Niedługo po premierze głośnika HomePod okazało się, że znajdująca się na jego spodzie silikonowa podstawa zostawia białe ślady na niektórych drewnianych meblach. Serwis Business Insider zwrócił się do kilku ekspertów z dziedziny wzornictwa przemysłowego, by dowiedzieć się, co sądzą oni o tym problemie.

Zdaniem Ignazio Moresco, który współpracował z takimi firmami jak Frog Design, Microsoft i Ericsson, problem ze śladami zostawianymi przez HomePod to efekt niedokładnych testów, które najwyraźniej nie obejmowały wielu dość oczywistych sposobów użytkowania głośnika. Uważa on, że gdyby firma bardziej rygorystycznie podchodziła do kwestii QA (zapewniania jakości), mogłaby z łatwością wyeliminować tę wadę i uniknąć wizerunkowej wpadki. Gregor Berkowitz wini natomiast brak doświadczenia Apple w projektowaniu tego typu urządzeń (chociaż warto pamiętać o tym, że firma ta miała już wcześniej w swojej ofercie inne głośniki, m.in. AppleDesign Powered Speakers i iPod HiFi).

iPod HiFi

Jego zdaniem Apple mogło po prostu nie brać pod uwagę problemów, które dla firm zajmujących się głównie produkcją głośników wydają się być oczywiste.

Cesar Viramontes z Y Studios przyznał natomiast, że mimo iż wielokrotnie zajmował się projektowaniem głośników, nigdy wcześniej nie spotkał się z podobnym problemem. Uważa on jednak, że Apple łatwo z nim sobie poradzi, a kolejna partia głośników będzie już pozbawiona tej wady. Tego samego zdania jest Berkowitz, który zaznacza jednak, że najprawdopodobniej będzie to wymagać wprowadzenia pewnych zmian w procesie produkcji, co może zająć od dwóch do sześciu tygodni.

Źródła: Business Insider, 9to5Mac