonu z powrotem? Przecież może być w znacznie gorszym stanie + nie wiadomo jaka przeszłość. Co za papractwo

#1095 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 10 czerwca 2013 - 11:13

Masakra! Nie dostane już tego telefonu z powrotem? Przecież może być w znacznie gorszym stanie + nie wiadomo jaka przeszłość. Co za papractwo


Powinieneś się raczej cieszyć, bo dostaniesz odnowiony telefon, w folii z gwarancją. Nie wiem w czym problem.

#1096 janoszu

janoszu
  • 27 postów

Napisano 10 czerwca 2013 - 11:16

Tyle czasu czekasz za jakim modelem? Będe oddawał 4s wiec wolałbym nie czekać tak dugo. Nie zacytowałem poprawnie. Jednak czytając ten temat trochę się tego obawiam choć mam nadzieje ze będzie dobrze. Pozdrawiam

#1097 ar3kb

ar3kb
  • 4 635 postów
  • SkądSchlesierland - Königshütte/Laurahütte

Napisano 10 czerwca 2013 - 11:17

Powinieneś się raczej cieszyć, bo dostaniesz odnowiony telefon, w folii z gwarancją. Nie wiem w czym problem.


ODNOWIONY - jakie "magiczne" słowo. Kiedy płacisz za produkt kwotę X, oczekujesz poprawnego działania. Jeśli z jakis powodów producent nie był w stanie w danym egzemplarzu zapewnić poprawnego działania- jako uzytkownik oczekuje naprawy.
Jeśli z jakiś kolejnych powodów producent nie przewiduje naprawy tylko wymianę, oczekuję egzemplarza nowego, pozbawionego wad, nie odnowionego.
Płacąc X - płacę za nowy egzemplarz. Stąd oczekuję nowego, sprawnego.
Oczywiście, że oczekiwania to jedno, a praktyki to drugie. I tutaj siłą jesteśmy my - konsumenci, którzy może kiedyś zaczną w swojej ilości stanowić siłę wystarczającą do tego, by zmusić producentów do innego podejścia w tym temacie.

#1098 janoszu

janoszu
  • 27 postów

Napisano 10 czerwca 2013 - 11:32

ar3kb Dokładnie, powiedzmy że kupujesz nowe auto w salonie. Zepsuł sie podnośnik szyb, nagle dowiadujesz się nie otrzymasz tego samego egzemplarza a odnowiony, wyprany, przetestowany czy na pewno w nim wszystko działa + folie na siedzeniach ale auto ma niewiadomą przeszłość, nie wiesz jak było katowane, nie wiesz o nim nic. To jest bardzo nie fair i takie praktyki z pewnoscią by nie przeszły, a że to są telefoniki choć klasy premium to sobie producenci leca w kulki. Ale jestem zły. Oby mi dali nowy, nieużywany telefon bo inaczej nigdy więcej apple. Już wolałbym po stokroć naprawę niż otrzymanie refuba.

#1099 ar3kb

ar3kb
  • 4 635 postów
  • SkądSchlesierland - Königshütte/Laurahütte

Napisano 10 czerwca 2013 - 11:39

W kwestii auta...bardziej trafne gdy doszłoby do wymiany silnika. Ot na jakiś inny, "odnowiony". Przeszłośc? A po co to komu wiedzieć. Napisac trzeba szczerze, że takie praktyki powinny zostać prawnie zakazane. Producent refuby powinien sprzedawać klientowi, który świadomie decyduje się na taki produkt. Jesli staję się nabywcą nowego produktu z gwarancją, oczekują realizacji gwarancji w przypadku usterki lub wymiany na produkt NOWY, pozbawiony wady. Ale jesteśmy jeszcze za mali by wymusić zmiane takich praktyk...a może to też wina nas samych, że zamiast wszyscy jednym głosem dbac o swoje, to niektórzy "bo to ich ulubiona marka" zaczynają twierdzić "ale o co chodzi". W sumie to o nic...w sumie tylko o moją kasę. W sumie tylko o to.

#1100 janoszu

janoszu
  • 27 postów

Napisano 10 czerwca 2013 - 11:41

Jak na stronie apple nie wyświetla mi się żadna informacja nt posiadania przez sprzęt gwarancji mimo to że posiadam fakture zakupu to wystarczy by naprawa była zaliczona do naprawy gwarancyjnej? Ok, na imei.info widnieje że mam gwarancję. Dzięki




Użytkownicy przeglądający ten temat: 5

0 użytkowników, 5 gości, 0 anonimowych