Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

- - - - -

Ceny iPhone 3G w Orange


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
849 odpowiedzi w tym temacie

#351 szakulek

szakulek
  • 55 postów
  • SkądGliwice

Napisano 20 sierpnia 2008 - 21:31

czyli co? majac app store na iphone'ie nie będę mogł normalnie pobierac czegos przez wifi?


co to znaczy normalnie? ;P normalnie to sie logujesz na iPhonie na swoje konto założone na iTunesie i kupujesz. ;)

#352 bajkal

bajkal
  • 37 postów
  • SkądGdynia

Napisano 20 sierpnia 2008 - 21:34

hmmm a nie orientuje sie ktos czy moze bedzie mozna kupic iphona w orange bez umowy na raty tak jak mozna bylo kupaowac pozostale telefony? umowe mam wazna do kwietnia wiec na przedluzenie za wczesnie ....



wystarczy jak w jednym temacie zadasz to pytanie :)

#353 kaziot

kaziot
  • 38 postów

Napisano 20 sierpnia 2008 - 23:04

no fakt...sorry.... ale i tak nikt sie nie wypowiedzial ;) ........

#354 unnamed

unnamed
  • 47 postów

Napisano 20 sierpnia 2008 - 23:11

Byłbym bardzo wdzieczny jezli odpowiecie mi na moje pytania;p: 1.Gdy w orange do ip dostajemy business everywhere mamy caly czas darmowy dostep do neta czy sa jakies limity czasowe albo jakies inne? 2.Bo dla mojego starego konczy sie umowa w orange a ma 180 dla firm i mialbym 16gb za 99zł i chcialem wziac ip i dac swojego sima;p. Da sie cos zrobic aby ten darmowy business everywhere byl na mojej karcie sim?? czy jednym wyjsciem byloby wykupienie neta na mojego sima?? Bardzo proszę o odpowiedź i z góry dzięk

#355 gucorek

gucorek
  • 596 postów
  • SkądStalowa Wola

Napisano 20 sierpnia 2008 - 23:15

1.Masz limit 1gb(standart) i 6gb(premium) a później spada prędkość do bardzo małej ale za darmo nadal(tylko biznes) (dla ind. 25gr/50kb) 2.Ale jaką masz karte?? pre czy post-paid jeśli post-paid to indywidual czy biznes

#356 mirrr

mirrr
  • 127 postów
  • SkądWodzisław Śl

Napisano 20 sierpnia 2008 - 23:24

Byłbym bardzo wdzieczny jezli odpowiecie mi na moje pytania;p:
1.Gdy w orange do ip dostajemy business everywhere mamy caly czas darmowy dostep do neta czy sa jakies limity czasowe albo jakies inne?
2.Bo dla mojego starego konczy sie umowa w orange a ma 180 dla firm i mialbym 16gb za 99zł i chcialem wziac ip i dac swojego sima;p. Da sie cos zrobic aby ten darmowy business everywhere byl na mojej karcie sim?? czy jednym wyjsciem byloby wykupienie neta na mojego sima??

Bardzo proszę o odpowiedź i z góry dzięk


ad. 2 - neta masz na tej karcie sim, na której go sobie wykupisz czyli w tym przypadku na karcie ojca. BTW; nie zadawaj tego samego pytania 6 razy w tym samym temacie :)

#357 unnamed

unnamed
  • 47 postów

Napisano 20 sierpnia 2008 - 23:50

2.Ale jaką masz karte?? pre czy post-paid
jeśli post-paid to indywidual czy biznes


Gucorek: oboje mamy post-paid biznes. Zmienia to cos?

