Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPhone 5 - Pierwsze wrażenia


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1823 odpowiedzi w tym temacie

#1326 gosu001

gosu001
  • 81 postów

Napisano 27 stycznia 2013 - 21:31

Czy mógłby mi ktoś przybliżyć jak dokładnie wygląda sprawa gwarancji iPhone'a, a dokładnie czasu jej trwania? Pomijając kwestię zakupu w AOS (która wydaję się być najmniej problemowa, choćby ze względu na bezproblemową wymianą w razie problemu) chciałem zapytać jak to jest z gwarancją w przypadku zakupu telefonu np. od operatora? Czy jest to 24 m-c od dnia zakupu? Wiadomo, że na terenie UE jest chyba prawnie nakazane, aby wszystkie sprzedawane produkty miały 2-letnią gwarancję. Jednak przeglądając np. aukcje na allegro w większości przypadków w opisie jest napisane, że "telefon z polskiej dystrybucji, objęty 12-miesięczną gwarancją producenta" lub "telefon od polskiego operatora ma 12-mc gwarancji liczonych od momentu pierwszej aktywacji". Czy wiecie jak to dokładnie wygląda? :)

#1327 iPit

iPit
  • 143 postów
  • SkądK-ce

Napisano 27 stycznia 2013 - 23:21

Apple daje 12 miesięcy na swój sprzęt.

#1328 Gość_HarryzTybetu_*

Gość_HarryzTybetu_*

Napisano 28 stycznia 2013 - 00:12

Moim zdaniem 5-ka jest genialna. Ekran niesamowity, smukłość, lekkość, szybkość. Ale chyba najbardziej podoba mi się wygląd. W pełni rozumiem opinie niezadowolonych użytkowników, ale iPhone 5 zapewnia mi to, czego od telefonu oczekuję.

#1329 marbar777

marbar777
  • 12 postów
  • SkądWa-wa

Napisano 28 stycznia 2013 - 20:08

apple daje Ci 12 miesi, ale jesli masz telefon od operatora i to spokojnie masz 24 miesie ;) W T-Mobile nie ma z tym problemu

#1330 Chipeurope

Chipeurope
  • 21 postów

Napisano 29 stycznia 2013 - 13:43

Coś tu że tak powiem nie tak.


Twój tok rozumowania jest coś nie tak. Komentowałem ogół telefonu nie wady produkcyjne jakie mi się przytrafiły.

#1331 tommy-s

tommy-s
  • 24 postów
  • SkądKrzeszów

Napisano 29 stycznia 2013 - 15:03

Moja czarna Piątka poleciała dziś z powrotem do T-Mobile , z powodu Odprysków oraz źle spasowanej ramki :/ Szczęście w Tym , że Telefon wzięty był na przedłużenie umowy (na odległość) czyli bez podania przyczyn mogłem Anulować aneks do umowy. Tym razem najprawdopodobniej zdecyduję się na iPhone,a w kolorze białym.

#1332 dameon

dameon
  • 1 353 postów
  • SkądLublin

Napisano 29 stycznia 2013 - 15:17

Właśnie dostałem informację z Play'a (Regeneris)... Stwierdzono usterkę mechaniczną (kilka stron temu wspomniana przeze mnie żółta plama na ekranie), z tym że ze względu na niewielkie ślady użytkowania na bocznej ramce (ślady od metalowej ramki-pokrowca) mam im zapłacić ponad 1000 zł, w innym wypadku telefon wraca do mnie nienaprawiony. Jadę wieczorem do salonu, gdzie oddawałem, mam się na miejscu skontaktować z Regeneris i podyskutować. Użytkuję iPhone'y od czasów prawie premiery 3GS - ani razu nie musiałem oddać na gwarancję a jak po tylu latach oddałem, mocno się zawiodłem. Co to za gwarancja?!?!?! Mam jakieś szanse?

#1333 NoRk

NoRk
  • 155 postów

Napisano 29 stycznia 2013 - 16:16

a co ma otarcie ramki do wady w postaci żółtej plamy na ekranie??? przecież porysować telefon mogłeś (nie reklamowałeś otarć).

#1334 iron.gery

iron.gery
  • 4 651 postów
  • SkądPolska | USA

Napisano 29 stycznia 2013 - 16:35

Właśnie, co ma otarcie do uszkodzenia. Jak nic nie wskórasz pójdź to prawnika.

#1335 Sunmile

Sunmile
  • 241 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 29 stycznia 2013 - 16:56

@dameon Oddawałeś na rękojmię/niezgodność towaru z umową czy na gwarancję?

#1336 f0kus

f0kus
  • 186 postów
  • SkądWrocław

Napisano 29 stycznia 2013 - 19:04

a co ma otarcie ramki do wady w postaci żółtej plamy na ekranie??? przecież porysować telefon mogłeś (nie reklamowałeś otarć).


a mi dzisiaj play dal "nowy"serwisony z nowym IME stare pudelko czyli refurb... zglaszana sprawa z tytuly rekojmi wiec juz sprawa jest w kancelari prawnej , umowa rowniez przez internet . Ale co najsmieszniejsze wada ktora zglaszalem w nowym serwisowanym jest taka sama! haha , wiec jak powiedzialem w salonie Play ze jedynie co teraz mnie interesuje to tylko nowy jak od producenta to odrazu mialem odwolanie napisac powiedzialem oki , ale to juz prawnik napisze ... jutro zanosze dokument i zestaw , i czekam . Leca sobie w kulki.

#1337 Stadivarius

Stadivarius
  • 216 postów

Napisano 29 stycznia 2013 - 19:13

Ja jutro wysyłam swojego na gwaracje do Play i powiem wam jak to się skończy :D

#1338 jepek

jepek
  • 52 postów

Napisano 29 stycznia 2013 - 19:15

Czy mógłby mi ktoś przybliżyć jak dokładnie wygląda sprawa gwarancji iPhone'a, a dokładnie czasu jej trwania? Pomijając kwestię zakupu w AOS (która wydaję się być najmniej problemowa, choćby ze względu na bezproblemową wymianą w razie problemu) chciałem zapytać jak to jest z gwarancją w przypadku zakupu telefonu np. od operatora? Czy jest to 24 m-c od dnia zakupu? Wiadomo, że na terenie UE jest chyba prawnie nakazane, aby wszystkie sprzedawane produkty miały 2-letnią gwarancję. Jednak przeglądając np. aukcje na allegro w większości przypadków w opisie jest napisane, że "telefon z polskiej dystrybucji, objęty 12-miesięczną gwarancją producenta" lub "telefon od polskiego operatora ma 12-mc gwarancji liczonych od momentu pierwszej aktywacji".
Czy wiecie jak to dokładnie wygląda? :)


Apple - Informacje prawne - Produkty Apple a gwarancja ustawowa w UE

#1339 f0kus

f0kus
  • 186 postów
  • SkądWrocław

Napisano 30 stycznia 2013 - 07:38

dameon - i jak tam twoja sprawa co udało się załatwić z play??

#1340 dameon

dameon
  • 1 353 postów
  • SkądLublin

Napisano 30 stycznia 2013 - 11:58

Jadę dzisiaj wieczorem Oczywiście trochę mi puściły nerwy i zacząłem dyskutować, ale pani, z którą rozmawiałem, poleciła przejechanie się do salonu i załatwienie sprawy na miejscu Co mają ślady używania do uszkodzenia ekranu? No właśnie nic i w tym tkwi problem. Wiadomo, że Apple daje nowe/Refurbished iPhone'y, ale co mnie to interesuje, że mój się nie nada w dalszą podróż po świecie bez wymiany ramki - mam prawie nowy telefon na gwarancji i chyba od tego jest gwarancja Jak go oddawałem, obsługiwała mnie niezbyt kumata pani po 40stce, która łaskę robiła, że się odzywała, pomijając fakt, że cudem udało mi się ją przekonać, że do zestawu z iPhone'm nie jest dodawana karta gwarancyjna. W pole 'Model' na potwierdzeniu oddania telefonu napisała A4229 zamiast iPhone 5

#1341 f0kus

f0kus
  • 186 postów
  • SkądWrocław

Napisano 30 stycznia 2013 - 14:41

a ja oddalem nie wyrazilem zgody oddawalem iphona w PLAY z ustarka aparatu a regeresis na zwrocie napisal naprawa z tytulu audio / dropd calls zrobilem takie zamieszanie napisalem do play z kontaktu napisalem pismo jedno drugie prawnik i odrazu inna rozmowa wiec czekam dalej . Jezeli teraz bedzie cos zle zadam obnizenia ceny telefon lub zrywam umowe mam takie prawo tak samo jak i ty :) Pani z Play zadzwonila bardzo przejeta zainstniałom taką sytuacja , "napisz na kontakt Play" opisz sytuacje z żalami swoimi do operata serwisu regeresis tak jak zrobilem naprawde odrazu jest inaczej.

#1342 dameon

dameon
  • 1 353 postów
  • SkądLublin

Napisano 31 stycznia 2013 - 14:20

Wszystko wyjaśnione. Telefon posiada obicie / odprysk na ramce, powstałe w wyniku założenia metalowej ramki kupionej w Apple Store (co ich jednak nie interesuje :) ), zatem nie będę miał dalej do czynienia z wyzyskiwaczami, pracownik Play wysłał żądanie zwrotu telefonu i wyślę go np. do Cortland'u Ogólnie mówiąc, w ramach Regenersis, nie posiadam czegoś takiego jak gwarancja

#1343 gosu001

gosu001
  • 81 postów

Napisano 31 stycznia 2013 - 15:04

Ogólnie mówiąc, w ramach Regenersis, nie posiadam czegoś takiego jak gwarancja

Czyli przez fakt, że regenersis nie przyjął Twojej reklamacji będziesz telefon naprawiał na własną rękę np. w Cortlandzie?
Ja bym załatwiał sytuację do skutku, w końcu od tego jest gwarancja. Można próbować skorzystać z jakiejś pomocy prawnej, wtedy nawet w salonie zdecydowanie inaczej podchodzą do klienta. Z tym regenersis jest naprawdę jakaś masakra, trzeba chyba mieć wyjątkowe szczęście lub trafić na tego jednego serwisanta, który akurat przyjmie telefon do naprawy.

#1344 Stadivarius

Stadivarius
  • 216 postów

Napisano 31 stycznia 2013 - 16:27

Wiadomo, że Apple daje nowe/Refurbished iPhone'y...


Z mojej wiedzy na chwilę obecną, Play w ramach gwaracji daje nowe/nowe iPhone'y w przypadku firmowych klientów. Taką informację dostałem od swojego opiekuna firmy.

#1345 Sunmile

Sunmile
  • 241 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 31 stycznia 2013 - 17:17

Wg. mnie powinieneś zwrócić się do sprzedawcy czyli Play z żądaniem wymiany telefonu na nowy, wolny od wad nad podstawie niezgodności towaru z umową. Wtedy Cię nie interesuje co ma do powiedzenia Regenersis, bo roszczenie kierujesz do sprzedawcy, a nie producenta jak w przypadku gwarancji.

#1346 f0kus

f0kus
  • 186 postów
  • SkądWrocław

Napisano 31 stycznia 2013 - 18:24

Z mojej wiedzy na chwilę obecną, Play w ramach gwaracji daje nowe/nowe iPhone'y w przypadku firmowych klientów. Taką informację dostałem od swojego opiekuna firmy.

to sie zajebiscie mylisz jestem klientem firmowym od 3 lub 4lat i myslisz ze dostalem nowy refurb.... nazwa "nowy"serwisowany o nowym calym komplecie nie ma mowy , ja czekam poniewaz juz 2 raz zglaszam i chyba sie przejeli moim pismem a jezeli nie na podstawie umowy i gwarancji zrywam z play umowe.Czytajcie regulamin wyraznie jest napisane co mozemy a co moze sprzedawca.[ATTACH=CONFIG]13490[/ATTACH]

#1347 Stadivarius

Stadivarius
  • 216 postów

Napisano 31 stycznia 2013 - 18:46

f0kus ja tylko napisałem co powiedział mi facet, który zajmuje się moją firmą. Co wyjdzie z reklamacji mojego iphona 5 to się okaże na następny tydzień. Jedno jest pewne, podziele się efektem końcowym :D Btw. słyszał ktoś o promocji nowy iPhone 5 dla nowych firm za 1zł?

#1348 f0kus

f0kus
  • 186 postów
  • SkądWrocław

Napisano 31 stycznia 2013 - 19:33

f0kus ja tylko napisałem co powiedział mi facet, który zajmuje się moją firmą. Co wyjdzie z reklamacji mojego iphona 5 to się okaże na następny tydzień. Jedno jest pewne, podziele się efektem końcowym :D Btw. słyszał ktoś o promocji nowy iPhone 5 dla nowych firm za 1zł?


ja rowniez czekam na decyzje , opisze cala historie bo regeresis naprawde nawet nie sprawdza telefonu mam przyklad na swoim zgloszeniu usterki .

#1349 dameon

dameon
  • 1 353 postów
  • SkądLublin

Napisano 31 stycznia 2013 - 21:16

Brak mi słów na to co się dzieje. Miałem właśnie zamiar uczynić tak jak kolega wyżej napisał - czekam na jego zwrot i zwrócę się bezpośrednio do salonu Play, najlepiej jakiegoś kierownika, bo jak się okazało - Cortland naprawia "gwarancyjnie" iPhone'y tylko z Apple Store, nie od operatorów

#1350 soczekpl

soczekpl
  • 3 288 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 31 stycznia 2013 - 21:34

Cortland z tego co wiem nie naprawia, tylko wydaje ekspertyzę dla Apple'a. Jak ok dają nowy.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych