Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Logic 8 warsztaty:


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
209 odpowiedzi w tym temacie

#176 BocaDeMusica

BocaDeMusica
  • 210 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 30 czerwca 2009 - 21:45

Dzieki Pi dokladnie tego szukałem, unused.

Kokos:) - nie kasuj ne kasuj;) jak ma sie kilka Tera z boku to i owszem, jak sie pracuje tylko na dysku 180 GB. To czasami takie zabawy w piosenki puchną.

---- Dodano 01-07-2009 o godzinie 10:55 ----
Pi, lub Kokos, a moze ktos inny

Czy bylibyscie w stanie zrobic w wolnym czasie, krotki instruktazowy film z edycji audio w logicu.
Chodzi i pyknięcia przy zaloopianiu materiału spowodowane raczej tym, że fala dzwiekowa nie zaczyna się od zera. W Cubase robiłem fade in fade out i jakos to było, czasami silent albo rysowanie. Tutaj się trochę gubię.

---- Dodano 01-07-2009 o godzinie 15:28 ----
Trochę Was zasypuje pytaniami, ale:

Po kilku chwilach spedzonych z ołówkiem zaczynam łapać o co w tym biega ( i chyba to jedna z metod likwidowania pyknięć).

Mam pytanie czy można ustawić jakoś w logicu aby on automatycznie rysował na zanzaczonym fragmencie fragment amplitudy od zera?. Nie wiem czy sie wyrazam jasno chodzi o to ze ołowkiem rysuje się dość krzywo, dodatkowo mam wrazenie, że nie zawsze on rysuje po takiej trajektori jaką narysowałem...

#177 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7 426 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 01 lipca 2009 - 16:36

Musisz mieć zaznaczone "Search Zero Crossings" w Menu Audio na stronie Arrange. Wtedy wszystkie cięcia i rysunki zaczynają się i kończą na zerze (0dB=cisza) Niestety, nie ma żadnych parametrów sterowania ołówkiem. Tu jest tylko metoda prób i błędów. Ja czasami dawałem 1 ms fade In/Fade Out na Loop z gwarancją bezklikowości.

#178 cheniek

cheniek
  • 477 postów
  • SkądKraków, Poland

Napisano 01 lipca 2009 - 16:51

Panowie, takie pytanie mnie naszło w związku z chęcią kupna próbek orkiestrowych EastWest, które są zabezpieczone kluczem - jak Logic rozwiązuje sprawę eksportowania sesji typu "save as" albo "consolidate project", jeśli nie da się skopiować próbek zabezpieczonych? Kopiuje je w zabezpieczonym formacie i muszę mieć klucz, żeby taką sesję otworzyć na innym komputerze?

#179 macandroll

macandroll
  • 252 postów

Napisano 05 lipca 2009 - 18:20

Mam pytanie: jak mam zamrozić ścieżki z instrumentami wirtualnymi, ale innych firm niż logic. Tzn. np. ezzdrumera? Na ścieżce zawsze jest gwiazdka do zamrażania, ale jej nie ma w przypadku instrumentów z poza logica. Wie może ktoś? W cubase zamrażało sie w racku, a nie na ścieżce, a w logic?

#180 cheniek

cheniek
  • 477 postów
  • SkądKraków, Poland

Napisano 06 lipca 2009 - 17:33

Powinna być gwiazdka - ja mam np. Absyntha i mi zamraża.

#181 macandroll

macandroll
  • 252 postów

Napisano 06 lipca 2009 - 19:05

W ezdrummerze nie ma i to wkurzające, bo jeśli mam w aranżu kilka zwrotów dynamicznych, to najwygodniej jest mi ustawiać kilka osobnych perkusji. A wtedy znika ram i męczę dodatkowo procka :) Freeze by ułatwiło sprawę, szczególnie na niskich latencjach. Może ktos ma ezzdrummeras i spawdzi?

#182 luksta

luksta
  • 154 postów
  • SkądLuboń/Poznań

Napisano 07 lipca 2009 - 06:55

Musisz mieć zaznaczone "Search Zero Crossings" w Menu Audio na stronie Arrange. Wtedy wszystkie cięcia i rysunki zaczynają się i kończą na zerze (0dB=cisza)
Niestety, nie ma żadnych parametrów sterowania ołówkiem. Tu jest tylko metoda prób i błędów.
Ja czasami dawałem 1 ms fade In/Fade Out na Loop z gwarancją bezklikowości.


A czy nie rozwiązuje problemu zaznaczenie obszaru narzędziem Marka :-) (Marquee Tool) i później ustawienie gradientu poprzez strzałki z klawiaturki (z Shift-em lewa strona, bez - prawa).

pzdr
L

#183 pi

pi
  • 616 postów

Napisano 23 lipca 2009 - 15:14

Apple - Logic Studio

#184 Macio

Macio
  • 331 postów

Napisano 23 lipca 2009 - 16:17

Powinni od razu wypuścić wersję 9.0.2 :) Nic nowego . Swoją drogą jaki genialny program napisali chłopcy z Emagica . Stefan zarabia na logicu już chyba z 10lat,picując coś tam od czasu do czasu.Wyobrażacie sobie teraz pracę na foto-szopie albo kubejsie sprzed 10lat

#185 BocaDeMusica

BocaDeMusica
  • 210 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 24 lipca 2009 - 08:20

Mi sie tam podoba, szczegolnei replacer i te flexy na audio. Funkcja Quantize drums truck teraz chyba tez blizsza tej protoolsowej, ale byc moze mi sie wydaje bo Pro Toolsa nie znam.

#186 jarektoifl

jarektoifl
  • 43 postów
  • SkądGliwice

Napisano 24 lipca 2009 - 15:26

Jest wrecz identyczna i o wiele szybsza niz w PT,ciesze sie,jesli to zadziala tak jak wyglada na filmikach to mam 30 tys w kieszeni,bo chcialem kupic PT HD.W L9 jest tez pare rzeczy ktore mi bardziej pasuja,na moim MacPro 3.0Ghz uciagne 255 sladow mono 24bit/44.1 kHz na jednym dysku,na PT mozna zapomniec,te emulacje wzmakow gitarowych(25)plus emulacje kostek efektowych do gitar,mozliwosc zrobienia z wave slice do EXS-24 itd itd,do ProTools trzeba to wszystko kupowac wydawac mase kasy a i tak taki ELEVEN LE(symulator wzmakow gitarowych) pod PT zarzyna komputer 8-core,odpalilem 2 i ledwo uciagnalem sesje,nie ma FREEZE,wiec porazka,jestem tylko ciekawy tej 64 bitowosci wewnetrznej na 10.6.Nigdzie nic nie jest napisane.

#187 icekub

icekub
  • 76 postów
  • Skądwawa

Napisano 29 lipca 2009 - 12:45

wie ktoś może czy w logic 8 da się nagrywać audio przez spdif?? wie ktoś może czy w logic 8 da się nagrywać audio przez spdif??

#188 Harry Brown

Harry Brown
  • 373 postów
  • SkądKrakau

Napisano 30 lipca 2009 - 02:01

wie ktoś może czy w logic 8 da się nagrywać audio przez spdif??


ja nie, ale znam koleżkę, który wie :) nazywa się Mr. Google :P

#189 macandroll

macandroll
  • 252 postów

Napisano 30 lipca 2009 - 13:13

Jasne, że się da. To zależy od karty dźwiękowej i tego co podłączasz. Instrument musi mieć wyjście cyfrowe, by połączyć z wejściem cyfrowym w karcie. W logicu wybierasz wejście tzn. jego numer. W różnych kartach spdif ma różny numer. U mnie jest 9 i 10.

#190 icekub

icekub
  • 76 postów
  • Skądwawa

Napisano 31 lipca 2009 - 10:26

Mam motu 828 mk3 - interfejs posiada spdif Chciałem do niej podłączyć wirusa ti desktop który jak wiadomo też posiada spdif Jest ktoś kto wogóle korzysta z tego spdif-a ? Jak wiadomo spdif jest sygnałem cyfrowym Co możecie napisać na temat zalet i wad nagrywania przez spdif ? Dynamika, brzmienie ? Warto się w to bawić jeśli mam taką możliwość Wiem że jest coś takiego jak google ale nie ma to jak rady osób które bespośrednio z tego korzystają anie suche techniczne artykuły w internecie

#191 macandroll

macandroll
  • 252 postów

Napisano 02 sierpnia 2009 - 12:19

Jasne, że opłaca się nagrywać prez spdif. Polega to na tym, że cyfrowy sygnał nie podlega dodatkowej konwersji, która jest stratna. Czyli nie będziesz używał przetworników motu, a sygnał będzie dokładnie taki jak wychodzący z virusa. Dodatkowo wszystko nagrywa sie głośno i czysto- nie trzeba dbać o poziomy. Poza tym skoro masz to popróbuj. Musisz poszukać w instrukcji motu pod jakim numerem masz przyporządkowany spdif i ten numer wybrać na wejściu w logic.

#192 Macio

Macio
  • 331 postów

Napisano 02 sierpnia 2009 - 14:43

W przypadku virusa to się akurat chyba się nie opłaca Sygnał z przetworników instrumentu to 24 bity a spdif to 16bitów Cyfrowy sygnał z TI nagrywasz bezpośrednio wewnątrz sekwencera tak jak wszystkie AU i VST

#193 icekub

icekub
  • 76 postów
  • Skądwawa

Napisano 03 sierpnia 2009 - 10:49

mogę się mylić ale wydaje mi się że 16 bitów to na analogu a 24 na cyfrze różnica w brzmieniu jest słyszalna oczywiście na korzyść spdif-a do tej pory nie korzystałem z tego spdif-a bo nie wiedziałem jak nagrywać to w logic-u postaram się to dziś przetestować

#194 Macio

Macio
  • 331 postów

Napisano 03 sierpnia 2009 - 11:15

Nie bardzo rozumiem o czym piszesz Jakiego OS-a masz załadowanego do Virusa i przez co odsłuchujesz tego spdifa ? Ti integruje się z logicem i powinieneś słyszeć instrument w motu

#195 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7 426 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 03 sierpnia 2009 - 11:44

...Sygnał z przetworników instrumentu to 24 bity a spdif to 16bitów...

Błąd.
Protokół SPDIF jest lekko zmodyfikowaną wersją protokołu transmisji cyfrowej AES/EBU i w dodatkowych bitach strumienia przekazuje pełen 24 bitowy kod.

...ale wydaje mi się że 16 bitów to na analogu a 24 na cyfrze

Błąd.
Sygnał analogowy nie przekazuje żadnych bitów. Dopiero po konwersji na sygnał cyfrowy PCM możemy mówić o głębokości bitowej strumienia audio.

#196 Macio

Macio
  • 331 postów

Napisano 03 sierpnia 2009 - 11:54

Kokosie to oczywista oczywistość Co nie zmienia faktu że sygnał analogowy Virusa TI jest generowany przez 24bitowe przetworniki. A sygnał cyfrowy ma tylko 16 bitową rozdzielczość

#197 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7 426 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 03 sierpnia 2009 - 12:09

To ten Virus jest jakiś popaprany - 24bit wewnętrznej rozdzielczośći, a MacOS X AudioMIDI Setup rozpoznaje tylko 16 bitów? Chore.

#198 icekub

icekub
  • 76 postów
  • Skądwawa

Napisano 03 sierpnia 2009 - 12:51

W przypadku virusa to się akurat chyba się nie opłaca
Sygnał z przetworników instrumentu to 24 bity a spdif to 16bitów
Cyfrowy sygnał z TI nagrywasz bezpośrednio wewnątrz sekwencera tak jak wszystkie AU i VST

a chodzi ci o to że od którejś tam wersji mozna i przez usb cisnąć 24 bity ?
jeśli o to ci chodzi to ciekaw jestem jak się ma usb do spdif-a?

porównywałem tylko analog z spdif - wiem że różnica jest

Nie bardzo rozumiem o czym piszesz
Jakiego OS-a masz załadowanego do Virusa i przez co odsłuchujesz tego spdifa ?
Ti integruje się z logicem i powinieneś słyszeć instrument w motu


na virusie mam OS-a v3.0.3 - jakie to ma znaczenie ? raczej nie nagrywam przez usb
gdy podłączałem virusa do motu przez spdif to go oczywiście słyszałem
problem polegał na tym że nie wiedziałem jak wyjść z motu do logica
nie spodziewałem się że rozwiązanie może być takie proste

a tak w gwoli wyjaśnienia - jestem totalnym amatorem pasionatą :-)

#199 dredziarz

dredziarz
  • 869 postów
  • SkądKatowice, PL

Napisano 03 sierpnia 2009 - 15:38

kolejna zagadka ;) mam aranż i muszę posłać go dalej, w sensie traki. kiedy daję na audio - export all tracks as audio file to się robi ale pliki sąw swoich długościach a chciałbym, żeby miały długość całej pieśni żeby nie trzeba było ich przesuwać. innymi słowy żeby logic dodał ciszę do tych tracków. jak to zrobić? druga rzecz. gdzie ustawić domyślny folder zapisywania sesji w logicu? bo nie chcę, żeby mi w katalogu music/logic się pisywało tylko gdize indziej. dzięki :)

#200 cheniek

cheniek
  • 477 postów
  • SkądKraków, Poland

Napisano 03 sierpnia 2009 - 19:25

1. Nic nie trzeba przesuwać - pliki mają różną długość, bo jedne kończą się wcześniej a inne później i nie ma sensu pisać ciszy do końca utworu, jeśli np. na pierwszej ścieżce masz tylko na początku jeden dźwięk. Logic eksportuje wszystkie ścieżki OD POCZĄTKU utworu do końca każdej ŚCIEŻKI. 2. Wydaje mi się, że się nie da - musisz kliknąć te dwa razy więcej... :)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych