Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Piski w słuchawce czyli kolejne problemy z iPhone


  • Please log in to reply
186 replies to this topic

#76 wern

wern
  • 53 posts
  • SkądTychy

Posted 10 October 2008 - 12:00

Dziś (po kolejnym zgłoszeniu) oddzwoniono do mnie z działu wsparcia technicznego i w końcu rozmawiałem z kimś, kto chyba rozumiał istotę problemu. Oprócz doprecyzowania zgłoszenia, zostałem poproszony, aby jak najwięcej osób dotkniętych problemem bulgotania złożyło zgłoszenia w tej sprawie do działu technicznego (poprzez BOK).

Stąd prośba, abyście wykonali telefon na *100 czy *600 (dla firm) i przekazali operatorowi, że Wasz telefon również dotknięty jest problemem bulgotania podczas rozmowy przy jednoczesnej transmisji danych w 3G. Koniecznie zaznaczcie, że chodzi o problem powszechny i że zespół*wsparcia technicznego już o nim wie.

Przypuszczam, że chcą się zorientować w skali i zasięgu problemu.




Właśnie zgłosiłem

#77 lookman23

lookman23
  • 108 posts
  • Skądzabrze

Posted 10 October 2008 - 16:03

ok zadzwonie...

#78 falkon

falkon
  • 52 posts
  • SkądWrocław, PL

Posted 13 October 2008 - 15:35

No niestety i mnie się opisana sytuacja trafiła. :(( Podczas rozmowy w zasięgu 3G gdy telefon akurat pobierał automatycznie jakieś dane (chyba sprawdzenie poczty) głos został zniekształcony. Myślałem, że to jednorazowy przypadek, ale: Idealnie się zgadza z opisanym wcześniej sposobem sprawdzenia: 1. wykonujemy dowolne połaczenie w zasięgu 3G. 2. wychodzimy klawiszem home do menu glownego kontynuujac rozmowe i 3. aktualizujemy pogode. Głos natychmiast zostaje znieksztalcony i nie ma mozliwosci kontynuoowania rozmowy. Sprawa zgloszona do dzialu technicznego. Oczywiście techniczny twierdzi, że nic o problemie nie wie!!

#79 reaper

reaper
  • 1108 posts

Posted 13 October 2008 - 21:35

Ja już wiem, że moja reklamacja została rozpatrzona negatywnie. Dostane jednak potwierdzenie pisemne (od pracownika Orange), że problem występuje i to wyśle do BOK'u. Jeśli i to nie zadziała, to zgłaszam to do rzecznika praw konsumenta. Jakby nie było płacę 120zł abonamentu za usługi, których orange nie jest w stanie świadczyć. Całą sprawę opisze na forum po rozpatrzeniu - czyli albo po uzyskaniu zniżki do abonamentu albo po rozwiązaniu umowy z winy Orange.

#80 falkon

falkon
  • 52 posts
  • SkądWrocław, PL

Posted 13 October 2008 - 21:41

zdaje się, że można utworzyć zbiorowy pozew do UOKiK, jeśli się mylę proszę o korektę :) W każdym razie nie zamierzam tego zostawić i przyjąć odmowy reklamacji

#81 mortymor

mortymor
  • 5 posts

Posted 13 October 2008 - 21:46

Pomoc prawna

Witam serdecznie!
Jestem członkiem Federacji Konsumentów i zgłoszono mi dzisiaj problem z jakością usług 3g w sieci Orange w trakcie korzystania z urządzenia iPhone. Federacja Konsumentów jako stowarzyszenie jest w stanie Państwu pomóc w zakresie dochodzenia praw konsumenta, także przed sądem. Bardzo proszę o zgłaszanie się osób, które miały bądź mają problem z usługą w sieci Orange i które złożyły reklamację do BOKu. Proszę o przesłanie krótkiego opisu sprawy (możliwie bez szczegółów technicznych - jestem tylko prawnikiem :) ) na adres fdz@o2.pl. Jeśli sprawa będzie nadawała się do ruszenia, postaram się pomóc.
Pozdrawiam serdecznie,
Artur Gontarczyk

PS. Pomoc udzielana przez Federację jest oczywiście bezpłatna.

#82 falkon

falkon
  • 52 posts
  • SkądWrocław, PL

Posted 13 October 2008 - 21:54

to już lepiej pisać na któryś adres z listy: Federacja Konsumentów - poznaj swoje prawa

bo ten mail na @o2.pl to taki trochę... nieprofesjonalny ;)

#83 mortymor

mortymor
  • 5 posts

Posted 13 October 2008 - 21:57

Pomoc prawna Sprawę prowadzę ja. W przypadku wysłania maila na adres firmowy Federacji zginie on w natłoku innych spraw. Chodzi o to, żeby zgromadzić jak największą liczbę podobnych spraw i działać grupowo. Podałem maila nieoficjalnego tylko po to, żeby zebrać sprawy od Państwa. Potem korespondencja będzie prowadzona z mojego oficjalnego maila. Pozdrawiam, Artur Gontarczyk, FK

#84 sebi

sebi
  • 35 posts
  • SkądKraków

Posted 13 October 2008 - 22:12

A ja uważam, że pomysł Artura jest bardzo dobry, bo już kilka razy przekonaliśmy się, że działania indywidualne nie przynoszą skutku, a pisanie na ogólnego maila nie zapewni nam skonsolidowania wszystkich dotkniętych tym problemem użytkowników. Ja jestem zdecydowanie za - poza tym, Federacja uzbierawszy jakąś próbkę zgłoszeń może uderzyć do Orange nawet we własnym imieniu tak, że tamci będą musieli odpowiedzieć. Znam Artura osobiście i potwierdzam, że tym, za kogo się podaje :) Zgłosiłem mu problem z iPhone i zaproponował zadziałanie właśnie poprzez FK.

#85 szopix

szopix
  • 17 posts
  • SkądPoznań

Posted 14 October 2008 - 06:51

Pisałem o ty żeby zgłosić problem grupowo , sam dzwoniłem do nich 3-4 razy i nic

#86 reaper

reaper
  • 1108 posts

Posted 14 October 2008 - 21:49

Dzisiał włożyłem do mojego iPhone'a kartę sim od kolegi - też orange i problem jest dokładnie taki sam. Natomias u kumpla tego problemu nie ma w telefonie Samsung. Sam więc już nie wiem czy to wina sieci czy wadliwego iPhone'a :|

#87 mortymor

mortymor
  • 5 posts

Posted 14 October 2008 - 21:50

Pozew zbiorowy

Pragnę państwa poinformować, że na dzień dzisiejszy, instytucja pozwu zbiorowego rozumiana w sposób prezentowany tutaj, w prawie polskim nie istnieje. Owszem, MS ma projekt takiej instytucji, ale droga jeszcze daleka. Dlatego też naprawde namawiam do przesyłania spraw na mój adres celem przygotowania stosownych interwencji, a później podjęcia dalszych (bardziej zaawansowanych) kroków prawnych.

Pozdrawiam,
Artur Gontarczyk

#88 krzak

krzak
  • 86 posts

Posted 15 October 2008 - 10:14

nie wiem czy to specyfika miejsca w ktorym sie właśnie znajduje, ale mam wlaczone 3G i gdy tylko wykonuje polaczenie glosowe, trace 3G i zostaje samo EDGE. Koncze polaczenie glosowe i znow jest 3G. No i nie moge powtorzyc bulgotania ;)

#89 sebi

sebi
  • 35 posts
  • SkądKraków

Posted 15 October 2008 - 10:19

nie wiem czy to specyfika miejsca w ktorym sie właśnie znajduje, ale mam wlaczone 3G i gdy tylko wykonuje polaczenie glosowe, trace 3G i zostaje samo EDGE. Koncze polaczenie glosowe i znow jest 3G. No i nie moge powtorzyc bulgotania ;)


A masz tak również przy połączeniu przychodzącym? Bo mnie np. bulgocze najczęściej gdy ktoś dzwoni...

#90 reaper

reaper
  • 1108 posts

Posted 15 October 2008 - 10:31

Krzaku, to się dzieje gdy zasięg 3G jest słaby. Wyjdź na zewnątrz budynku, wtedy 3G nie zmieni się na Edge. Tak swoją drogą, to jasny szlag mnie już trafia. Reklamacje są rozpatrywane negatywnie, a telefon nie działa, ręce opadają. Wyśle im ten telefon - co mi innego pozostaje. Jednak gdy dostanę nowy i dalej będzie to samo, to sam już nie wiem co wtedy zrobie.

#91 sebi

sebi
  • 35 posts
  • SkądKraków

Posted 16 October 2008 - 15:19

Zrobiłem mały eksperyment – opisany w innym wątku, więc żeby nie śmiecić wrzucam link:
http://www.myapple.p...654-post13.html

---- Dodano 16-10-2008 o godzinie 22:24 ----
Myślę, że aby cokolwiek w tej sprawie się ruszyło, trzeba by pozbierać informację o przypadkach występowania (a co ważniejsze - nie występowania) "bulgotania" w Orange.

Przygotowałem w tym celu ankietę:
iPhone w Orange - ankieta

Tylko trzy początkowe pola wyboru są obowiązkowe, ale im więcej informacji znajdzie się w ankiecie, tym lepiej. Gdy zbierze się jakaś sensowna próbka, podzielę się wynikami - może wtedy uda się w końcu coś zdziałać.

Zapraszam do wypełniania :)
W polu "Uwagi" możecie przekazać dodatkowe obserwacje, które mogłyby pomóc w diagnozie problemu.

#92 owz

owz
  • 3360 posts
  • SkądPoznań

Posted 16 October 2008 - 23:10

a propos bulgotania i dziwnych przypadłości iP 3G jeśli chodzi o jakość połączenia. Doszedłem do tego, że nie jest to do końca wina samego urządzenia. W Polsce niestety zasięg 3G jest beznadziejny i telefon bardzo często żongluje 3G a GSM. Bardzo często u mnie pojawia się komunikat o utracie sieci a w tym momencie pojawiają się chwilowe zakłócenia. Niestety jak na razie iPhone 3G działa najlepiej z wyłączonym 3G :P

#93 pocza

pocza
  • 3 posts

Posted 20 October 2008 - 10:47

Bulgotanie i wiatr :( Niestety tez mam taki problem ale nie od poczatku, wydaje mi sie ze to sie zaczelo w momencie upgradu softu z wersji 2.0 do 2.1, jestem z Krakowa i 3g mam na full kreski i zdarza sie to zauwazylem jeszcze czesciej gdy odbieram rozmowe chociaz nie tylko. Mam nadzieje za ta ankieta cos da czekam na wnioski. Pozdrowionka

#94 swiety74

swiety74
  • 773 posts
  • SkądKatowice

Posted 20 October 2008 - 12:17

Mam bulgotania i nawet wymiana aparatu nie pomogła. Żeby się już nie podniecać to wina ORANGE i tylko ich. Telefon jest sprawny!!! Takie bicie piany jakie uskuteczniacie prowadzi do bólu głowy. Ja sam sprawę opisywałem już bardzo dawno a dokładnie w dniu premiery 3G w Polsce.

#95 allplayer

allplayer
  • 28 posts

Posted 20 October 2008 - 14:47

Też mam problem z bulgotaniem. Mam nadzieję że Orange poprawi to na swoich 3G łączach, na razie wyłączyłem tą funkcje

#96 reaper

reaper
  • 1108 posts

Posted 20 October 2008 - 17:40

Kolejna reklamacja, tym razem 2 salony Orange potwierdziły problem i to nie tylko z moim telefonem, ale również z iPhone'ami 3G znajdującymi się w owych salonach. Słowem...ręcę mi już opadają.

#97 pocza

pocza
  • 3 posts

Posted 22 October 2008 - 08:22

naprawione bulgotanie :-) Jak wczesniej pisalem mialem problem z bulgotaniem w sluchawce, wiec poszlem do punktu orange i kobieta zaproponowala zebym sprawdzil sobie karte sim ze moze to przez nia po sprawdzeniu okazalo sie ze mialem jakies bledy na karcie ktore usuneli i od tej pory to jest od 3 dni ani sladu bulgotania w iPhonie pod 3G :-) Jak macie taki problem sprawdzcie sobie karte sim przedewszystkim pozdrowionka :-)

#98 sebi

sebi
  • 35 posts
  • SkądKraków

Posted 22 October 2008 - 09:34

Jak wczesniej pisalem mialem problem z bulgotaniem w sluchawce, wiec poszlem do punktu orange i kobieta zaproponowala zebym sprawdzil sobie karte sim ze moze to przez nia po sprawdzeniu okazalo sie ze mialem jakies bledy na karcie ktore usuneli i od tej pory to jest od 3 dni ani sladu bulgotania w iPhonie pod 3G :-)
Jak macie taki problem sprawdzcie sobie karte sim przedewszystkim pozdrowionka :-)


Ha - miałeś chyba dużo szczęścia, bo moim pierwszym podejrzeniem gdy zaczęło mi "bulgotać" była moja 10-letnia karta SIM, jeszcze Idei. Poszedłem więc do salonu, przedstawiłem problem (wtedy jeszcze o tym nie słyszeli). Sugerowali wadę telefonu, ale na początek zdecydowałem się wymienić jednak kartę i za 25 zł stałem się posiadaczem nowej karty SIM 3G. Efekt - bez zmian :(

Gdybyś więc mógł napisać coś więcej o tych błędach (co powiedzieć w salonie, i który salon to był), byłbym wdzięczny - może od czasu gdy wymieniałem (początek września) czegoś nowego się nauczyli.

#99 reaper

reaper
  • 1108 posts

Posted 22 October 2008 - 14:21

Mi też doradca powiedział, ze mam błędy na karcie, też je usunął...problem wciąż występuje.

#100 pocza

pocza
  • 3 posts

Posted 23 October 2008 - 08:17

Niestety żadnych szczegółów co do błędów nie mam kobieta po prostu powiedziała że były i je usunęła niestety w tej kwestji nic więcej nie jestem w stanie powiedzieć, a był to salon firmowy Orange na ul. J.Piłsudzkiego w Krakowie. Mam nadzieje ze zaraz to nie wróci, takie niewielkie rzecz wyłączam Wifi jak w danym momencie z niego nie korzystam (może to też pomogło trochę ale to nic pewnego).




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users