Naprawa gwarancyjna - Regenersis
#826
Napisano 21 października 2011 - 15:56
#827
Napisano 21 października 2011 - 17:35
#828
Napisano 21 października 2011 - 18:07
A wiec jest problem. Dostałem telefon od Regenersis i takie zdanie : Ślady otwierania telefonu w sposób nieautoryzowany . I dołączony skan otwartego iPhone 4 i strzałka na jedną śrubkę . Koszt naprawy 3 tys zlotych . Gwarancja do grudnia telefon zakupiony na firmę i jest faktura. Z tego co wiem czytając artykuł :MacLife - nobody does IT better jest napisane o formie rozpatrzenia serwisowego . Telefon nigdy nie otwierany . Nie powiem ,że jestem w mega szoku . Jak można odwołać się od takiej ekspertyzy ?
#829
Napisano 21 października 2011 - 18:15
Oświadczenie o takiej treści nie może zostać uznane za ustosunkowanie się sprzedawcy do reklamacji.
W udzielonej konsumentowi odpowiedzi sprzedający powinien się w wypowiedzieć w sposób definitywny, tzn. oświadczyć, czy zgłoszone żądanie uznaje za uzasadnione, czy też nie (wyrok SO w Koszalinie z dnia 29 maja 2007 r. sygn. akt VII Ca 402/07).
Po 27 października (tj. po upływie 14 dni od daty złożenia reklamacji) wezwij pisemnie sprzedawcę do spełniania wysuniętego wcześniej żądania. Oświadcz, że udzielona telefonicznie informacja o możliwości naprawy wadliwego telefonu nie stanowi ustosunkowania się do Twojego żądania, wobec czego, stosownie do treści art. 8 ust. 3 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z dnia 5 września 2002 r.), żądanie uznaje się za uzasadnione.
@brachu
Wezwij pisemnie serwis do wykonania wynikającego z gwarancji wykonania pod rygorem dochodzenia odszkodowania w trybie art. 471 k.c. w przypadku jego niewykonania.
Wyrok SA w Katowicach z dnia 2 grudnia 2004 r. (I ACa 940/04)
Odpowiedzialność osoby zobowiązanej z tytułu gwarancji ma zakres bardzo szeroki. Odpowiedzialność z tytułu gwarancji jest wyłączona tylko wtedy, gdy zostanie wykazane, że wady towaru (robót) wynikają z przypadku, winy osoby trzeciej, niewłaściwego użytkowania rzeczy, braku odpowiedniej konserwacji, nieprawidłowego korzystania lub obsługi.
Przyczyny wyłączające odpowiedzialność udzielającego gwarancji muszą występować po stronie uprawnionego z gwarancji lub wynikać z okoliczności niezależnych od zobowiązanego. Ciężar dowodu w powyższym zakresie spoczywa na zobowiązanym z gwarancji, który dla zwolnienia się z odpowiedzialności winien wykazać, że wady robót wystąpiły z przyczyn od niego niezależnych.
Innymi słowy, gwarant może uchylić się od spełnienia zobowiązania wyłącznie wówczas, gdy wykaże, że za wadę nie ponosi odpowiedzialności. Przesłanie zdjęcia otwartego telefonu niczego nie dowodzi.
#830
Napisano 21 października 2011 - 18:57
@6600
@brachu
Wezwij pisemnie serwis do wykonania wynikającego z gwarancji wykonania pod rygorem dochodzenia odszkodowania w trybie art. 471 k.c. w przypadku jego niewykonania.
Innymi słowy, gwarant może uchylić się od spełnienia zobowiązania wyłącznie wówczas, gdy wykaże, że za wadę nie ponosi odpowiedzialności. Przesłanie zdjęcia otwartego telefonu niczego nie dowodzi.
podrzucam fote tego co mi przysłali :roll:
#831
Napisano 21 października 2011 - 21:00
#832
Napisano 22 października 2011 - 09:48
#833
Napisano 22 października 2011 - 11:52
#834
Napisano 22 października 2011 - 11:54
#835
Napisano 22 października 2011 - 12:02
#836
Napisano 22 października 2011 - 12:07
#837
Napisano 22 października 2011 - 14:46
#838
Napisano 22 października 2011 - 15:27
Nie załatwiaj nic "na gębę", tylko pisma.Jesli chodzi o moja sprawe to rozmawialem gosciem z orange.
A wynikło z Twojej winy? Co to za uszkodzenie?Powiedzial mi, ze oni nie maja prawa mi tego naprawic/wymienic na nowy jesli uszkodzenie wynika typowo z mojej winy.
Jeśli chcesz się w to bawić, to nie widzę przeszkód.Doradzil mi, abym wyslal fax badz napisal emailowob prosbe o napisane dokladnej ekspertyzy tego trafnego telefonu, aby napisali tam czy uszkodzenia, wady sa fabryczne czy z mojej winy.
Niemniej, zdecydowanie korzystniejszym rozwiązaniem będzie utrzymywanie, że sprzedawca nie ustosunkował się do Twojego żądania i domaganie się jego spełnienia.
Mogą być problemy. Najlepszym zabezpieczeniem na wypadek sporu ze sprzedawcą będzie cesja wynikających z ustawy o sprzedaży konsumenckiej uprawnień (te wciąż przysługują pierwotnemu nabywcy).Nie ma problemu z tym, że iPhone był kupiony przez inną osobę?
Gwarancji już nie masz, więc Regenersis Cię nie interesuje. Reklamację z tytułu niezgodności z umową składa się do sprzedawcy. Jeżeli sprzedawcą był Centertel, to reklamację możesz złożyć w dowolnym punkcie, w którym ta spółka prowadzi działalność. Dealerzy odpadają.Wystarczy pójść do byle jakiego salonu Orange i oni już go wyślą do Regenersis czy sam go musze wysłać?
#839
Napisano 22 października 2011 - 15:35
A wynikło z Twojej winy? Co to za uszkodzenie?
W zgloszeniu mam napisane: "nie slychac rozmowcy, w sluchawce slychac trzaski i szumy, nie slyszy osoba do ktorej klient dzwoni, czasami nie reaguje manipulator, chwilowo gubi zasieg-klient mieszka w zasiegu 3g, kartam sim ok"
Dodam, ze jestem pewien, ze go nie zalalem woda, nie upadl, zreszta jego stan zewnetrzny oceniam na bdb+
ps- mysle, ze taka ekspertyza rowniez sie przyda
#841
Napisano 22 października 2011 - 16:08
#842
Napisano 22 października 2011 - 16:17
#843
Napisano 22 października 2011 - 19:45
@6600
@brachu
Wezwij pisemnie serwis do wykonania wynikającego z gwarancji wykonania pod rygorem dochodzenia odszkodowania w trybie art. 471 k.c. w przypadku jego niewykonania.
Innymi słowy, gwarant może uchylić się od spełnienia zobowiązania wyłącznie wówczas, gdy wykaże, że za wadę nie ponosi odpowiedzialności. Przesłanie zdjęcia otwartego telefonu niczego nie dowodzi.
Rozumiem ,że teraz tylko kontakt z serwisem mnie interesuje . Czyli pisze pismo i wysylam im znow na gwarancje telefon ?
#844
Napisano 22 października 2011 - 21:25
#845
Napisano 22 października 2011 - 21:39
No i nie wiem co teraz zrobić- gdzie mam go oddać, żeby mi to naprawili.
Mogą być problemy. Najlepszym zabezpieczeniem na wypadek sporu ze sprzedawcą będzie cesja wynikających z ustawy o sprzedaży konsumenckiej uprawnień (te wciąż przysługują pierwotnemu nabywcy).
Gwarancji już nie masz, więc Regenersis Cię nie interesuje. Reklamację z tytułu niezgodności z umową składa się do sprzedawcy. Jeżeli sprzedawcą był Centertel, to reklamację możesz złożyć w dowolnym punkcie, w którym ta spółka prowadzi działalność. Dealerzy odpadają.
Ad.1 Czyli jeżeli mam papiery to raczej powinni mi przyjąć- te prawa jakby przeszły na mnie?
Ad.2 Sprzedawcą był Centertel- czym to się różni od Orange? Czyli nie mogę iść noramalnie do salonu Orange, tylko musze bezpośrednio do Orange- PTK Centertel?
Jeszcze jedno pytanie- jak bede juz szedł oddac to trzeba tylko iP i papiery do niego, czy dodatkowo musze pisać jakieś pismo w sprawie naprawy, czy takie rzeczy dopiero bedę załatwiać w salonie?
Sorry za tyle pytań, ale nie znam się na tym :roll: Z góry dzieki za odp:-D
#846
Napisano 22 października 2011 - 21:53
#847
Napisano 23 października 2011 - 11:06
#848
Napisano 23 października 2011 - 13:27
#849
Napisano 23 października 2011 - 13:29
#850
Napisano 23 października 2011 - 13:31
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych