
Xbox czy PS3?
#101
Posted 10 November 2007 - 13:46
#102
Posted 10 November 2007 - 13:52
Cenowo porownujesz ale zapominasz o jakze malutkim aspekcie... Roznicy cenowej konsoli przy kupnie... Nawet gry na PS3 sa drozsze a zachwalasz to (cenowo) jakby w zasadzie darmo bylo... :/
Nie mam HD w domu i dlugo miec nie bede. Jaka roznica w obu konsolach dla mnie?
Natomiast procenty awaryjnosci wzgledem Twego siedzenia kilka miesiecy w roku bez konsoli. Skonczyles jakas szkole, czy wylacznie nie uwazales na matematyce?
Oraz pytanie jeszcze jedno. Jaka roznica czy grzeje sie czy nie? DO momentu kiedy nie PRZEGRZEWA sie to nawet lepiej aby grzalo... Na ogrzewaniu w chacie minimalnie oszczedze
Czyli juz zdecydowales? Xbox360?
To dobrze, bo takie dyskusje moga daleko odbiegac od Twoich preferencji.
Tylko dodam, ze co nie kupisz to bedziesz mial frajde, uwazam ze jedna i druga konsola jest warta wielu zarwanych nocy.
Zycze udanej zabawy.
A moze jednak PS3? ;-)
#103
Posted 10 November 2007 - 14:18

#104
Posted 10 November 2007 - 14:58




#105
Posted 10 November 2007 - 16:46
Cell jest procesorem, który potrafi wciągnąć 100W, i tyle też więc wyemitować. Gdzieś o tym czytałem przy okazji artykułów o IBM i 32nm.
Różnica polega na tym, że PS3 ma wielki wiatrak, który mniej hałasuje niż te dwa w XO.
No ma. Ale przez resztę niedociagnięć w konsoli, jak np. GPU i RAM, trochę się marnuje.PS3 ma szybszy procesor niz X360 co jest faktem biorac pod uwage moc obliczeniowa obu
Się daX360 ma zdaje sie szybszy uklad graficzny - tego jednak potwierdzic sie nie da.

Policz jeszcze ile zajmują systemy operacyjne (dashe) obu konsol.X360 ma wiecej pamieci o... 10MB ( wbudowanej na ukladzie grafiki przez co diabelnie szybkiej i dajacej jej kopa) Poniewaz gry na konsole maja nature streamingowa konsole nie potrzebuja gigantyczniej ilosci pamieci.
Ten w XO rozkłada się na dwa z trzech rdzeni CPU (po 1-2%) i zajmuje 64mb pamięci. Dostarcza developerom całe API od XBL jak przyjaciele, achievementy i tym podobne. Nie wiem jak z API dla sprzętu.
Ten w PS3 zajmuje CAŁY jeden z sześciu rdzeni SPU, 64MB pamięci systemowej i coś koło 30(32?) pamięci grafiki.
Jeżeli na prawdę chcesz wliczać DRAM z Xboksa do obliczeń, to XO ma 512+10-64=458mb.
PS3 - 2x512-96=416mb.
Mhm.. Wspomniałeś o streamowaniu danych z płyty. Prędkość odczytu danych z BR jest mniejsza niż DVD w Xboksie. Developerzy nagrywają kilka razy te same dane na krążku, żeby odczytywanie było szybsze.PS3 odtwarza Blue-Ray - a to duza zaleta bo ja nie lubie zaglerki plytkami
Zwykłe marnotrawstwo..
Za Marketplace i Video Marketplace, czyli dema, trailery, nowinki, dodatki i cała reszta dostępna bezpośrednio w konsoli, bez babrania.Co do XBL - bylo by za darmo to bym zrozumial ale placic? Za co? Za pare udogodnien ktore na PC sa za free - wolne zarty.
Za przyjaciół, których jest mnóstwo, za rozmowy wideo/głosowe/tekstowe. Za całą społeczność i rankingi, za GamerScore i Achievementy.
Po prostu płacisz za jakość. Ilość materiału w porównianiu z PS Store jest ogromna

Tak dużego steku bzdur daaawno nie czytałemdwa razy większy dysk i czytnik filmów HD [wart z 1000 zł jak nie więcej] za 250 zł dopłaty? Rewelka! Gdzie tu przewaga X360 ? Do tego PS3 gry działają w 1080p, X-a nie, PS3 wyświetla filmy (z upscalingiem) DVD i HD-DVD w 1080p i niższych, X-box tylko w 720p/1080i, nie ma oczywiście w standardzie żadnego czytnika HD. Więc jako centrum multimedialne PS3 wygląda zdecydowanie lepiej (i dużo taniej).

Xbox ma więcej gier renderowanych w 1080p niż PS3. Do tego w razie, gdyby gra działała tylko w 720p, czyli większość gier (identycznie jak na PS3 - ona ma tylko kilka tytułów w 1080p), to upscaluje je sprzętowo chipset ANA/HANA. W PS3 jest to robione software'owo, czyli od dupy strony, że tak powiem. DVD oczywiście też jest skalowane do 720p/1080p wedle życzenia.
Noo.. Nie ma to jak PC z 256mb RAM, gdy standardem stają się 2GB[..]zamieniając PS3 w całkiem sprawny PC

Homebrew na Xboksie już się zaczął, mój drogi, a Linuksa można postawić od doobrych kilku miesięcy... z 500mb RAM :]
Nie znalazłem sposobu na połączenie PS3 z OS X. Xboksa łączę bez problemu przez Connect360.PS3 można wykorzystać jako sieciowy player multimediów w sieci LAN, Xboxa niby też.. ale tylko przy współpracy z komputerami z systemem Vista, a Sony z każdym systemem MS czy nie MS.
i BioWare, Ubisoft, czyli mamy tu trzy najważniejsze wytwórnie gier@Wicko - Wielkie wytwornie? Masz na mysli EA i .... no wlasnie EA - oni wiele rzeczy juz mowili.

#106
Posted 10 November 2007 - 17:09
Nie na darmo zrezygnowano z XMB podczas gier - caly OS PS3 laduje na hdd podczas odpalanie gry - nic w ramie nie zalega. Masz stare info jeszcze sprzed premiery obu konsol.Policz jeszcze ile zajmują systemy operacyjne (dashe) obu konsol.
Ten w XO rozkłada się na dwa z trzech rdzeni CPU (po 1-2%) i zajmuje 64mb pamięci. Dostarcza developerom całe API od XBL jak przyjaciele, achievementy i tym podobne. Nie wiem jak z API dla sprzętu.
Ten w PS3 zajmuje CAŁY jeden z sześciu rdzeni SPU, 64MB pamięci systemowej i coś koło 30(32?) pamięci grafiki.
Jeżeli na prawdę chcesz wliczać DRAM z Xboksa do obliczeń, to XO ma 512+10-64=458mb.
PS3 - 2x512-96=416mb.
naped BD w PS3 ma predkosc odczytu 2x co daje 9mb na sec, X360 czyta dvd z predkoscia 12x co daje 16mb/s tyle ze naped PS3 czyta ze stala predkoscia 2x od poczatku do konca plyty i nie musi przeskakiwac miedzy warstwami, z kolei X osiaga 12x dopiero na brzegu nosnika - ostateczna srednia wychodzi na rowni - przypadek o ktoreym wspominasz to oblivion i mial zwiazek z dluzszym czasem dostepu do nosnika nie z predkoscia odczytu.Mhm.. Wspomniałeś o streamowaniu danych z płyty. Prędkość odczytu danych z BR jest mniejsza niż DVD w Xboksie. Developerzy nagrywają kilka razy te same dane na krążku, żeby odczytywanie było szybsze.
Zwykłe marnotrawstwo..
Za gry w marketplace czy filmy moge placic ale nie za doste do tych uslug ktory zreszta jest darmowy.Za Marketplace i Video Marketplace, czyli dema, trailery, nowinki, dodatki i cała reszta dostępna bezpośrednio w konsoli, bez babrania.
Za to natomiast nie mam zamiaru bo np w PS3 jest to za free, to samo tyczy sie gier online.Za przyjaciół, których jest mnóstwo, za rozmowy wideo/głosowe/tekstowe. Za całą społeczność i rankingi, za GamerScore i Achievementy.
Blad - wiekszosc gier na PS3 jest w 1080pTak dużego steku bzdur daaawno nie czytałem
Xbox ma więcej gier renderowanych w 1080p niż PS3. Do tego w razie, gdyby gra działała tylko w 720p, czyli większość*gier (identycznie jak na PS3 - ona ma tylko kilka tytułów w 1080p), to upscaluje je sprzętowo chipset ANA/HANA. W PS3 jest to robione software'owo, czyli od dupy strony, że tak powiem. DVD oczywiście też jest skalowane do 720p/1080p wedle życzenia.
Zle szukales - jest do tego wicej softu niz na X'a - bo ps3 uzywa standardow a nie wymyslow MSNie znalazłem sposobu na połączenie PS3 z OS X. Xboksa łączę bez problemu przez Connect360.
Jakos nie slyszalem - jakies linki z potwierdzeniem?i BioWare, Ubisoft, czyli mamy tu trzy najważniejsze wytwórnie gier
#107
Posted 10 November 2007 - 18:20

#108
Posted 10 November 2007 - 18:36
Roznica jest malutka - na silver nie pograsz onilne, za ten bajer trzeba na X placic...Wiec prosilbym pare slow od osob grajacych na temat rozgrywek przez net. Jakie najwieksze problemy (polaczenie, transfery, brak ludzi whatever...). Jakie sa roznice miedzy kontem gold a silver. No i wogole wszystko co jest important w tej kwesti.
#109
Posted 10 November 2007 - 19:00

#110
Posted 10 November 2007 - 19:05
Za WoW placisz ale za kazdego fps shootera itp juz nie, poza tym gdyby jakis mmo pokazal sie na x360 musial bys placic dodatkowo. Ale pomijajac te fakt to: ludzie sa i graja, problemow z polaczeniem nie mialem poza okazjonalnym lagiem.No dobrze... Przyjalem do wiadomosci i rozumiem to
. Za WoW'a takze musze placic...
A reszta?
#111
Posted 10 November 2007 - 19:42

#112
Posted 10 November 2007 - 19:58
Co do temperatur - PS3 grzje znacznie mocniej niz X360 - wystarczy odpalic jakas gre
mekintosz - pare rzeczy pominoles:
1. X360 tez potrafi wyswietlic obraz w 1080p
2. Sa gry na X360 biegajace w 1080p sa tez gry na PS3 biegajace w 720p
3. X360 Premium ma kompatybilnosc wsteczna PS3 40gb nie
4. Alternatywne OS na PS3 nie maja dostepu do pelnej mocy procesora i nie maja wogole dostepu do ukladu graficznego.
5. Linux na PS3 to pomylka - mozna to potraktowac jedynie jako ciekawostke - powodem jest 256mb ramu,
6. Konsola to konsola - nawet przegladarka www na takim urzadzeniu to imo pomylka.
7. Zamiast 1Gb lanu (delikatny overkill dla konsoli?) wolal bym dzialajace wi-fi - owszem z PSP dziala bezbleednie ale gdy PS3 tylko odpali swoje wiazki smierci wszystkie sieci wi-fi w poblizu padaja - i to nie jest odosobniony przypadek.
8. 0.02% vs 30% ? - obie te liczby sa zmyslone.
9. Nowe 40gb PS3 ponoc maja rownie wysoka awaryjnosc co X360.
10. Mam 360 zrobionego jeszcze w starej technologii - grzeje sie mniej niz PS3 - i nie proboj zaprzeczac - lol.
PS. - co do mocy PS3 - pytam ludzi ktora gra ja pokazuje, mowia HevenlySword - to ja kaze sie im zastanowic bo te wszystkie super cutscenki sa prerenderowane.
PS2. - Ludzie zacznijcie zauwazac ze obie konsole maja swoje wady bojak narazie to praktycznie kazdy jest jednym albo w drugim obozie.
O moj boshee.....
Ad.1 XBOX nie potrafi wyswietlic obrazu w 1080p :!: potrafi w 1080i, a wiec bez przeplotu.
Ad.2 Gry biegajace w 1080i sa ale w prawie wszystkich przypadkach jest to zwykly upscale, podczas gdy gry PS3 sa projektowane pod Full HD, X'a nie sa nawet projektowane pod 1366x768, tylko 1280x720
Ad.3
Co do kompatybilnosci to moze i ja ma, ale ograniczona, a klasyczny X do liderow tytulow nie nalezal, zawsze mozesz kupic PS3 60GB
Ad.4
Maja dostep do pelnej mocy procka, nie maja jedynie dostepu do akceleracji, ale czy ta jest potrzebna w wordzie ? Czy nawet podczzas ogladania filmow, ktore mi dzialaja plynnie bez niej. Jest ona potrzebna do gier, a do tych jest XMB.
Ad.5
A slyszal pan o czyms takim jak optymalizacja kernela i aplikacji :?: Znane jest to chocby z PS2 ktora miala tylko 32 MB RAMu i radzila sobie prawie tak samo dobrze jak PC z 512 (albo wiecej).
Ad.6
Normalnie no comment...
Ad.7
To widac u mnie jakos sasiadom nie zaklocam.
Ad.8
Awaryjnosc:
http://grrr.pl/2007/...0-jest-ogromna/
http://www.valhalla....ION-3-40GB.html
#straszny " swoją droga żyjemy w takich dziwnych czasach że informacja z jednego sklepu z małego rynku, rozchodzi się po całym świecie i od razu wywołuje poruszenie.. a strasznie wysoka awaryjność X360 jest bardzo umiejętnie "tonowana" przez MS. A przy PS wystarczy ze jeden kontener z konsolami w Belgii grzomtnie i cały świat o tym pisze. Dziwne, naprawde."
Ad.9
Otoz sproboje zaprzeczyc, wystarczy mi to ze znajomemy obudowa w srodku zrobila sie jak niektore wtyczki MagSafe.
---- Dodano 10-11-2007 o godzinie 20:26 ----
A jeszcze do awaryjnosci, to jest tak jak z OSX'em. Jeden wirus na OSX i caly swiat grzmi, na winzgroze 10k i nic. Jedno PS3 sie zepsuje i wie caly swiat, a ze co 3ci x wraca do serwisu jakos cicho bo nawet widze fanboye o tym nie wiedza.
#113
Posted 10 November 2007 - 20:29
Tylko do dwóch pierwszych punktów się odniosę, resztę pozostawiam bo ani się nie znam na architekturze konsol ani żadnej (jeszcze) nie posiadam:O moj boshee.....
Ad.1 XBOX nie potrafi wyswietlic obrazu w 1080p :!: potrafi w 1080i, a wiec bez przeplotu.
Ad.2 Gry biegajace w 1080i sa ale w prawie wszystkich przypadkach jest to zwykly upscale, podczas gdy gry PS3 sa projektowane pod Full HD, X'a nie sa nawet projektowane pod 1366x768, tylko 1280x720
ad1:
Street Home Court i Virtual Tennis 3 są renderowane i wyświetlane w 1080p. 35 innych tytułów jest renderowanych w niższych rozdzielczościach i upscalowanych do 1080p.
ad2:
1280x720 to standardowa rozdzielczość (720p). 1366x768 to pecetowe WXGA. Po co renderować grę w niestandardowej rozdzielczości? Nie wszystkie telewizory HD ready mają jako natywną rozdzielczość WXGA.
Jeszcze co do awaryjności:
dane, zarówno z jednej strony jak i drugiej strony są niewiarygodne i zapewne nigdy ich nie poznamy. Rzeczywiście Xbox360 pada częściej, ale podawane przez media wartości są rozbieżne (nawet w zalinkowanej przez Ciebie notce). Po części jest to rekompensowane 3-letnią gwarancją na RROD.
#114
Posted 10 November 2007 - 20:36
#115
Posted 10 November 2007 - 20:40
O moj boshee.....
Ad.1 XBOX nie potrafi wyswietlic obrazu w 1080p :!: potrafi w 1080i, a wiec bez przeplotu.
Ad.2 Gry biegajace w 1080i sa ale w prawie wszystkich przypadkach jest to zwykly upscale, podczas gdy gry PS3 sa projektowane pod Full HD, X'a nie sa nawet projektowane pod 1366x768, tylko 1280x720
Ad.3
Co do kompatybilnosci to moze i ja ma, ale ograniczona, a klasyczny X do liderow tytulow nie nalezal, zawsze mozesz kupic PS3 60GB
Ad.4
Maja dostep do pelnej mocy procka, nie maja jedynie dostepu do akceleracji, ale czy ta jest potrzebna w wordzie ? Czy nawet podczzas ogladania filmow, ktore mi dzialaja plynnie bez niej. Jest ona potrzebna do gier, a do tych jest XMB.
Ad.5
A slyszal pan o czyms takim jak optymalizacja kernela i aplikacji :?: Znane jest to chocby z PS2 ktora miala tylko 32 MB RAMu i radzila sobie prawie tak samo dobrze jak PC z 512 (albo wiecej).
Ad.6
Normalnie no comment...
Ad.7
To widac u mnie jakos sasiadom nie zaklocam.
Ad.8
Awaryjnosc:
http://grrr.pl/2007/...0-jest-ogromna/
http://www.valhalla....ION-3-40GB.html
#straszny " swoją droga żyjemy w takich dziwnych czasach że informacja z jednego sklepu z małego rynku, rozchodzi się po całym świecie i od razu wywołuje poruszenie.. a strasznie wysoka awaryjność X360 jest bardzo umiejętnie "tonowana" przez MS. A przy PS wystarczy ze jeden kontener z konsolami w Belgii grzomtnie i cały świat o tym pisze. Dziwne, naprawde."
Ad.9
Otoz sproboje zaprzeczyc, wystarczy mi to ze znajomemy obudowa w srodku zrobila sie jak niektore wtyczki MagSafe.
---- Dodano 10-11-2007 o godzinie 20:26 ----
A jeszcze do awaryjnosci, to jest tak jak z OSX'em. Jeden wirus na OSX i caly swiat grzmi, na winzgroze 10k i nic. Jedno PS3 sie zepsuje i wie caly swiat, a ze co 3ci x wraca do serwisu jakos cicho bo nawet widze fanboye o tym nie wiedza.
1. a to niby magia?:

2. http://www.valhalla....rt-w-1080p.html
3. Nie moze bo 60gb juz sie nie produkuje i aktualnie hurtownie w niemczech i polsce juz takich nie posiadaja
4. Niech ci bedzie co nie zmienia faktu ze to mija sie z celem.
5. czytaj moje posty - z natury gry konsolwe wymagaja mniej pamieci - uzaleznione jest to od architektury.... 512? Prosze...
6. A to co nie mozna juz miec wlasnego zdania?
7. To masz farta - ja mowie jak jest i poraz kolejny odsylam do forum sony z moim routerem z MIMO napewno sie gryzie.
8. Ja nie mowie ze awaryjnosc jest mala ale nie jest to 30% a w przypadku PS3 nie jest to 0,02% bo tyle nie ma zaden sprzet elektroniczny.
9. Ta a kolesiowi w usa stopil sie caly x360 bo postawil go na piecu - mam obie konsole i nie trzeba specjalnisty zeby przykladajac reke do wylotow powietrza stwiedzic ktora konsola jest cieplejsza.
#116
Posted 10 November 2007 - 20:50

#117
Posted 10 November 2007 - 20:59
#118
Posted 10 November 2007 - 21:00
Gryzie gryzie bo jest dla mnie chore ze zeby pograc w shooterka raz na jakis czas musze placic 300pln rocznie (czy tam 30 czy cos miesiecznie)Gryzie Cie to placenie jak nie wiem co. Za dobre rzeczy trzeba placic
Jak technicznie wyglada polaczenie? Czy moge polaczyc do routera ktorym rozdzielam w domu sygnal czy musi isc do kompa kabel. Jesli do kompa jak duze probemy z Winda sa? Czy jest sposob na podlaczenie poprzez WiFi...
Mozna dokupic adapter do Wi-Fi od MS (jakies 200-300pln) albo polaczyc kablem, na xbox.com masz instrukcje krok po kroku co i jak na windzie zeby x'owi net udostepnic. Ogolnie nie jest to trudne.
nie wsluchiwalem sie - trzeba by to zmierzycAle x i tak jest głośniejszy

@mekintosz - wspolczuje - nie ma sprawy poczekam

#119
Posted 10 November 2007 - 22:09
Niewykonalne jeżeli chodzi o normalny system operacyjny. Gry to co innego.Ad.5
A slyszal pan o czyms takim jak optymalizacja kernela i aplikacji Znane jest to chocby z PS2 ktora miala tylko 32 MB RAMu i radzila sobie prawie tak samo dobrze jak PC z 512 (albo wiecej).
Dodatkowo poczytaj artykuł o zdaniu developera na temat PS3, który podałem.naped BD w PS3 ma predkosc odczytu 2x co daje 9mb na sec, X360 czyta dvd z predkoscia 12x co daje 16mb/s tyle ze naped PS3 czyta ze stala predkoscia 2x od poczatku do konca plyty i nie musi przeskakiwac miedzy warstwami, z kolei X osiaga 12x dopiero na brzegu nosnika - ostateczna srednia wychodzi na rowni - przypadek o ktoreym wspominasz to oblivion i mial zwiazek z dluzszym czasem dostepu do nosnika nie z predkoscia odczytu.
Bzdura. Które rzekomo?Blad - wiekszosc gier na PS3 jest w 1080p
Pomozesz mi znalezc taki soft?Zle szukales - jest do tego wicej softu niz na X'a - bo ps3 uzywa standardow a nie wymyslow MS
Chociażby to.Jakos nie slyszalem - jakies linki z potwierdzeniem?
Tu trochę inaczej niż kiedyś to słyszałem, ale założenia podobne. I uwierz mi na słowo - takich słów developerów było mnóstwo.
#120
Posted 10 November 2007 - 22:26
#121
Posted 10 November 2007 - 22:33
170. czasem trafiają się na allegro i za 100Gryzie gryzie bo jest dla mnie chore ze zeby pograc w shooterka raz na jakis czas musze placic 300pln rocznie (czy tam 30 czy cos miesiecznie)
#122
Posted 10 November 2007 - 23:41
#123
Posted 11 November 2007 - 00:36
Za duzo by wymieniac pierwsze z reki - Resistance, Heavenly Sword, Motorstorm, Lair... itd itpBzdura. Które rzekomo?
Nie tylko - moj X30 jak pisalem to model jeszcze bez HDMI i daje mozliwosc wyswietlania 1080p po component.Co do grafiki to fakt, zwracam honor, X obsluguje 1080p w wersji HDMI.
@michau - zwracam honor ale i tak imo za takie rzeczy nie powinno sie placic.
#124
Posted 11 November 2007 - 02:57

#125
Posted 11 November 2007 - 07:56
Mój drogi, one nie są w 1080pZa duzo by wymieniac pierwsze z reki - Resistance, Heavenly Sword, Motorstorm, Lair... itd itp

Może jeszcze w 60fps?

http://www.ps3info.p...storm-t781.html
http://www.1up.com/d...ory?cId=3156337
Sony już wiele mówiło (Na prawdę warto przeczytać. Wszystko to są fakty, w dodatku wiele zostało tutaj nieuwzględnionych

Wiele osób myli fundusz Billa z funduszem Microsoftu. Microsoft, wbrew opinii, nie jest najbogatszą firmą świata.Poza tym ktos w czasach jeszcze pierwszego X'a powiedzial "Bill jest bogaty i nie lubi byc w tyle i stac go sypnac kapusta", a w przypadku takiego exclusive'a jak Conviction wrecz na pewno.
Co do grafiki to fakt, zwracam honor, X obsluguje 1080p w wersji HDMI.
A X360 obsługuje 1080p w każdej wersji. Twoje myślenie to skutek czytania jakichś śmiesznych komentarzy fanbojów PS3 na temat XO

1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users