Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Naprawa gwarancyjna - Regenersis


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2025 odpowiedzi w tym temacie

#876 tryt

tryt
  • 628 postów

Napisano 01 grudnia 2011 - 20:27

1. Pisemnie wezwać serwis do wymiany lub naprawy telefonu pod rygorem dochodzenia odszkodowania w przypadku niewykonania zobowiązania (art. 471 k.c.) lub wniesienia do sądu o upoważnienie do wykonania naprawy na koszt serwisu (art. 480 § 1 k.c.). Przypomnieć również, że to na serwisie spoczywa ciężar udowodnienia twierdzenia o uszkodzeniu z winy użytkownika (wyrok SA w Katowicach z dnia 2 grudnia 2004 r. sygn. akt I ACa 940/04 oraz art. 6 k.c.). Jeśli pomimo wezwania serwis wciąż będzie uchylał się od spełnienia zobowiązania, pozostanie droga sądowa. 2. Złożyć reklamację do sprzedawcy i - odstąpić od umowy (telefon kupiony na firmę lub od osoby fizycznej) na zasadzie przepisów k.c. o rękojmi za wady - zażądać naprawy lub wymiany na nowy (telefon jest towarem konsumpcyjnym i został kupiony od przedsiębiorcy).

#877 Korchez

Korchez
  • 2 postów

Napisano 01 grudnia 2011 - 20:34

Dzięki za szybką i konkretną odpowiedź. Prowadzę działalność gospodarczą i telefon kupiłem na firmę. Czy to coś zmienia? Poza tym sklep T-Mobile i serwis Regenersis uchylają się od napisania mi czegokolwiek poza kosztorysem na piśmie.

#878 tryt

tryt
  • 628 postów

Napisano 01 grudnia 2011 - 21:47

Dzięki za szybką i konkretną odpowiedź. Prowadzę działalność gospodarczą i telefon kupiłem na firmę. Czy to coś zmienia?

Zmienia tylko tyle, że w przypadku składania reklamacji do sprzedawcy, musisz skorzystać z pierwszej opcji, tj. odstąpienia od umowy (art. 560 w zw. z art. 556 § 1 k.c.), względnie żądania obniżenia ceny.

Poza tym sklep T-Mobile i serwis Regenersis uchylają się od napisania mi czegokolwiek poza kosztorysem na piśmie.

To nie ma dla sprawy znaczenia. Przypuszczam, że zarówno serwis jak i sprzedawca będą uchylać się od spełnienia żądania, więc bez wytoczenia powództwa jednemu lub drugiemu prawdopodobnie się nie obejdzie.

#879 patrick1989

patrick1989
  • 495 postów

Napisano 01 grudnia 2011 - 21:50

Wysłałem telefon na gwarancję, gdyż home button odmawia coraz częściej posłuszeństwa, nieraz nawet 2-3 razy / 10

Na maila odpisali mi po 3 dniach, to chyba sukces:

Mail ode mnie

Dzień dobry!

Piszę w sprawie telefonu Apple iPhone 4 16GB o numerze IMEI xxxxxxxxxxxxxx .


Chciałbym, by opis usterki został przekazany serwisowi, ponieważ pracownik salonu T-Mobile opisał problem dość lakonicznie: "Nie działa klawisz 'cofania' ".



Mianowicie jest tak:


- Przycisk 'home/początek' nie zawsze "łapie", gdy się go wciska i nieraz trzeba go wciskać kilkukrotnie, by zadziałał. Najbardziej irytujące jest to w przypadku, gdy trzeba go szybko wcisnąć dwukrotnie (np w celu zobaczenia aktywnych aplikacji "w tle"). Wtedy najczęściej ten przycisk albo "załapie" tylko 1 raz, lub wcale. Jest to strasznie irytujące i mam nadzieję, że serwis dostrzeże tę wadę. Nie chciałbym używać telefonu, w którym przycisk nie działa jak powinien, lub trzeba używać większej siły niż normalnie, by zaczął działać.



- Prosiłbym także o nie aktualizowanie oprogramowania urządzenia.


Proszę także o potwierdzenie dostarczenia tej informacji do serwisu, gdyż telefon powinien zostać dostarczony do Regenersis jutro lub pojutrze.



Z poważaniem,
xxxx



Odpowiedź

Witam serdecznie,



Informuję, że nie potwierdzamy zgłaszanej przez Pana usterki. W telefonie przywrócono ustawienia fabryczne . Telefon jest sprawny. Przykro mi ale dane nie mogą być zachowane podczas procesu naprawy (testów serwisowych).


Co mam teraz zrobić? W styczniu kończy się roczna gwarancja... a nie jestem pierwszym właścicielem.
Nagrać im film w znowu zanieść do T-Mobile iPhone'a + płytkę z filmem?
Paranoja...

#880 tryt

tryt
  • 628 postów

Napisano 01 grudnia 2011 - 21:58

Jak wyżej, tj. pisemnie wezwać serwis do usunięcia wady pod rygorem dochodzenia odszkodowania w przypadku niewykonania zobowiązania (art. 471 k.c.) lub wniesienia do sądu o upoważnienie do wykonania naprawy na koszt serwisu (art. 480 § 1 k.c.). Oczywiście serwisu pozwać nie możesz, bo uprawnionym z gwarancji nie jesteś. Niezależnie od gwarancji, przysługuje Ci prawo odstąpienia od umowy zawartej z poprzednim właścicielem (jeśli jest osobą fizyczną) lub żądania naprawy albo wymiany (jeśli jest przedsiębiorcą).

#881 patrick1989

patrick1989
  • 495 postów

Napisano 01 grudnia 2011 - 22:34

Nie widzę "dobrego" wyjścia z tej sytuacji :/

Innym wymieniają bez problemu jak home button nie zadziała "raz na dwadzieścia", a mój iPhone jest sprawny... Chyba pokuszę się o nagranie filmu, bo innego wyjścia nie widzę, by coś wywalczyć.


A takim pismem mogę ich tylko "postraszyć" ?

Jak wyżej, tj. pisemnie wezwać serwis do usunięcia wady pod rygorem dochodzenia odszkodowania w przypadku niewykonania zobowiązania (art. 471 k.c.) lub wniesienia do sądu o upoważnienie do wykonania naprawy na koszt serwisu (art. 480 § 1 k.c.).
Oczywiście serwisu pozwać nie możesz, bo uprawnionym z gwarancji nie jesteś.



#882 tryt

tryt
  • 628 postów

Napisano 01 grudnia 2011 - 23:03

A takim pismem mogę ich tylko "postraszyć" ?

Tak. No chyba, że pierwotny nabywca sceduje na Ciebie swoje uprawnienia, które przysługują mu w związku z gwarancją.

#883 patrick1989

patrick1989
  • 495 postów

Napisano 02 grudnia 2011 - 17:52

Byłem dziś odebrać iPhone'a. Oczywiście dostałem pismo, iż telefon nie wykazuje zgłaszanej usterki. Żenada, będę musiał nagrać flimik i wysłać im na maila. Sam pracownik T-Mobile porównał mój telefon z jego iPhone'm i stwierdził wadę. Co za niekompetentni serwisanci pracują w tym Regenersis? :o Pytał się czy chcę odesłać od razu telefon, lecz powiedziałem co chce zrobić i mówił, bym przyniósł w poniedziałek, bo i tak wtedy dopiero zostałby wysłany... Macie pomysł jak udostępnić im ten film?

#884 patrick1989

patrick1989
  • 495 postów

Napisano 03 grudnia 2011 - 13:39

Pobijam, bo to ważne, może ktoś ma inny dobry pomysł by serwis w końcu wadę zauważył, która wcale błaha nie jest, ponieważ każdy wie, jak ważne jest sprawne działanie home buttona. Jedyne wyjście to nagrać filmik z prezentacją usterki, której serwis nie zauważył? Jestem na prawdę zły. Z góry dzięki.

#885 Witucha0

Witucha0
  • 10 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 grudnia 2011 - 14:03

Panowie, oddałem do Regenersis (przez Orange) iPhone'a 4 z powodu permanentnego padu słuchawki i sytuacja przedstawia się teraz tak: Typ: iPhone 4 32GB White IMEI: xxxxxxxxxxxxxxxx Data oddania do naprawy(dd-mm-rrrr): 28-11-2011 Miejsce przyjęcia: Salon Orange PTK (Centertel) Warszawa Ostatnia zmiana statusu urządzenia: 02-12-2011 Status naprawy: Wydany Nr listu przewozowego: 5005594 Jednak gdy sprawdzam na stronie Apple numer seryjny widnieje taka informacja: "Hardware serial number: 851174X7E00 We're sorry, but this is a serial number for a product that has been replaced. Please check your information and re-enter your serial number. If your information is correct, you may need to contact us." Czy to oznacza że dostane nową słuchawkę? Pozdrawiam

#886 speedave

speedave
  • 352 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 03 grudnia 2011 - 14:26

Możliwe, w większości przypadkach wymieniają na nowe (czyt. refurbished), u mnie tylko HOME czasem nie działał i też dostałem nowy telefon.

#887 Witucha0

Witucha0
  • 10 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 grudnia 2011 - 14:29

To że refubrished to ja wiem ;) U mnie akurat cały tel sie popsuł, coś ewidentnie z elektroniką, nawet napisałem na tym forum odnośnie mojego problemu. Szkoda, bo słuchawka była w stanie idealnym, niemalże jak po wyjęciu z pudełka (folia + bumper SGP). Oby ten refub nie był gorszy :/

#888 speedave

speedave
  • 352 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 03 grudnia 2011 - 14:38

refuby obudowy mają nowe, więc powinno być ok.

#889 patrick1989

patrick1989
  • 495 postów

Napisano 03 grudnia 2011 - 14:51

Możliwe, w większości przypadkach wymieniają na nowe (czyt. refurbished), u mnie tylko HOME czasem nie działał i też dostałem nowy telefon.


Masz szczęście, u mnie dzieje się to dość często i odesłali jako sprawny :/

#890 speedave

speedave
  • 352 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 03 grudnia 2011 - 14:53

Masz szczęście, u mnie dzieje się to dość często i odesłali jako sprawny :/


Czytałem wyżej o twoim przypadku, spróbuj raz jeszcze i wytłumacz dokładnie co i jak.

Edit: U mnie to było nawet trochę inaczej z tym przyciskiem, bo jak mocno nacisnąłem to zawsze działał, jak słabiej to nie zawsze, jakby był brudny czy coś.

#891 patrick1989

patrick1989
  • 495 postów

Napisano 03 grudnia 2011 - 14:56

Mam dokładnie to samo, tak jak piszesz- jakby był brudny w środku. Jak to wytłumaczyłeś tzn. jaki opis usterki dałeś? Będę wdzięczny.

#892 speedave

speedave
  • 352 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 03 grudnia 2011 - 15:33

Z tego co pamiętam to się nie rozpisałem, w opisie było chyba "Zacinający się przycisk HOME"

#893 patrick1989

patrick1989
  • 495 postów

Napisano 03 grudnia 2011 - 16:03

Dzięki spróbuję w ten sposób, poprzednio pracownik T-Mobile napisał "niedziałający klawisz 'cofania' " . Mimo to w ten sam, dzień napisałem do nich maila z opisem sytuacji jak to wygląda.

#894 ktmracing

ktmracing
  • 635 postów
  • Płeć:
  • SkądSilesia / Rbk

Napisano 03 grudnia 2011 - 18:05

Panowie takie małe pytanie. Jak zmienię sobie obudowę w moim IP4 z czarnego na białą przód i tył to tracę gwarancję?

#895 patrick1989

patrick1989
  • 495 postów

Napisano 04 grudnia 2011 - 02:01

Ma ktoś adres e-mail do Apple USA? Szukam na stronie apple.com, ale za Chiny nic nie mogę odnaleźć poza formularzami. Jestem ciekaw co odpowiedzą na tę sytuację eksperci z USA :)

#896 tryt

tryt
  • 628 postów

Napisano 04 grudnia 2011 - 12:12

Panowie takie małe pytanie.
Jak zmienię sobie obudowę w moim IP4 z czarnego na białą przód i tył to tracę gwarancję?


Nie tracisz, ale przygotuj się na problemy z uzyskaniem serwisu w razie awarii.

#897 Witucha0

Witucha0
  • 10 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 05 grudnia 2011 - 17:42

Tak, dostałem nowego iPka :) Pozdrawiam

#898 escobol

escobol
  • 72 postów

Napisano 05 grudnia 2011 - 21:30

A ja mam przygode zycia z Regenersis. Telefon oddany w salonie T-mobile 8.11.2011, przyczyna - zacinajacy sie home button, 18.11 odbieram telefon przy pracowniku salonu stwierdzam ze jest uszkodzony dol ekranu (ukruszenie!! wiec musial komus spasc w tym pelnym jakosci serwisie - a zapomnialem dodac - reklamacji nie uznano), napisalem pismo do Tmobile (bo dla mnie strona jest tmobile a nie Regenersis, opisalem ze telefon mial nienaruszony ekran w dniu oddania do serwisu (na protokole danym mi w tmobile, pracownik salonu wpisal ze bez rys i uszkodzen), telefonu nie odebralem, z tego co wiem 21.11 pojechal znow do Regenersis, na ich stronie byla pierwsza data wplywu do naprawy chyba 24.11, przy nastepnym sprawdzeniu 28.11 zauwazylem iz zmienila sie data wplywu telefonu do serwisu na wlasnie 28.11, dzis natomiast zmienila sie na 5.12 :) Do regenersis wyslalem zapytanie co tym razem sie stalo ze zmienila sie znow data (na poprzedniego nie otrzymalem odpowiedzi) dzis natomiast zalaczylem printscreeny :) podobny mail wyslalem do tmobile, w czwartek mija 14 dni od 18.11 - czas w jakim powinienem dostac odpowiedz z Tmobile. Ogolnie smieszy mnie ta cala sytuacja, sprawe dam chyba na wykop, digg i mozliwe ze napisze do supportu Tmobile oraz Apple (jak znajde jakis kontakt do nich mailowy). Taki niestety nasz piekny kraj, a ze Regenersis jeszcze serwisuje Apple to smiechu warte niestety, szopa a nie serwis, brak procedur, brak jakosci, klienta maja w ****. Zreszta czytajac forum widac coraz wieksza ilosc osob ktore pisza na temat zacinajacego sie Home Button, i co beda ich odsylac z kwitkiem? ja zglosilem ponad miesiac przed koncem mojej gwarancji, ale wiem ze juz nie bede sie nigdy bawil w reklamacje, tylko na niezgodnosc towaru z umowa. Codziennie wspolpracuej z serwisami roznych firm (glownie healthcare) i za podobny poziom firmy maja wypad z baru. Zalosne

#899 patrick1989

patrick1989
  • 495 postów

Napisano 10 grudnia 2011 - 16:54

Dostałem nówkę :) dziś odebrałem :D ale idzie na sprzedaż i idę w Andka( Motorola Droid RAZR) , bo już 2,5 roku siędzę w iPhone'ach :) dzięki za wszystkie wypowiedzi.

#900 ropec80

ropec80
  • 3 postów

Napisano 03 stycznia 2012 - 20:20

Zakupiłem telefon w maju na allegro. Otrzymałem od sprzedającego fakturę zakupu z 02.2011r. (faktura na firmę) We wrześniu telefon był w serwisie, gdzie został wymieniony na nowy. Teraz także został wysłany do serwisu (jeszcze nie znam decyzji regenersis). Gwarancja wg faktury jest do lutego 2012r., czy można jakoś uzyskać dwuletnią gwarancję?




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych