Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Płatności w iTunes Store — karty debetowe/kredytowe/Pre-Paid


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2172 odpowiedzi w tym temacie

#1651 grądzIU

grądzIU
  • 16 postów
  • SkądPoznań

Napisano 21 maja 2013 - 12:57

Wypłata kosztuje w WBK 13 zł więc średnio się opłaca, a właściwie wcale. Kurs mniej więcej jest stały i oscyluje teraz w granicach 4,30 zł za 1 euro. Jaką dokładnie Apple pobiera tą opłate weryfikacyjną ? 2 euro ? Poza tym abstrahując ile wpłacić i tak dalej to jednak 17 zł na koncie zablokowano, w takim razie na poczet czego ? Aplikacji, opłaty weryfikacyjnej ?

#1652 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 21 maja 2013 - 13:24

każde dodanie czy edycja karty to blokada ~10 zł na okres ok 2 tygodni w celu weryfikacji poprawności karty., na prawdę jak Cię nie stać na utrzymania iPada to go włóż do pudełka, bo nie umiem zrozumieć tego, że wydaje się 3tys. zł na sprzęt a później jest problem, żeby doładować prepaida za 50 zł, czy do telefonu dokupić pakiet internetowy. Swoją drogą po co w ogóle prepaid? Nie masz konta w banku i zwykłej karty płatniczej, bo więcej czasu swojego tracisz przez tego prepaida, niż to wszystko warte.

#1653 grądzIU

grądzIU
  • 16 postów
  • SkądPoznań

Napisano 21 maja 2013 - 13:33

Sprzęt jest na raty jak wspomniałem. Poza tym Twoim zdaniem chyba nie jest ocena, a pomoc, nie ? To, że mam konto w banku to chyba dość oczywiste oraz to, że mam kartę także ale nie wiem czy można nią płacić w potrzebny mi sposób. Zresztą, nawet jeśli to mam środki na tej karcie wirtualnej, wypłacić ich praktycznie nie mogę bo się to w ogóle nie opłaca także muszę z nich skorzystać. Rozumiem, że kiedy wpłacę ulubione jak zauważyłem przez Ciebie 50 zł to Apple uzna ponownie, że karta jest super po czym co ? Zablokowali mi 17 zł mniemam, że to za GB. To teraz zablokowali by jeszcze 10 zł względem tej opłaty weryfikacyjnej ? Skoro to tylko 10 zł to przecież środków dostępnych jest dość mając na względzie to, że już jakieś pieniądze zabrali.

#1654 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 21 maja 2013 - 14:05

To są osobne transakcje blokady autoryzacyjne to jedno a pobieranie opłat za aplikacje to coś innego, są to osobne procesy i nie są wspólnie rozliczane. Powiedziałm Ci co masz zrobić, żeby wszystko zadziałało. Ty dyskutujesz ze mną czemu tak a nie inaczej, ja Ci mówię, że tak bo tak ma Apple i albo się z tym zgadzasz i używasz albo nie i dalsza dyskusja nie ma sensu. Rozwiązanie swojego problemu dostałeś, a co z tym zrobisz, to już Twoja sprawa.

#1655 grądzIU

grądzIU
  • 16 postów
  • SkądPoznań

Napisano 21 maja 2013 - 14:29

Okej, wpłaciłem 30 zł. Saldo łączne 63 zł. Karta przeszła, pobrało kolejne pieniądze i teraz zostało mi 27 zł. Czyli +/- zabrali 36 zł. Opierając się o kurs w WBK czyli 4,3 zł za 1 euro, GarageBand kosztował 19,35 zł. Czyli mam rozumieć, że pobrali mi 17 zł za weryfikację ? To sianko zostanie mi zwrócone, tak ? // dzięki za dotychczasową pomoc.

#1656 eualex

eualex
  • 2 097 postów

Napisano 21 maja 2013 - 15:35

Okej, wpłaciłem 30 zł. Saldo łączne 63 zł. Karta przeszła, pobrało kolejne pieniądze i teraz zostało mi 27 zł. Czyli +/- zabrali 36 zł. Opierając się o kurs w WBK czyli 4,3 zł za 1 euro, GarageBand kosztował 19,35 zł. Czyli mam rozumieć, że pobrali mi 17 zł za weryfikację ? To sianko zostanie mi zwrócone, tak ?

// dzięki za dotychczasową pomoc.

Kwota "17zł" została ZABLOKOWANA, a nie pobrana. Zostanie pobrana tylko opłata za zakupioną aplikację, a pieniądze z blokad autoryzacyjnych zostaną odblokowane i będą do Twojej dyspozycji.
Zapoznaj się z: iTunes Store i Mac App Store: informacje o blokadach autoryzacyjnych kart płatniczych & Ogłoszenia - iPod, iTunes, iTunes Store. I nie pytaj o coś co było na forum 1 000 001 razy.

#1657 grądzIU

grądzIU
  • 16 postów
  • SkądPoznań

Napisano 21 maja 2013 - 16:10

No i wszystko teraz jest jasne. Dzięki za pomoc, wytłumaczenie i cierpliwość :) .

#1658 poweredjj

poweredjj
  • 29 postów

Napisano 22 maja 2013 - 11:57

Od kilku lat płacę w App Store przy pomocy karty Visa z PKO BP (taka zwykła bankomatowa z opcją płatności w internecie i z płatnościami zbliżeniowymi). Do tej pory płatności działały z małymi problemami: zwykle przy zakupie dostawałem komunikat o problemie z płatnością, wprowadzałem kod CVV jeszcze raz i przyjmowało płatność. Czasem uporczywie odrzucało płatność, wtedy pomagało wprowadzenie danych drugiej karty (takiej samej, przypiętej do tego samego konta bankowego). Pomoc techniczna PKO BP nie potrafiła mi powiedzieć, czemu jedna karta w tym samym momencie działa, a druga nie (widzieli komunikat "błędny odczyt ścieżki" i nie wiedzieli z czego to się bierze). Dawało się jakoś z tym żyć i kupować aplikacje z App Store. Dzisiaj od ponad godziny próbuję kupić bezskutecznie aplikację. Za każdym razem odrzuca płatność, twierdząc że podaję złe dane. Przy samej edycji danych konta iTunes poprawnie przyjmuje kartę - jedynie przy zakupie jest błąd. Wprowadzanie danych drugiej karty daje taki sam efekt. Dodatkowo przy każdej próbie blokuje mi kwotę 8,33 zł - w tej chwili zablokowało mi już 29 takich transakcji, co daje razem zablokowane 244,47 zł. Na infolinii Apple mówią, że nie zajmują się takimi sprawami i mogę sobie napisać maila do pomocy technicznej. Na infolinii PKO BP mówią, że to sklep zablokował tę kwotę i bank nie może samemu tego odblokować. Zdaniem pracownika pomocy technicznej PKO, Apple żąda transakcji bez kodu CVV i dlatego nie można zrealizować płatności. Pomoc techniczna nie potrafi odpowiedzieć na pytanie, dlaczego mimo błędu płatności blokowane są środki na koncie. Proszę o pomoc w tej sprawie, nie bardzo wiem co dalej zrobić.

#1659 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 22 maja 2013 - 13:21

A wystarczyło przeczytać wątek... Przy dodaniu karty czy zmianie danych podajesz CVV, dlatego blokada autoryzacyjna przechodzi. Bank PKO oraz PEKAO (chociąz PEKAO coś już zaczął zmieniać w tym temacie) mają w dupie kolokwialnie mówiąc klienta oraz standardy akceptowania płatności znajdujące się w specyfikacji wystawców kart i nie akceptują płatności bez CVV mimo, że idzie od zautoryzowanego akceptanta, stąd pierwsza przechodzi, reszta nie. Zmień bank na mniej dziadowski i będzie wszystko działać, jak nie chcą banki dbać o klienta i trzymać się specyfikacji Visa czy MC to czas zmienić bank. Taki sam problem będziesz miał z płatnościami Google checkout, PayPal czy Amazon, bo PKO ma to gdzieś.

#1660 poweredjj

poweredjj
  • 29 postów

Napisano 22 maja 2013 - 14:27

A wystarczyło przeczytać moją wypowiedź... Płacę od lat w App Store korzystając z karty "dziadowskiego banku" (całkiem popularnego swoją drogą), do tej pory kupowałem aplikacje i piosenki regularnie. To Apple powinno zależeć na moich pieniądzach, a nie na odwrót. Czy coś się zmieniło w ciągu ostatnich tygodni w sposobie realizowania płatności przez App Store? Uwaga "czas zmienić bank" nijak się ma do tego, że do tej pory wszystko działało. Bank tu nie jest niczemu winien.

#1661 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 22 maja 2013 - 14:45

Faktycznie płacisz, co transakcję wpisując dane karty ciągle, no faktycznie jest to standardowa metoda płacenia... Ja wpisałem kartę ponad 2 lata temu i zapomniałem o tym i nie muszę nic wpisywać i zmieniać. Oczywiście, że bank jest wszystkiemu winien, ze strony Apple nic się nie zmieniło, zapewne w momencie kupna Apple autoryzuje transakcję (szczególnie przy większych kwotowo) i bank ją odrzuca, przy małych zakupach system nie zawsze sprawdza środki na Twoim koncie. Wtedy wystarczało. Apple dla jednego banku w Polsce, który łamie zasady MC i Visa nie będzie na pewno zmieniał swoich zasad bezpieczeństwa i przechowywał w swoich bazach danych kodów CVV do kart płatniczych, zresztą ja bym sobie tego nie życzył. Problem polega na tym, że Apple nie przechowuje nigdzie CVV, bank ma obowiązek przyjąć kolejne obciążenie bez CVV (jeżeli wcześniej przyszło raz z CVV) ale tego nie robi, dlatego dziadowski bank. Zgłoś sprawę do wydawcy karty, że Twój bank nie stosuje się do ich zasad.

#1662 poweredjj

poweredjj
  • 29 postów

Napisano 22 maja 2013 - 14:56

Kupowałem aplikacje wielokrotnie droższe, wiele razy. Ta kosztuje 9 euro. Kilka tygodni temu jeszcze kupowałem jakąś aplikację, wszystko było ok. Dlaczego tym razem nie działa? Domyślam się, że Apple mogło ostatnio coś zmienić w obsłudze płatności, innego wytłumaczenia nie ma. Zmiana banku dlatego że mi App Store nie działa, to raczej radykalny krok. Zakładanie innego konta i opłacanie go, przelewanie tam specjalnie środków, żeby dało się płacić za aplikacje - to trochę przegięcie. Teraz wyskakuje mi komunikat "The iTunes Store is unable to process purchases at this time. Please try again later.". Może trwa jakaś modernizacja i dlatego nie da się zapłacić...

#1663 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 22 maja 2013 - 15:26

Obawiam się, że to i tak wynika z problemów PKO, Apple mogło jedynie zmienić autoryzację za każdym razem zakupów, albo włącza tę opcję u osób u których były wcześniej problemy z płatnościami. Jeżeli Apple to zmieniło to płacenie kartami PKO będzie niemożliwe. Tak samo ja miałem na firmowym koncie z PayPalem i Google, gdzie kampanie reklamowe chciałem opłacić. Transakcja autoryzacyjna przechodziła, płatność nie. W końcu przeniosłem konto do innego banku i problemów nie mam.

#1664 poweredjj

poweredjj
  • 29 postów

Napisano 22 maja 2013 - 15:35

Dziekuję za pomoc, wygląda na to że będę musiał i tak zmienić bank. Jakie banki będą współpracować bezproblemowo z płatnościami w iTunes, PayPal i Playstation Network? Support Apple wysłał mi właśnie maila z automatu, który niewiele wnosi. Twierdzą że nie są w stanie mi pomóc, bo ich zdaniem źle wprowadzam dane z karty. Szkoda że nie można umówić specjalistów z Apple ze specjalistami z banku, żeby sami sobie wyjaśnili w czym problem. W pojedynkę każdy z nich będzie zwalał winę na drugiego. Nie wyobrażam sobie też, żeby Visa skutecznie upomniała PKO, nawet gdyby 100 użytkowników napisało do nich skargi.

#1665 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 22 maja 2013 - 16:51

Dziekuję za pomoc, wygląda na to że będę musiał i tak zmienić bank.
Jakie banki będą współpracować bezproblemowo z płatnościami w iTunes, PayPal i Playstation Network?


Każdy bank poza PKO i Pekao.

Support Apple wysłał mi właśnie maila z automatu, który niewiele wnosi. Twierdzą że nie są w stanie mi pomóc, bo ich zdaniem źle wprowadzam dane z karty.
Szkoda że nie można umówić specjalistów z Apple ze specjalistami z banku, żeby sami sobie wyjaśnili w czym problem. W pojedynkę każdy z nich będzie zwalał winę na drugiego.


Bank zna problem, ale nie ma woli go rozwiązać, bo po aferze specjalista z działu kart powiedział, że od lat wiedzą o tym, ale tak mają na razie i nie są w stanie pomóc.


Nie wyobrażam sobie też, żeby Visa skutecznie upomniała PKO, nawet gdyby 100 użytkowników napisało do nich skargi.


Jeżeli ludzie by zgłaszali, to akurat wystawcy kart są na tyle potężnymi firmami, że są w stanie wiele wymóc na bankach. To bardziej bankom zależy, żeby wydawać karty...

#1666 poweredjj

poweredjj
  • 29 postów

Napisano 22 maja 2013 - 18:43

Zabawne, teraz udało mi się kupić aplikację za 0,89 euro. Zwykle po pierwszym udanym zakupie udawało się kupować "na kredyt", bo prawdziwe rozliczenie odbywało się w momencie zdjęcia blokady kilka dni później (wtedy gdy przychodził rachunek za zakupy na maila). Teraz chyba działa to inaczej, bo zaraz po zakupie za 0,89 euro próbowałem kupić aplikację za 9 euro i... dalej błąd. Myślałem że obejdę to jakoś, ale nie.

#1667 kdʘ

kdʘ
  • 257 postów
  • SkądJarosław

Napisano 22 maja 2013 - 22:54

Kupowałeś już wcześniej aplikację za 9€?

#1668 poweredjj

poweredjj
  • 29 postów

Napisano 22 maja 2013 - 23:01

24 marca kupowałem aplikację za 9,99 euro. Nie było najmniejszych problemów. Teraz mam zablokowane na koncie prawie 500 zł po wielu nieudanych próbach płatności.

#1669 kdʘ

kdʘ
  • 257 postów
  • SkądJarosław

Napisano 24 maja 2013 - 01:17

Na szczęście nigdy nie miałem problemów z karta PKO BP w AppStore. Nawet dzisiaj kupiłem dwie aplikacje za 0,89 i 3,59€.

#1670 aquacuba

aquacuba
  • 108 postów

Napisano 24 maja 2013 - 18:09

Napisz jeszcze raz, poprawnie. Pozwoli to na łatwiejsze zrozumienie tego, co chcesz przekazać. Poniżej kilka przydatnych linków do zasad pisowni i interpunkcji:
Interpunkcja: http://so.pwn.pl/zasady.php?id=629736.
Wielkie litery: http://so.pwn.pl/zasady.php?id=629371.
Pisownia łączna lub rozdzielna: http://so.pwn.pl/zasady.php?id=629454.

#1671 ja_sam

ja_sam
  • 117 postów
  • SkądToruń/Bobolin

Napisano 29 maja 2013 - 18:04

@up i wszyscy którzy macie/mieliście problemy z płatnościami. Bankiem, który obsługuje iTunes jako serwis natywny jest bank o nazwie iBank.## Bank wydaje vCartę, która jest płacową kartą HTS. Można płacić do wysokości określonej w pliku payments.conf

#1672 piotrecki

piotrecki
  • 9 postów
  • SkądWrocław

Napisano 30 maja 2013 - 20:10

Witam. Tez płaciłem swoją kartą PKO S.A. ,ale automapy już nie mogę kupić .

#1673 Darkfutur

Darkfutur
  • 550 postów

Napisano 31 maja 2013 - 13:20

z kartami z mbanku tez sa problemy. Nie idzie wprowadzic kredytowej z Visy i debdetowej z konta w euro. Nie wiem w czym problem.

#1674 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 31 maja 2013 - 14:19

z kartami z mbanku tez sa problemy. Nie idzie wprowadzic kredytowej z Visy i debdetowej z konta w euro. Nie wiem w czym problem.


Zapewne jak zwykłe w ustawieniach limitów. Jedna i druga działają bez problemu.

#1675 Tranquility

Tranquility
  • 353 postów

Napisano 01 czerwca 2013 - 14:36

Mnie również dalej dotyczy, nie mogę podłączyć żadnej karty VISA (dwie różne karty, jedna bank PKO BP, druga BRE (card easy)). Nie mogę kupować apek w MAS, za to pojedyńcze utwory w iTunes już tak. Rozwiązał to ktoś w jakiś sposób?


Znalazłeś odpowiedź i nie zajęło Ci to 100 godzin. Zmień bank na inny niż Pekao/PKO i będzie wszystko działało.

Ale bzdury wypisujesz. Właśnie wyżej napisałem, że nie ma znaczenia bank jak widać.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych