Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Piski w słuchawce czyli kolejne problemy z iPhone


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
186 odpowiedzi w tym temacie

#126 slawek20053

slawek20053
  • 47 postów
  • SkądWROCŁAW

Napisano 28 października 2008 - 19:32

Niestety testowania dwóch iphonów przez ponad godzinę w dwóch sieciach moim zdaniem nie przyniosło jednoznacznej odpowiedzi po czyjej stronie keży wina "bulgotania". Wykonałem następujący test: 1. Iphone biały z kartą Orange - bulgocze. 2. Wymiana na kartę Era w iphonie białym - wszystko jest ok. 3. Powrót do karty Orange w iphonie białym - bulgotanie. 4. Iphone czarny z kartą Orange - bulgoce. 5. Wymiana na kartę Era w iphonie czarnym - ok. 6. Powrót do karty Orange w iphonie czarnym - ok! I ten ostatni wynik zniweczył wszystko! Byłem przekonany , że to wina operatora a tu jednak chyba nie. Ciekawe jakie są Wasze opinie ?

#127 sebi

sebi
  • 35 postów
  • SkądKraków

Napisano 28 października 2008 - 19:43

I ten ostatni wynik zniweczył wszystko! Byłem przekonany , że to wina operatora a tu jednak chyba nie. Ciekawe jakie są Wasze opinie ?


Zauważyłem, że na "charakterystykę" bulgotania wpływa konfiguracja usług sieciowych w iPhone - głównie poczty. Mój czarny bulgocze prawie zawsze, ale gdy usunąłem konta pocztowe (jedno Push, jedno zwykłe IMAP) - ciężko mi było go zmusić do bulgotania.

Dlatego przypuszczam, że powodem różnego zachowania jest jakaś drobna różnica w konfiguracji, albo chociażby przesunięte względem siebie jakieś liczniki w tych dwóch egzemplarzach. Co do teorii wadliwej serii jestem nastawiony sceptycznie - powody podałem w poprzednim poście. Natomiast nie jestem już przekonany o "czystej" winie Orange - może po prostu ta sieć wywołuje wilka z lasu, czyli buga z iPhone ;)

I na koniec pytanie: czy do testowania obu telefonów używałeś tego samego zestawu kart Orange i Era, a jeżeli nie to czy próbowałeś "skrzyżować" telefony i karty?

#128 slawek20053

slawek20053
  • 47 postów
  • SkądWROCŁAW

Napisano 28 października 2008 - 19:59

sprawdzałem czarnego jeszcze kilka razy z kartą Orange i niestety przy trzecim podejsciu mu "przeszło" i jest teraz tak jak było tzn. bulgocze. Zatem moim zdaniem SEBI masz rację , że to jest sprawa Orange. Przy Era w białym wszystko jest przez cały czas testu ok. Może 2.2. coś pomoże?

---- Dodano 28-10-2008 o godzinie 22:02 ----
Używałem tego samego zestawu kart natomiast rzeczywiście konfiguracja jest inna dla kont email. Biały nie ma skonfigurowanych kont czarny ma jedno MAC.

#129 reaper

reaper
  • 1 108 postów

Napisano 28 października 2008 - 20:06

Skoro kazdy iphone bulgotal z karta orange,natomiast zaden nie bulgotal z karta era (nawet jesli po wlozeniu spowrotem karty orange problemu nie bylo),to wina lezy tylko i wylacznie po stronie orange.Rozumiem ze z karta Era problem nie wystapil nigdy,a z orange tak(nie zawsze,ale jednak),a skoro tak,to test jednoznacznie wskazuje,ze wina lezy po stronie orange.

Niech mnie ktos poprawi jesli sie myle.

---- Dodano 28-10-2008 o godzinie 22:12 ----
Sebi,dzieki za test i za poswiecony czas.
Istnieje mozliwosc abys zademonstrowal dzialanie obu telefonow i obu kart w salonie Orange?

Chodzi o to,aby pracownik orange to potwierdzil i aby utworzyl zgloszenie w tej sprawie.
Wiem,ze to wymaga juz sporo zachodu,ale na slowo(moje ani innego abonenta) orange nie uwierzy,ze tylko oni maja ten problem.Natomiast potwierdzenie tego faktu przez pracownika orange byloby wystarczajace do pozytywnego rozpatrzenia reklamacji mojej oraz kazdego abonenta firmy orange.

#130 slawek20053

slawek20053
  • 47 postów
  • SkądWROCŁAW

Napisano 28 października 2008 - 20:13

Też tak myślę. A wielka szkoda, bo do tej pory byłem bardzo zadowolony z tej sieci.

---- Dodano 28-10-2008 o godzinie 22:15 ----
Nie obiecuję , że uda mi się to przed 1 listopada ale zaraz na początku przyszłego tygodnia sprobuję.

#131 reaper

reaper
  • 1 108 postów

Napisano 28 października 2008 - 20:21

Jeslii Ci sie uda,to jestem przekonany,ze zdobedziesz wielu fanow tu na forum i nie tylko.

#132 slawek20053

slawek20053
  • 47 postów
  • SkądWROCŁAW

Napisano 28 października 2008 - 20:28

Największy problem jest z czasem , bo co do przekonania przedstawicieli Orange to myślę, że nie będzie problemu :-)
Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za doping .

---- Dodano 28-10-2008 o godzinie 22:31 ----
Czytam jeszcze jeden wątek dotyczący Office for mac 2008 ponieważ mam trochę problemów z użytkowaniem programu i już wem , że nie jest to mój odosobniony przypadek. A wielka szkoda bo sam program jest dobry a nawet lepszy od polskiej wersji na PC i nie lubię korzystać z offica pod Parallels. Ale to inny wątek....

#133 marsal

marsal
  • 2 postów
  • SkądKatowice

Napisano 28 października 2008 - 23:17

Witam, Śledzę temat bo też mi bulgocze podczas rozmów ito pomimo ręcznej obsługi poczty i nie korzystania z przeglądarki . Widocznie ip prowadzi samodzielny byt i jeszcze coś tam sobie transmituje,aha lokalizację / tj usługi położenia / też mam wyłączoną, tak że nie mam pojęcia skąd ten efekt. Sądzę że Orange wie o co chodzi, co wnioskuję po dzisiejszej rozmowie z działem techn. w bok - gość powiedział że karty orange nie mają możliwości jednoczesnej obsługi rozmów i transmisji danych - ot tyle . Na moją uwagę że ten fakt kładzie funkcjonalność ich sztandarowego fona i jest naruszeniem warunków umowy na jego jak i ich sieci użytkowanie, usłyszałem że spowodowane to jest stopniem skomplikowania tego telefonu oraz że tak naprawdę to nikt do końca / w orange/ nie zna tego sprzęta. Ale w erze nie ma tego problemu-mówię - nie wiem co tam w erze- odpowiedź. No i po rozmowie .Nie widziałem sensu dalszego jej kontynuowania z anonimowym konsultantem , istotny jest fakt że wiedzą o co chodzi oraz to że się tym nie przejmują. Jutro odwiedzę salon orange w K-cach zobaczymy jakie tam mają podejście do sprawy.

#134 goplay

goplay
  • 105 postów
  • Skądsilesia

Napisano 28 października 2008 - 23:46

moj iPhone z Orange nie ma tego problemu, dodam ze jest to wersja 8Gb, kolega ma 16gb i bulgocze, czasami nawet w trakcie naszej rozmowy, zamiast glosu slychac jakby nadawal FAX...

#135 sebi

sebi
  • 35 postów
  • SkądKraków

Napisano 29 października 2008 - 09:20

Ja, tak jak już pisałem, byłem w salonie i o dziwo nikt - a rozmawiałem z kilkoma pracownikami jednocześnie - nie robił tajemnicy z tego, że problem istnieje i że o tym wiedzą. Zresztą przy nich zabulgotał w trybie hands-free.

Rzekomo dział techniczny intensywnie pracuje nad rozwiązaniem... Ale tak jak napisał Marsal, również nie kryli, że tak naprawdę jeszcze niewiele o tym telefonie wiedzą...

Moim zdaniem słuszny jest trop z kartami SIM - zresztą "usuwanie błędów z karty" to zapewnie nic innego jak próby rekonfiguracji tejże, póki co niezbyt udane.

---- Dodano 29-10-2008 o godzinie 12:52 ----
Ponieważ nadal pojawia się trochę nieprecyzyjnych informacji na temat problemu bulgotania, pomyślałem, że moje nowozałożone wiki ogólnego zastosowania będzie dobym miejscem żeby je zebrać :)

iphone:orange_pl [wiki.iSebi.net]

Zapraszam wszystkich do uzupełniania - ta strona jest otwarta do edycji, można też obserwować zmiany.

#136 reaper

reaper
  • 1 108 postów

Napisano 29 października 2008 - 11:26

Sebi, zamknij możliwość edycji. Zaraz znajdą się tacy, którzy powklejają tam bóg wie co. Poza tym chciałbym dołączyć tą stronę do reklamacji - a szkoda by było, żeby sami pracownicy orange pozmieniali treść tej strony. Jak ktoś będzie chciał coś dopisać, to niech da Ci znać. Ja już dopisałem, że u mnie połączenia są zrywane po 2-3s bulgotania.

#137 tasman

tasman
  • 77 postów
  • SkądKraków

Napisano 31 października 2008 - 21:22

Niestety mam identyczny problem, właśnie zgłaszam go do działu obsługi, jak na razie miła Pani udaje że nic o problemie nie wie i przyjmuje ode mnie zgłoszenie problemu, przeczytałem ten wątek i powiem Wam koledzy że ta sprawa w takim razie nadaje się do telewizji np. do programu uwaga ... bo przecież po coś bierzemy te telefony a nie po to żeby były one bezużyteczne. A tak nawiasem, to przecież podchodzi pod niewywiązywanie się z umowy? Czyli defakto mogę z nimi umowę zerwać bez kosztów ponoszonych przeze mnie tak ? A jak tak zrobię to zrywam tylko umowę, a telefon mi zostaje ? hmm

#138 reaper

reaper
  • 1 108 postów

Napisano 31 października 2008 - 22:54

Właśnie staram się o rozwiązanie umowy. Negatywnie rozpatrzona reklamacja na chwilę obecną. Jako argument podali: zły zasięg, ukształtowanie terenu, warunki atmosferyczne. Natomiast nadajnik 3G sieci Orange znajduje się na dachu budynku, w którym pracuje. Złożyłem reklamacje raz jeszcze i zaznaczyłem, że w razie negatywnej odpowiedzi sprawę skieruje do rzecznika praw konsumenta. Oczywiście, że nie wywiązują się z umowy. Zakupiłem iPhone'a 3G, bo chciałem mieć możliwość prowadzenia rozmowy i jednoczesnej transmisji danych - o czym zostałem zapewniony (sieć 3G gwarantuje taką możliwość, iPhone 3G również).Niestety fakty są inne. Z chęcią przejdę do ERY - zdaje się, że mają profity dla klientów przechodzących do nich od innych operatorów. Za telefon zapłaciłem, nie mam zamiaru go oddawać. Orange broni się przez pozytywnym rozpatrzeniem reklamacji - musieliby uznać ją każdemu użytkownikowi iPhone'a w ich sieci, a co za tym idzie rozwiązać umowę bez kary, oddać iPhone'y za "grosze", ludzie kupowaliby iPhone'y w Orange na potęgę i rozwiązywali umowy (celowo). Oni to wiedzą......ale nie mają wyjścia - ich błąd, że nie dostosowali sieci 3G do iPhone'ów. Mam 100% pewność, że wreszcię moja umowa zostanie rozwiązana...chyba, że do tego czasu przekonfigurują nadajniki 3G tak, że problemu nie będzie (wtedy i tak będę domagał się rekompensaty w postaci korekty do już opłaconych abonamentów). Skąd mam 100% pewności? Stąd, że sam pracuje w firmie telekomunikacyjnej i miałem do czynienia z takimi przypadkami. Tyle, że abonentom mogą cisnąć kit o ukształtowaniu terenu i pogodzie, ale rzecznikowi już nie.

#139 slawek20053

slawek20053
  • 47 postów
  • SkądWROCŁAW

Napisano 01 listopada 2008 - 16:48

W poniedziałek wybieram się do salonu Orange i też będę monitował tę sprawę. Ciekawe jak we Wrocławiu do tego podejdą.

#140 Wilker

Wilker
  • 20 postów
  • Skąd3miasto

Napisano 01 listopada 2008 - 21:52

ja pracuję w Orange jak już kiedyś wspomniałem... sprawa jest znana bo zgłaszone jest kilka przypadków (tak, kilka na w tej chwili prawie 100 tyś sprzedanych) jest informacja w sieci ze w przypadku gdy ktos sie na to skarzy nalezy przyjąć reklamacje - z tego co wiem wszystkie do tej pory byly rozpatrywane negatywnie bo nie ma jednoznacznej oceny ze we wszystkich iPhone'ach tak się dzieje - kazdy sprawdza to na innym terenie, z innym nadajnikiem i w innych warunkach. sieć Orange 3G jest jednak jak najbardziej do iPhone'a przystosowana i obsługuje jego możliwości w 100%

#141 sebi

sebi
  • 35 postów
  • SkądKraków

Napisano 01 listopada 2008 - 22:06

Robię co mogę, żeby uwierzyć że jest tak cudnie jak piszesz, ale odgłosy rodem z kosmosu w słuchawce sprowadzają mnie dość szybko na ziemię... Mnie, i zdecydowanie więcej niż kilka innych osób, które kupiły reklamowany przez Twojego pracodawcę telefon i podpisały z nim w dobrej wierze umowę. Nie mówię, że wina jest po stronie sieci Orange, ale to Orange sprzedał terminal który nie działa poprawnie w tejże sieci. A reklamacje były przynajmniej na początku rozpatrywane pozytywnie, co owocowało wymianą iPhone na nowy egzemplarz, posiadający dokładnie te same przypadłości.

#142 reaper

reaper
  • 1 108 postów

Napisano 01 listopada 2008 - 22:14

Widocznie nie wszyscy korzystają z transmisji danych podczas połączenia głosowego.

Sprawdź w pracy dostępne modele iPhone'ów ... nawiąż połączenie, wciśnij HOME i otwórz dowolną stronę internetową, a sam się przekonasz (no i będziesz miał dodatkowy przypadek do zgłoszenia).

Poza tym odpowiedzi negatywne gdzie ujęte jest ukształowanie tereny czy słaby zasięg, to kpina.

W Opolu (woj. opolskie) zasięg 3G jest w całym mieście (a już na pewno przy samym nadajniku, gdzie również problem występuje). Więc negatywne reklamacje, to tylko mydlenie oczu.

Mnie, jako klienta, nie interesuje kto i w jaki sposób korzysta z usług Orange i iPhone'a, nie interesuje mnie czy ktoś tylko na nim gra czy tylko wysyła sms'y.

Przed zakupem dowiadywałem się o możliwościach iPhone'a 3G oraz możliwościach sieci 3G i byłem zapewniany, że mając ten właśnie telefon oraz sieć Orange (przypominam o cenie abonamentu ponad 120zł, gdzie wliczony jest internet) będę mógł swobodnie prowadzić rozmowy i korzystać z internetu jednocześnie - tak jak jest to w sieci Era czy PLUS.

Otóż nie mogę tego robić, więc płacę za usługi, których Orange nie jest w stanie świadczyć. Dlatego chcę rozwiązać umowę.

Propozycje doradców typu "prosze wyłączyć sieć 3G w iPhone'ie" są poprostu śmieszne - chyba nie muszę pisać dlaczego.

Tak, jak mówiłem już wcześniej - u mnie jest ten problem i nie interesują mnie inni. Orange nie jest w stanie przedstawić mi dowodu na to, że u innych klientów wszystko jest w porządku. Za to ja przedstawiłem dowód, że u mnie oraz na iPhone'ach znajdujących się w dwóch salonach Orange problem występuje (jest zarejestrowane na moim koncie abonenckim zgłoszenie, gdzie dwa salony Orange z Opola to potwierdzają).

Więc...spokojnie poczekam na odpowiedź na ostatnią reklamacje i w razie negatywnej odpowiedzi sprawę przekażę do rzecznika praw konsumenta.

No kto może wygrać w tej kwesti, jeśli nie konsument, któremu została sprzedana usługa wadliwa, a za którą ponosi pełną opłatę?

I mało tego... część z moich znajomych już planuje wykorzystać tą usterkę sieci Orange i po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji nie dość, że podam tu na forum nr zgłoszenia pozytywnie rozpatrzonej reklamacji, to jeszcze każdy abonent orange będzie mógł swobodnie powoływać się na ten numer reklamacji w celu pozytywnego rozpatrzenia reklamacji złożonej przez siebie.

Możliwe, że znajdą się tacy, którzy celowo będą kupowali iPhone'y w Orange po to tylko, żeby zaraz rozwiązać umowę i na tym zarobić.... i będą mieli do tego prawo, bo wina leży tylko i wyłącznie po stronie Orange.

Natomiast konsultanci, którzy przyjmują takie zgłoszenia, powinni przekazywać te informacje wyżej i tworzyć zgłoszenia o usprawnienie sieci - mogą to robić, ale PO CO? Przecież można negatywnie rozpatrzeć reklamacje stosując standardowe odpowiedzi.

Sprawa jest poważna! Panowie ! Nie mogę wykonywać połączeń, czyli nie mogę korzystać z podstawowej usługi sieci komórkowej jeśli w swoim telefonie mam włączoną sieć 3G - no chyba jest coś nie tak, prawda?

I znów podkreśle, że nie zamierzam wyłączać 3G w moim telefonie, bo to jest iPhone 3G.

dopisek:

Oczywiście nie wszyscy abonenci Orange i iPhone'a zgłoszą ten problem (a widocznie Orange czeka na WSZYSTKICH), bo (jak już pisałem wyżej) nie każdy używa tego telefonu w taki sposób - chociaż ma do tego prawo.

W ostatniej reklamacji podniosłem kwestie, że problem wystepuje w Opolu przy ul. Sosnkowkiego (na tej ulicy znajduje się nadajnik 3G firmy Orange) więc nie ma mowy o problemie wynikającym z ukształtowania terenu czy słabego zasiegu.

Poprosiłem o wskazanie miejsca w Polsce gdzie zasięg 3G jest dostępny w 100% i wolny od wad. Jeśli ta reklamacji będzie negatywna, takie miejsce powinno zostać wskazane. (może troche z tym przesadziłem, ale skoro szanowna Pani, która z uśmiechem rozpatruje reklamacje w sposób negatywny, pewna, że jest mądrzejsza od wszystkich - a iPhone'a nie widziała nawet na oczy - to niech się troche wysili i weźmie odpowiedzialność za to, co zawiera w odpowiedzi podpisanej własnym nazwiskiem i logiem Orange).

Dzwoniąc na infolinię orange zadaje pytanie:

"Co muszę zrobić abym swobodnie mógł wykonywać połączenia w Waszej sieci z Waszego telefonu iPhone 3G tak, aby jednocześnie nie ograniczać jego możliwości wyłączając usługę 3G?" - na to pytanie ŻADEN doradca jeszcze nie był w stanie odpowiedzieć.

#143 Wilker

Wilker
  • 20 postów
  • Skąd3miasto

Napisano 01 listopada 2008 - 22:58

piszę tutaj tylko to co udostępnione jest w sieci dla konsultantów - notka że zostało zgłoszone kilka takich przypadków - reklamacje należy przyjmować ale wskaźnik jest 100% odmowy uznania. sam mam iPhone'a -testowałem to - u mnie jest w porządku, na salonowym też... moi koledzy z Orange też mają iPhony, również korzystają z transmisji i głosu na raz i wszystko jest tak jak być powinno... tak czy inaczej nie zamierzam tutaj mówić że nie macie racji - może i macie tylko że z tym rozwiązaniem umowy są tak naprawdę małe szanse (tak myślę, z doświadczenia)

#144 tasman

tasman
  • 77 postów
  • SkądKraków

Napisano 01 listopada 2008 - 23:43

Tak Wilker, w polsce już tak jest, firma zabiega o klienta a jak już go ma, to ma go w dupie... Ty zawsze będziesz bronił Orange bo tam pracujesz. btw. mądry polak po szkodzie, jak bym wcześniej przeczytał całe forum i natrafił na ten wątek to bym nigdy nie brał iP w orange, 2 dni po jego otrzymaniu jak włączyłem sprawdzanie poczty co 15 min to oczywiście zaczął się problem.

#145 koralgol

koralgol
  • 160 postów

Napisano 02 listopada 2008 - 14:54

Nie wiem, czy to cokolwiek wniesie do wątku, ale u mnie problem nie występuje. iPhone Orange 16GB bez jb. Wyłączam wi-fi, nawiązuję połączenie, zaczynam przeglądać internet i wszystko działa. Głos jest OK.

#146 Wilker

Wilker
  • 20 postów
  • Skąd3miasto

Napisano 02 listopada 2008 - 15:57

no właśnie, ja mam ten sam model również bez JB ;) może wina jest w "podrasowanym" oprogramowaniu?

#147 sebi

sebi
  • 35 postów
  • SkądKraków

Napisano 02 listopada 2008 - 16:03

Raczej wykluczam teorię winy JB, ponieważ mój iPhone jest dziewiczy, a bulgocze aż miło... Dodałem ten punkt do FAQ w wiki.

#148 tasman

tasman
  • 77 postów
  • SkądKraków

Napisano 02 listopada 2008 - 22:56

To jest ich wina, dzisiaj miła Pani mi powiedziała na infolinii że 3g jeszcze nie jest "stabilne" , nie chciała powiedzieć że to jest po ich stronie wina ale to ładnie zasugerowała. Pytałem się znajomej która pracuje w Orange, jak wygląda sprawa z zerwaniem umowy, powiem szczerze że będzie to trudne, nawet jeżeli wina leży po ich stronie. Zapewne będą takie odpowiedzi jak dostawał kolega reaper.

#149 sebi

sebi
  • 35 postów
  • SkądKraków

Napisano 02 listopada 2008 - 23:05

Ja również otrzymałem z BOK jedną odpowiedź w tym tonie - że ich sieć 3G się dopiero rozwija. Przepraszam, dopiero?! Usługi UMTS w Orange są świadczone od 2005 roku, a to - jak by nie spojrzeć - było 3 lata temu. I Kraków, gdzie problemy z iPhone występują, był jednym z pierwszych miast objętych 3G...

#150 koralgol

koralgol
  • 160 postów

Napisano 02 listopada 2008 - 23:28

A ja bym na Waszym miejscu zrobił tak: poszedł do kiosku, kupił ze dwa startery pre-paid za 5 zł i popróbował z nimi. Jeżeli tak zrobi dziesięć osób, to już będzie jakaś próba.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych