
Piski w słuchawce czyli kolejne problemy z iPhone
#126
Napisano 28 października 2008 - 19:32
#127
Napisano 28 października 2008 - 19:43
I ten ostatni wynik zniweczył wszystko! Byłem przekonany , że to wina operatora a tu jednak chyba nie. Ciekawe jakie są Wasze opinie ?
Zauważyłem, że na "charakterystykę" bulgotania wpływa konfiguracja usług sieciowych w iPhone - głównie poczty. Mój czarny bulgocze prawie zawsze, ale gdy usunąłem konta pocztowe (jedno Push, jedno zwykłe IMAP) - ciężko mi było go zmusić do bulgotania.
Dlatego przypuszczam, że powodem różnego zachowania jest jakaś drobna różnica w konfiguracji, albo chociażby przesunięte względem siebie jakieś liczniki w tych dwóch egzemplarzach. Co do teorii wadliwej serii jestem nastawiony sceptycznie - powody podałem w poprzednim poście. Natomiast nie jestem już przekonany o "czystej" winie Orange - może po prostu ta sieć wywołuje wilka z lasu, czyli buga z iPhone

I na koniec pytanie: czy do testowania obu telefonów używałeś tego samego zestawu kart Orange i Era, a jeżeli nie to czy próbowałeś "skrzyżować" telefony i karty?
#128
Napisano 28 października 2008 - 19:59
---- Dodano 28-10-2008 o godzinie 22:02 ----
Używałem tego samego zestawu kart natomiast rzeczywiście konfiguracja jest inna dla kont email. Biały nie ma skonfigurowanych kont czarny ma jedno MAC.
#129
Napisano 28 października 2008 - 20:06
Niech mnie ktos poprawi jesli sie myle.
---- Dodano 28-10-2008 o godzinie 22:12 ----
Sebi,dzieki za test i za poswiecony czas.
Istnieje mozliwosc abys zademonstrowal dzialanie obu telefonow i obu kart w salonie Orange?
Chodzi o to,aby pracownik orange to potwierdzil i aby utworzyl zgloszenie w tej sprawie.
Wiem,ze to wymaga juz sporo zachodu,ale na slowo(moje ani innego abonenta) orange nie uwierzy,ze tylko oni maja ten problem.Natomiast potwierdzenie tego faktu przez pracownika orange byloby wystarczajace do pozytywnego rozpatrzenia reklamacji mojej oraz kazdego abonenta firmy orange.
#130
Napisano 28 października 2008 - 20:13
---- Dodano 28-10-2008 o godzinie 22:15 ----
Nie obiecuję , że uda mi się to przed 1 listopada ale zaraz na początku przyszłego tygodnia sprobuję.
#131
Napisano 28 października 2008 - 20:21
#132
Napisano 28 października 2008 - 20:28
Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za doping .
---- Dodano 28-10-2008 o godzinie 22:31 ----
Czytam jeszcze jeden wątek dotyczący Office for mac 2008 ponieważ mam trochę problemów z użytkowaniem programu i już wem , że nie jest to mój odosobniony przypadek. A wielka szkoda bo sam program jest dobry a nawet lepszy od polskiej wersji na PC i nie lubię korzystać z offica pod Parallels. Ale to inny wątek....
#133
Napisano 28 października 2008 - 23:17
#134
Napisano 28 października 2008 - 23:46
#135
Napisano 29 października 2008 - 09:20
Rzekomo dział techniczny intensywnie pracuje nad rozwiązaniem... Ale tak jak napisał Marsal, również nie kryli, że tak naprawdę jeszcze niewiele o tym telefonie wiedzą...
Moim zdaniem słuszny jest trop z kartami SIM - zresztą "usuwanie błędów z karty" to zapewnie nic innego jak próby rekonfiguracji tejże, póki co niezbyt udane.
---- Dodano 29-10-2008 o godzinie 12:52 ----
Ponieważ nadal pojawia się trochę nieprecyzyjnych informacji na temat problemu bulgotania, pomyślałem, że moje nowozałożone wiki ogólnego zastosowania będzie dobym miejscem żeby je zebrać

iphone:orange_pl [wiki.iSebi.net]
Zapraszam wszystkich do uzupełniania - ta strona jest otwarta do edycji, można też obserwować zmiany.
#136
Napisano 29 października 2008 - 11:26
#137
Napisano 31 października 2008 - 21:22
#138
Napisano 31 października 2008 - 22:54
#139
Napisano 01 listopada 2008 - 16:48
#140
Napisano 01 listopada 2008 - 21:52
#141
Napisano 01 listopada 2008 - 22:06
#142
Napisano 01 listopada 2008 - 22:14
Sprawdź w pracy dostępne modele iPhone'ów ... nawiąż połączenie, wciśnij HOME i otwórz dowolną stronę internetową, a sam się przekonasz (no i będziesz miał dodatkowy przypadek do zgłoszenia).
Poza tym odpowiedzi negatywne gdzie ujęte jest ukształowanie tereny czy słaby zasięg, to kpina.
W Opolu (woj. opolskie) zasięg 3G jest w całym mieście (a już na pewno przy samym nadajniku, gdzie również problem występuje). Więc negatywne reklamacje, to tylko mydlenie oczu.
Mnie, jako klienta, nie interesuje kto i w jaki sposób korzysta z usług Orange i iPhone'a, nie interesuje mnie czy ktoś tylko na nim gra czy tylko wysyła sms'y.
Przed zakupem dowiadywałem się o możliwościach iPhone'a 3G oraz możliwościach sieci 3G i byłem zapewniany, że mając ten właśnie telefon oraz sieć Orange (przypominam o cenie abonamentu ponad 120zł, gdzie wliczony jest internet) będę mógł swobodnie prowadzić rozmowy i korzystać z internetu jednocześnie - tak jak jest to w sieci Era czy PLUS.
Otóż nie mogę tego robić, więc płacę za usługi, których Orange nie jest w stanie świadczyć. Dlatego chcę rozwiązać umowę.
Propozycje doradców typu "prosze wyłączyć sieć 3G w iPhone'ie" są poprostu śmieszne - chyba nie muszę pisać dlaczego.
Tak, jak mówiłem już wcześniej - u mnie jest ten problem i nie interesują mnie inni. Orange nie jest w stanie przedstawić mi dowodu na to, że u innych klientów wszystko jest w porządku. Za to ja przedstawiłem dowód, że u mnie oraz na iPhone'ach znajdujących się w dwóch salonach Orange problem występuje (jest zarejestrowane na moim koncie abonenckim zgłoszenie, gdzie dwa salony Orange z Opola to potwierdzają).
Więc...spokojnie poczekam na odpowiedź na ostatnią reklamacje i w razie negatywnej odpowiedzi sprawę przekażę do rzecznika praw konsumenta.
No kto może wygrać w tej kwesti, jeśli nie konsument, któremu została sprzedana usługa wadliwa, a za którą ponosi pełną opłatę?
I mało tego... część z moich znajomych już planuje wykorzystać tą usterkę sieci Orange i po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji nie dość, że podam tu na forum nr zgłoszenia pozytywnie rozpatrzonej reklamacji, to jeszcze każdy abonent orange będzie mógł swobodnie powoływać się na ten numer reklamacji w celu pozytywnego rozpatrzenia reklamacji złożonej przez siebie.
Możliwe, że znajdą się tacy, którzy celowo będą kupowali iPhone'y w Orange po to tylko, żeby zaraz rozwiązać umowę i na tym zarobić.... i będą mieli do tego prawo, bo wina leży tylko i wyłącznie po stronie Orange.
Natomiast konsultanci, którzy przyjmują takie zgłoszenia, powinni przekazywać te informacje wyżej i tworzyć zgłoszenia o usprawnienie sieci - mogą to robić, ale PO CO? Przecież można negatywnie rozpatrzeć reklamacje stosując standardowe odpowiedzi.
Sprawa jest poważna! Panowie ! Nie mogę wykonywać połączeń, czyli nie mogę korzystać z podstawowej usługi sieci komórkowej jeśli w swoim telefonie mam włączoną sieć 3G - no chyba jest coś nie tak, prawda?
I znów podkreśle, że nie zamierzam wyłączać 3G w moim telefonie, bo to jest iPhone 3G.
dopisek:
Oczywiście nie wszyscy abonenci Orange i iPhone'a zgłoszą ten problem (a widocznie Orange czeka na WSZYSTKICH), bo (jak już pisałem wyżej) nie każdy używa tego telefonu w taki sposób - chociaż ma do tego prawo.
W ostatniej reklamacji podniosłem kwestie, że problem wystepuje w Opolu przy ul. Sosnkowkiego (na tej ulicy znajduje się nadajnik 3G firmy Orange) więc nie ma mowy o problemie wynikającym z ukształtowania terenu czy słabego zasiegu.
Poprosiłem o wskazanie miejsca w Polsce gdzie zasięg 3G jest dostępny w 100% i wolny od wad. Jeśli ta reklamacji będzie negatywna, takie miejsce powinno zostać wskazane. (może troche z tym przesadziłem, ale skoro szanowna Pani, która z uśmiechem rozpatruje reklamacje w sposób negatywny, pewna, że jest mądrzejsza od wszystkich - a iPhone'a nie widziała nawet na oczy - to niech się troche wysili i weźmie odpowiedzialność za to, co zawiera w odpowiedzi podpisanej własnym nazwiskiem i logiem Orange).
Dzwoniąc na infolinię orange zadaje pytanie:
"Co muszę zrobić abym swobodnie mógł wykonywać połączenia w Waszej sieci z Waszego telefonu iPhone 3G tak, aby jednocześnie nie ograniczać jego możliwości wyłączając usługę 3G?" - na to pytanie ŻADEN doradca jeszcze nie był w stanie odpowiedzieć.
#143
Napisano 01 listopada 2008 - 22:58
#144
Napisano 01 listopada 2008 - 23:43
#145
Napisano 02 listopada 2008 - 14:54
#146
Napisano 02 listopada 2008 - 15:57

#148
Napisano 02 listopada 2008 - 22:56
#149
Napisano 02 listopada 2008 - 23:05
#150
Napisano 02 listopada 2008 - 23:28
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych