Komentarze Sendil Usuń wszystkie komentarze

Bilion srylion...

@macand A może były takie same? Tylko było ich mniej? Było więcej czasu na ich zaprojektowanie i badania? A może świat tak pędzi, że sprzęt który użuywamy teraz jest dużo wyższej jakosci niż ten kiedyś, ale z powodu efektu skali i dostepności do internetu kazda kupa wypływa do ogółu? Ja nie wiem. Ja nie generalizuje. Ja widzę to co mam. Wyciągam z tego doświadzczenia, a jak nie idzie mi czegoś wiedzieć samemu, to staram się znaleźć WIARYGODNE- NAJLEPIEJ NAUKOWE I NIE JEDNO źródło z którego czerpię informację i opinię.

Kiedyś nie było lepiej:) Kiedys było inaczej. 5 minut w sklepie też nie może nikogo upoważnić do pisania "komputery apple to gnioty bo nie da sie monitora HDMI podpiąć i się klawiatury sypią". Da się podpiąć. Nie sypią się (mam info z centrali iDream) bardziej niż prawdopodobieństwo, że coś takiego może się stać.

Bilion srylion...

@macand Rozwiniesz dlaczego? Podpucha w formie- jestes młody i nie wiesz jak to kiedyś było to kula w płot. Jestem z 88", pochodzę.z rodziny, gdzie w domu mieszkało nas 20 osób i rzeczy były przekazywane z pokolenia na pokolenie. Więc wybacz. Ić stond z liczeniem kto kiedy się urodził :) W skrócie Bybzowi chodziło- przynajmniej ja to tak zrozumiałem- że ludziom dzisiaj nie dogodzisz, bo im się w tyłkach poprzewracało i będą marudzić zawsze. Nie chodzi o wytrzymałość. Chodzi o sam fakt, jak technologia poszła do przodu, co potrafią dzisiejsze telefony/komputery/zegarki (sic!). Dodatkowo w naszej jakże genialnej mentalności jak idzie się do sklepu to klient wymaga. Choćby był to dyskont, czy sieciówka odzieżowa niespecjalnie renomowana. Tutaj też nie można popaść w skraności, bo oczywistym jest, że jak ktoś wydaje swoje cięzko zarobione pieniądze to chce je wydać dobrze- mądrze. Niestety producenci kuszą kłamliwymi reklamami i nie do końca w dzisiejszych czasach konsument wierzy producentowi. Nie chcę stawać w obronie Bybza, czy próbować go tłumaczyć. Piszę jak ja to rozumiem.

To zrozumiałe, że Apple jest postrzegany w Polsce jako coś ultra premium i dlatego ludzie na prawdę robią dzwine rzeczy z ich produktami. NA prawdę dużo miałem do czynienia z oficjalnymi dystryburatorami Appla. Photon- to robot przy którym pracowałem. Jest w każdym iSpocie, iDream itp itd. I generalnie rozmawiajac z wyższymi ludźmi z tych sieciówek można dojść do wniosku, że ludzie widzą jabca jako coś co w życiu nie powinno się popsuć. A zapominają, że to tylko sprzęt. Klawiatura? Mam swojego macbooka z 2017 od premiery i co? I nic. Miałem problemy z płytą główną, ale to już jest za mną. I nie mówię- aple chyba glowami sie pozamienialo z niemcami, ze tyle wolaja za sprzet ktory musialem oddac do serwisu. Świadomość, że to taki sam sprzęt jak każdy inny to jest klucz do tego wsyzstkiego. A że duzo liczął za ten sprzęt? Taki ich model biznesowy. Tak sobie kalkulują. Tak chcą i tak robią. Wolny rynek. Tak samo ja, Ty, czy inny ktoś może nie kupować. Albo może. Jak chce.

Najdziwniejsze, że najgłośniej krzyczą Ci, którzy pobawili się ich sprzętami w sklepach.

Z wykształcenia żem budowlaniec, więc analogicznie. Myślisz, że Pablo Escobar powstydziłby się dzisiejszego standardu mieszkań nowo wybudowanych dla ludu? Ja myślę, że nie. Myślisz, że jakby tak Sobieskiego Janka zaprowadzić w nowowybudowane osiedle w mniejszym mieście w Polsce, nie pomyślałby, że tu kurna króle mieszkają? Ja myślę że by pomyślał. Ot taka analogia ;)

Bilion srylion...

@Bybz mądrze napisane. Poważnie. Popieram, szanuję i się zgadzam :)

Czemu Lightning w iPhone wciąż z nami jest?

No tak... Apple nie zmieni standardu, po to, żeby redaktor czuł się wyjątkowo kiedy pożycza komuś ładowarkę...

Tak mi się wydaje, że wystarczyłoby trochę poszukać w necie odnośnie tego tematu. Sporo mówione było o tym, że iPhone już niedługo nie będzie potrzebował żadnego złącza, bo będzie wireless. I po co w takim razie zmiana standardu? Na 2-3 lata? Żeby denerwować użytkowników i znowu powodować niekompatybilność urządzeń...

Druga sprawa. Po co Apple miałoby do nowych iPhonów pchać kabel od ładowarki na USB-C skoro to jest jeszcze niszowe rozwiązanie na rynku PC. A właśnie Apple iPhonem stoi. Większość ludzi ma jeszcze kompuery z USB-A i tylko niewielka część korzysta równolegle z maca i iphone. Przejściówka swoją droga by się w zestawie przydała.

Proszę. Takie to było proste :)

Czy Steve Jobs zrobiłby przejściówkową rewolucję?

@marcin3794 zgadzam się i przybijam wirtualną piątkę!

Czy Steve Jobs zrobiłby przejściówkową rewolucję?

@Krzysztof Kurdyła Bo to etap przejściowy. Nie wiem na ile mocno siedzisz w branży IT. Czy to tylko pasja, zainteresowanie czy rzecz dzieki ktorej zarabiasz. Po prostu czasy sie zmieniają. Ludzie zupełnie inaczej postrzegają komputery dzisiaj a w latach 90-tych. Stąd nie rozumiem tego argumentu. Jedyne co chcę przekazac, żeś Pan się nakręcił jak baranie rogi na brak innych złączy czysto teoretycznie. Bo jak praktyka pokazuje- w większości osób które ten sprzęt posiadają, kupienie przejściówki za 20 zł to nie jest problem. I podobnie jak któryś z przedmówców ZAWSZE. ZAWSZE jakaś przejściówka była w laptopach potrzebna do czegoś. Albo rozgałęziacz.

Po prostu to jest rozdmuchiwanie i szukanie ZA DUŻEGO problemu tam gdzie jest jakaś mała niedogodność, z której za kilka lat ludzie będą się śmiać. Jak się zacznął śmiać to się pozwolę przypomnieć.

I tak żyjemy tu i teraz. I mam świadomość, że teraz większość rzeczy jest na USB-A. Dlatego wystarczy 19,99 w EuroRTVagd i masz Pan możliwość podpięcia wszystkiego na USB-A. Plus możliwości znaaaaaaacznie przekraczające USB-A. Trzeba tylko tego trochę poużywać.

Czy Steve Jobs zrobiłby przejściówkową rewolucję?

@Betonowy Druid Ja popieram i zgadzam sie z Tobą :) Taki przynajmniej wydawało mi się, mają wydźwięk moje wypowiedzi.

Czy Steve Jobs zrobiłby przejściówkową rewolucję?

@Krzysztof Kurdyła A mi to nie robi różnicy czy to kamera, aparat, pudełko po pizzy czy dodałeś w photoshopie to coś czarnego obok Ciebie na miniaturce :) Ale, żebys sie nie pogniewal, to rozumiem Cię ;) Serio. Też bym się nie obraził jakby dodali jeden port USB-A 3.0. Ale nie dodali. Wsadzili za to fajne graty w genialnie ładną obudowę z jednym z najlepszych ekranów, głośnikami i najlepszym ever gładziku. To nie jest mało i fakt- można oczekiwać że dostanie się dosłownie "wszystko" za taką cenę, ale żyjemy tu i teraz i życie Cie powinno nauczyć, że na prawdę praktycznie nigdy nie dostaje się wszystkiego.

Tylko tu nasywa mi się myśl. Skoro nie miałeś tego komputera.. nie używałeś na codzień, tak po prostu normalnie. To Twój artykół jest czystym i tylko i wyłącznie teoretyzowaniem. "jakbym ja go miał, to bym się tylko wkurzał". Niestety ;) Teoria i praktyka to dwie różne rzeczy.

Czy Steve Jobs zrobiłby przejściówkową rewolucję?

@Krzysztof Kurdyła A Ty dalej próbujesz powiedzieć: wszelkie używanie hubów to jest korzystanie z laptopa desktopowo. Otóż nie :) Serio. Tak jak pewnie jako fotograf masz w torbie kilka kart SD, CF czy tam jakich chcesz jeszcze, tak śmiało można za 40zł dorzucić wszystkie porty których potrzebujesz. I to zajmie praktycznie tyle samo miejsca co pendrive USB. Serio.

To JEST szukanie problemów na siłę...

I az nasuwa mi sie pytanie... Nie chcialem go zadawc, bo argumentacja jest z dupy, ale... miales ten laptop dluzej niz 2-3 miesiace? Jeśli nie, to stawanie tak mocno w obronie wczesniejszych wersji trochę jest nad wyrost i dyskusja mija się z celem. Tak uważam :)

Czy Steve Jobs zrobiłby przejściówkową rewolucję?

A mi się wydaje, ze autor tak mocno popadl w swoje argumenty mówiące jakie to Apple zle ze zabralo USB-A, że nie widzi po prostu normalnych przykładów, które pokazują że to nie jest taki wielki problem.

Każda zmiana technologii jakiejkolwiek wiąże się z tym, że część ludzi będzie czuć się nieszczególnie, bo mają dużo niekompatybilnych już peryferiów... I można tu pisac, że przecież mało kto używał dyskietek jak Apple zdecydowało się na zabranie czytnika. Można pisać, że inne czasy, że teraz to dorzucanie nowego standardu itp. itd.

Ale... tak można gdybać ze wszystkim. Po co elektryczne auta. Jeszcze jest dużo ropy, a ich zbudowanie i tak jest droższe energetycznie od tych spalinowych. Po co marnować tyle miliardów na loty i badania na Marsie- tam i tak nic nigdy nie urośnie.

No i co chwilę sadzisz tu o czytniku kart SD. Wiesz...

Pracuję jako grafik 3D i drukarz 3D. Mam swoją firmę. Wszystkie maszyny, które mam są na karty SD i mielę ich codziennie po klikanaście. I wiesz co? Mam czytnik kart za 15zł- najtańszy. Mam też zwykły za 19.99 adapter z USB-A do USB-C. I to jest mój mobilny zestaw. Mogę podpiąć się praktycznie pod wszystko (2 razy potrzebowałem podpiąć projektor, ale on miał starszą wtyczkę niż HDMI, więc do zadnego innego nowego laptopa bym go nie podpiął).

Podsumowując. Fajnie byłoby jakby było gniazdo USB-A, ale nie płaczę za nim w ogóle.

To po prostu rozdmuchiwanie problemu, bo Apple.

Doniesienia na temat procesorów nowego MacBooka Air

@ein EJ ale serio... ciągły krzyk, że nie ma innych portów (oprócz jacka), to już się nudny robi. I większość osób które znam i mają 2016-2018 macbooki na początku coś tam marudziło, że trzeba dokupować dongle. A po kilku miesiącach- "Stary. Wpadam do biura, jeden kabel hop i mam podpiete: monitor, czytnik kart, klawiature, myszke- oczywiscie na USB-A, pendrive i ladowarke." Jednym kablem. Z huba, ktory sobie na biurku zajmuje malutko miejsca i jest to generalnie duzo wygodniejsze na dluzsza mete. Po co co chwile podpiac 6-8 kabli- gdzie tak do zadnego laptopa nie podepniesz tyle peryferiow na raz bez rozgaleziacza, skoro mozna jeden. Stacje robocze Della dziala w taki sam sposob, a jednak do nich potrzeba jest Della. USB-C to standard wykorzystywany przez ogół.

Dlatego totalnie nie rozumiem tego płaczu o USB-C. Jedna/max dwie przejsciowki mobilne, stacja Hub i w zasadzie mozna byloby korzystac tylko z jednego portu. Pokaz mi jakies inne rozwiazanie ktore to umozliwia.

Podsumowujac. Nie taki wilk zly jak go maluja. Mam Macbooka Pro ponad rok. Moze awaryjnie ze 2 razy potrzebowalem podpiac cos czego nie moglem (ale i tak bym nie mogl do innego laptopa bo np. chodzilo o port do rzutnika w czasie prezentacji). Nie jeczcie tak z tym USB.

Szwankuje układ chłodzenia w nowych MacBookach Pro

Ej, a widzieliście to? Toż to jaja w biały dzień.

Intel usuwa możliwość pobierania narzędzia do monitorowania pracy procesowa... tylko dla użytkowników mac...

https://9to5mac.com/2018/07/21/intel-power-gadget-mac-removed/

Tapeta z nowych MacBooków Pro

Tylko ze to nie jest tapeta oryginalna. Dawno bym sobie ja ustawił u siebie, ale spójrzcie na lewa stronę tych fal. Widoczne są linie łączenia się kolorów. Tego nie widać po zzoomowaniu strony głównej Apple. Dlatego w życiu nie nazwałbym tego postu jako ‚tapeta z nowych macbookow’ tylko ‚tapeta na wzór’. Nie ma w necie jeszcze tapet ‚z nowych macbookow’. Niestety

Berkshire Hathaway kupiło dodatkowe 75 milionów akcji Apple

@Jacek S. Zgadzam się. Sam bym lepiej nie podsumował tej dyskusji :)

Berkshire Hathaway kupiło dodatkowe 75 milionów akcji Apple

@Jacek S. Ale tu nie chodzi kto był pierwszy. Praktycznie w niczym Apple nie było pierwsze. Ten argument niestety w przypadku tej firmy nie jest poprawny w kontekście zmiany świata. Napster to zaczął tak. Ale miał ograniczone pole. Podobnie ze wszystkim innym. To co czyni Apple jedna z nielicznych firm technologicznych która maolbrzymi wpływ nie tylko na elektronikę ale na generalnie różne aspekty życia codziennego, to fakt ze robią to w taki sposób ze sprzedają to mega masowo. To właśnie robi ta różnice. Co z tego ze smartphony były już dotykowe kilka lat przed Apple. Co z tego ze były tablety. Co z tego ze cd i usba i tak by sie przedawniły. Tu chodzi o to ze właśnie Apple często (nie zawsze) zaczyna większy ruch, który powoduje pociągnięcie za sobą cała branże. Czasami branże okalające ta główna. O to mi chodzi. Nie kto był pierwszy ani kto ostatni.

Berkshire Hathaway kupiło dodatkowe 75 milionów akcji Apple

@Jacek S. To prawda. Nie da się tego przedyskutować komentując artykuł. Proszę tylko, weż pod uwagę jeden większy przykład. iTunes i iPod- te dwie rzeczy które stworzyło Apple zmieniło branżę muzyczną w sposób przeogromny (inna kwestia czy to jest zmiana na dobre). A muzyka dla na prawdę wielkiej ilości ludzi to właśnie cały świat.

A przy winie to się rozmawia bardzo, bardzo konstruktywnie (chyba jeden z nielicznych alkoholi, po których rzeczywiście da się podyskutować z sensem) ;)

MacBook Pro 15" z połowy 2017 roku - pierwsze wrażenia

@Betonowy Druid No właśnie o to chodzi. Niby ukrucenie USB-A z pozoru jest wymuszeniem kupna przejściówek, ale tak w gruncie rzeczy... Tyle rzeczy do podpięcia do jednego kompa to rzadko kiedy tak się da. Także osobiście uważam to za bardzo dobre wyjście.

Zgadzam się z Tobą w 100%!!

Berkshire Hathaway kupiło dodatkowe 75 milionów akcji Apple

@Jacek S. 7:20- takie podsumowanie. I pomiedzy w filmie duzo tego. Oprocz tego: iPod, iPhone, pierwszy Mac, iPad, Air, App Store, ethernet, wywalenie CD, pozbycie sie USB A (pośrednio), Apple store itd. ..... (notch XD), iTunes(muzyka)

Na prawde nie chce wyjść na funboya, bo nim zdecydowanie nie jestem. Chłodne wnioski wyciągnięte z umiejętności postawienia się w rożnych punktach widzenia. Tylko ślepy nie zauważy tego jak ta firma wpływa niekoniecznie bezpośrednio, ale przede wszystkim posrednio. Jej model sprzedazy, model biznesowy i zyski ktore osiaga są kopiowane, stają sie inspiracja dla wielu innych firm. To ma olbrzymi wplyw na elektronike i soft bedacy dzisiaj w posiadaniu kazdego z nas. Oczywiscie Apple nie jest idealne i bardzo im do idealu brakuje, ale jak ktos smieje sie ze Apple w swojej dziedzinie i nie tylko nie zmienia swiata to sorry.

MacBook Pro 15" z połowy 2017 roku - pierwsze wrażenia

@Peterto Ostatnio mnie taka mysl naszla... mnostwo ludzi narzeka na przejsciowki bo je trzeba dokupic do i tak drogiego sprzetu, nosic, nie zapominac i najlepiej jeszcze nie gubic. Ale...

4 porty thunderbolt dają takie możliwości że o ja. Pokażcie mi inny komputer który umożliwia coś takiego jak opisał to Peterto.

Sam mam podpięte: Monitor, Klawiaturę, myszkę, dwa czytniki kart SD, dysk zewnętrzny, ładowarkę, głośniki, drukarkę 3D, drukarkę nie 3D, czasem jakiś programator, kilka nośników danych- tzw. pendrive i... używam w laptopie 2 gniazd.

Chociaż fakt. Standardowe złącza też by się przydały. Choćby szparka na SD, jakieś jedno USB takie jak A i magsafe. Wtedy byłoby idealnie

MacBook Pro 15" z połowy 2017 roku - pierwsze wrażenia

@_slim wiesz... ja się nauczyłem żeby nie oceniać swoją miara. Nie znasz potrzeb kozerskiego. Ja tez. Według Ciebie to głupota. Według mnie w tym momencie tez (zaraz powinien pojawić się odświeżony model), ale kozerskiemu widać było ok. Wziął go w leasing. Może potrzebował kosztów, może mu się leasing na poprzedni sprzęt skończył i musiał kupić teraz. Może coś innego. A może nie. No nie wiesz. Ja tez. Ja swój kupiłem zaraz po odświeżeniu w 2017 i do teraz jestem pod wrażeniem jak otwieram treści hdr lub jak sprawnie udaje mi się stworzyć kawałek składający się z kilkunastu ścieżek. Ten artykuł zreszta bardziej bym traktował jako subiektywne coś (bo nie wiem co) z punktu widzenia osoby przesiadającej się z aira na 15” pro.

Podsumowując. Ja się z Tobą zgadzam. Uważam podobnie. Ale wiem tez ze różni ludzie maja różne poglądy i nie wazylbym się na podjazdy osobiste

MacBook Pro 15" z połowy 2017 roku - pierwsze wrażenia

@_slim ehh narzekacze :p no fakt, tekst trochę spóźniony, ale to chyba dobrze ze redakcja pisze coś swojego ;p nie dogodzisz. Tu krzyczą ze kopi z 9to5mac a zaraz potem ze opóźniony. Postaw się w roli redaktora. To malutki portal, może niekoniecznie posiadający dojścia do tego żeby każdy redaktor dostał sprzęt na czas. Tutaj mamy sprzęt prywatny i domyślam się będzie powstawać więcej artykułów o Macu pro z czasem. Jedno co mnie zastanawia. Mimo wszystko ufam tej stronie: https://buyersguide.macrumors.com/#Mac Niedługo można spodziewać się odświeżenia- co wiąże się z tym ze jeśli nie chce się mocniejszego sprzętu, to można trochę przyoszczędzić. Z drugiej strony. Leasing i tak genialnie wychodzi i to chyba najbardziej optymalna forma zakupu maca :)

MacBook Pro 15" z połowy 2017 roku - pierwsze wrażenia

@slagod Na prawdę sporo się namyślałem, zrobiłem nawet tablekę pro/cons i wyszło że tak jest najlepiej. Mnóstwo podróżuję, robię muzykę (przyzwyczajenie do Logic Pro), potrzebowałem na prawdę niezły ekran (15 cali to niedużo, ale rozdzielczością nadrabia). W moim przypadku praca na modelach 3D polega na tworzeniu brył, teksturowanie to margines, renderowanie scen też. Większość to projektowanie. Generalnie było trochę wątpliwości, ale oprócz tego, że na baterii słabo działa (podczas stresu. Bez stresu jest baaardzo dobrze), to absolutnie nie narzekam na moc- jest prawie ok. Lubię też rzeczy kompleksowo pełne. Każdy inny komputer albo nie miał ekranu, albo głośniki średnie, albo gładzik taki, że o ja (a w pociągu średnio jest miejsce na wyciągnięcie myszki). Generalnie u konkurencji to jest tak, że jakiś element jest prawie na pewno potraktowany po macoszemu. Macbook podobał mi się najbardziej z tego względu, że po prostu działa. Ekosystem też był dużym plusem.

Znając jego słabości zaryzykowałem i oprócz kilku rzeczy które mi się nie podobają na prawdę to maszyna godna uwagi.

MacBook Pro 15" z połowy 2017 roku - pierwsze wrażenia

@fabric w 100% się zgadzam. Generalnie cały czas MacBook Pro jest genialna maszyna jaki całokształt. Ale można dużo więcej pomarudzic. Wiecie co w ogóle nie pasuje w tym komputerze? Ramki wokół matrycy. Każda innej szerokości. Górna inna, boczne inne a dolna to już w ogóle. Wiem wiem. Szczegół. Ale kurna. To Apple. Tu właśnie szczegóły robią robotę. Wydaje mi się ze ktoś kto mocno pilnował żeby jednak takie szczegóły miały sens już nie wróci. A Ive średnio chyba już ogarnia sam. Tak mi się wydaje. Niekonsekwencja to przymiotnik pasujący genialnie do dzisiejszego Apple.

Ale żeby nie było. Mając ten komputer nie zamieniłbym go na żaden inny. Dodatkowo w parze z iPhonem i Apple watchem. I tak- pracując w środowisku jednej firmy jest się poniekąd z Skazanym do potęgi na jego błędy, ale.... nie ma innego środowiska tak dobrze współpracującego i idiotoodpornego. Poza tym. Popatrzcie na ten filmik. Prawda czy nie. Sens ma: https://m.youtube.com/watch?t=360s&v=zO0b-l-u7Yk