Gry DOS w DOSBOX - gotowe paczki na MacOSX
#26
Napisano 23 grudnia 2007 - 18:06
Czy zrobienie gotowca dla Colonization bedzie mozliwe?
http://integradesign...rejestracja.php - wypelnij ten formularz to zaloze Ci konto. Pakiet Standard 200 daje gratis tak jak mowilem.
#27
Napisano 23 grudnia 2007 - 21:04
- mig_piano lubi to
#28
Napisano 23 grudnia 2007 - 21:59
#29
Napisano 24 grudnia 2007 - 10:19
#30
Napisano 24 grudnia 2007 - 11:42
#31
Napisano 24 grudnia 2007 - 11:46
#32
Napisano 24 grudnia 2007 - 12:53
#33
Napisano 24 grudnia 2007 - 13:22
@Mgrod nie moge znaleźć XCOM. Możesz podrzucić linka do downloadu gry ??
http://www.abandonia...my Unknown.html
Abandonia to naprawdę fajna kopalnia
---- Dodano 24-12-2007 o godzinie 13:29 ----
Niestety ufo:TFTD jescze nie jest free... Ale ufo:EU jest
#34
Napisano 24 grudnia 2007 - 22:16
Zaraz będzie gotowe.
Dobra. Jedziemy z koksem. Dzięki uprzejmości @Macus02 z forum Esatu (serdeczne podziękowania !! ) mam już miejsce na serwerze bez limitów w USA na wszelkie społeczne wynalazki.
Cała zawartość - wszystkie pliki DMG z mojego serwera rabsat.pl zostały już przeniesione na nowy.
Zasady nazw - jak poprzednio, czyli adres serwera /mac/nazwa_pliku4mac.dmg
Aby ściągnąć jakąś grę należy wpisać
http://s227941115.onlinehome.us/raptoulinux/mac/nazwagry4mac.dmg
Do 27 grudnia pliki bedą na obu serwerach, poza tymi, które dodałem dziś a potem kasuję z rabsat.pl
_____-
Zamówiona Kolonizacja
http://s227941115.on...ization4mac.dmg
- mcbarlo lubi to
#35
Napisano 25 grudnia 2007 - 10:23
#36
Napisano 25 grudnia 2007 - 14:19
#37
Napisano 25 grudnia 2007 - 14:39
Pewnie by się dało ale nie widzę nigdzie linka do ściągnięcia gry a nie mam jej w kolekcji.
Wszędzie albo każą płacić albo pliku już nie ma.
Tutaj jest plik
http://gameswelt.de/...p?item_id=57639
#38
Napisano 27 grudnia 2007 - 20:03
Wielkość: 115 MB
Muzyka: General Midi
Dźwięk: Gravis
Grafika: 320x200 lub 640x480. Przełączanie klawiszem F8 podczas gry
Wyjście z gry: klawisz P
Ci, co już znają tę grę będą mogli posłuchać dźwięku w nowej jakości. Kiedyś te karty dźwiękowe kosztowały majątek a wszechobecne wówczas klony Sound Blaster i ESS zaledwie brzeczały. Kto dziś pamięta legndę tamtych czasów Gravis Ultrasound, któremu dorównywał jedynie AWE32 ?? Ja zaczynałem od COVOXa. Takiego prymitywnego przetwornika D/A podłączanego do LPT1 i radia Taraban, jako wzmacniacza ! Ech, piękne czasy... Chlip...
- przemekf i pao lubią to
#39
Napisano 27 grudnia 2007 - 22:01
Kto dziś pamięta legndę tamtych czasów Gravis Ultrasound, któremu dorównywał jedynie AWE32 ??
Ja pamiętam Banki ładowane do pamięci komputera, to była rewolucja. Do dziś brzmią mi w uszach Midi robione na tą kartę.
#40
Napisano 27 grudnia 2007 - 23:23
#41
Napisano 27 grudnia 2007 - 23:45
- uzi4u i Authilius lubią to
#42
Napisano 28 grudnia 2007 - 09:55
#43
Napisano 28 grudnia 2007 - 12:31
Zmiany organizacyjne !
Dziś kasuję wszystkie gry z serwera Rabsat !
Wszystko jest już przeniesione na nowy serwer w USA. Jest wolniejszy ale za to bez ograniczeń.
Tym samym już nie muszę martwić się o brak miejsca.
O to aktualny listing linków do wszystkich plików-paczek.
Poradnik "Zrób to sam" w pdf:
http://s227941115.on...pl-tutorial.pdf
Inne:
Open Gem OS, czyli "okienkowy DOS" - http://s227941115.on...mac/gem4mac.dmg
Edytor tekstu Tag4Mac - http://s227941115.on...mac/tag4mac.dmg
Windows 3.11 PL (wersja uniwersalna, przenośna dla Windows i Mac) - http://s227941115.on...ux/win311pl.zip
Gry:
Classic Lemmings http://s227941115.on...emmings4mac.dmg
Colonization http://s227941115.on...ization4mac.dmg
Death Rally http://s227941115.on...thrally4mac.dmg
Doom http://s227941115.on...ac/doom4mac.dmg
Dyna Blaster http://s227941115.on...blaster4mac.dmg
Electrobody http://s227941115.on...trobody4mac.dmg
GTA http://s227941115.on...mac/gta4mac.dmg
Heretic http://s227941115.on...heretic4mac.dmg
Hocus Pokus http://s227941115.on...c/hocus4mac.dmg
Jazz Jackrabbit http://s227941115.on...ac/jazz4mac.dmg
Lemmings 3d http://s227941115.on...mings3d4mac.dmg
Lemmings II http://s227941115.on...mingsII4mac.dmg
Lemmings III http://s227941115.on...ingsIII4mac.dmg
Król Lew http://s227941115.on...ionking4mac.dmg
Lotus http://s227941115.on...c/lotus4mac.dmg
Mario Bros. http://s227941115.on...c/mario4mac.dmg
Operacja Wilk http://s227941115.on...onswolf4mac.dmg
Packman http://s227941115.on...packman4mac.dmg
Prince of Persia http://s227941115.on.../prince4mac.dmg
Quake http://s227941115.on...c/quake4mac.dmg
Sim City http://s227941115.on...simcity4mac.dmg
Stunts http://s227941115.on.../stunts4mac.dmg
Supaplex http://s227941115.on...upaplex4mac.dmg
Syndicate Wars http://s227941115.on...atewars4mac.dmg
Test Drive http://s227941115.on...stdrive4mac.dmg
Warcaby http://s227941115.on...warcaby4mac.dmg
Wolfenstein 3d (DOS) http://s227941115.on.../wolf3d4mac.dmg
#44
Napisano 28 grudnia 2007 - 13:43
#45
Napisano 28 grudnia 2007 - 15:44
#46
Napisano 28 grudnia 2007 - 16:11
#47
Napisano 28 grudnia 2007 - 16:21
Poratujcie biednego idiotę, świeżo po przesiadce na Mac'a.
1 - Ściągam plik z SimCity
2 - Klikam na plik.dmg
3 - Wyskakuje mi "biała" ikonka, klikam weń - > Dalej w folder Sim City
4 - Klikam na srakożółtą (sory za określenie), ikonkę DOSowką - gra się ładuje.
5 - Gra się ładuje godziiiiiiiiiiiiinę, myszka klatkuje. Co jest nie tak? Za słaby sprzęt (ZAPEWNE?)
Używam PB 12' 867 mhz...
Pomóżcie, lub rozwiejcie nadzieje:!:
Niestety, na maszynie z PPC dosbox ma paskudne wyniki. Wynika to z tego ze oprócz emulacji DOSu musi jeszcze zaemulować całą wirtualną maszynę z Intelem na pokładzie. Lepiej niestety nie będzie
#48
Napisano 28 grudnia 2007 - 16:40
Najpierw o tym drugim - SUPER. Przypomnial mi sie workbench z amigi. Ba, gra, ktora nie odpalala sie na 3.11 przez GEMa poszla super. Oprogramowanie takoz przydatne. Wielki plus za to.
Co do Win 3.11.. Kurcze, zapomnialem, ze on byl AZ taki Ale znalazlem ciekawa rzecz, ktora z 3.11 moze zrobic bardzo latwy w obsludze system - http://www.calmira.net/ . Jest to graficzna nakladka na 3.11, ktora spowoduje, ze system bedzie wygladal niemalze identycznie jak WIN 95 lub XP. Testowalem 95 i naprawde poprawia wygode uzywania systemu. Mysle, ze jesli to mozliwe - moglbys zmodyfikowac paczke tak, aby owa nakladka znajdowala sie w folderze z aplikacjami. Niewiele wazy, a dla wielu moze byc nieoceniona.
A ja jutro wieczorem zasiade i sprobuje stworzyc w pelni dzialajaca paczke z gra Little Big Adventure
#49
Napisano 28 grudnia 2007 - 16:43
Syndicate Wars http://s227941115.on...atewars4mac.dmg
Wielkość: 115 MB
Muzyka: General Midi
Dźwięk: Gravis
Grafika: 320x200 lub 640x480. Przełączanie klawiszem F8 podczas gry
Wyjście z gry: klawisz P
Ci, co już znają tę grę będą mogli posłuchać dźwięku w nowej jakości. Kiedyś te karty dźwiękowe kosztowały majątek a wszechobecne wówczas klony Sound Blaster i ESS zaledwie brzeczały. Kto dziś pamięta legndę tamtych czasów Gravis Ultrasound, któremu dorównywał jedynie AWE32 ?? Ja zaczynałem od COVOXa. Takiego prymitywnego przetwornika D/A podłączanego do LPT1 i radia Taraban, jako wzmacniacza ! Ech, piękne czasy... Chlip...
Wczoraj znalazłem pudełko z Syndicate Wars - trochę się wzruszyłem ... a tu taki surprise. Dzięki Panowie !
A Gravisa pamiętam i AWE z 8MB na pokładzie też.
#50
Napisano 28 grudnia 2007 - 17:25
Niestety, na maszynie z PPC dosbox ma paskudne wyniki. Wynika to z tego ze oprócz emulacji DOSu musi jeszcze zaemulować całą wirtualną maszynę z Intelem na pokładzie. Lepiej niestety nie będzie
Nie prawda ! Nie mam PPC, bo bym zrobił plik konfiguracyjny dla PPC. Ja Dosbox odpalałem nawet na G3/400/512 ! Oczywiście o Illusion, Doom można zapomnieć ale na lepszych maszynach da się to ustawić. Trzeba jedynie zgrać ustawienia emulacji Dosbox. Inne ustawienia są dla Intela a nieco inne będą dla PPC.
Przypominam, że walkę trzeba toczyć z wpisami:
output - jeżeli karta obsługuje OpenGL to trzeba wpisać opengl, w przeciwnym razie tu wpisujemy overlay
core - zamiast auto wpisujemy jedną z tych: simple,normal,full,dynamic.
cycles - zamiast max wpisujemy 3000, następnie precyzyjnie ustawimy potem klawiszami ctrl F11 i ctrl F12
frameskip - celowe tracenie ramek. Wyregulujemy później klawiszami ctrl F8 i ctrl F9
cycleup - krok "manipulacji" klawiszami w górę poza domyślnąm ustaloną wartość cycles. Oznacza to o ile podniesiemy ponad tu przykładową wartość 3000
cycledown - jak wyżej tylko w dół.
Proponuję zacząć od zmiany tych opcji np. tak:
core=normal
cycles=3000
frameskip=1
cycleup=0500
cycledown=0500
Teraz uruchamiamy grę i przełączmy w tryb okna alt enter
próbujemy dobrać jak najlepsze działanie klawiszami ctrl F11 i ctrl F12. W pasku tytułu okna będą się zmieniać wartości. Jak się z grubsza uda to przechodzimy do następnego kroku i próbujemy (także w czasie gry, intra itp.) wyregulować tracenie ramek klawiszami ctrl F8 (więcej tracimy), ctrl F7 (mniej tracimy). Po prostu regulujemy, jakby częstotliwość "strobo" wyświetlania.
Wyniki z pola tytułu okna dosbox wpisujemy "na stałe" do pliku dosbox.conf, żeby stale tego nie korygować.
Jeżeli ustawiliśmy w ten sposób co się tylko dało a jednak nadal nie jest jeszcze zbyt dobrze to kolejnym krokiem będzie ograniczenie próbkowania wirtualnej karty muzycznej w linii
{xxx}rate dla każdej karty muzycznej. Można zejść nawet do 8kHz !
Ogromny wpływ na wydajność na starych maszynach ma linia prebufer. Tylko nie przesadzać z obniżaniem. Jak przesadzicie to dosbox się niemal zawiesi w miejscu. Obniżamy wartość np. co 10 i testujemy. Jak się zacznie pogarszać, zamiast poprawiać to zatrzymujemy się i wpisujemy na stałe np. prebuffer=80
Na samym koncu dopiero "dopieszczamy" linie aspect i core wg przykładów w zahaszowanych liniach nad tymi opcjami, za każdym razem testując.
Teraz tylko zaznaczamy całość ale do linii [autoexec] (dalej nie ! Mówiłem ! ) i podmieniamy we wszystkich pozostałych grach te część pliku dosbox.conf. Pamiętamy, aby nie skasować w nich sekcji [autoexec] na koncu, ponieważ tam znajdują się polecenia do uruchamiania gry.
Wszystkie pliki DMG z grami mają atrybuty "odczyt+zapis", więc tam także można tego dokonać.
Niestety, ponieważ PPC to zupełnie inna architektura, niż Intel, więc nie da się zrobić jednego pliku dla maszyn o różnym taktowaniu. Inne ustawienia będą na G4 a inne na G5 i też będą zależały od taktowania. To już niestety musiecie sobie sami dobrać w domu.
Jeżeli udało mi się w ten sposób zmusić Dosboksa do działania na zabytkowym iMaku i nawet sporo gier tak ustawiłem, choć tych bardzo prostych - to nie wierzę, że na lepszym Power PC nie da się "dostroić" Dosboksa. No po prostu nie wierzę. Niestety nie mając żadnego w tej chwili Maca z Power PC nie jestem w stanie przygotować gotowaca. Moge jedynie podpowiedzieć, co można zmienić, aby poprawić jego działanie.
---- Dodano 28-12-2007 o godzinie 19:00 ----
http://www.calmira.net/[/url] . Jest to graficzna nakladka na 3.11, ktora spowoduje, ze system bedzie wygladal niemalze identycznie jak WIN 95 lub XP. Testowalem 95 i naprawde poprawia wygode uzywania systemu. Mysle, ze jesli to mozliwe - moglbys zmodyfikowac paczke tak, aby owa nakladka znajdowala sie w folderze z aplikacjami. Niewiele wazy, a dla wielu moze byc nieoceniona.
Znam. Z premedytacją jej nie zainstalowałem. Funkcjonalność Windows 3.11 jest jedynie sentymentalna i najlepiej jeżeli będzie w oryginale. Zresztą Win311 jest jeszcze mocno niedopracowany.
Okazuje się, że da się Win 3.11 odpalić na Dosbox w 256 kolorach. Poprostu trzeba zainstalować sterownik od karty Cirrus Logic.
Informacja pochodzi od kolegów z forum Esatu.
A jakby ktoś chciał, żeby XP wyglądał "prawie" jak 3.11 to wystarczy w uruchom wpisać progman i już pojawia się znajomy wygląd.
A jakby ktoś chciał komuś zrobić kawał to polecam DesktopX - nakładkę na Windows XP/2k, której jednym z themów jest Windows 3.1 ! Wygląda i uruchamia się identycznie. Jest to odwracalny proces
A tak w ogóle to ja już XP przerabiałem na Vistę (Vista Transformation Pack) i na Mac OS (Flexit, czy jakoś tak) ale teraz mam wszystko w oryginale. Nigdy nie zrobimy z Windows Mac OSa ani z Mac OSa Windows. Po co to ruszać ? Każdy system ma swój własny styl. Lepszy lub gorszy.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych