W mojej late 2013 (15 cali więc Iris Pro) osiągam około 120fps niezależnie od ustawień skalowania. Niezbyt chce mi się wierzyć, że 13-cali mająca tylko nieznacznie gorszą kartę (ale i mniejszą rozdzielczość) staje się 10x wolniejsza.
W internecie także nie znalazłem doniesień na temat problemów z wydajnością. Zwróć uwagę na to, że rozdzielczość „optymalna” także jest skalowana - nawet jeśli sprzęt jest pod nią zoptymalizowany to nadal nie wierzę w spadek wydajności na poziomie 2x ani nawet żaden wprost zauważalny.
Do testów przeglądarkowych podchodziłbym ostrożnie bo zmniejszenie wydajności może wynikać nie z realnej zmiany szybkości ale z tego, że nadal retina (czy HiDPi mówiąc szerzej) nie jest czymś powszechnym więc skrypt testu może się wykładać przy takiej ilości pikseli.
Optymalna nie jest skalowana. Rozdzielczość przedstawiana przez system zgadza się z rozdzielczością ekranu, dlatego nie ma straty jakości. Przy zwiększaniu pulpitu system zeznaje że ekran jest większy i programy które to obsługują rysują dwa razy gęściej. Pewnie to rozwiązanie to kalka z iOS.
Tak jak napisałem całość najczęściej się wyrabia, nie napisałem że nie, ale nie zmienia to faktu że system ma więcej roboty przy skalowanych rozdzielczościach więc jak już się nie wyrabia (jak w google maps) to różnica pomiędzy 40fps a 20fps jest odczuwalna. Bronicie tego skalowania uparcie, a to rozwiązanie pewnie też jest przyczyną dlaczego nie ma nowych ATD bo aby było dobrze to ani matryc do tego nie ma ani złącza które puści 5120x2880.
Apple wybrało taką drogę, lepiej to działa przy aplikacjach które nie są przystosowane i pewnie wydajniej ale działa znacznie gorzej od rozwiązania windowsowego gdy aplikacja to wspiera i chce się skalować ekran.
- - - Połączono posty - - -
W mojej late 2013 (15 cali więc Iris Pro) osiągam około 120fps niezależnie od ustawień skalowania. Niezbyt chce mi się wierzyć, że 13-cali mająca tylko nieznacznie gorszą kartę (ale i mniejszą rozdzielczość) staje się 10x wolniejsza.
W internecie także nie znalazłem doniesień na temat problemów z wydajnością. Zwróć uwagę na to, że rozdzielczość „optymalna” także jest skalowana - nawet jeśli sprzęt jest pod nią zoptymalizowany to nadal nie wierzę w spadek wydajności na poziomie 2x ani nawet żaden wprost zauważalny.
Do testów przeglądarkowych podchodziłbym ostrożnie bo zmniejszenie wydajności może wynikać nie z realnej zmiany szybkości ale z tego, że nadal retina (czy HiDPi mówiąc szerzej) nie jest czymś powszechnym więc skrypt testu może się wykładać przy takiej ilości pikseli.
Optymalna nie jest skalowana. Rozdzielczość przedstawiana przez system zgadza się z rozdzielczością ekranu, dlatego nie ma straty jakości. Przy zwiększaniu pulpitu system zeznaje że ekran jest większy i programy które to obsługują rysują dwa razy gęściej. Pewnie to rozwiązanie to kalka z iOS.
Tak jak napisałem całość najczęściej się wyrabia, nie napisałem że nie, ale nie zmienia to faktu że system ma więcej roboty przy skalowanych rozdzielczościach więc jak już się nie wyrabia (jak w google maps) to różnica pomiędzy 40fps a 20fps jest odczuwalna. Bronicie tego skalowania uparcie, a to rozwiązanie pewnie też jest przyczyną dlaczego nie ma nowych ATD bo aby było dobrze to ani matryc do tego nie ma ani złącza które puści 5120x2880.
Apple wybrało taką drogę, lepiej to działa przy aplikacjach które nie są przystosowane i pewnie wydajniej ale działa znacznie gorzej od rozwiązania windowsowego gdy aplikacja to wspiera i chce się skalować ekran.
Benchmark nie musi obsługiwać retiny, to svg. Sprawdza poprostu szybkość renderingu całości.