Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Piski w słuchawce czyli kolejne problemy z iPhone


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
186 odpowiedzi w tym temacie

#51 damkraw

damkraw
  • 63 postów

Napisano 18 września 2008 - 20:44

Jesteś w sieci Orange czy Era?


Orange - dziś zaniosłem telefon do salonu. Pani która przyjmowała reklamację "coś słyszała" o tym problemie.

Nie wiem dlaczego piszecie o wyłączaniu 3G podczas rozmowy ...
Problem pojawia się kiedy podczas rozmowy głosowe przez 3g zaczniecie przesyłać dane - jak uzyskać ten efekt:
1) w ustawieniach włącz 3g (ustawienia -> ogólne -> sieć -> 3g)
2) upewnij się czy jesteś w zasięgu UMTS (ikona obok zasięgu)
3) wykonaj połączenie (np poczta głosowa, biuro obsługi ...)
4) naciśnij przycisk HOME
5) Prześlij jakieś dane (otwórz stronę w safari, odbierz e-mail, zaktualizuj pogodę itp.)
6) sprawdź czy w głośniku słychać "wodę" :)

W tym miejscu zaznaczam że połączenie 3g nie zostaje przerwane a po kilku sekundach od zakończenia przesyłania danych wszystko wraca do normy

Moja reklamacja będzie rozpatrzona w terminie 14 dni - jak będę miał jakieś nowe informacje na pewno opiszę to tutaj.

#52 reaper

reaper
  • 1 108 postów

Napisano 18 września 2008 - 20:58

Ja mam inaczej-podczas rozmowy tracę zasięg 3G i to jest przyczyną zerwania połączenia i dziwnych dźwięków. Tak jak już mówiłem gdy mam full zasięg 3G nie ma problemu:mogę rozmawiać i jednocześnie przegladac internet-nic nie zrywa,nic nie trzeszczy i nic nie zakłóca. Upewnij sie czy napewno masz dobry zasięg 3G gdy te objawy występują. PS. Rozmawialem z gościem z Kanady-ma tak samo,więc to nie wina iPhonea (przy utracie zasięgu 3G zrywa mu połączenie i słyszy kibel)

#53 damkraw

damkraw
  • 63 postów

Napisano 18 września 2008 - 21:15

Ja mam inaczej-podczas rozmowy tracę zasięg 3G i to jest przyczyną zerwania połączenia i dziwnych dźwięków. Tak jak już mówiłem gdy mam full zasięg 3G nie ma problemu:mogę rozmawiać i jednocześnie przegladac internet-nic nie zrywa,nic nie trzeszczy i nic nie zakłóca.

Upewnij sie czy napewno masz dobry zasięg 3G gdy te objawy występują.

PS. Rozmawialem z gościem z Kanady-ma tak samo,więc to nie wina iPhonea (przy utracie zasięgu 3G zrywa mu połączenie i słyszy kibel)


U mnie nawet przy jednej "kresce" zasięgu było ok i połączenie nie zostało zerwane - przynajmniej nic takiego nie zaobserwowałem - dźwięk kibla jest tylko podczas transmisji danych i po zakończeniu transmisji wszystko po chwili wraca do normy - bez zerwania połączania.

#54 reaper

reaper
  • 1 108 postów

Napisano 19 września 2008 - 01:40

zauważyłem coś takiego:

2 kreski zasięgu 3G.. rozpoczynam połączenie ,po około 4sekundach następuje zmiana na gprs (nie zrywa połączenia,nie słychać kibla). Po zakończonej rozmowie wraca na 3G.(transmisja danych podczas takiego połączenia oczywiście niemożliwa).

I druga rzecz. To samo co wyżej,ale w zanim sieć zostaje zmieniona na gprs odpalam Safari,albo pogodę - zaraz pojawia sie dźwięk kibla i połączenie zostaje zerwane.

Niemożliwe jest prowadzenie rozmowy i korzystanie z internetu będąc w sieci Edge,stąd podczas przelaczania z 3G na Edge w trakcie rozmowy i transmisji danych słyszymy kibel-jest to nic innego jak dźwięk transmisji danych,który nachodzi na rozmowę głosowa.

Nie wiem czy operator w takich wypadkach powinien zrywać połączenie z internete,a rozmowę podtrzymać,czy odwrotnie (znaleźliby się pewnie zwolennicy jednego i drugiego),ale na chwilę obecna jest tak,ze zrywa całkowicie połączenie-przynajmniej u mnie,w orange.

---- Dodano 19-09-2008 o godzinie 12:44 ----
wycofuje co mówiłem-jest lipa.
Pełny zasięg 3G-podczas połączenia jakąkolwiek próbą transmisji danych=dziwne dźwięki w słuchawce

#55 damkraw

damkraw
  • 63 postów

Napisano 19 września 2008 - 17:56

wycofuje co mówiłem-jest lipa.
Pełny zasięg 3G-podczas połączenia jakąkolwiek próbą transmisji danych=dziwne dźwięki w słuchawce


To właśnie moja usterka :) Zobaczymy co na to powie serwis Orange.

#56 lookman23

lookman23
  • 108 postów
  • Skądzabrze

Napisano 21 września 2008 - 23:53

orange nic nie powie... kumpel mi dzis puscil nagrany przez siebie przez przypdadek kibel w noki... identyko... jemu kibluje jego znajomym kibluje.. wszystkim orange kibluje... taka siec.. niestety tez moja.. :) mimo wszystko odetchnalem z ulga... to nie wina Apple. pozdr.

#57 gjj

gjj
  • 14 postów

Napisano 23 września 2008 - 19:05

Gdzieś widziałem taki ranking operatorów pod względem jakości całej infrastruktury sieci: 1. Plus 2. Era 3. Orange... i wszystko jasne;) ale "kibel" słychać u mnie również na WiFi, więc nie wiem czy to wina sieci. Jedyne lekarstwo to wyłączyć PUSH. Wtedy połączenia głosowe są superclear.

#58 sebi

sebi
  • 35 postów
  • SkądKraków

Napisano 24 września 2008 - 13:44

Myślę że cenne dla wszystkich zainteresowanych byłyby raporty osób, które zdecydowały się na reklamację i wymianę iPhone'a - najlepiej rzetelnie przetestowane: czy coś się zmieniło czy jest tak samo. Wtedy będziemy wiedzieć czy Orange należy ścigać w sprawie wymiany urządzenia, czy reklamować jakość ich sieci 3G :)

#59 lookman23

lookman23
  • 108 postów
  • Skądzabrze

Napisano 24 września 2008 - 13:51

no to czekamy miesiac od dnia pierwszego oddanego iphone`a:)

#60 damkraw

damkraw
  • 63 postów

Napisano 24 września 2008 - 19:31

no to czekamy miesiac od dnia pierwszego oddanego iphone`a:)


Optymizm od Ciebie bije na odległość ;)

#61 alamakota

alamakota
  • 2 postów

Napisano 25 września 2008 - 13:57

No to jestem kolejnym "szczęśliwym" posiadaczem IPhone'a. Poszedł do serwisu, ponieważ poprzez piski w słuchawce telefonu nie da się używać. To samo występuje w 3 innych IPhone, które mają koledzy (sieć Orange).

#62 lookman23

lookman23
  • 108 postów
  • Skądzabrze

Napisano 26 września 2008 - 08:37

no powiem tak zakupilem karte co to umozliwia wlozenie kazdego innego sima... mam locka na orange... wpakowalem plusa... z 3g na 2g wchodzi plynnie i na odwrot zero zrywania.. zero kibla... nawet przy transmisji danych podczas rozmowy... wniosek jeden ORANGE SUCKS :) pozdr.

#63 alamakota

alamakota
  • 2 postów

Napisano 26 września 2008 - 20:29

Wyjątkowo szybko dostałem telefon z serwisu. Dostałem nowy telefon. Efekt - bez zmian. Wciąż w słuchawce jest bulgotanie. Najprościej zreprodukować tak: - dzwonimy na dowolny numer - naciskamy klawisz Home - wybieramy Pogoda

#64 damkraw

damkraw
  • 63 postów

Napisano 27 września 2008 - 18:05

no powiem tak zakupilem karte co to umozliwia wlozenie kazdego innego sima...

mam locka na orange... wpakowalem plusa...

z 3g na 2g wchodzi plynnie i na odwrot zero zrywania.. zero kibla... nawet przy transmisji danych podczas rozmowy...

wniosek jeden

ORANGE SUCKS

:) pozdr.


Dziś odebrałem telefon z serwisu - został wymieniony. Na miejscu nie miałem jak sprawdzić czy usterka wystepuje bo nie było zasięgu 3G. Po przyjsciu o domu okazało się że "kibel" pozostał. Myślę że udam się znowu do serwisu jak pojawi mi się jakaś kolejna rysa na tylnej obudowie :]

#65 lookman23

lookman23
  • 108 postów
  • Skądzabrze

Napisano 27 września 2008 - 18:10

jak mowie, to nie usterka telefonu... kibel tkwi w sieci Orange

#66 WildLight

WildLight
  • 76 postów
  • SkądWrocław

Napisano 27 września 2008 - 23:22

Witam Wszystkich ;) Dzis zareklamowałem swoje iPhone w Orange z w/w powodu. Widze jednak ze nadzieja opadla bo myslalem jednak ze to jakas walidwa seria telefonu... a znajac orange oni beda slepi na ten problem i w odpowiedzi z dzialu technicznego bede ciagle slyszal " u nas wszystko jest dobrze skonfigurowane" :(

#67 sebi

sebi
  • 35 postów
  • SkądKraków

Napisano 02 października 2008 - 10:06

Cześć,

Jak przebiega Wasza batalia z Orange w sprawie kibla wbudowanego w iPhone? Czy po prostu wyłączyliście 3G? :P

Ja złożyłem zgłoszenie w dziale technicznym operatora. Opisałem dokładnie objawy i zaznaczyłem wyraźnie że problem się powtarza, że wymiana aparatu na nowy nie pomaga, a nawet że po zalogowaniu danego egzemplarza do innej sieci problem nie występuje.

W pierwszej odpowiedzi polecili aktualizację firmware do 02.11.07 (ciekawe, że podają wersję modemu z 2.1 a nie całego softu). Zgłoszenie ponowiłem, zaznaczając że aparat od dawna ma tą właśnie wersję. Dziś przyszła odpowiedź na drugie zgłoszenie: "sugerujemy kontrolę aparatu w serwisie producenta".

I stąd pytanie: czy komuś z Was pomogła wymiana telefonu na nowy? Póki co było tylko kilka głosów, że nie...

Coś trzeba z tym zrobić, dlatego warto byłoby się najpierw zorientować jaka dokładnie jest skala problemu i spróbować znaleźć jakąś regułę. A tymczasem - fragment mojego "kibla" zarejestrowany na drugim telefonie:

s.

#68 bartek81

bartek81
  • 41 postów
  • SkądKraków

Napisano 05 października 2008 - 19:32

Mam identyczny problem - soft 2.1, iPhone 3G w Orange. Korzystam z konta Exchange z włączonym PUSH (uwaga dla innych - samo włączenie PUSH przy braku konta wspierającego PUSH, nie wykorzystuje PUSH). Problem pojawia się zarówno podczas połączeń odebranych (po jakimś czasie od odebrania), jak i wykonywanych (wtedy zazwyczaj od razu na początku połączenia). Jak widzę z poprzednich postów - problem ma sporo osób i wymiana telefonu nic nie pomaga. Może warto zgłosić problem do Apple? W końcu to Steve biegał po scenie i zachwalał jaki to super business-friendly telefon z PUSH - a tu lipa. Nawet jeśli to 100% wina Orange to i tak pierwsze podejrzenie spada na Apple, więc jest to w ich interesie, żeby telefon nie miał opinii zabawki dla małolatów.

#69 lookman23

lookman23
  • 108 postów
  • Skądzabrze

Napisano 05 października 2008 - 19:56

to juz sie robi nudne... wina jest po stronie orange ... KONIEC

#70 sebi

sebi
  • 35 postów
  • SkądKraków

Napisano 05 października 2008 - 19:56

Wszystko wskazuje na to, że problemem jest jednoczesna transmisja danych i głosu w 3G. Standard przewiduje taką możliwość, ale Orange tego nie obsługuje. Ja mam konto MobileMe z PUSH oraz jedno zwykłe IMAP z ustawionym cyklicznym sprawdzaniem.

Problem pojawia się najczęściej w następujących sytuacjach:
  • telefon był bezczynny przez przynajmniej kilka minut, ktoś dzwoni; odbieram - w słuchawce kibel, na wyświetlaczu "3G",
  • prowadzę rozmowę będąc w 3G, uruchamiam jakiś program przesyłający dane i próbuję coś przesłać; przez paręnaście sekund nic nie przesyła (głos OK), potem słyszę kibel a dane zaczynają lecieć.
Czasami "kibel" sam się kończy, wtedy najczęściej znika "3G", zazwyczaj trzeba zerwać połączenie (nie zrywa go samoczynnie).

Problem jest na pewno po stronie sieci, bo w innych to działa. Są natomiast inne sieci które mają ten sam problem: Optus (Australia), Rogers (Kanada), Etisalat (UAE).

Orange ma problem - ponoć da się to odtworzyć tez w innych telefonach 3G - sęk w tym, że tylko iPhone intensywnie przesyła dane "w tle". Konsultantka BOK potwierdziła, że problem jest po stronie sieci, ale nie była w stanie podać terminu kiedy wszystko zacznie działać. "Nasza sieć 3G dopiero powstaje i cały czas ją rozbudowujemy." Dowiedziałem się też, że jeżeli nie chcę ryzykować zakłóconych rozmów, powinienem wyłączyć tryb 3G... Tyle, że ja podpisywałem umowę z operatorem deklarującym posiadanie działającej sieci 3G - i niech nie tłumaczą tego zasięgiem czy pojemnością sieci, bo problem występuje w najróżniejszych miejscach, przynajmniej w Krakowie. Tam po prostu jest coś*źle skonfigurowane - pewnie to nie jest łatwe, ale Era i Plus jakoś dały sobię radę...

Apple natomiast z pewnością mógłby wprowadzić zmiany w strategii transmisji danych podczas połączenia głosowego - taki ukłon w stronę kapryśnych sieci - ale czy to jest rozwiązanie?

---- Dodano 05-10-2008 o godzinie 21:15 ----

to juz sie robi nudne... wina jest po stronie orange ... KONIEC


I będziemy stać jak ten cieć przy hałdzie żwiru i czekać na cud? :)

#71 szopix

szopix
  • 17 postów
  • SkądPoznań

Napisano 06 października 2008 - 13:10

witam Panowie i Panie proponuje zgłosić to do Orange jeśli to ich wina- oficjalnie Może admin stworzy jakiś szablon, pismo zbierze podpisy i wiadomo ze w ilosci jest siła . Ja tez mam problem z "bulgotaniem" przesterem i nie mam zamiaru wyłączać 3G bo jak pisał przedmówca ,PŁACE ZA TO!!!. :idea: P.S czy zakupione aplikacje na iPhone przepadną ,jeśli wymienię go na nowego iPhone ?,kto za to zapłaci Orange?

#72 reaper

reaper
  • 1 108 postów

Napisano 07 października 2008 - 15:34

Nie przepadną, applestore (twoje konto) pamięta, że kupiłeś daną aplikację i pozwoli Ci ją pobrać ponownie za darmo.

#73 bartek81

bartek81
  • 41 postów
  • SkądKraków

Napisano 08 października 2008 - 20:57

Z tym 3G to dziwna sprawa - miałem ostatnio "bulgotanie" gdy na 100% byłem w zasięgu WiFi - bawiłem się AppStore po WiFi, zadzwonił telefon (cały czas ikona WiFi) i bulgot...

#74 sebi

sebi
  • 35 postów
  • SkądKraków

Napisano 09 października 2008 - 09:51

Wczoraj odbyłem kolejną rozmowę - tym razem już z działem technicznym Orange. Godzina i 3 minuty. Opisałem dokładnie wszystko, co udało się nam tu ustalić. Zaznaczyłem, że problem jest powszechny, że wymiana aparatu na nowy nie pomoga, że te same egzemplarze radzą sobie bardzo dobrze w Erze czy Plusie, że nie jest związany z konkretną lokalizacją i przede wszystkim że występuje przy najnowszym oprogramowaniu (2.1, modem firmware 02.11.07). Dałem im nawet namiar na forum, i wysłałem nagraną próbkę z "kiblem". Dziś dostałem odpowiedź: "nie mamy innych zgłoszeń z Pana okolicy, nasza sieć działa prawidłowo, sugerujemy aktualizację oprogramowania aparatu przy pomocy iTunes". Ręce opadają, naprawdę. To było już trzecie zgłoszenie - każde kolejne było odpowiedzią na głupie odpowiedzi Orange - w tym jeszcze jedną o aktualizacji oprogramowania...

#75 sebi

sebi
  • 35 postów
  • SkądKraków

Napisano 10 października 2008 - 11:05

Dziś (po kolejnym zgłoszeniu) oddzwoniono do mnie z działu wsparcia technicznego i w końcu rozmawiałem z kimś, kto chyba rozumiał istotę problemu. Oprócz doprecyzowania zgłoszenia, zostałem poproszony, aby jak najwięcej osób dotkniętych problemem bulgotania złożyło zgłoszenia w tej sprawie do działu technicznego (poprzez BOK).

Stąd prośba, abyście wykonali telefon na *100 czy *600 (dla firm) i przekazali operatorowi, że Wasz telefon również dotknięty jest problemem bulgotania podczas rozmowy przy jednoczesnej transmisji danych w 3G. Koniecznie zaznaczcie, że chodzi o problem powszechny i że zespół wsparcia technicznego już o nim wie.

Przypuszczam, że chcą się zorientować w skali i zasięgu problemu.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych