Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Orange nie ma już iPhone'ów?


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
909 odpowiedzi w tym temacie

#751 qubuch

qubuch
  • 989 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 17 października 2010 - 17:22

Dobrze to może inaczej...Kupując na firmę po 12 miesiącach nie udowodnienia usterki fizycznej powstałej z winy producenta(czyli jak Ci pęknie ekran po 2 miesiącach albo obudowa albo inne tego typu rzeczy)możesz się w tyłek pocałować a nie dostać ewentualnie wymianę telefonu

---------- Wpis dodano o 16:22 ---------- Poprzedni wpis dodano o 16:20 ----------

Dobrze to może inaczej...Kupując na firmę po 12 miesiącach nie udowodnienia usterki fizycznej powstałej z winy producenta(czyli jak Ci pęknie ekran po 2 miesiącach albo obudowa albo inne tego typu rzeczy)możesz się w tyłek pocałować a nie dostać ewentualnie wymianę telefonu


A prawo unijne generalnie ma bo narzuca na sprzedającego udzielenie gwarancji

#752 Patrykw

Patrykw
  • 580 postów

Napisano 17 października 2010 - 17:43

Dobrze to może inaczej...Kupując na firmę po 12 miesiącach nie udowodnienia usterki fizycznej powstałej z winy producenta(czyli jak Ci pęknie ekran po 2 miesiącach albo obudowa albo inne tego typu rzeczy)możesz się w tyłek pocałować a nie dostać ewentualnie wymianę telefonu

---------- Wpis dodano o 16:22 ---------- Poprzedni wpis dodano o 16:20 ----------



A prawo unijne generalnie ma bo narzuca na sprzedającego udzielenie gwarancji


Nie narzuca. Producent nie ma obowiązku udzielania gwarancji. Koniec, kropka.

Po co Orange dołącza kartkę, informującą o możliwości zwrócenia im telefonu do naprawy w ciągu 24 miesięcy, skoro telefon został kupiony na firmę? I proszę Cię qubuch, Ty już nie odpisuj.

#753 zul646

zul646
  • 46 postów

Napisano 17 października 2010 - 18:16

Sprzedawca (nie producent) ponosi odpowiedzialność z tytułu niezgodności towaru z umową. Pęknięta obudowa, czy ekran jak najbardziej pod to podchodzi, ponieważ urządzenie nie zapewnia funkcjonalności jaką gwarantował sprzedawca. Z tego co kojarzę to jest to w Polsce 2 lata obowiązkowo. Jest to zdaje się wymóg UE, często jednak myli się tą odpowiedzialność sprzedawcy z gwarancją producenta. To są dwie różne rzeczy. Nie wiedzieć jednak czemu, często konsumenci niepotrzebnie decydują się na naprawy gwarancyjne podczas gdy mają zapewnione inne narzędzia w walce ze sprzedawcą / producentem.

#754 qubuch

qubuch
  • 989 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 17 października 2010 - 18:27

Sprzedawca (nie producent) ponosi odpowiedzialność z tytułu niezgodności towaru z umową. Pęknięta obudowa, czy ekran jak najbardziej pod to podchodzi, ponieważ urządzenie nie zapewnia funkcjonalności jaką gwarantował sprzedawca.

Z tego co kojarzę to jest to w Polsce 2 lata obowiązkowo. Jest to zdaje się wymóg UE, często jednak myli się tą odpowiedzialność sprzedawcy z gwarancją producenta. To są dwie różne rzeczy. Nie wiedzieć jednak czemu, często konsumenci niepotrzebnie decydują się na naprawy gwarancyjne podczas gdy mają zapewnione inne narzędzia w walce ze sprzedawcą / producentem.


Mi chodziło o to, że tak jak w moim przypadku kiedy urządzenie kupujesz rozpakowywujesz i widzisz, ze ma wadę fizyczną od razu to masz wtedy prawo to wymienić na zasadzie rękojmi(ewentualnie odstąpić od umowy itp. itd.)aczkolwiek jeżeli po 3 miesiącach pęknie Ci ekran to wtedy raczej nikt Ci tego nie wymieni na podstawie rękojmi bo stwierdzi, że sam rozwaliłeś no chyba że byś udowodnił, że od samego początku był pęknięty
Chodzi mi tutaj również o czysto praktyczne podejście i tego jak by sprzedawca mógł postąpić czyli jak mógłby się wymigać od rękojmi

#755 zul646

zul646
  • 46 postów

Napisano 18 października 2010 - 00:53

Ja akurat nie mówiłem o rękojmi, ale o narzędziach w przypadku sprzedaży konsumenckiej. Teraz jest to właśnie odpowiedzialność za niezgodność towaru z umową, czyli nieco szersze pojęcie, z korzyścią dla konsumenta. Nie doczytałem dyskusji wcześniej, ale teraz już tak więc może po prostu lepiej wyjaśnić od początku do końca.
-----------------
To najpierw może o sprzedaży konsumenckiej....

(to właśnie ta część regulowana również przepisami UE - prawo Polskie jest już dopasowane do prawa unijnego, te słynne 2 lata, co ludzie nie wiedzą czy chodzi o rękojmie, gwarancje czy o co tam jeszcze :) - TU NIE CHODZI O GWARANCJĘ, NIE MA PRAWA, KTÓRE REGULOWAŁOBY CZAS OBOWIĄZYWANIA GWARANCJI)

Niezgodność z umową ogólnie rzecz biorąc występuje gdy towar z jakiegoś powodu nie spełnia zdroworozsądkowych oczekiwań kupującego. Może chodzić o wadę fizyczną, prawną, niekompletność, względy estetyczne, brak instrukcji, trudności w użytkowaniu itp. itd.

W okresie do 6 miesięcy od sprzedaży zakłada się, że znaleziona przez konsumenta wada istniała w dniu wydania towaru. Oznacza to, iż ciężar udowodnienia iż towar był zgodny z umową spoczywa na sprzedającym. Nie ważne, czy znalazłeś wadę w miesiąc po rozpakowaniu produktu, czy 3 miesiące po rozpakowaniu, sprzedawca cały czas ma przesrane ;) Sprawa się trochę komplikuje, jeżeli jest to dłużej niż 6 miesięcy, ale wciąż jest to jak najbardziej do udowodnienia. Myślicie, że czemu Apple wymieniało ludziom za darmo obudowy w białych MacBookach przez 3 lata? Bo taka była odpowiedzialność z tytułu niezgodności towaru z umową w większości krajów EU. W Polsce generalnie macie 2 lata na dociekanie swoich praw. Gdzie indziej może to być 5 lat, albo nawet 8.

Masz generalnie prawo żądać bezpłatnej naprawy (a więc zwrot wszelkich kosztów - wysyłki, dowozu - czego często nie ma w gwarancji) lub wymiany wyrobu. Jezeli natomiast naprawa jest z jakiegoś powodu uciążliwa dla Ciebie, możesz domagać się obniżenia ceny lub odstąpić od umowy, jeżeli niezgodność towaru jest istotna.

Co więcej, z tego co kojarzę, jeżeli sprzedawca w terminie 14 dni nie ustosunkuje się do reklamacji, uważa się, iż uznał ją za zasadną. Tylko musisz wyraźnie zaznaczyć, iż dochodzisz swoich praw z tytułu niezgodności towaru z umową.

Naprawdę w sprzedaży konsumenckiej to sprzedawca ma przerąbane nie konsument. Jest tyle obwarowań prawnych, że można spokojnie dochodzić swoich praw, trzeba tylko trochę poczytać.

-------------------------

No i teraz trochę o sytuacji firm, bo Ty zdaje się, że PatrykW kupił na firmę....

W takiej sytuacji można się ubiegać właśnie o odpowiedzialność z tytułu rękojmi, ale tylko pod warunkiem, że o wadzie powiadomiono bez zwłoki sprzedawcę, zbadano należycie rzecz przy zakupie, nie minął rok od zakupu, a do tego odpowiedzialność z tytułu rękojmi nie została wykluczona w zawartej przez strony umowie. Chodzi tutaj o wady fizyczne (generalnie jakaś niedoskonałość techniczna towaru zmniejszająca jego wartość lub użyteczność ze względu na cel rzeczy, bądź też rzecz nie ma właściwości o jakich zapewniano przy zakupie) i prawne. Z pewnością w sytuacji pęknięcia obudowy po 2 miesiącach, można skorzystać z tego narzędzia, chociaż proces byłby pewnie bardziej uciążliwy. Chyba, że oczywiście minie 12 miesięcy od daty zakupu. Jeżeli gwarancja obowiązuje 12 miesięcy, to koniec, nie ma jak dociekać.

Co do kartki z Orange... Jeżeli oni poczuwają się do odpowiedzialności to fajnie. Radzę zatrzymać tą kartkę jako podkładkę :) Gdzieś słyszałem o sytuacjach, w których operatorzy wymieniają uszkodzone telefony na własną rękę. Inna sprawa, że być może dostałeś tę kartkę przez pomyłkę, była kierowana do klientów indywidualnych. Nie wiem czy można ten tekst traktować jako wiążący, podejmując decyzję o zakupie godziłeś się na 12-miesięczną gwarancję, więc nie była to oferta. Moim zdaniem masz na pewno 12 miesięcy gwarancji, a potem jesteś zdany na łaskę i niełaskę Orange ;)

Ewentualnie możesz potem pisać reklamację, że zostałeś wprowadzony w błąd i dołączyć skan kartki ;)

Swoją drogą faktycznie jest to ciekawostka, fajnie byłoby gdyby ktoś pracujący w Orange się wypowiedział. Czy dają te kartki standardowo klientom biznesowym, czy autentycznie realizują te naprawy w terminie przekraczającym 12 miesięcy itp.

#756 Rayman

Rayman
  • 217 postów
  • SkądŚląskie

Napisano 18 października 2010 - 12:32

Mojego mam już w swoich rękach i właśnie piszę ten tekst. :) Pozdrawiam oczekujących na swój telefonik.

#757 all999

all999
  • 446 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 18 października 2010 - 12:55

Wersja 32 GB znów jest dostępna, właśnie zamówiłem. I zamówienie zostało odrzucone, nie zdążyłem. Strasznie kulawy ten ich system. Po pierwsze stan dostępności telefonów aktualizowany jest mniej więcej co pół godziny (czyli ludzie przez pół godziny zamawiają telefony, a załapać udaje się tylko kilku osobom). Po drugie, jeśli ktoś tak jak ja chce przenieść numer z oferty prepaid na abonament musi liczyć się z tym że odrzucenie zamówienia wiąże się z zablokowaniem jeszcze przez jakiś czas tego numeru telefonu i numeru pesel w systemie. Jak dowiedziałem się na infolinii numer może być zablokowany nawet do 3 dni. Czyli w najgorszym wypadku mogę próbować zamawiać telefon co trzy dni, pod warunkiem że szybko zamówienia będą odrzucane. Zaczynam tracić do nich cierpliwość.

#758 kummer

kummer
  • 1 999 postów
  • SkądBydgoszcz,Osielsko

Napisano 18 października 2010 - 16:50

Czemu nie zrobisz tego przez telefon?

#759 all999

all999
  • 446 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 18 października 2010 - 16:52

Czemu nie zrobisz tego przez telefon?


Co konkretnie?

#760 corba

corba
  • 242 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 18 października 2010 - 17:03


Co do kartki z Orange... Jeżeli oni poczuwają się do odpowiedzialności to fajnie. Radzę zatrzymać tą kartkę jako podkładkę :) Gdzieś słyszałem o sytuacjach, w których operatorzy wymieniają uszkodzone telefony na własną rękę. Inna sprawa, że być może dostałeś tę kartkę przez pomyłkę, była kierowana do klientów indywidualnych. Nie wiem czy można ten tekst traktować jako wiążący, podejmując decyzję o zakupie godziłeś się na 12-miesięczną gwarancję, więc nie była to oferta. Moim zdaniem masz na pewno 12 miesięcy gwarancji, a potem jesteś zdany na łaskę i niełaskę Orange ;)

Ewentualnie możesz potem pisać reklamację, że zostałeś wprowadzony w błąd i dołączyć skan kartki ;)

Swoją drogą faktycznie jest to ciekawostka, fajnie byłoby gdyby ktoś pracujący w Orange się wypowiedział. Czy dają te kartki standardowo klientom biznesowym, czy autentycznie realizują te naprawy w terminie przekraczającym 12 miesięcy itp.


Nie może być mowy o pomyłce ponieważ przy kupnie telefonu dostajesz dowód zakupu, który jasno wskazuje czy jesteś osobą fizyczną czy brzydko pisząc , firmą.

#761 Patrykw

Patrykw
  • 580 postów

Napisano 18 października 2010 - 18:49

Nie może być mowy o pomyłce ponieważ przy kupnie telefonu dostajesz dowód zakupu, który jasno wskazuje czy jesteś osobą fizyczną czy brzydko pisząc , firmą.


Ok, jestem firmą, i według tej kartki mam 24 miesiące gwarancji. Tego będę się trzymał.

#762 marcos56

marcos56
  • 20 postów
  • SkądPosen

Napisano 18 października 2010 - 19:54

Po kilku dniach oczekiwania (w tym weekend) mój status w sklepie orange.pl zmienił się na "wysłane" - otrzymałem również smsa,informującego o wyjściu przesyłki. Nie jest źle,chyba faktycznie z dostępnością telefonu jest teraz o wiele lepiej.

#763 corba

corba
  • 242 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 18 października 2010 - 20:19

Po kilku dniach oczekiwania (w tym weekend) mój status w sklepie orange.pl zmienił się na "wysłane" - otrzymałem również smsa,informującego o wyjściu przesyłki. Nie jest źle,chyba faktycznie z dostępnością telefonu jest teraz o wiele lepiej.


Pozałatwiaj wszystkie ważne sprawy przed odbiorem ipka bo później nie będziesz miał po prostu na te sprawy czasu... ;]

#764 chudas94

chudas94
  • 144 postów
  • SkądKatowice

Napisano 18 października 2010 - 20:26

Fuck yeah za pierwszym razem udało mi się zamówić iPhone 4 (w czwartek o około 20,30). Status zamówienia: wysłane :D Już się nie mogę doczekać, będzie to mój pierwszy iPhone (a także pierwszy produkt apple). Teraz tylko muszę iść do salonu wymienić swoją kartę sim na micro sim ponieważ telefon jest na mamę.

#765 krakersssss

krakersssss
  • 30 postów

Napisano 18 października 2010 - 20:53

No , ja już swojego iPhona mam ;) Dzięki użytkowniku Corba (jeszcze raz dzięki) udało mi się załatwić iPhone 4 16 Gb. W środę zadzwoniono do mnie , zamówiłem iPhona i w piątek kurier już u mnie był , ale jako że nie mogłem telefonu odebrać , przyjechał znowu w poniedziałek. Pozdrawiam .

#766 Sharper

Sharper
  • 10 postów
  • SkądOlsztyn, PL

Napisano 18 października 2010 - 21:34

A tak trochę odbiegając od tematu - ubezpieczał ktoś iP4? (chyba Bezpieczny Telefon się to nazywa) - warto? Można to przez net zrobić?

#767 chudas94

chudas94
  • 144 postów
  • SkądKatowice

Napisano 19 października 2010 - 06:56

No niestety nie trochę to za drogie 20,99 zł miesięcznie za telefon wart 1500 zł.
Telefony komórkowe Orange - abonament, mix, karta i internet

#768 Sharper

Sharper
  • 10 postów
  • SkądOlsztyn, PL

Napisano 19 października 2010 - 08:26

Ok, ale jak Ci go ukradną/rozbije się w drobny mak to jesteś 3k w plecy :) Chyba wolę dorzucić te 21zł i żyć bez stresu... Zastanawiało mnie bardziej jak w praktyce wygląda "odzyskanie" nowego telefonu.

#769 chudas94

chudas94
  • 144 postów
  • SkądKatowice

Napisano 19 października 2010 - 08:32

Trzeba się zastanowić i przemyśleć to ponieważ kolejne 20zł miesięcznie to nie jest mało.

#770 Sharper

Sharper
  • 10 postów
  • SkądOlsztyn, PL

Napisano 19 października 2010 - 10:12

Byle szybko, bo ubezpieczyć można chyba tylko do 2 tyg. od zakupu :)

#771 chudas94

chudas94
  • 144 postów
  • SkądKatowice

Napisano 19 października 2010 - 10:14

Wiem :D Będę musiał porozmawiać z mamą bo to na nią jest abo i telefon.

#772 cwir

cwir
  • 17 postów

Napisano 19 października 2010 - 13:58

byłem dzisaij w moim salonie i bawiłem się telefonem demonstracyjnym, lecz nie można go było zakupić :( co w końcu z tą dostępnością, poprawiła się ? bo widzę tu coraz mniej użytkowników więc wnioskuję, że podostawaliście telefony ?

#773 chudas94

chudas94
  • 144 postów
  • SkądKatowice

Napisano 19 października 2010 - 14:03

Ja odbiorę dziś po 17 :D

#774 wojtunio

wojtunio
  • 6 postów

Napisano 19 października 2010 - 14:51

do mnie też ma dziś dotrzeć:) ...zamówienie złożone w czwartek:)

#775 Belthazor

Belthazor
  • 9 postów

Napisano 19 października 2010 - 14:51

Siemanko ! Po miesiącu z WIELKĄ radością mówie, że OFICJALNIE iphone 4 pojawił się na magazynach .... Większość otrzyma swoje zabawki :) w tym tygodniu a już wszyscy w następnym tygodniu... Jestem bardzo zdziwiony... dzwoni konsultant do mamy i mówi, że są na magazynach i jeszcze raz pyta się czy chce ( bo musi "reanimować" zamówienie).... Zmieniło się moje zamówienie z 16 gb na 32 gb. No i mam mieć w czwartek swojego iphona :) Jeszcze trochę wątpie ale... myślę, że w czwartek mordka się uśmiechnie :))) Pozdro !




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych