Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Cegła zamiast iPhone 4S od Orange i DPD - ostrzeżenie [update - szczęśliwe zakończenie]


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
373 odpowiedzi w tym temacie

#276 narkoman

narkoman
  • 4 360 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 18 listopada 2011 - 12:37

Super! Miejmy nadzieję, że włączył jeszcze jego geolokowanie :)
Będzie dobrze i to szybciej niż myślimy :)


Jest włączona standardowo, ale co w związku z tym, i co to ma dać?

A tak z drugiej strony, Pan Wojciech czyli Rzecznik TP to bardzo dobry człowiek. Prawdziwy fachowiec, który zrobi wszystko żeby rozwiązać tą sprawę. Niedawno pomógł mi osobiście jak mi bonus na prepaidzie nie wszedł. Nie ma dla niego spraw ważnych i mniej ważnych.


Mi by było głupio pisać do rzecznika z jakimś śmiesznym brakiem bonusu...

#277 gieza

gieza
  • 709 postów

Napisano 18 listopada 2011 - 12:40

Co za bzdury tu niektórzy wypisują, to się w głowie nie mieści... Żaden kurier nie ma obowiązku czekać aż otworzy się paczkę. Może, ale nie musi. Jeśli paczka była cała z zewnątrz - podpisujesz odbiór i kurier leci dalej.
Jeśli paczka była z zewnątrz uszkodzona, a nie ma na niej taśm przewoźnika, to znaczy, że uszkodził ją kurier w drodze z centrali, ponieważ nie powinien w ogóle zabierać uszkodzonej (np. rozerwany karton) do zawiezienia odbiorcy. W każdej centrali paczki są sprawdzane - jeśli jest uszkodzenie, następuje weryfikacja, czy uszkodzona jest także zawartość i czy niczego nie brakuje (kontakt z nadawcą), po czym następuje oklejenie paczki taśmami przewoźnika. W takim przypadku odbiorca ma prawo napisać na pokwitowaniu, że przyjmuje paczkę "warunkowo", a nawet sprawdzić jej zawartość i kompletność przy kurierze.
Ponadto - jeśli przyjęło się paczkę (całą lub oklejoną taśmami przewoźnika), a po otwarciu oczom naszym ukazała się nieprzyjemna niespodzianka, jak naszemu koledze, to można protokół z kurierem spisać nawet następnego dnia (w DHLu jest na to AŻ tydzień). Więc nie piszcie koledze, że "jeśli nie otworzył paczki przy kurierze to już nic się nie da zrobić". Oczywiście, że się da. Tym bardziej, jeśli paczka była ubezpieczona - a nie sądzę, by Orange wysyłało paczki bez tej opcji. Monitoring jest zarówno w Orange, jak i u przewoźników, więc nie jest trudno dojść, kto zawinił. Jeśli z Orange paczka wyszła z właściwą zawartością, co można sprawdzić, to znaczy, że zawinił ktoś po stronie przewoźnika. Wszystko da się udowodnić, tylko trzeba wiedzieć, że nawet dwa dni po fakcie da się coś załatwić, a nie pisać "nie otworzyłeś paczki przy kurierze, to jesteś frajer i nic się już nie da zrobić." Najpierw trzeba zdobyć informacje adekwatne do rzeczywistości, a dopiero później się wypowiadać.

uściślając. Z warunków wykonywania usług przez DPD:

3. Roszczenie z tytułu nienaleŜytego wykonania usługi wygasa wskutek przyjęcia przesyłki bez
zastrzeŜeń. Nie dotyczy to jednak roszczeń z tytułu niewidocznych ubytków lub uszkodzeń
przesyłki zgłoszonych przez Odbiorcę do DPD Polska nie później niŜ w terminie 7 dni od
przyjęcia przesyłki.


#278 maxld

maxld
  • 636 postów
  • SkądŁódź

Napisano 18 listopada 2011 - 12:46


UPDATE 5: Nie mogę w to uwierzyć - właśnie przed chwilą ktoś aktywował mój telefon! Dzięki maxld.


Rafał, nie ma problemu ;)

#279 Mychu

Mychu
  • 98 postów
  • SkądWroclove

Napisano 18 listopada 2011 - 13:08


Mi by było głupio pisać do rzecznika z jakimś śmiesznym brakiem bonusu...


Super tylko co to wnosi do tematu..?

#280 tryt

tryt
  • 628 postów

Napisano 18 listopada 2011 - 13:12

Nie zgadzam się kompletnie.
Patrz także na post Tomek28ST - w którym przywołuje pogląd Naworskiego zgodnie z którym, nie możliwe jest aby obowiązek zapłaty w ogóle powstał w przypadku gdy dostarczono by nie to co zamawiano.

Pogląd Naworskiego nie ma dla sądu większego znaczenia. Orzecznictwo SN ma już spore.

Na szczęście coraz częściej sądy szczególnie rejonowe i apelacyjne posiłkują się mądrymi książkami a nie często wewnętrznie sprzecznymi orzeczeniami SN.

Narażając się tym samym na kasację wyroku, której w takim przypadku należy się spodziewać.

I ostatnia rzecz nie tylko 545 jest związany z przesyłką, ale też 544 spójrz do jakiegoś komentarza albo systemu prawa prywatnego.

Po raz ostatni - nie. Kupujący nie może domagać się od przewoźnika umożliwienia mu zbadania rzeczy. Powołanie się na przepis art. 544 § 2 k.c. będzie bezskuteczne, bo nie dotyczy on w żadnym wypadku przewoźnika a sprzedawcy i stosunku łączącego go z nabywcą.
Tym bardziej, że (wbrew temu, co twierdziłeś wcześniej), obowiązek zapłaty nie powstaje dopiero po zbadaniu rzeczy, ale już w chwili powierzenia jej przewoźnikowi, co potwierdza linia orzecznicza SN w tym zakresie.
Być może to się zmieni, jednak obowiązującą jest taka a nie inna.

#281 528eae9968

528eae9968
  • 7 222 postów
  • Płeć:

Napisano 18 listopada 2011 - 13:16

Człowiek który aktywował ten telefon jest kompletnym idiotą. Telefon jest przypisany do konta w App Store.

Ja mam np. stare konto w UK i telefon na kartę.

#282 Hrabioso

Hrabioso
  • 27 postów
  • SkądWarsaw, Poland, Poland

Napisano 18 listopada 2011 - 13:19

Pogląd Naworskiego nie ma dla sądu większego znaczenia. Orzecznictwo SN ma już spore.


Narażając się tym samym na kasację wyroku, której w takim przypadku należy się spodziewać.


Po raz ostatni - nie. Kupujący nie może domagać się od przewoźnika umożliwienia mu zbadania rzeczy. Powołanie się na przepis art. 544 § 2 k.c. będzie bezskuteczne, bo nie dotyczy on w żadnym wypadku przewoźnika a sprzedawcy i stosunku łączącego go z nabywcą.
Tym bardziej, że (wbrew temu, co twierdziłeś wcześniej), obowiązek zapłaty nie powstaje dopiero po zbadaniu rzeczy, ale już w chwili powierzenia jej przewoźnikowi, co potwierdza linia orzecznicza SN w tym zakresie.
Być może to się zmieni, jednak obowiązującą jest taka a nie inna.



ad.1 żebyś się nie zdziwił - mówię to z doświadczenia


ad.2 do kasacji to bardzo, bardzo daleko, SN z resztą nie ma problemów z odstąpieniem od wcześniejszego stanowiska - vide ostatnie orzeczenia na temat umowy spedycji każde orzeczenie inne... ;) a dotyczyły 4 tych samych spraw ;)


ad. 3 zdania nie zmieniłem, przytoczyłem pogląd

I tak pozostaniemy pewnie przy swoich stanowiskach...

#283 michas86

michas86
  • 380 postów
  • SkądWrocław

Napisano 18 listopada 2011 - 13:33

Gratulacje! ;)

#284 maxld

maxld
  • 636 postów
  • SkądŁódź

Napisano 18 listopada 2011 - 13:35

No i bajka, szkoda tylko niepotrzebnego stresu.

#285 Lestek

Lestek
  • 880 postów

Napisano 18 listopada 2011 - 13:36

Ogromnie cieszy mnie zainteresowanie sprawą ze strony Orange i DPD mam jednak łyżkę dziegciu w tej beczce miodu. Szkoda że szary, zwykły klient niebędący redaktorem poczytnego portalu, nie może liczyć na takie wsparcie tychże i innych firm.

#286 Rafał P

Rafał P



  • 6 849 postów

Napisano 18 listopada 2011 - 13:36

UWAGA! SPRAWA JUŻ DLA MNIE ZAŁATWIONA

Bardzo miła Pani z Orange zadzwoniła dziś do mnie. Przeproszono mnie za tę sytuację. We wtorek kurierem dostanę nowy aparat. Dostanę też 3 miesiące abonamentu gratis i pisemne przeprosiny. Sprawa i dochodzenie będzie się toczyć dalej niezależnie aż do wykrycia sprawcy. Obiecano mi że będą wdrożone specjalne procedury, które zapobiegną takim sytuacjom w przyszłości. Mnie to satysfakcjonuje, cieszę się że tak szybko zareagowano.

Chciałbym w tym miejscu podziękować wszystkim forumowiczom MyApple.pl i Wykop.pl za pomoc i rady przekazywane w drodze prywatnej wiadomości, a szczególnie:

MistrzInkwizytor z Wykop.pl
wezsepigulke z Wykop.pl
Całej ekipie redaktorskiej, moderatorskiej MyApple.pl
Panu Wojciechowi Jabczyńskiemu - rzecznikowi Grupy TP
Pani Anecie Gasparskiej - rzecznikowi prasowemu DPD Polska
Działowi bezpieczeństwa DPD Polska
Grzegorzowi Marczakowi z Antyweb.pl
Osobom pragnącym zachować anonimowość z CEVA Automotive Logistics Poland
Działowi reklamacji sklepu internetowego Orange.pl


...a także innym. Do Orange i DPD nie żywię żadnej urazy, sprawę uważam za niebyłą i jestem pod wrażeniem ich zachowania w stosunku do mojej skromnej osoby.Mam nadzieję że powyższa sytuacja będzie nauczką dla wszystkich by sprawdzali przesyłki, ale również nauczką dla kurierów, żeby KAŻDĄ WARTOŚCIOWĄ PRZESYŁKĘ otwierać przy odbiorcy.

Nadal szczęśliwy użytkownik Orange
Rafał Pawłowski

#287 maxld

maxld
  • 636 postów
  • SkądŁódź

Napisano 18 listopada 2011 - 13:37

Ogromnie cieszy mnie zainteresowanie sprawą ze strony Orange i DPD mam jednak łyżkę dziegciu w tej beczce miodu. Szkoda że szary, zwykły klient niebędący redaktorem poczytnego portalu, nie może liczyć na takie wsparcie tychże i innych firm.


Przez cały wątek nachodziły mnie takie same myśli. Ciekawe czy zwykły szarak, bez takiej siły przebicia, by cokolwiek wskórał. Niemniej jednak cieszę się, że wszystko dobrze się skończyło.

#288 Lestek

Lestek
  • 880 postów

Napisano 18 listopada 2011 - 13:39

Przez cały wątek nachodziły mnie takie same myśli. Ciekawe czy zwykły szarak, bez takiej siły przebicia, by cokolwiek wskórał. Niemniej jednak cieszę się, że wszystko skończyło się dobrze.


Uwierz mi, na pewno nie. Szarak musi stać w kolejce po pieczątkę "podanie odrzucono".

#289 RiQ

RiQ

  • 2 567 postów
  • SkądWrocław

Napisano 18 listopada 2011 - 13:40

Gratulacje i TYLKO jeden dzień rozwiązywania sprawy - f* unbelievable.

#290 swiety74

swiety74
  • 773 postów
  • SkądKatowice

Napisano 18 listopada 2011 - 13:43

Rafał a przy okazji możesz zapytać jak to jest, że Ty dostaniesz nowy telefon a mój zamówiony w dniu 12.11.2011 (potwierdzona dostępność) nadal nie został dostarczony i nie ma go na magazynach Orange (według info z działu obsługi klienta). Cieszę się bardzo, że sprawa została załatwiona ale to kompletna paranoja, ile osób musiało się w to zaangażować i na jakim wysokim szczeblu.

#291 Rafał P

Rafał P



  • 6 849 postów

Napisano 18 listopada 2011 - 13:44

Przez cały wątek nachodziły mnie takie same myśli. Ciekawe czy zwykły szarak, bez takiej siły przebicia, by cokolwiek wskórał. Niemniej jednak cieszę się, że wszystko dobrze się skończyło.


Panowie ja tylko napisałem posta na MyApple - każdy mógł tak zrobić - nie miałem nic wspólnego z Wykopem. Napisałem też maila do jednego blogera. To wszystko - reszta potoczyła się sama. Uważam że to nie sprawa tego czy jestem redaktorem, ale sprawa całej społeczności.

#292 yOyO-

yOyO-
  • 16 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 18 listopada 2011 - 13:46

Panowie ja tylko napisałem posta na MyApple - każdy mógł tak zrobić - nie miałem nic wspólnego z Wykopem. Napisałem też maila do jednego blogera. To wszystko - reszta potoczyła się sama. Uważam że to nie sprawa tego czy jestem redaktorem, ale sprawa całej społeczności.


Dokładnie. Podejrzewam, że inaczej firmy zachowałby się w momencie, kiedy sprawa byłaby załatwiana 'po cichu', bez większego rozgłosu.

#293 reaper

reaper
  • 1 108 postów

Napisano 18 listopada 2011 - 13:46

Ciesze sie, ze tak sprawa sie potoczyla - mysle, ze zlodziej teraz ma cieplo...i dobrze, moze wreszcie sie oducza krasc. Gratuluje i pozdrawiam.

#294 Rafał P

Rafał P



  • 6 849 postów

Napisano 18 listopada 2011 - 13:47

Rafał a przy okazji możesz zapytać jak to jest, że Ty dostaniesz nowy telefon a mój zamówiony w dniu 12.11.2011 (potwierdzona dostępność) nadal nie został dostarczony i nie ma go na magazynach Orange (według info z działu obsługi klienta). Cieszę się bardzo, że sprawa została załatwiona ale to kompletna paranoja, ile osób musiało się w to zaangażować i na jakim wysokim szczeblu.


No mnie to nie dziwi - specjalnie zamawiałem rano 11.11 bo wiedziałem że ilość tych aparatów będzie ograniczona. A i tak dostałem dopiero wczoraj. Półtora roku temu 3 tygodnie zamawiałem iP4, aż w końcu trafiłem na to że jakieś mieli.

#295 renqien

renqien

    Koniec...


  • 20 740 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 18 listopada 2011 - 13:48

Pozostaje jedynie liczyć, że Centertel i DPD wyciągną wnioski z całej sytuacji i coś w kwestii bezpieczeństwa się zmieni na plus. Wystarczy chociażby dokumenty umieścić wewnątrz przesyłki, co zmusi kuriera do otwarcia przy kliencie i pozwoli na zweryfikowanie zawartości.

#296 maxld

maxld
  • 636 postów
  • SkądŁódź

Napisano 18 listopada 2011 - 13:48


We wtorek kurierem dostanę nowy aparat.


Rafał, tylko sprawdź przy kurierze przesyłkę ;)

#297 swiety74

swiety74
  • 773 postów
  • SkądKatowice

Napisano 18 listopada 2011 - 13:50

No mnie to nie dziwi - specjalnie zamawiałem rano 11.11 bo wiedziałem że ilość tych aparatów będzie ograniczona. A i tak dostałem dopiero wczoraj. Półtora roku temu 3 tygodnie zamawiałem iP4, aż w końcu trafiłem na to że jakieś mieli.


Masz rację ale jak składałem zamówienie to potwierdzano mi kilka razy, że telefon jest na stanie.

#298 misiekgruby

misiekgruby
  • 3 212 postów
  • SkądKraków

Napisano 18 listopada 2011 - 13:54

Pozostaje jedynie liczyć, że Centertel i DPD wyciągną wnioski z całej sytuacji i coś w kwestii bezpieczeństwa się zmieni na plus. Wystarczy chociażby dokumenty umieścić wewnątrz przesyłki, co zmusi kuriera do otwarcia przy kliencie i pozwoli na zweryfikowanie zawartości.


T-Mobile już na to wpadł.

#299 ipodfan

ipodfan
  • 344 postów

Napisano 18 listopada 2011 - 13:56

gdyby nie zaszczytna praca dla portalu MyApple to sprawa by się tak pozytywnie nie zakończyła, taka jest prawda! nikomu tego nie życzę ale człowiek człowiekowi nie równy.

#300 jedrula

jedrula
  • 147 postów
  • SkądEuropejczyk.

Napisano 18 listopada 2011 - 14:10

a ja tak z ciekawości sprawdziłem numer IMEI mojego ip i nie znalazło go ;/ i teraz dopiero mam zagwozdkę




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych