Oscarowe ambicje Apple - firma chce powtórzyć sukces „Romy" Netfliksa
Podczas tegorocznej gali rozdania Nagród Akademii Filmowej trzy statuetki przypadły filmowi „Roma", wyprodukowanemu na zlecenie serwisu Netflix. Ostatnie działania Apple wskazują na to, iż firma ta również planuje zawalczyć o Oscara, produkując własne filmy specjalnie z myślą o tych nagrodach.
Jak donosi New York Post, Apple aktywnie poszukuje osób, głównie reżyserów, które mogłyby stworzyć dla niej tzw. „Oscar bait" - filmy projektowane od podstaw z myślą o trafieniu w gusta jurorów przyznających Oscary. Firma planuje wypuszczać przynajmniej sześć takich filmów rocznie, przeznaczając na produkcję każdego z nich od 5 do 30 milionów dolarów. Apple prawdopodobnie liczy na to, że zdobycie przez jeden z jej filmów tak prestiżowej nagrody (lub chociażby nominacji do niej) nie tylko przyciągnie więcej osób do usługi Apple TV+, ale też wpłynie pozytywnie na jej wizerunek.
Wspomniane produkcje nie będą oczywiście jedynymi filmami, które znajdziemy w katalogu Apple TV+. W ubiegłym roku firma Apple nawiązała współpracę z wytwórnią A24, znaną między innymi za sprawą nagrodzonego Oscarem filmu Moonlight, która ma produkować filmy dla wspomnianej usługi. Pierwszym z zapowiedzianych dotąd projektów będących efektem tej współpracy jest „On the Rocks", w którym wystąpią Bill Murray i Rashida Jones, zaś za scenariusz odpowiadać będzie Sofia Coppola. W Apple TV+ będziemy też mogli obejrzeć pełnometrażową animację „Wolfwalkers" irlandzkiego studia Cartoon Saloon, znanego między innymi za sprawą nominowanych do Oscara animacji „Żywiciel", „Sekrety Morza" i „Sekret księgi z Kells".