Plotki dotyczące wprowadzenie ekranów OLED do iPhone'ów pojawiają się już od kilku miesięcy. Nie można jednak wykluczyć, że tego typu matryce znajdą się z czasem także w iPadach, MacBookach, a nawet iMacach. Ich dostawcą ma zostać koreański producent Samsung, z którym firma Apple prowadzi rzekomo rozmowy zmierzające do podpisania nowej umowy.

Według najnowszych informacji, Samsung Display ma zamiar wybudować osobną linię produkcyjną, która powstanie wyłącznie z myślą o ekranach iPhone'ów. Koreański producent rozpoczął również rzekomo współpracę z Parade Technologies – firmą zajmującą się produkcją interfejsów HDMI, DVI i półprzewodników – z myślą o dostarczeniu na rynek ekranów AMOLED stworzonych dla tabletów i laptopów. Mają się one charakteryzować rozdzielczością wynoszącą maksymalnie 3200 na 1800 pikseli, czyli więcej, niż matryce MacBooków Pro Retina (2560 na 1600 pikseli).

Jimmy Chiu – wiceprezes Parade Technologies – poinformował:

Cieszymy się, że możemy być częścią projektu wdrażania ekranów AMOLED na rynek komputerów PC. Uważamy, że wprowadzenie matryc AMOLED Samsunga do laptopów jest kamieniem milowym dla branży komputerowej i jesteśmy zaszczyceni, że możemy być partnerem Samsunga przy tym przedsięwzięciu

Współpraca między wymienionymi wyżej firmami może mieć duże znaczenie dla Apple, jeżeli firma z Cupertino zamierza wdrożyć ekrany OLED do iPhone'ów, iPadów oraz Maców. Warto przypomnieć, że jedynym produktem Apple, który charakteryzuje się tego typu matrycą, jest zegarek Apple Watch. Za produkcję tego komponentu odpowiada w tym przypadku jednak nie Samsung, a LG.

Jak informowaliśmy sześć dni temu, Samsung ma dostarczyć do nowych iPhone'ów ekranowane pamięci flash oraz tradycyjnie już pamięci RAM. Według informacji przedstawionych przez agencję Bloomberg, koreański producent zostanie w 2017 r. wyłącznym dostawcą ekranów OLED dla smartfonów Apple. Wcześniejsze informacje sugerowały, że za produkcję tych komponentów będzie jeszcze odpowiedzialna spółka JDI, a także przejęty przez firmę Foxconn japoński Sharp.

Jeżeli wierzyć najnowszym danym, gdy umowa między Samsungiem a Apple dojdzie do skutku, koreański producent będzie musiał przeznaczyć 8,7 miliarda dolarów na rozbudowę swoich fabryk produkujących ekrany OLED. Firma z Cupertino sprzedała w zeszłym roku 231 milionów iPhone'ów, a Samsung dostarcza obecnie na rynek jedynie trzy miliony matryc organicznych miesięcznie. Warto jednak zaznaczyć, że Samsung Display i Samsung Electronics nie są jedną firmą. Ta druga posiada jednak 85% udziałów w pierwszej z wymienionych.

Źródło: Patently Apple, Bloomberg