Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Naprawa gwarancyjna - Regenersis


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2025 odpowiedzi w tym temacie

#826 tryt

tryt
  • 628 postów

Napisano 21 października 2011 - 15:56

Czyli podstawą tej reklamacji były przepisy o sprzedaży konsumenckiej, nie gwarancja. Czy sprzedawca ustosunkował się do Twojego żądania w terminie 14 dni od daty złożenia reklamacji?

#827 6600

6600
  • 39 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 21 października 2011 - 17:35

telefon dalem do reklamacji 13.10.2011r i dzisiaj dostalem odpowiedz telefoniczna. Pani z orange tlumaczylo mi to tak, ze oni by mi to naprawili gdyby ta usterka byla od nowosci, badz wystapila w czasie tych pierwszych 12 miesiecy gwarancji producenta.

#828 brachu

brachu
  • 83 postów

Napisano 21 października 2011 - 18:07

Witam

A wiec jest problem. Dostałem telefon od Regenersis i takie zdanie : Ślady otwierania telefonu w sposób nieautoryzowany . I dołączony skan otwartego iPhone 4 i strzałka na jedną śrubkę . Koszt naprawy 3 tys zlotych . Gwarancja do grudnia telefon zakupiony na firmę i jest faktura. Z tego co wiem czytając artykuł :MacLife - nobody does IT better jest napisane o formie rozpatrzenia serwisowego . Telefon nigdy nie otwierany . Nie powiem ,że jestem w mega szoku . Jak można odwołać się od takiej ekspertyzy ?

#829 tryt

tryt
  • 628 postów

Napisano 21 października 2011 - 18:15

@6600
Oświadczenie o takiej treści nie może zostać uznane za ustosunkowanie się sprzedawcy do reklamacji.
W udzielonej konsumentowi odpowiedzi sprzedający powinien się w wypowiedzieć w sposób definitywny, tzn. oświadczyć, czy zgłoszone żądanie uznaje za uzasadnione, czy też nie (wyrok SO w Koszalinie z dnia 29 maja 2007 r. sygn. akt VII Ca 402/07).

Po 27 października (tj. po upływie 14 dni od daty złożenia reklamacji) wezwij pisemnie sprzedawcę do spełniania wysuniętego wcześniej żądania. Oświadcz, że udzielona telefonicznie informacja o możliwości naprawy wadliwego telefonu nie stanowi ustosunkowania się do Twojego żądania, wobec czego, stosownie do treści art. 8 ust. 3 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z dnia 5 września 2002 r.), żądanie uznaje się za uzasadnione.

@brachu
Wezwij pisemnie serwis do wykonania wynikającego z gwarancji wykonania pod rygorem dochodzenia odszkodowania w trybie art. 471 k.c. w przypadku jego niewykonania.

Wyrok SA w Katowicach z dnia 2 grudnia 2004 r. (I ACa 940/04)
Odpowiedzialność osoby zobowiązanej z tytułu gwarancji ma zakres bardzo szeroki. Odpowiedzialność z tytułu gwarancji jest wyłączona tylko wtedy, gdy zostanie wykazane, że wady towaru (robót) wynikają z przypadku, winy osoby trzeciej, niewłaściwego użytkowania rzeczy, braku odpowiedniej konserwacji, nieprawidłowego korzystania lub obsługi.
Przyczyny wyłączające odpowiedzialność udzielającego gwarancji muszą występować po stronie uprawnionego z gwarancji lub wynikać z okoliczności niezależnych od zobowiązanego. Ciężar dowodu w powyższym zakresie spoczywa na zobowiązanym z gwarancji, który dla zwolnienia się z odpowiedzialności winien wykazać, że wady robót wystąpiły z przyczyn od niego niezależnych.


Innymi słowy, gwarant może uchylić się od spełnienia zobowiązania wyłącznie wówczas, gdy wykaże, że za wadę nie ponosi odpowiedzialności. Przesłanie zdjęcia otwartego telefonu niczego nie dowodzi.

#830 brachu

brachu
  • 83 postów

Napisano 21 października 2011 - 18:57

@6600


@brachu
Wezwij pisemnie serwis do wykonania wynikającego z gwarancji wykonania pod rygorem dochodzenia odszkodowania w trybie art. 471 k.c. w przypadku jego niewykonania.



Innymi słowy, gwarant może uchylić się od spełnienia zobowiązania wyłącznie wówczas, gdy wykaże, że za wadę nie ponosi odpowiedzialności. Przesłanie zdjęcia otwartego telefonu niczego nie dowodzi.


podrzucam fote tego co mi przysłali :roll:

Dołączona grafika

#831 Pichulec

Pichulec
  • 47 postów

Napisano 21 października 2011 - 21:00

Żaden to dowód. Nie ma żadnej pewności, że to twój telefon. Zrób tak jak napisał tryt,powinni Cię powiadomić na piśmie.

#832 magdam

magdam
  • 29 postów

Napisano 22 października 2011 - 09:48

Pytanie - mam iphona 3gs na gwarnacji w oragne. telefon mi się sam resetuje od czasu do czasu, ma problemy ze znalezieniem zasięgu po wlaczeniu oraz gubi go. jest tez tak ze mam niby 3 kreski zasiegu a nikt nie moze sie do mnie dodzownic a po jakims czasie dostje spam sms i nieodebranych polaczen. dodatkowo peka obudowa przy słuchawkach. pytanie czy jest szansa ze w orange uzna to na reklamacji ?

#833 tryt

tryt
  • 628 postów

Napisano 22 października 2011 - 11:52

Przyczyna pierwszego problemu może tkwić w kiepskim zasięgu sieci, niekoniecznie w telefonie. Pękającą obudowę reklamuj. Jak do reklamacji ustosunkuje się Orange, przekonasz się sama. Z fusów tego nie wywróżymy.

#834 BNOVY

BNOVY
  • 7 postów

Napisano 22 października 2011 - 11:54

Rozumiem, że jeśli iPhone został kupiony w grudniu 2009r to gwarancja już nie obejmuje i będę musiał płacić za naprawę?

#835 tryt

tryt
  • 628 postów

Napisano 22 października 2011 - 12:02

Okres gwarancji dobiegł końca, ale mimo to, jeśli jesteś konsumentem a iPhone towarem konsumpcyjnym, to przez okres dwóch lat od daty zakupu przysługuje Ci prawo kierowania roszczeń o naprawę lub wymianę do sprzedawcy.

#836 BNOVY

BNOVY
  • 7 postów

Napisano 22 października 2011 - 12:07

Nie ma problemu z tym, że iPhone był kupiony przez inną osobę? EDIT: Wystarczy pójść do byle jakiego salonu Orange i oni już go wyślą do Regenersis czy sam go musze wysłać?

#837 6600

6600
  • 39 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 22 października 2011 - 14:46

Jesli chodzi o moja sprawe to rozmawialem gosciem z orange. Powiedzial mi, ze oni nie maja prawa mi tego naprawic/wymienic na nowy jesli uszkodzenie wynika typowo z mojej winy. Doradzil mi, abym wyslal fax badz napisal emailowob prosbe o napisane dokladnej ekspertyzy tego trafnego telefonu, aby napisali tam czy uszkodzenia, wady sa fabryczne czy z mojej winy. Jesli sa fabryczne to orange musi wziac odpowiedzialnosc za naprawe badz wymiane na nowy. Tyle w tym temacie? Chyba, ze macie jakies inne pomysly. Teraz tylko pytanie czy serwis nie stwierdzi np. zalania, jak to bylo w innych przypadkach ktore tu czytalem...

#838 tryt

tryt
  • 628 postów

Napisano 22 października 2011 - 15:27

Jesli chodzi o moja sprawe to rozmawialem gosciem z orange.

Nie załatwiaj nic "na gębę", tylko pisma.

Powiedzial mi, ze oni nie maja prawa mi tego naprawic/wymienic na nowy jesli uszkodzenie wynika typowo z mojej winy.

A wynikło z Twojej winy? Co to za uszkodzenie?

Doradzil mi, abym wyslal fax badz napisal emailowob prosbe o napisane dokladnej ekspertyzy tego trafnego telefonu, aby napisali tam czy uszkodzenia, wady sa fabryczne czy z mojej winy.

Jeśli chcesz się w to bawić, to nie widzę przeszkód.
Niemniej, zdecydowanie korzystniejszym rozwiązaniem będzie utrzymywanie, że sprzedawca nie ustosunkował się do Twojego żądania i domaganie się jego spełnienia.

Nie ma problemu z tym, że iPhone był kupiony przez inną osobę?

Mogą być problemy. Najlepszym zabezpieczeniem na wypadek sporu ze sprzedawcą będzie cesja wynikających z ustawy o sprzedaży konsumenckiej uprawnień (te wciąż przysługują pierwotnemu nabywcy).

Wystarczy pójść do byle jakiego salonu Orange i oni już go wyślą do Regenersis czy sam go musze wysłać?

Gwarancji już nie masz, więc Regenersis Cię nie interesuje. Reklamację z tytułu niezgodności z umową składa się do sprzedawcy. Jeżeli sprzedawcą był Centertel, to reklamację możesz złożyć w dowolnym punkcie, w którym ta spółka prowadzi działalność. Dealerzy odpadają.

#839 6600

6600
  • 39 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 22 października 2011 - 15:35


A wynikło z Twojej winy? Co to za uszkodzenie?


W zgloszeniu mam napisane: "nie slychac rozmowcy, w sluchawce slychac trzaski i szumy, nie slyszy osoba do ktorej klient dzwoni, czasami nie reaguje manipulator, chwilowo gubi zasieg-klient mieszka w zasiegu 3g, kartam sim ok"

Dodam, ze jestem pewien, ze go nie zalalem woda, nie upadl, zreszta jego stan zewnetrzny oceniam na bdb+ :)

ps- mysle, ze taka ekspertyza rowniez sie przyda

#840 tryt

tryt
  • 628 postów

Napisano 22 października 2011 - 15:38

Może się przydać. Niezależnie od ekspertyzy, postępuj zgodnie z tym co napisałem tutaj.

#841 6600

6600
  • 39 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 22 października 2011 - 16:08

Czyli czekam do 27.10 na jakis odzew, telefonu nie odbieram na razie. jak juz bedzie po tym 27.10 czyli 14 dni od daty zgloszenia ide do nich z pismem, ze sie nie wypowiedzieli w sprawie mojego telefonu i z tego tytulu zadam wymiany na nowy, bo skoro sie nie wypowiedzieli pisemnie to znaczy, ze sie zgadzaja na wymiane na nowy badz naprawe. Dokladnie tak mam zrobic?

#842 tryt

tryt
  • 628 postów

Napisano 22 października 2011 - 16:17

1. Nie chodzi o to, że nie wypowiedzieli się pisemnie, ale o to, że nie wypowiedzieli się definitywnie. 2. Pismo najlepiej wyślij listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru (na wypadek gdyby sprzedawca nie chciał potwierdzić przyjęcia). 3. Nie możesz żądać teraz wymiany, skoro pierwotnie żądałeś naprawy. Żądanie wymiany będzie uzasadnione, gdy naprawa będzie: - niemożliwa, - wymagała poniesienia przez sprzedawcę nadmiernych kosztów, - narażała Cię na znaczne niedogodności.

#843 brachu

brachu
  • 83 postów

Napisano 22 października 2011 - 19:45

@6600

@brachu
Wezwij pisemnie serwis do wykonania wynikającego z gwarancji wykonania pod rygorem dochodzenia odszkodowania w trybie art. 471 k.c. w przypadku jego niewykonania.



Innymi słowy, gwarant może uchylić się od spełnienia zobowiązania wyłącznie wówczas, gdy wykaże, że za wadę nie ponosi odpowiedzialności. Przesłanie zdjęcia otwartego telefonu niczego nie dowodzi.


Rozumiem ,że teraz tylko kontakt z serwisem mnie interesuje . Czyli pisze pismo i wysylam im znow na gwarancje telefon ?

#844 tryt

tryt
  • 628 postów

Napisano 22 października 2011 - 21:25

Nie, roszczenia możesz kierować zarówno do serwisu jak i sprzedawcy (ten drugi odpowiada na zasadzie przepisów k.c. o rękojmi za wady). Jeśli chcesz nadal korzystać z gwarancji, to razem z telefonem wyślij wezwanie do wykonania zobowiązania w wyznaczonym (np. siedmiodniowym) terminie, z zagrożeniem, że w razie bezskutecznego upływu terminu dochodził będziesz odszkodowania z tyt. niewykonania zobowiązania lub wykazania, że gwarant za wadę odpowiedzialności nie ponosi (warto w tym miejscu przywołać powyższy fragment uzasadnienia wyroku katowickiego Sądu Apelacyjnego).

#845 BNOVY

BNOVY
  • 7 postów

Napisano 22 października 2011 - 21:39

Sprawa wygląda tak: kupiłem iPhone'a 3GS w kwietniu używanego tu na forum, był on kupiony w grudniu 2009, i od niedawna mam problemy z wyciszaniem takie jak tu: [URL="http://myapple.pl/iphone/173795-wyciszanie.html"]http://myapple.pl/iphone/173795-wyciszanie.html[/URL] . Po presunieciu przycisku wyciszania, telefon nie reaguje od razu, ta wibracja następuje dopiero po jakimś czasie, a pozniej wystarczy gdziekolwiek dotknać iPhone'a- na ekranie, gdzieś z boku i wtedy ciągle wibruje.
No i nie wiem co teraz zrobić- gdzie mam go oddać, żeby mi to naprawili.


Mogą być problemy. Najlepszym zabezpieczeniem na wypadek sporu ze sprzedawcą będzie cesja wynikających z ustawy o sprzedaży konsumenckiej uprawnień (te wciąż przysługują pierwotnemu nabywcy).


Gwarancji już nie masz, więc Regenersis Cię nie interesuje. Reklamację z tytułu niezgodności z umową składa się do sprzedawcy. Jeżeli sprzedawcą był Centertel, to reklamację możesz złożyć w dowolnym punkcie, w którym ta spółka prowadzi działalność. Dealerzy odpadają.


Ad.1 Czyli jeżeli mam papiery to raczej powinni mi przyjąć- te prawa jakby przeszły na mnie?

Ad.2 Sprzedawcą był Centertel- czym to się różni od Orange? Czyli nie mogę iść noramalnie do salonu Orange, tylko musze bezpośrednio do Orange- PTK Centertel?

Jeszcze jedno pytanie- jak bede juz szedł oddac to trzeba tylko iP i papiery do niego, czy dodatkowo musze pisać jakieś pismo w sprawie naprawy, czy takie rzeczy dopiero bedę załatwiać w salonie?

Sorry za tyle pytań, ale nie znam się na tym :roll: Z góry dzieki za odp:-D

#846 tryt

tryt
  • 628 postów

Napisano 22 października 2011 - 21:53

1. Jeśli dowód zakupu jest imienny, to nie. Osoba, od której nabyłeś telefon powinna scedować na Ciebie swoje uprawnienia. 2. Orange to nazwa sieci, PTK Centertel jest spółką będącą operatorem tej sieci. Możesz iść do salonu, jeśli działalność prowadzi w nim Centertel. Większość punktów sprzedaży Orange prowadzą dealerzy - w tych reklamacji z ustawy składać nie możesz. 3. Tak, napisz pismo w dwóch egzemplarzach. Zawiadom w nim sprzedawcę o wadzie, pokrótce ją opisz (w zupełności wystarczy opis jak wyżej), napisz kiedy ją stwierdziłeś i, co najważniejsze, zażądaj doprowadzenia telefonu do stanu zgodnego z umową poprzez nieodpłatną naprawę lub wymianę (napisz konkretnie, który sposób zaspokojenia wybierasz). Od osoby przyjmującej reklamację zażądaj pisemnego potwierdzenia wpłynięcia pisma.

#847 BNOVY

BNOVY
  • 7 postów

Napisano 23 października 2011 - 11:06

Wielkie dzięki tryt za pomoc :) To jeszcze jedno- mam fakturę VAT na iPhone'a ,na osobę od której kupowałem, czyli muszę teraz napisać do tej osoby i poprosić ją o scedowanie. Jak to ma wyglądać?

#848 tomciopaluch123

tomciopaluch123
  • 988 postów
  • SkądEarth

Napisano 23 października 2011 - 13:27

Mam takie pytanie, oddałem iPhone'a 4 do T-mobile ( tylko iPhone'a bez ładowarki pudełka nic więcej ) to dostane sam telefon nowy zafoliowany ? czy cały zestaw wraz z kartonikiem ?

#849 KacperWWA

KacperWWA
  • 1 252 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 23 października 2011 - 13:29

Sam refubrished. Ja oddawałem z całym zestawem , nie ma co się łudzić o zafoliowanym pudełeczku i świeżym iPhonie

#850 tomciopaluch123

tomciopaluch123
  • 988 postów
  • SkądEarth

Napisano 23 października 2011 - 13:31

refubrushed xD nie lubię tej nazwy :D ja chcę wierzyć że jest to NOWY NIGDY NIE UŻYWANY TELEFON




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych