

Naprawa gwarancyjna - Regenersis
#1051
Posted 08 May 2013 - 22:38

#1052
Posted 08 May 2013 - 22:56
Sprzedawca twierdził uparcie, że takie sprawy są rozwiązywane po roku gwarancji w sposób pozytywny, chodź wiem że to bajka
tu nie chodzi o gwarancję konkretnie Apple a gwarancję ogólną. Zawsze FV daje rok czasu, a zwykły paragon dwa lata.
Nie ma czegoś takiego jak gwarancja ogólna, skąd Ty to bierzesz? I co ma faktura do gwarancji? Jakoś zawsze niezależnie czy biorę na firmę czy na siebie dostaję fakturę VAT. Ciekawe nie? Paragon czy FV zawsze dają rok gwarancji, Apple nie daje ani dnia więcej, gwarancja jest taka sama dla wszystkich. Nie siej zamieszania jak nie masz zielonego pojęcia, poza tym ten wątek nie jest o tym ile trwa gwarancja. Jutro go posprzątam z całego OT.
#1053
Posted 09 May 2013 - 09:37
#1054
Posted 09 May 2013 - 14:09
#1055
Posted 09 May 2013 - 21:04
Nie ma czegoś takiego jak gwarancja ogólna, skąd Ty to bierzesz? I co ma faktura do gwarancji? Jakoś zawsze niezależnie czy biorę na firmę czy na siebie dostaję fakturę VAT. Ciekawe nie? Paragon czy FV zawsze dają rok gwarancji, Apple nie daje ani dnia więcej, gwarancja jest taka sama dla wszystkich. Nie siej zamieszania jak nie masz zielonego pojęcia, poza tym ten wątek nie jest o tym ile trwa gwarancja. Jutro go posprzątam z całego OT.
Mistrzu, zauważ że piszę o produktach ogólnych, nie Apple. Apple daje rok gwarancje ze względu, czy to jest FV, czy paragon. A ogólnie jest tak (nie ma tu mowy akurat o produktach z Apple) że gwarancja obejmuje po wzięciu na fakturę VAT rok czasu, a na paragon dwa lata. Mowa tu o sprzęcie elektronicznym. Pojęcia to Ty nie masz, skoro mam firmę todoskonale wiem co księgowa mi odlicza a czego nie, jakie są korzyści z brania na wszystko fakturę, a jakie wady. Dlatego następnym razem poczytaj dokładnie co jest napisane wyżej.
#1056
Posted 09 May 2013 - 21:15
Mam pytanko.
Oddałem w poniedziałek mojego IP do serwisu apple ponieważ pojawiły się martwe piksele podczas robienia zdjęć apartem.
Sprzedawaca w serwisie powiedział że sprzęt zostanie wymieniony na NOWY i że refurbed to nie będzie na pewno. Mówił że Refurbed są tylko w USA...
Jak będzie w moim przypadku i jak poznać czy to refurbed czy nie?
Tutaj masz stronke na której będziesz mógł to sprawdzić Klantenservice: Serienummers
W twoim przypadku do końca nie wiadomo czy dadzą refuba czy nówkę

#1057
Posted 09 May 2013 - 21:27
Mistrzu, zauważ że piszę o produktach ogólnych, nie Apple. Apple daje rok gwarancje ze względu, czy to jest FV, czy paragon. A ogólnie jest tak (nie ma tu mowy akurat o produktach z Apple) że gwarancja obejmuje po wzięciu na fakturę VAT rok czasu, a na paragon dwa lata. Mowa tu o sprzęcie elektronicznym. Pojęcia to Ty nie masz, skoro mam firmę todoskonale wiem co księgowa mi odlicza a czego nie, jakie są korzyści z brania na wszystko fakturę, a jakie wady. Dlatego następnym razem poczytaj dokładnie co jest napisane wyżej.
Nie pisz bzdur i nie myl gwarancji z odpowiedzialnością sprzedawcy na podstawie Ustawy. Gwarancja ogólna? Produkty ogólne? Co to jest? Gwarancja to gwarancja, dobrowolna, bezpłatna i niezależna od rodzaju dokumentu sprzedaży.
#1058
Posted 09 May 2013 - 21:43
Nie pisz bzdur i nie myl gwarancji z odpowiedzialnością sprzedawcy na podstawie Ustawy. Gwarancja ogólna? Produkty ogólne? Co to jest? Gwarancja to gwarancja, dobrowolna, bezpłatna i niezależna od rodzaju dokumentu sprzedaży.
Idź kup komputer ASusa do MediaMarkt, weź fakturę VAT, zanieś po roku i miesiącu użytkowania. Usłyszysz, że gwarancja się skończyła bo produkt był brany na fakturę. Bynajmniej ja spotkałem się z taką sytuacją osobiście, jak mi wysiadł laptop, znajomi też tak mieli, ale tylko Ci którzy brali na fakturę. Chodziło mi o produkty nie applowskie, bo wiadomo że one mają ze względu na rodzaj dokumentu gwarancję roczną.
#1059
Posted 09 May 2013 - 22:29
#1060
Posted 09 May 2013 - 22:37

#1061
Posted 09 May 2013 - 22:46
#1062
Posted 09 May 2013 - 23:02
Może dlatego, że oddawałeś do punktu sprzedaży, a nie serwisu? Czyli na podstawie Ustawy na osobę prywatną i na podstawie Kodeksu, na firmę? Uwierz mi, że zarówno Ty, jak i wielu sprzedawców nie rozróżnia obu spraw.
Przychodzi mi do głowy jeszcze jedna opcja, ale ona występuje w narzędziach i sprzęcie z natury "zużywającym się" czyli użycie do celów profesjonalnych. Wówczas gwarant może ograniczyć czas trwania świadczenia, jeśli używamy przedmiotu w intensywny sposób zawodowo (na przykład wiertarki). Nie powinno to jednak dotyczyć komputerów popularnych przy używaniu w punkcie usługowym. Tam raczej nie będziesz na jakimś kalkulatorze przygotowywał materiałów wideo dla agencji reklamowej.
Możliwe, że masz rację, nie mówię że nie. Nie potrzebne tylko starciłem przez to gwarancję nankomputer, ale na przyszłość będę oczywiście mądrzejszy. Dziękuje bardzo za poświęcony czas i wytłumaczenie kilku rzeczy! Pozdrawiam

#1063
Posted 11 May 2013 - 17:23
#1064
Posted 11 May 2013 - 18:27
Tutaj masz stronke na której będziesz mógł to sprawdzić Klantenservice: Serienummers
W twoim przypadku do końca nie wiadomo czy dadzą refuba czy nówkę
Pokazało mi tak:
Machine Model: iPhone5,1
Name: iPhone 5
ModelCode: iphone_5
Family name: A1429
Model Number: MD298
Group1: iPhone
Group2:
Generation: 7
CPU speed: 1.3GHz
Screen size: 4 inch
Screen resolution: 1136x640 pixels
Colour: White
Production year: 2013
Production week: 18 (May)
Model introduced: 2012
Więc refub czy nówka?
#1065
Posted 11 May 2013 - 20:50
#1066
Posted 14 May 2013 - 08:46
#1067
Posted 14 May 2013 - 09:04
Niestety mój prawie roczny 4S z Play wczoraj nabawił się usterki. Nieaktywne WIFI (szary pasek). Żadne restore etc nie pomogły.
Czy mogę ustrzec się przed wysyłką telefonu z Play do Regenersis? Mam jeszcze miesiąc gwarancji.
Rozumiem, że po tych prawie 11 miesięcach powołanie się na niezgodność towaru z umową i żądanie nowego telefonu już nie ma racji bytu? Tylko serwis i ewentualnie wymiana na refurba przez jaśnie państwa Regenersis? O ile mi złomu nie odeślą..
Na niezgodność towaru z umową możesz się powołać, ale wówczas to w Twojej gestii leży udowodnienie sprzedającemu, że usterka była z chwilą sprzedaży. W tym przypadku niedziałające wi-fi jest oczywistym, że Play spuściłby Cię na drzewo. Zatem niestety zostaje tylko Regenersis ( z tego powodu nie opłaca się w PL nabywać ip inaczej niż przez AOS).
#1068
Posted 16 May 2013 - 21:07
Czy mogę ustrzec się przed wysyłką telefonu z Play do Regenersis? Mam jeszcze miesiąc gwarancji.
Zrób komisyjny protokół stanu telefonu:
-określenie koloru czujników wody,
-określenie stanu obudowy,
-określenie stanu śrubek na dole obudowy,
Załącz to do wysyłanego telefonu.
Wtedy mogą mieć obawy co do ewentualnego oszustwa.
- - - Połączono posty - - -
Już nie pierwszy raz mam problem z gwarancja w regenersis.
Otóż tym razem sprawa ma się 5-tki. Wysłałem do nich ajfona (model kupiony w play'u) z wadą aparatu (fioletowe anomalia, brak wibracji oraz ruszające się złącze systemowe). Telefon wraz z kserem dowodu zakupu (Nie wiem po co im, ale kazali) wysłałem w poniedziałek rankiem tj. 6 maj br. Telefon dotarł do nich we wtorek 7 maj br. Dzisiaj dostałem mail'a w którym umieszczony została informacja na temat pękniętego przedniego panelu. Oczywiście telefon wysyłałem do nich w stanie nienagannym wizualnie, zostało napisane również, że gwarancja nie zostanie uznana oraz zaproponowali mi wymianę na nowy egzemplarz (na 99% refub...) za kwotę 1250zł.
Co teraz zrobić? Albo oni rozbili telefon, albo zawinił kurier. Na co się powołać ?
Nie zamawiałem osobiści kuriera, to oni wysłali go do mnie.
Any ideas ? Nie widzi mi się płacić 1250zł za coś, co jest spowodowane nie moją winą.
Wysłałem im mail'a żądając zdjęcia uszkodzonego telefonu wraz z wyraźnie widniejącym numerem imei, bym miał potwierdzenie że to na pewno mój telefon (nie liczę już tego, że zamienią moduły czy w ogóle mój telefon nie jest pęknięty a próbują naciągnąć.).
Ja bym im napisał że prosisz o zdjęcia uszkodzenia obudowy twojego telefonu.
Sam wysyłałeś telefon nieuszkodzony ,na co posiadasz odpowiedni materiał dowodowy (dokumentację).
W związku z tym, skierujesz sprawę z tytułu 286 § 1 k.k. na kwotę.... zł (tyle ile zapłaciłeś).
Patrząc na ten przykład to telefon z dokumentacją trzeba przez kancelarię radcowską lub adwokacką wysyłać...
- - - Połączono posty - - -
Artykuł w Gazecie wyborczej.
Masz rysę na iPhonie? Nie skorzystasz z gwarancji [HISTORIA CZYTELNICZKI]
Serwis R. nie ma co wymyślać.
#1069
Posted 22 May 2013 - 10:05
#1070
Posted 02 June 2013 - 20:19
#1071
Posted 03 June 2013 - 08:40
#1072
Posted 04 June 2013 - 11:35
#1073
Posted 04 June 2013 - 15:46
#1074
Posted 05 June 2013 - 09:09
#1075
Posted 05 June 2013 - 09:29
Właśnie rozmawiałem z Regenersis, wciąż czekają na dostawę od Apple. Czeka dużo Ip5, sytuacja dla mnie jest kompletnie absurdalna, skoro Apple nie nadąża z robieniem Refub-ów to niech do jasnej cholery wyślą nowe telefony. To jest jakiś kompletny dramat z dostarczaniem tych telefonów, najlepsze jest to że oczywiście nie ma jak się skontaktować z Apple w takiej sprawie...można się tylko denerwować.
A co ci mają powiedzieć ? Że są tak żałosną instytucją i nie dają sobie rady ? Jak zwykle zwalają winę na innych


2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users