W mijającym tygodniu pojawiło się wiele doniesień na temat starań Apple w zakresie nawiązania współpracy z firmami z branży motoryzacyjnej w celu intensyfikacji prac nad autonomicznym samochodem elektrycznym. Firma Apple rozpoczęła promocję swojej inicjatywę na rzecz równości rasowej. Poza tymi opublikowano kolejne plotki na temat nowych iPhone’ów i okularów AR marki Apple.

Apple Car

W środę pojawił się raport autorstwa Ming-Chi Kuo, w którym przeczytać można doniesienia na temat współpracy firm Apple i Hyundai w zakresie rozwoju autonomicznego samochodu elektrycznego. Kuo twierdzi, że Hyundai nie będzie jedyną firmą z branży motoryzacyjnej, która współpracować będzie z Apple. W raporcie znaleźć można informacje o tym, że jeśli projekt zakończy się sukcesem to w kolejnych latach do przedsięwzięcia dołączą firmy General Motors oraz PSA. Będą one zaangażowane w produkcję samochodów na różne rynki, a także ewentualnych kolejnych modeli pojazdów marki Apple.

Dzień później pojawiły się informacje o tym, że pod koniec roku firma Apple zatrudniła Mafreda Harrera, byłego już wiceprezesa Porsche, który może pochwalić się ogromnym doświadczeniem w zakresie konstruowania podwozia samochodowego. Herrer uważany był za jednego z najlepszych inżynierów w Volkswagen Group, który stał na czele działu rozwoju podwozi. Pracował w tej firmie od ponad 13 lat. Wcześniej zdobywał on doświadczenie w firmach BMW oraz Audi.

Co więcej, Redaktorzy serwisu Bloomberg opublikowali raport, według którego Apple planuje zainwestować 3,6 miliarda dolarów fabryki firmy Kia Motors. Inwestycja ma przyspieszyć rozpoczęcie prac nad samochodem marki Apple. Umowa może zostać podpisana za kilkanaście dni, 17 lutego. Według opublikowanych informacji samochód trafiłby na rynek w 2024 roku. Po rozpoczęciu produkcji firma planuje montować 100 tysięcy pojazdów rocznie.

Apple prowadzi podobno rozmowy z co najmniej sześcioma japońskimi producentami samochodów na temat potencjalnego partnerstwa w tym zakresie. Według nieoficjalnych informacji rozmowy nie są łatwe. Japońskie firmy nie są zbyt chętne do nawiązania współpracy. Apple znane jest ze swoich wyśrubowanych wymagań wobec swoich dostawców, co podobno nie zachęca do współpracy. Zaangażowanie w łańcuch dostaw firmy Apple wymaga zazwyczaj relokacji znacznych zasobów dostawcy, co generuje poważne zmiany organizacyjne. Japońskie firmy obawiają się także pogorszenia swojego wizerunku. Po nawiązaniu współpracy mogą zostać postrzegane jako podwykonawca firmy Apple i stracić dotychczasową renomę.

Według raportu opublikowanego w serwisie informacyjnym Bloomberg, negocjacje prowadzone przez Apple i Hyundai zostały zawieszone. firma Hyundai wydała oświadczenie w związku ze wspomnianymi wyżej doniesieniami. Władze firmy rozumieją, że Apple rozmawia z innymi producentami, ponieważ rozmowy są na wczesnym etapie i nic nie zostało jeszcze rozstrzygnięte. Fakt ten zdenerwował podobno przedstawicieli firmy Apple. Kilka godzin później oświadczenie zostało usunięte.

Inicjatywa na rzecz równości rasowej

We wtorek firma Apple uruchomiła nową stronę internetową, która opisuje inicjatywę o nazwie Racial Equity and Justice Initiative. Celem jest zapewnienie równości rasowej, a w szczególności wsparcie osób czarnoskórych. Na stronie poświęconej tej inicjatywie przeczytać można o zaangażowaniu firmy Apple w edukację, reformę wymiaru sprawiedliwości i zapewnieni równości ekonomicznej dla tej grupy osób.

W ramach tak zwanego Miesiąca Czarnej Historii firma Apple wprowadziła do oferty nowy pasek dla zegarka Apple Watch w kolorach flagi panafrykańskiej. W dodatku, w lutym w serwisach App Store, Apple Music, Apple TV+, Książki i Podcasty promowane będą treści tworzone przez czarnoskórych artystów. Firma przygotowała również specjalne tapety przeznaczone dla komputerów Mac, iPhone’ów oraz iPadów. Można je pobrać ze strony internetowej producenta. Posiadacze Apple Watcha skorzystać mogą z wyzwania dla użytkowników w ramach Wezwania do jedności.

Plotki

Analitycy z banku inwestycyjnego Barclays twierdzą, że wszystkie modele kolejnej generacji iPhone’ów wyposażone zostaną w ulepszony obiektyw ultraszerokokątny, który pozwoli na wykonywanie lepszej jakości zdjęć w warunkach słabego oświetlenia. Nowy aparat ma charakteryzować się przysłoną ƒ/1,8. Dla porównania ten sam aparat w iPhone’ach serii 12 wyposażony jest w przysłonę ƒ/2,4. Większa przysłona pozwala na przepuszczenie większej ilości światła przez obiektyw, co przyczynia się właśnie do lepszej jakości zdjęć przy słabym oświetleniu.

Według redaktorów China Times zestaw przeznaczony do rozszerzonej rzeczywistości marki Apple ma przypominać urządzenia innych producentów. Apple zamierza zastosować sześć soczewek oraz skaner LiDAR, który będzie skanował i mapował otoczenie. Produkcja zestawu VR ma się rozpocząć w czwartym kwartale tego roku, a do sprzedaży trafi na początku 2022 roku. Zainteresowane osoby będą musiały liczyć się z wydatkiem powyżej 500 dolarów amerykańskich.