Naprawa gwarancyjna - Regenersis
#1076
Napisano 05 czerwca 2013 - 19:56
#1077
Napisano 06 czerwca 2013 - 07:58
Cześć, mogę wysłać do Regeneresis samo pudełko i telefon czy muszę dołączać akcesoria? Sądząc po tym co wypisujecie wolę sobie zostawić akcesoria
Musisz wysłać "cały komplet sprzedażowy". I czekać, czekać, czekać....Apple nerwowo czeka na Refuby ale nie nadążają.
#1078
Napisano 06 czerwca 2013 - 08:56
#1079
Napisano 06 czerwca 2013 - 09:25
#1080
Napisano 06 czerwca 2013 - 09:30
#1081
Napisano 06 czerwca 2013 - 09:43
#1082
Napisano 06 czerwca 2013 - 11:16
Mam problem z przyciskiem power w iPhonie 5 działa jedynie gdy nacisnę go w skrajnie lewym rogu i staje sie to coraz bardziej uciążliwe. Telefon zakupiony został w T-mobile w kwietniu tego roku. Chicałbym się dowiedzieć czy lepiej oddać telefon na gwarancji czy do sprzedawcy z tytułu niezgodności z umową - podobno do 6 miesięcy to sprzedawca musi zająć się sprawą i ją rozwiązać ewentualnie to po jego stronie pozostaje udowodnienie czy wada była już w momencie sprzedaży czy nie.
Pytam ponieważ nie chcę czekać miesiąc czy dłużej i dostać regenerowany telefon co według UOKiK na przykładzie firmy HP decyzja z 2004-12-23 jest naruszeniem praw konsumenta lub stwierdza jakieś tam drobinki wody czy coś innego.
"Dokonywaniu, w ramach udzielonej gwarancji, wymian rzeczy wadliwych na sprawne, lecz używane - regenerowane, stanowi praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów zdefiniowaną w art. 23a ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, polegającą na bezprawnym działaniu, które stoi w sprzeczności z nakazem prowadzenia działalności gospodarczej zgodnie z dobrymi obyczajami, wynikającym z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (..) i tym samym stanowi godzący w zbiorowe interesy konsumentów czyn nieuczciwej konkurencji i nakazuje zaniechanie jej stosowania"
Dlatego będę wdzięczny za każdą poradę jak szybko rozwiązać temat. Dodatkowo mam telefon tez ubezpieczony od uszkodzeń i kradzieży w ramach oferty T-mobie bezpieczny telefon lecz po wymianie na inny model pewnie ubezpieczenie przestanie mnie obowiązywać ze względu na inny imei ? lecz nie chcę z niego korzystać ponieważ uszkodzenie nie powstało z mojej winy.
UOKiK nie ma nic do tego bo chodzi o wymianę GWARANCYJNĄ, najwidoczniej w tamtej sprawie umowa gwarancyjna (dobrowolna pomiędzy gwarantem a kupującym) miała zapis o wymianie na nowy. Przeczytaj Gwarancje Apple, tam takich zapisów nie ma. Jeśli wymieniasz z tytułu niezgodności towaru z umową lub rękojmi (przedsiębiorcy), to też sprzedawca nie ma obowiązku dostarczenia nowego towaru, a obowiązek dostarczenia towaru wolnego od wad. Apple nie narusza żadnych przepisów w Polsce dając refuby, temat był wałkowany nie raz i nie dwa.
Ps. 21 dzień oczekiwania aż Apple łaskawie wyślę Refuba.
#1083
Napisano 06 czerwca 2013 - 13:26
#1084
Napisano 06 czerwca 2013 - 19:41
#1085
Napisano 06 czerwca 2013 - 20:53
#1086
Napisano 07 czerwca 2013 - 04:35
#1087
Napisano 07 czerwca 2013 - 23:23
Mam problem z przyciskiem power w iPhonie 5 działa jedynie gdy nacisnę go w skrajnie lewym rogu i staje sie to coraz bardziej uciążliwe. Telefon zakupiony został w T-mobile w kwietniu tego roku. Chicałbym się dowiedzieć czy lepiej oddać telefon na gwarancji czy do sprzedawcy z tytułu niezgodności z umową - podobno do 6 miesięcy to sprzedawca musi zająć się sprawą i ją rozwiązać ewentualnie to po jego stronie pozostaje udowodnienie czy wada była już w momencie sprzedaży czy nie.
Pytam ponieważ nie chcę czekać miesiąc czy dłużej i dostać regenerowany telefon co według UOKiK na przykładzie firmy HP decyzja z 2004-12-23 jest naruszeniem praw konsumenta lub stwierdza jakieś tam drobinki wody czy coś innego.
"Dokonywaniu, w ramach udzielonej gwarancji, wymian rzeczy wadliwych na sprawne, lecz używane - regenerowane, stanowi praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów zdefiniowaną w art. 23a ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, polegającą na bezprawnym działaniu, które stoi w sprzeczności z nakazem prowadzenia działalności gospodarczej zgodnie z dobrymi obyczajami, wynikającym z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (..) i tym samym stanowi godzący w zbiorowe interesy konsumentów czyn nieuczciwej konkurencji i nakazuje zaniechanie jej stosowania"
Dlatego będę wdzięczny za każdą poradę jak szybko rozwiązać temat. Dodatkowo mam telefon tez ubezpieczony od uszkodzeń i kradzieży w ramach oferty T-mobie bezpieczny telefon lecz po wymianie na inny model pewnie ubezpieczenie przestanie mnie obowiązywać ze względu na inny imei ? lecz nie chcę z niego korzystać ponieważ uszkodzenie nie powstało z mojej winy.
Z tym samym problemem wysłałem swój egzemplarz do naprawy gwarancyjnej. Telefon oddałem tydzień temu, dam znać jak będzie coś wiadomo .
#1088
Napisano 08 czerwca 2013 - 14:30
#1089
Napisano 09 czerwca 2013 - 15:39
Dlatego prze oddaniem do Regenersis najlepiej pójść np. do iSpotu. Jak się poprosi to chłopaki wystawią potwierdzenie-eskpertyzę ze zdjęciami, że czujniki białe-telefon nie zalany, że śrubki nie wykręcane, całość nie popękana. Może wtedy zawęzi się im możliwość kombinowania i zawsze będzie jakaś podkładka.
Tak, bo akurat technika w Regenersis będzie obchodzić "ekspertyza" sprzedawcy z jakiegoś iSpotu.
#1090
Napisano 09 czerwca 2013 - 18:09
#1091
Napisano 10 czerwca 2013 - 08:41
To jaki masz pomysł, aby się bronić przed przewałami? Potulnie odebrać rzekomo zalany sprzęt i płacić jak za zboże za naprawę?
Lepsze to, niż nic.
Ja zrobiłem to tak: Poszedłem do play, przy okazji spisywania protokołu poprosiłem pracownika Play o obejrzenie czujników wilgoci, oraz opisanie w protokole że są nienaruszone, z kolei w miejscu uwagi ogólne o stanie telefonu Pani z Play nie napisała żadnych uwag a jedynie podpisała się z pieczątką. Efekt był taki że oddawałem telefon z bardzo wieloma odpryskami i rysą na wyświetlaczu a Regenersis bez problemu uznał wadę fabryczną (zielona poświata ekranu i luz na ekranie z prawej strony. I tak od 22 maja, czyli od kiedy zamówili nowy telefon czekam sobie każdego dnia co raz bardziej w..urwiony, na Apple że nie nadążają z Refubami.
#1092
Napisano 10 czerwca 2013 - 10:45
#1093
Napisano 10 czerwca 2013 - 10:49
Przy okazji nie działania przycisku mute w 4s usterka zostanie naprawiona czy pozostaje mi oczekiwac refuba?
Nie ma w Polsce czegoś takiego jak naprawa gwarancyjna iphona, dostaniesz refuba.
#1094
Napisano 10 czerwca 2013 - 10:58
#1095
Napisano 10 czerwca 2013 - 11:13
Masakra! Nie dostane już tego telefonu z powrotem? Przecież może być w znacznie gorszym stanie + nie wiadomo jaka przeszłość. Co za papractwo
Powinieneś się raczej cieszyć, bo dostaniesz odnowiony telefon, w folii z gwarancją. Nie wiem w czym problem.
#1096
Napisano 10 czerwca 2013 - 11:16
#1097
Napisano 10 czerwca 2013 - 11:17
Powinieneś się raczej cieszyć, bo dostaniesz odnowiony telefon, w folii z gwarancją. Nie wiem w czym problem.
ODNOWIONY - jakie "magiczne" słowo. Kiedy płacisz za produkt kwotę X, oczekujesz poprawnego działania. Jeśli z jakis powodów producent nie był w stanie w danym egzemplarzu zapewnić poprawnego działania- jako uzytkownik oczekuje naprawy.
Jeśli z jakiś kolejnych powodów producent nie przewiduje naprawy tylko wymianę, oczekuję egzemplarza nowego, pozbawionego wad, nie odnowionego.
Płacąc X - płacę za nowy egzemplarz. Stąd oczekuję nowego, sprawnego.
Oczywiście, że oczekiwania to jedno, a praktyki to drugie. I tutaj siłą jesteśmy my - konsumenci, którzy może kiedyś zaczną w swojej ilości stanowić siłę wystarczającą do tego, by zmusić producentów do innego podejścia w tym temacie.
#1098
Napisano 10 czerwca 2013 - 11:32
#1099
Napisano 10 czerwca 2013 - 11:39
#1100
Napisano 10 czerwca 2013 - 11:41
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych