

Piski w słuchawce czyli kolejne problemy z iPhone
#151
Napisano 03 listopada 2008 - 14:12

#152
Napisano 03 listopada 2008 - 15:29
#153
Napisano 03 listopada 2008 - 18:41
#154
Napisano 03 listopada 2008 - 23:14
#155
Napisano 04 listopada 2008 - 16:50

#156
Napisano 04 listopada 2008 - 17:01
#157
Napisano 04 listopada 2008 - 17:07

#158
Napisano 10 listopada 2008 - 11:44
#159
Napisano 10 listopada 2008 - 11:55
Od paru dni bulgotanie ustało. Wcześniej co druga, co trzecia inicjowana przeze mnie rozmowa, przychodząca i wychodząca kończyła się bluzgami po wysłuchaniu wiadomoych dźwięków. Od jakiegoś czasu bulgotów nie ma wcale.
A nie zmieniłeś jakichś ustawień wpływających na to, jak intensywnie telefon korzysta z przesyłania danych? W Krakowie póki co bez zmian... I w dalszym ciągu nie udało mi się znaleźć ani jednego orange'owskiego iPhone'a który by tu nie bulgotał.
#160
Napisano 10 listopada 2008 - 11:58
#161
Napisano 10 listopada 2008 - 12:12
U mnie nie ma problemu, nie ma 3G, to mam wylaczone, net przez GSM/GPRS i Wi-Fi ...
Problem oczywiście występuje tylko przy włączonym 3G i w zasięgu 3G. Wyłączenie 3G usuwa objawy, ale nie jest to rozwiązanie.
Ja korzystam z iPhona w Krakowie od jakiś 2 miesięcy, oczywiście sieć Orange i nie słyszę żadnego bulgotania w słuchawce.
Występowanie problemu zależy od skonfigurowanych usług które wpływają na intensywność wykorzystania transmisji danych przez iPhone. U mnie problemy praktycznie zniknęły po usunięciu kont pocztowych, ale to też nie jest rozwiązanie.
Znajomy ma ustawione dwa konta pocztowe, ale sprawdzane ręcznie - twierdził, że nigdy nie bulgotało. Wystarczyło podczas rozmowy odświeżyć stronę w Safari i efekt się pojawił. Wystąpienie bulgotania nie jest deterministyczne - czasami w pozornie tych samych okolicznościach bulgocze, czasami nie. Ważne, że u wielu osób występuje przy prawie każdej rozmowie...
Jeżeli u Was problem nie występuje w 3G i nie da się go wywolać, macie albo lepsze egzemplarze telefonu (wątpliwe), albo... no właśnie, znalezienie odpowiedzi na to pytanie byłoby połową sukcesu. Podejrzewałem karty SIM, ale nie znalazłem jeszcze zestawu karta Orange + iPhone który by nie zabulgotał, więc nie byłem w stanie zamienić kart i sprawdzić "na krzyż".
#162
Napisano 10 listopada 2008 - 12:24
#163
Napisano 10 listopada 2008 - 12:30
Bulgotanie nie ma związku z ustawionymi kontami pocztowymi, ani JB.
Jak pisalem wcześniej, w 2 salonach Orange problem również występuje, a telefony nie miały żadnych dodatkowych kont skonfigurowanych ani nic innego...samo 3G - telefony prosto z pudełka były wyciągnięte.
Oczywiście masz rację - użyłem pewnego skrótu myślowego

Bulgotanie związane jest tylko i wyłącznie z jednoczesnym przesyłaniem danych i prowadzeniem rozmowy głosowej w 3G.
Konfiguracja telefonu, w szczególności ustawienie i rodzaj kont pocztowych, nie wpływa na to czy wada występuje czy nie, ale wyłącznie na to, jakie jest prawdopodobieństwo, czy dany użytkownik "doświadczy" bulgotania w swoim telefonie podczas normalnego użytkowania.
Dlatego dość miarodajny jest test polegający na jednoczesnym prowadzeniu rozmowy i załadowaniu strony w Safari - bo wtedy wymuszamy sytuację opisaną powyżej.
#164
Napisano 10 listopada 2008 - 12:40
#165
Napisano 10 listopada 2008 - 12:48
Warunki początkowe:
- iPhone w zasięgu 3G.
- Nawiązuję połączenie z pocztą głosową, dla wygody tryb głośnomówiący
- Przechodzę do ekranu Home.
- Uruchamiam Safari.
- Otwieram dowolną stronę.
Możliwe zakończenia:
- strona się ładuje, nic nie bulgocze (często w tym przypadku telefon "wypada" z 3G tuż po załadowaniu strony)
- telefon "wypada" z 3G zanim rozpocznę transmisję - wtedy pojawia się wspomniany w poprzednim poście komunikat o braku możliwości transmisji poczas rozmowy; w momencie handoveru dźwięk rozmowy jest przerywany na ułamek sekundy
- najczęściej: strona zaczyna się ładować, ale telefon bulgocze - często przed tym występuje kilka sekund bezczynności, kiedy Safari czeka na rozpoczęcie transmisji
#166
Napisano 10 listopada 2008 - 13:06
---- Dodano 10-11-2008 o godzinie 15:18 ----
udalo się raz... telefon bulgocze ponownie...
#167
Napisano 12 listopada 2008 - 15:17
#168
Napisano 12 listopada 2008 - 23:07
Bulgotanie występuje zawsze gdy wybudzimy telefon i wtedy postąpimy tak jak za każdym razem aby zabulgotał.
Natomiast bulgotanie nie wystąpi gdy wybudzimy telefon, odpalimy safari i otworzymy jakąś strone - po czym będziemy starali się wymusić bulgotanie - wtedy b. ciężko uzyskać ten efekt.
Samo wybudzenie telefonu, ale brak odpalenia safari (brak wymuszenia połączenia z internetem po 3G) przed wykonaniem lub odebraniem połączenia skutkuje bulgotaniem w trakcie rozmowy.
Oczywiście nie zamierzam każdorazowo po odblokowaniu specjalnie łączyć się z internetem aby później móc wykonać poprawnie połączenie...nie mówiąc już, że gdy ktoś do mnie dzwonie, takie działanie jest niemożliwe.
Biorąc pod uwagę j.w. możliwe, że wina leży w sofcie iPhone'a, który po uśpieniu nie tylko traci połączenie z WiFi, ale również coś złego dzieje się z połączeniem 3G.
Ale jako klienta, nie obchodzi mnie to w ogóle.
Dopisek:
Bulgotanie występuje jeśli iPhone jest uśpiony przez min. 30s i jeśli po odblokowaniu, przed połączeniem, nie wymusimy transmisji danych po 3G.
Pytanie brzmi:
Czy to wina iPhone'a, że po wybudzeniu ma problem z 3G czy też wina sieci Orange, że (strzelam teraz) zawiesza transmisje danych po 3G po 30s od jej nieużywania przez klienta? - nie mi się tym zamartwiać.
Ja, jako klient, chce móc wykonywać połączenia nie ograniczając funkcji telefonu iPhone 3G poprzez wyłączenie 3G z opcji telefonu, nie mam obowiązku też dokonywać żadnych z zabiegów j.w.
Jeśli to wina iPhone'a, to i tak wina leży po stronie Orange, bo to Orange sprzedaje takie telefony.
Pamiętać należy, że w ERZE problem nie występuje nigdy i w żadnych warunkach.
Dalej stawiam na nieprawidłową konfigurację nadajników 3G Orange.
Sławku, konsultant Orange miał obowiązek przyjąć zgłoszenie i potwierdzić w nim, że ta wada ma miejsce.
Dodatkowo powinien (na Twoje życzenie) sprawdzić dostępne iPhone'y w tym salonie - choćby ten z wystawy - może to zrobić.
Taką prośbę możesz umotywować tym, że dział techniczny kazał Ci sprawdzić inne iPhone'y.
#169
Napisano 12 listopada 2008 - 23:20
#170
Napisano 12 listopada 2008 - 23:41
IMO poczekajcie kilka dni do softu 2.2 ...
Dobrze że o tym wspomniałeś. Ja tak właśnie robię - ostatnia szansa na przyznanie sie Apple do ewentualnego błędu i naprawienie go. Potem ruszam na Orange...
Odnośnie postu Sławka - mam (w danych zebranych przy pomocy ankiety) zgłoszenia o bulgotaniu również z Warszawy. Tak więc, jeżeli faktycznie teraz jest tam OK to znaczy że coś naprawili i daje to cień szansy, że skoro wiedzą jak, to naprawią i w innych aglomeracjach.
Czy ktoś z Wawy może potwierdzić (a raczej zaprzeczyć)?
Natomiast co do wybudzania - u mnie problem występuje zazwyczaj właśnie przy połączeniach przychodzących podczas "uśpienia" (czytaj - braku aktywności przez co najmniej minutę). To jest najbardziej wkurzający aspekt całej sprawy - bo wtedy nic już się nie da zrobić. Można zrzucić połączenie i oddzwonić, albo odebrać, usłyszeć bulgotanie, rozłączyć i oddzwonić. Tak źle i tak niedobrze...
#171
Napisano 17 listopada 2008 - 15:00
#172
Napisano 17 listopada 2008 - 18:31

#173
Napisano 21 listopada 2008 - 10:38
#174
Napisano 21 listopada 2008 - 15:17

#175
Napisano 21 listopada 2008 - 15:18
mi się zmieniło na Orange 2.9
Sorry - mój błąd

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych