Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Naprawa gwarancyjna - Regenersis


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2025 odpowiedzi w tym temacie

#976 boleek

boleek
  • 41 postów

Napisano 01 października 2012 - 12:13

A coś konkretniej - konkretniej jak lepiej??

#977 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 01 października 2012 - 12:18

art. 560 KC

#978 boleek

boleek
  • 41 postów

Napisano 01 października 2012 - 12:22

podstawy prawne znam - myślałem o czymś bardziej z życia wziętym - ale dzięki

#979 elemik

elemik
  • 51 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 października 2012 - 09:16

Jakby ktoś się łudził, że oddając nowego (nawet takiego kilkudniowego) iP (zakupionego u operatora) do serwisu otrzyma nowy egzemplarz? Zapomnijcie, w razie wymiany wysyłają refurba. Nowe egzemplarze to tylko z AOS.

#980 fellert

fellert
  • 272 postów
  • SkądWygoda /k Garwolina

Napisano 04 października 2012 - 10:08

Witam,
to może jeszcze ja się dołączę po raz kolejny ponieważ w mojej sprawie nieco się ruszyło.
Otóż po wysłaniu zapytania przez salon Orange do Regenersis polecono aby wysłać raz jeszcze mój telefon do nich co zrobiłem.
Wyraźnie było napisane w zgłoszeniu żeby wystawili ekspertyzę.
W odpowiedzi od serwisu otrzymałem jedno zdanie: URZĄDZENIE W MOMENCIE SPRZEDAŻY BYŁO ZGODNE Z UMOWĄ, MOŻLIWA JEST NAPRAWA ODPŁATNA.
Oczywiście nie wyraziłem zgody na to i po rozmowie z osoba zajmującą się sprawą polecono mi wykonanie ekspertyzy w innym serwisie np. iSource. Jeśli tam stwierdzą iż usterki które wymieniłem nie powstały z mojej winy to salon musi wymienić mi telefon na nowy.
Tak wynikło z rozmowy z osobą z firmy ramsat obsługującej Orange. W poniedziałek jadę ją zrobić i zobaczymy co wyjdzie z tego.

#981 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 04 października 2012 - 12:43

I nadal nie rozumiesz... Sprzedawca odpowiada TYLKO za usterki, które były w MOMENCIE SPRZEDAŻY, jeżeli coś się popsuło później to nie sprzedawca za to odpowiada, chyba, że to popsucie było wynikiem usterki istniejącej w MOMENCIE SPRZEDAŻY. I to co cały czas mówiłem, to na kupującym ciąży obowiązek dowodu.

#982 fellert

fellert
  • 272 postów
  • SkądWygoda /k Garwolina

Napisano 05 października 2012 - 15:14

Ok to co powinienem teraz zrobić ??

#983 boleek

boleek
  • 41 postów

Napisano 10 października 2012 - 17:36

Ja mam do odbioru - usterki nie wykryto - (a opisałem dwie - czujnik zbliżeniowy + żółty obraz w okularach polaryzacyjnych) Ehhh....I znowu się boksować - a bez smartphona jak bez ręki. A te mi opadają......

#984 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 10 października 2012 - 17:47

(żółty obraz w okularach polaryzacyjnych)


LOL :)

#985 pyrrus

pyrrus
  • 46 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 10 października 2012 - 17:53

Witam, Czytam i czytam i widzę, ze jest sporo nieścisłości i wprowadzania ludzi w błąd. Pracowałem kiedyś w Federacji Konsumenctow, prowadziłem sprawy takie jak te i znam prawo. A więc jeszcze raz: 1. Artykuły z kodeksu cywilnego, w tym 560 czyli tzw. rękojmia w przypadku zwykłego konsumenta nie obowiązuje. Obowiązuje ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów z 2 marca 2000 r. I to ona uchyliła wcześniejsza rękojmie. 2. Ustawa wprowadziła odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umowa. A więc można iść do sprzedawcy z reklamacja. 3. W ustawie nie jest napisane wprost, ale przyjmuje sie w praktyce prawniczej, ze wada, która ujawni sie przed upływem 6 miesięcy od daty zakupu, jest wada wynikająca z niezgodności towaru z umowa w dniu sprzedaży. Sprzedawca jest wówczas zobowiązany: naprawić towar lub wymienić na nowy. To do niego nalezy tez udowodnienie, ze wada nie istniala w momencie sprzedazy. To on musi pokryc koszty ekspertyzy rzeczoznawcy. Zazwyczaj nie chce im sie bawic w takie ceregiele. Możecie sie domagać od razu wymiany na nowy. Sprzedawca powinien wymienić, jeśli ma na stanie inne nowe egzemplarze. W ustawie mowa o terminie: "niezwłocznie". 4. Reklamacje składające pisemnie za potwierdzeniem odbioru. Na odpowiedz sprzedawca ma 14 dni KALENDARZOWYCH. Jeśli nie odpowie, oznacza to ze reklamacja została uznana i zadania w niej zawarte muszą być spełnione - na tym najczęściej wywalaja sie polscy sprzedawcy. Myślą ze maja 14 dni roboczych na odpowiedz. 5. W swoich pismach reklamacyjnych zawsze powołującie sie na w.w. ustawę i jej konkretne paragrafy. Znajdzie sobie te ustawę. Jest napisana prostym językiem. Nie dajcie sprzedawcy wypełniać własnych wniosków reklamacyjnych. Mogą być niezgodne z prawem i wprowadzać Was celowo w błąd. 6 miesięcy od daty zakupu - to wy rzadzicie. Pózniej jest ciężej, bo musicie udowodnić istnienie wady w dniu zakupu na własny koszt. 6. Przepisy gwarancji nie maja tu nic do rzeczy. Do sprzedawcy idziecie w ramach ustawy "o ochronie...". Nie moze na was wymuszać zastosowania gwarancji i odsyłać do kogoś innego. Musi przyjąć pisemna reklamacje - zawsze!

#986 fellert

fellert
  • 272 postów
  • SkądWygoda /k Garwolina

Napisano 10 października 2012 - 19:12

Pyrrus i tu właśnie miałem takowa opcję ja niestety. Telefon oddałem po czasie dłuższym niż 6 miesięcy. Przeciąganie sprawy trwało 2 miesiące prawie. Dlaczego otóż 27.11 wygasa mi możliwość uzyskania czegokolwiek gdyż wtedy mijają 2 lata od zakupu co jest sprytną zagrywką ze strony serwisu. W końcu po konsultacji z panią z ramstatu prowadzącą sprawę i 2 wysyłkach do serwisu powiedziałem koniec. Zrobiłem w iSource ekspertyzę na własny koszt (musiała pochodzić z autoryzowanego serwisu) wykosztowałem się 90zł (które odzyskam jako bonifikaty do abonamentu). Dzięki temu jutro jadę po nowy telefon i co ciekawe nie Iphone'a 4 jak miałem a 4s o tej samej pojemności 16gb. Wystarczyło trochę samozaparcia pomocy forumowiczów zwłaszcza OleYek'a i czasu.

#987 mao2

mao2
  • 29 postów

Napisano 21 października 2012 - 18:14

Witam,mam Iphone 4 kupiony w sieci T-mobile w Polsce w maju 2011 roku. Telefon chcę wysłać do serwisu Regenersis, posiadam fakturę z T-mobile jako dowód zakupu tylko nie mam pewności czy telefon jest jeszcze na gwarancji? Czy T-mobile daje 1 rok gwarancji na iphone czy 2 lata?

#988 fellert

fellert
  • 272 postów
  • SkądWygoda /k Garwolina

Napisano 21 października 2012 - 18:31

Producent Apple daje rok gwarancji którą możesz sprawdzić na tej stronie
https://selfsolve.ap...4dDF!-783340142
podając numer seryjny
u operatora masz 24 miesiące odpowiedzialności sprzedawcy za towar. Poczytaj kilka wcześniejszych postów co i jak z czym się je.

#989 mao2

mao2
  • 29 postów

Napisano 21 października 2012 - 18:37

Producent Apple daje rok gwarancji którą możesz sprawdzić na tej stronie
https://selfsolve.ap...4dDF!-783340142
podając numer seryjny
u operatora masz 24 miesiące odpowiedzialności sprzedawcy za towar. Poczytaj kilka wcześniejszych postów co i jak z czym się je.

W takim razie mogę oddać telefon do salonu,żeby wysłali do serwisu ale jak to załatwić,czy salon wysyła jako towar niezgodny z umową?

#990 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 21 października 2012 - 18:51

W takim razie mogę oddać telefon do salonu,żeby wysłali do serwisu ale jak to załatwić,czy salon wysyła jako towar niezgodny z umową?


Poczytaj wątek! Zamiast pytać o coś na co jest odpowiedź

#991 mao2

mao2
  • 29 postów

Napisano 21 października 2012 - 20:14

Poczytaj wątek! Zamiast pytać o coś na co jest odpowiedź


Czytałem,ale nie otrzymałem konkretnej odpowiedzi.Moje wnioski:
-jeśli chodzi o rękojmię to mogą się ubiegać tylko firmy (okres ochronny rok).
-niezgodność towaru z umową,mogą się ubiegać tylko osoby fizyczne.
Dalej nie wiem,w jaki sposób wysłać aby nie pokrywać kosztów naprawy.
Telefon mam kupiony na firmę w maju 2011 roku więc rok już minął,wygląda na to ,że muszę zapłacić za naprawę. Chyba,że się mylę,proszę o pomoc.

#992 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 21 października 2012 - 21:16

Znalazłeś wszystkie odpowiedzi na swoje pytania, BRAWO! Tak, masz rację, jeżeli kupiłeś w maju 2011 na firmę, to zarówno gwarancja jak i rękojmia skończyły się w maju 2012.

#993 mao2

mao2
  • 29 postów

Napisano 21 października 2012 - 21:52

Znalazłeś wszystkie odpowiedzi na swoje pytania, BRAWO! Tak, masz rację, jeżeli kupiłeś w maju 2011 na firmę, to zarówno gwarancja jak i rękojmia skończyły się w maju 2012.


Chyba jednak sie mylisz. Poszukalem odpowiedz na innych forach i piszą,ze rękojmia w T-mobile obowiązuje 2 lata niezależnie czy to firma czy osoba prywatna.
Jutro wysyłam na serwis z tytułu rękojmi :)

#994 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 21 października 2012 - 22:16

Chyba jednak sie mylisz. Poszukalem odpowiedz na innych forach i piszą,ze rękojmia w T-mobile obowiązuje 2 lata niezależnie czy to firma czy osoba prywatna.
Jutro wysyłam na serwis z tytułu rękojmi :)


No jeżeli na innych forach są mądrzejsi niż polskie prawo, to wysyłaj... Jak by kazali Ci zkakać z 10 piętra też byś skoczył? Może zamiast wierzyć na słowo zerkniesz do ustawy, szczególnie:

art. 568. § 1. Uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wygasają po upływie roku, a gdy chodzi o wady budynku - po upływie lat trzech, licząc od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana.

T-Mobile nie jest instytucją charytatywną i nie będzie dopłacał do interesu i finansował napraw z własnej kieszeni.

#995 blade_12

blade_12
  • 44 postów

Napisano 10 listopada 2012 - 09:08

Witam. Zwraam się do Was z prośbą o pomoc. A mianowiecie miesiąc temu zakupiłem Iphone 4s w salonie Orange. Telefon od samego początku potrafił się sam wyłączyć. Nieraz codziennie, innym razem co 2 dzień. Zrobiłem restore telefonu-bez rezultatu. Oddałem telefon do salonu orange na naprawę gwarancyjną i telefon został wysłany do Regenersis. Wczoraj telefon odebrałem z adnotacją iż w telefonie wgrano najnowsze oprogramowanie producenta (IOS 6.0.1) i telefon przeszedł pozytwnie testy serwisowe- usterka nie występuje. Wczoraj wieczorem znowy się wyłaczył wiec pewnie niec nie zrobili oprócz wgrania oprogramowania, które mogłem zrobić sam w domu. Teraz zamierzam oddać telefon do Orange powołując się na niezgodność towaru z umową. Tylko oni pewnie ponownie wyślą telefon do Regenersis. Co robić w moim przypadku?

#996 dameon

dameon
  • 1 353 postów
  • SkądLublin

Napisano 10 listopada 2012 - 13:25

Co zrobić? Jest to ewidentnie uszkodzenie mechaniczne, więc dostaniesz "nowy-używany" telefon, jednak do Regeneris to będzie musiał zostać wysłany

#997 blade_12

blade_12
  • 44 postów

Napisano 10 listopada 2012 - 13:58

OK. Rozumiem ale wczoraj właśnie od nich wrócił i nic nie stwierdzili. Wg nich telefon jest sprawny. Ps. Oddając do nich telefon bateria miała 85% a odbierając 82% wiec długo raczej u nich nie był włączony. Zrobili aktualizaję i tyle.

#998 grotp2

grotp2
  • 2 postów

Napisano 10 listopada 2012 - 18:13

Witam wszystkich Mam pewien problem z iphonem 4s ios 6.0.1 a mianowicie np przy 19% poziomu stanu baterii potrafi sie wylaczyc i przy ponownym wlaczeniu juz prosi aby go podlaczyc do ladowania. Iphone jest na gwarancji do 23 stycznia 2013 i zostal zakupiony w apple store (posiadam fakture) Moje pytanie brzmi czy moge go reklamowac ? W Regenersis ? A i czy bedzie przeszkadzalo podczas reklamowania pekniecie panelu z tylu ? [ATTACH=CONFIG]12220[/ATTACH] z gory dziekuje za odp

#999 dameon

dameon
  • 1 353 postów
  • SkądLublin

Napisano 10 listopada 2012 - 20:44

Najlepiej będzie zadzwonić / przejść do serwisu i spytać się czy przyjmą go na gwarancję Sam nigdy nie oddawałem na gwarancję iPhone'a, ale wiele razy ten temat się przewijał na forum i raczej nie będzie możliwe oddanie go

#1000 wieczor79

wieczor79
  • 144 postów
  • SkądCz-wa

Napisano 11 listopada 2012 - 12:52

We wrześniu oddałem w T-mobile na gwarancję swojego IP4s. Z poprzedni 3G nie miałem problemów a w 4s po 9 miesiącach pojawił sie żółty ekran w lewym górnym rogu. Gwarancja oczywiście w Regenersis. Czytając przez lata opinie bardzo sie obawialem co z tego wyjdzie. Po ponad tygodniu dostałem i do ze telefon do odebrania. Dostałem nowy (refub?) z nowym imei itd. Ładniutki, nie popalcowany. Ogólnie jestem zadowolony z załatwienia sprawy, ale widzę ze nie ta Regenersis potrafi sobie w kule polecić.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych