Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Naprawa gwarancyjna - Regenersis


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2025 odpowiedzi w tym temacie

#1051 przemny

przemny
  • 25 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 08 maja 2013 - 22:38

Też oddawałem na gwarancję i dostałem refuba. Też sprzedawca twierdził, że dostanę nowego, nawet nie wiedział co to refub jak go spytałem :)

#1052 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 08 maja 2013 - 22:56

Sprzedawca twierdził uparcie, że takie sprawy są rozwiązywane po roku gwarancji w sposób pozytywny, chodź wiem że to bajka :) tu nie chodzi o gwarancję konkretnie Apple a gwarancję ogólną. Zawsze FV daje rok czasu, a zwykły paragon dwa lata.


Nie ma czegoś takiego jak gwarancja ogólna, skąd Ty to bierzesz? I co ma faktura do gwarancji? Jakoś zawsze niezależnie czy biorę na firmę czy na siebie dostaję fakturę VAT. Ciekawe nie? Paragon czy FV zawsze dają rok gwarancji, Apple nie daje ani dnia więcej, gwarancja jest taka sama dla wszystkich. Nie siej zamieszania jak nie masz zielonego pojęcia, poza tym ten wątek nie jest o tym ile trwa gwarancja. Jutro go posprzątam z całego OT.

#1053 ktmracing

ktmracing
  • 635 postów
  • Płeć:
  • SkądSilesia / Rbk

Napisano 09 maja 2013 - 09:37

Ok ok. A jaka szansa że ja dostanę refuba (sprzedawaca zapewniał mnie że to nie będzie refub). Albo też po czym refuba poznać?

#1054 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 09 maja 2013 - 14:09

Refurb będzie na 100% Nowy będzie jak dostaniesz zapakowane fabrycznie całe pudełko w folii. Dostaniesz na 100% refurba.

#1055 przemny

przemny
  • 25 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 09 maja 2013 - 21:04

Nie ma czegoś takiego jak gwarancja ogólna, skąd Ty to bierzesz? I co ma faktura do gwarancji? Jakoś zawsze niezależnie czy biorę na firmę czy na siebie dostaję fakturę VAT. Ciekawe nie? Paragon czy FV zawsze dają rok gwarancji, Apple nie daje ani dnia więcej, gwarancja jest taka sama dla wszystkich. Nie siej zamieszania jak nie masz zielonego pojęcia, poza tym ten wątek nie jest o tym ile trwa gwarancja. Jutro go posprzątam z całego OT.


Mistrzu, zauważ że piszę o produktach ogólnych, nie Apple. Apple daje rok gwarancje ze względu, czy to jest FV, czy paragon. A ogólnie jest tak (nie ma tu mowy akurat o produktach z Apple) że gwarancja obejmuje po wzięciu na fakturę VAT rok czasu, a na paragon dwa lata. Mowa tu o sprzęcie elektronicznym. Pojęcia to Ty nie masz, skoro mam firmę todoskonale wiem co księgowa mi odlicza a czego nie, jakie są korzyści z brania na wszystko fakturę, a jakie wady. Dlatego następnym razem poczytaj dokładnie co jest napisane wyżej.

#1056 szela_512

szela_512
  • 450 postów
  • SkądChoszczno , PL

Napisano 09 maja 2013 - 21:15

Mam pytanko.
Oddałem w poniedziałek mojego IP do serwisu apple ponieważ pojawiły się martwe piksele podczas robienia zdjęć apartem.
Sprzedawaca w serwisie powiedział że sprzęt zostanie wymieniony na NOWY i że refurbed to nie będzie na pewno. Mówił że Refurbed są tylko w USA...

Jak będzie w moim przypadku i jak poznać czy to refurbed czy nie?


Tutaj masz stronke na której będziesz mógł to sprawdzić Klantenservice: Serienummers
W twoim przypadku do końca nie wiadomo czy dadzą refuba czy nówkę :)

#1057 renqien

renqien

    Koniec...


  • 20 740 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 09 maja 2013 - 21:27

Mistrzu, zauważ że piszę o produktach ogólnych, nie Apple. Apple daje rok gwarancje ze względu, czy to jest FV, czy paragon. A ogólnie jest tak (nie ma tu mowy akurat o produktach z Apple) że gwarancja obejmuje po wzięciu na fakturę VAT rok czasu, a na paragon dwa lata. Mowa tu o sprzęcie elektronicznym. Pojęcia to Ty nie masz, skoro mam firmę todoskonale wiem co księgowa mi odlicza a czego nie, jakie są korzyści z brania na wszystko fakturę, a jakie wady. Dlatego następnym razem poczytaj dokładnie co jest napisane wyżej.


Nie pisz bzdur i nie myl gwarancji z odpowiedzialnością sprzedawcy na podstawie Ustawy. Gwarancja ogólna? Produkty ogólne? Co to jest? Gwarancja to gwarancja, dobrowolna, bezpłatna i niezależna od rodzaju dokumentu sprzedaży.

#1058 przemny

przemny
  • 25 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 09 maja 2013 - 21:43

Nie pisz bzdur i nie myl gwarancji z odpowiedzialnością sprzedawcy na podstawie Ustawy. Gwarancja ogólna? Produkty ogólne? Co to jest? Gwarancja to gwarancja, dobrowolna, bezpłatna i niezależna od rodzaju dokumentu sprzedaży.


Idź kup komputer ASusa do MediaMarkt, weź fakturę VAT, zanieś po roku i miesiącu użytkowania. Usłyszysz, że gwarancja się skończyła bo produkt był brany na fakturę. Bynajmniej ja spotkałem się z taką sytuacją osobiście, jak mi wysiadł laptop, znajomi też tak mieli, ale tylko Ci którzy brali na fakturę. Chodziło mi o produkty nie applowskie, bo wiadomo że one mają ze względu na rodzaj dokumentu gwarancję roczną.

#1059 renqien

renqien

    Koniec...


  • 20 740 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 09 maja 2013 - 22:29

Kupiłem na FV czajnik w Saturnie, po ponad półtora roku padł, oddałem do serwisu i... naprawili. Cuda panie, cuda.

#1060 przemny

przemny
  • 25 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 09 maja 2013 - 22:37

Tak mi powiedziano: jeżeli komputer był brany na fakturę VAT, na zakład usługowy, gwarancja automatycznie skracana jest do roku czasu. Tak było, zabrakło grata, rzucilem do szafy i tak leży i leży :)

#1061 renqien

renqien

    Koniec...


  • 20 740 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 09 maja 2013 - 22:46

Może dlatego, że oddawałeś do punktu sprzedaży, a nie serwisu? Czyli na podstawie Ustawy na osobę prywatną i na podstawie Kodeksu, na firmę? Uwierz mi, że zarówno Ty, jak i wielu sprzedawców nie rozróżnia obu spraw. Przychodzi mi do głowy jeszcze jedna opcja, ale ona występuje w narzędziach i sprzęcie z natury "zużywającym się" czyli użycie do celów profesjonalnych. Wówczas gwarant może ograniczyć czas trwania świadczenia, jeśli używamy przedmiotu w intensywny sposób zawodowo (na przykład wiertarki). Nie powinno to jednak dotyczyć komputerów popularnych przy używaniu w punkcie usługowym. Tam raczej nie będziesz na jakimś kalkulatorze przygotowywał materiałów wideo dla agencji reklamowej.

#1062 przemny

przemny
  • 25 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 09 maja 2013 - 23:02

Może dlatego, że oddawałeś do punktu sprzedaży, a nie serwisu? Czyli na podstawie Ustawy na osobę prywatną i na podstawie Kodeksu, na firmę? Uwierz mi, że zarówno Ty, jak i wielu sprzedawców nie rozróżnia obu spraw.

Przychodzi mi do głowy jeszcze jedna opcja, ale ona występuje w narzędziach i sprzęcie z natury "zużywającym się" czyli użycie do celów profesjonalnych. Wówczas gwarant może ograniczyć czas trwania świadczenia, jeśli używamy przedmiotu w intensywny sposób zawodowo (na przykład wiertarki). Nie powinno to jednak dotyczyć komputerów popularnych przy używaniu w punkcie usługowym. Tam raczej nie będziesz na jakimś kalkulatorze przygotowywał materiałów wideo dla agencji reklamowej.


Możliwe, że masz rację, nie mówię że nie. Nie potrzebne tylko starciłem przez to gwarancję nankomputer, ale na przyszłość będę oczywiście mądrzejszy. Dziękuje bardzo za poświęcony czas i wytłumaczenie kilku rzeczy! Pozdrawiam :)

#1063 chudek

chudek
  • 34 postów

Napisano 11 maja 2013 - 17:23

Słuchajcie wątek jest długi i zanim dotre do odpowiedniej informacji troche mi zajmie, a telefon chce oddać jak najszybciej. A więc chce oddać swojego iphona 4s do Regenersis bo kupując telefon w komisie i nie mając dowodu zakupu osoby która sprzedała telefon komisowi, tylko tam mi przysługuje gwarancja, a mój afjon posiada wadę głośnej wibracji + do tego rozmowy są bardzo zniekształcone. A więc mam kilka pytań Czy Regenersis może otwierać iphony i sprawdzać co jest nie tak? czy nie maja takiego prawa? Czy można sie jakoś zabezpieczyc przy oddawaniu ajfona przed unieważnieniem gwarancji przez zalanie, jak np kazanie wpisac w adnotacjach czy komentarzach ze przyjmujący sprawdził czujniki i nie ma oznak zalania/zawilgocenia, ponieważ nie chce stracić gwarancji bo mój telefon nigdy nie był zalany. I Ile mniej więcej trwa naprawa jak bym oddawał bezpośrednio w regenersis?

#1064 ktmracing

ktmracing
  • 635 postów
  • Płeć:
  • SkądSilesia / Rbk

Napisano 11 maja 2013 - 18:27

Tutaj masz stronke na której będziesz mógł to sprawdzić Klantenservice: Serienummers
W twoim przypadku do końca nie wiadomo czy dadzą refuba czy nówkę :)



Pokazało mi tak:

Machine Model: iPhone5,1
Name: iPhone 5
ModelCode: iphone_5
Family name: A1429
Model Number: MD298
Group1: iPhone
Group2:
Generation: 7
CPU speed: 1.3GHz
Screen size: 4 inch
Screen resolution: 1136x640 pixels
Colour: White
Production year: 2013
Production week: 18 (May)
Model introduced: 2012

Więc refub czy nówka?

#1065 diesel2117

diesel2117
  • 1 743 postów
  • SkądKatowice PL

Napisano 11 maja 2013 - 20:50

Już nie pierwszy raz mam problem z gwarancja w regenersis. Otóż tym razem sprawa ma się 5-tki. Wysłałem do nich ajfona (model kupiony w play'u) z wadą aparatu (fioletowe anomalia, brak wibracji oraz ruszające się złącze systemowe). Telefon wraz z kserem dowodu zakupu (Nie wiem po co im, ale kazali) wysłałem w poniedziałek rankiem tj. 6 maj br. Telefon dotarł do nich we wtorek 7 maj br. Dzisiaj dostałem mail'a w którym umieszczony została informacja na temat pękniętego przedniego panelu. Oczywiście telefon wysyłałem do nich w stanie nienagannym wizualnie, zostało napisane również, że gwarancja nie zostanie uznana oraz zaproponowali mi wymianę na nowy egzemplarz (na 99% refub...) za kwotę 1250zł. Co teraz zrobić? Albo oni rozbili telefon, albo zawinił kurier. Na co się powołać ? Nie zamawiałem osobiści kuriera, to oni wysłali go do mnie. Any ideas ? Nie widzi mi się płacić 1250zł za coś, co jest spowodowane nie moją winą. Wysłałem im mail'a żądając zdjęcia uszkodzonego telefonu wraz z wyraźnie widniejącym numerem imei, bym miał potwierdzenie że to na pewno mój telefon (nie liczę już tego, że zamienią moduły czy w ogóle mój telefon nie jest pęknięty a próbują naciągnąć.).

#1066 makemymind

makemymind
  • 706 postów
  • SkądPoznań

Napisano 14 maja 2013 - 08:46

Czy mogę ustrzec się przed wysyłką telefonu z Play do Regenersis? Mam jeszcze miesiąc gwarancji.

#1067 rain86

rain86
  • 619 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 14 maja 2013 - 09:04

Niestety mój prawie roczny 4S z Play wczoraj nabawił się usterki. Nieaktywne WIFI (szary pasek). Żadne restore etc nie pomogły.

Czy mogę ustrzec się przed wysyłką telefonu z Play do Regenersis? Mam jeszcze miesiąc gwarancji.

Rozumiem, że po tych prawie 11 miesięcach powołanie się na niezgodność towaru z umową i żądanie nowego telefonu już nie ma racji bytu? Tylko serwis i ewentualnie wymiana na refurba przez jaśnie państwa Regenersis? O ile mi złomu nie odeślą..


Na niezgodność towaru z umową możesz się powołać, ale wówczas to w Twojej gestii leży udowodnienie sprzedającemu, że usterka była z chwilą sprzedaży. W tym przypadku niedziałające wi-fi jest oczywistym, że Play spuściłby Cię na drzewo. Zatem niestety zostaje tylko Regenersis ( z tego powodu nie opłaca się w PL nabywać ip inaczej niż przez AOS).

#1068 Clevland

Clevland
  • 416 postów

Napisano 16 maja 2013 - 21:07

Czy mogę ustrzec się przed wysyłką telefonu z Play do Regenersis? Mam jeszcze miesiąc gwarancji.


Zrób komisyjny protokół stanu telefonu:
-określenie koloru czujników wody,
-określenie stanu obudowy,
-określenie stanu śrubek na dole obudowy,

Załącz to do wysyłanego telefonu.
Wtedy mogą mieć obawy co do ewentualnego oszustwa.

- - - Połączono posty - - -

Już nie pierwszy raz mam problem z gwarancja w regenersis.
Otóż tym razem sprawa ma się 5-tki. Wysłałem do nich ajfona (model kupiony w play'u) z wadą aparatu (fioletowe anomalia, brak wibracji oraz ruszające się złącze systemowe). Telefon wraz z kserem dowodu zakupu (Nie wiem po co im, ale kazali) wysłałem w poniedziałek rankiem tj. 6 maj br. Telefon dotarł do nich we wtorek 7 maj br. Dzisiaj dostałem mail'a w którym umieszczony została informacja na temat pękniętego przedniego panelu. Oczywiście telefon wysyłałem do nich w stanie nienagannym wizualnie, zostało napisane również, że gwarancja nie zostanie uznana oraz zaproponowali mi wymianę na nowy egzemplarz (na 99% refub...) za kwotę 1250zł.
Co teraz zrobić? Albo oni rozbili telefon, albo zawinił kurier. Na co się powołać ?
Nie zamawiałem osobiści kuriera, to oni wysłali go do mnie.
Any ideas ? Nie widzi mi się płacić 1250zł za coś, co jest spowodowane nie moją winą.
Wysłałem im mail'a żądając zdjęcia uszkodzonego telefonu wraz z wyraźnie widniejącym numerem imei, bym miał potwierdzenie że to na pewno mój telefon (nie liczę już tego, że zamienią moduły czy w ogóle mój telefon nie jest pęknięty a próbują naciągnąć.).


Ja bym im napisał że prosisz o zdjęcia uszkodzenia obudowy twojego telefonu.
Sam wysyłałeś telefon nieuszkodzony ,na co posiadasz odpowiedni materiał dowodowy (dokumentację).
W związku z tym, skierujesz sprawę z tytułu 286 § 1 k.k. na kwotę.... zł (tyle ile zapłaciłeś).


Patrząc na ten przykład to telefon z dokumentacją trzeba przez kancelarię radcowską lub adwokacką wysyłać...

- - - Połączono posty - - -

Artykuł w Gazecie wyborczej.
Masz rysę na iPhonie? Nie skorzystasz z gwarancji [HISTORIA CZYTELNICZKI]

Serwis R. nie ma co wymyślać.

#1069 david_lbl_pl

david_lbl_pl
  • 53 postów
  • SkądLublin

Napisano 22 maja 2013 - 10:05

Regenrsis Witam, ja oddałem iP5 tydzień temu (odklejał się ekran z prawej strony + zielona poświata przy wybudzeniu ekranu od nowości), miałem rysę na ekranie i oczywiście odpryski (czarny), telefon zakwalifikowany do wymiany, Regenrsis mówi że nie wie czy dostane nówkę czy refuba bo może być i tak i tak, więc już całkiem nie rozumiem od czego to zależy czy dostajesz nówkę czy refuba. I ważna rzecz, rozumiem że jak dostanę refuba to mam tylko 90 dni gwarancji na niego a nie od nowa rok? (telefon kupiny na firmę). Jeśli tak jest to jakaś żenada, gdyby się nie zepsuł miałbym gwarancję do 02.2014.

#1070 Grasshopper

Grasshopper
  • 4 postów

Napisano 02 czerwca 2013 - 20:19

To ja się dołączę do potoku ciepłych słów o Regenersis... iP5 oddany 20.04 w salonie Play do reklamacji. Do dziś nie dostałem nowego telefonu. Powód? Brak egzemplarzy na wymianę w serwisie. Oczywiście gdybym chciał kupić nowy aparat w Play'u w abonamencie to pewnie sekundy nie musiałbym czekać, żeby zostać złupionym z kasy. Kilkukrotnie dzwoniłem do Playa i Regenersis i nic z tego nie wynika. Nie potrafią nawet podać terminu wymiany. Oto kolejny przykład na to jak głęboko w d..... można mieć klienta, który na telefon wydaje 3k zł :/

#1071 david_lbl_pl

david_lbl_pl
  • 53 postów
  • SkądLublin

Napisano 03 czerwca 2013 - 08:40

Właściwie to nie jest zarzut do Regenersis tylko do Apple, musimy czekać ku...a aż wyślą refuba, a terminu na to w gwarancji nie ma żadnego. Mój zamówiony przez Regenersis 22.05.2013 i nawet nie ma przewidzianej daty dostawy. Właśnie dlatego jak tylko mi go przyślą (czyli pewnie w okolicach sierpnia), od razu sprzedaje. Apple ma najwidoczniej klientów w głębokim poważaniu.

#1072 Dares

Dares
  • 407 postów
  • SkądKatowice

Napisano 04 czerwca 2013 - 11:35

Jak się tak czyta te wasze problemy to ręce opadają.. nie dość że wydajecie kupę kasy na telefon to jeszcze takie problemy.. a potem udawadnianie nie wiadomo czego jakbyście to wy byli złodziejami i chcieli coś wyciągnąć od firmy.

#1073 shade

shade
  • 48 postów
  • Skąd3city

Napisano 04 czerwca 2013 - 15:46

Również wysłałem swoją piątke do R. Czekam już miesiąc. W międzyczasie wysyłałem innego iphone 5 do isource, po 3 dniach miałem nowego. Krew mnie zalewa jeśli chodzi o Regenersis. Na Infolinii nic nie wiedzą. Jest to dla mnie po prostu śmieszne. Zastanawiam się czy jest sens pisania jakiegoś pisma do apple w sprawie czasu oczekiwania w R.

#1074 david_lbl_pl

david_lbl_pl
  • 53 postów
  • SkądLublin

Napisano 05 czerwca 2013 - 09:09

oczekiwanie na dostawe Właśnie rozmawiałem z Regenersis, wciąż czekają na dostawę od Apple. Czeka dużo Ip5, sytuacja dla mnie jest kompletnie absurdalna, skoro Apple nie nadąża z robieniem Refub-ów to niech do jasnej cholery wyślą nowe telefony. To jest jakiś kompletny dramat z dostarczaniem tych telefonów, najlepsze jest to że oczywiście nie ma jak się skontaktować z Apple w takiej sprawie...można się tylko denerwować.

#1075 Paf

Paf
  • 8 094 postów

Napisano 05 czerwca 2013 - 09:29

Właśnie rozmawiałem z Regenersis, wciąż czekają na dostawę od Apple. Czeka dużo Ip5, sytuacja dla mnie jest kompletnie absurdalna, skoro Apple nie nadąża z robieniem Refub-ów to niech do jasnej cholery wyślą nowe telefony. To jest jakiś kompletny dramat z dostarczaniem tych telefonów, najlepsze jest to że oczywiście nie ma jak się skontaktować z Apple w takiej sprawie...można się tylko denerwować.


A co ci mają powiedzieć ? Że są tak żałosną instytucją i nie dają sobie rady ? Jak zwykle zwalają winę na innych ;) I jak sam napisałeś nie da się tego potwierdzić ;)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 7

0 użytkowników, 7 gości, 0 anonimowych