#358 siddunio

siddunio
  • 39 postów

Napisano 21 sierpnia 2008 - 00:05

Witam Dopiero się zarejestrowałem ale śledzę ten wątek od początku. Pojawia sie kilka sprzecznych informacji które chciałbym wyjaśnić. Jako, że jestem abonentem Ery od 10lat i właśnie miałem przedłuzać umowę ale ze względów które opisze poniżej zdecydowałem się na oferte w Orange i przez ostatnie trzy dni praktycznie non stop jestem połaczony z biurem obsługi klienta. Po pierwsze era dla swoich stałych klientów przygotowała taryfy Nowa Era. Dostałem fajną cene w abo za 170zł na iPhona w wersji 16GB która miała wynosic 49zł50gr. W abo 500minut do wszystkich wymienianych na 1500smsów. I tu sie rózowa oferta konczy bo nie ma zadnej paczki danych. Mozna dokupic blueconnect z limitem 5MB za 5zł, 50MB za 15zł lub 500MB za 50zł. Paczki rozliczanie 100kb/1kb(czyli rozlicza nas najpierw za 100kb potem mamy rozliczanie co 1kb. czyli jak sciagniemy np. 35kb to odejmie nam od limitu 100kb, jesli sciagniemy 101kb to odejmie nam od limitu 101kb)!!! i za przekroczenie płacimy 12gr za 100kb (za 100MB wyniesie nas to 120zł!!) Oferta Ery dla nowych klientów jest o niebo lepsza niz dla stałych czym mnie wkurzyli dodatkowo nie moge przy przedłuzaniu umowy wybrac oferty dla nowego klienta(sic!) Oferty dla nowego klienta w erze chyba kazdy juz zna napisze tylko o haczykach na które trzeba uważac. Przy abo za 95zł mamy paczke 500mb rozliczaną co 100kb i UWAGA PO PRZEKROCZENIU LIMITU PŁACIMY 12GR za 100KB. W abo za 195 i 345zł mamy tylko ograniczenie transferu Teraz Orange: Pojawiało sie mnóstwo pytań o Orange Free. Wiec tak: Jest limit 1GB po czym i tu wstawiam punkt 16 regulaminu usługi orange Free: 16. Po przekroczeniu przez Abonenta limitu przesłanych danych w jednym okresie rozliczeniowym Operator zastrzega prawo do wprowadzenia, trwajacego do konca danego okresu rozliczeniowego, ograniczenia predkosci przesyłania danych, a mianowicie w takim wypadku usługa bedzie umozliwiac przesyłanie danych z najwieksza predkoscia, jaka jest mozliwa do osiagniecia w danych warunkach technicznych, jednakze nie wieksza niz 16 kb/s (górna granica predkosci). Limit przesyłanych danych wynosi 1 GB dla opcji Orange Free Standard oraz 6 GB dla opcji Orange Free Premium. Taktowanie odbywa sie za pomoca paczek danych o wielkosci 1 kB. NIE DOPŁACAMY NIC ZA DANE PONAD LIMIT. Pozatym jest stwierdzenie ze operator zastrzego sobie prawo do ograiczenia predkosci co w praktyce oznacza ze jesli bedziemy mało przekraczac co jakis czas tylko to jest szansa ze zadne ograniczenie nas nie spotka:) Nie wiem czemu w cenniku jest cena za paczke danych, ale i z regulaminu i z tego co usłyszałem od BOK na pewno nie ma dopłaty. Jesli chodzi o Business Everywhere to jest to cos w rodzaju Orange Free tylko ze dla firm. Dzis dowiedziałem sie takze ze wersja Premium BE opórcz 6GB limitu ma mniejsze ograniczenie predkosci niz wersja standard. Po przekroczeniu limitu w wersji standard predkosc spada nam tak jak w orange free do 16kb/s a w Premium chyba do 53kb/s(nie jestem pewnien ile dokładnie ale na pewno wiecej niz w Standard) Jeszcze jedno moze sie to komuś przydać. Chce kupic telefon na firme ale chce wziac abo 150 dla idywidualnych. Normalnie mozna tak zrobic w salonie bez problemu. Jesli chce sie jednak kupic w orange.pl to jest taki myk ze mozna kupic na indywidualnego klienta i potem po otrzymaniu tela od kuriera isc do salonu i przepisac tel na firme. Nie jest pobierana zadna opłata jesli klient indywidualny i osoba na która zarejestrowana jest firma to ta sama osoba. Pozdrawiam

#359 Raschey

Raschey
  • 5 postów

Napisano 21 sierpnia 2008 - 00:50

Witam. siddunio udzieliłeś kilku ciekawych odpowiedzi np. że po 500MB kasują w Erze bo tego nie mogłem znaleźć. Może wiesz jeszcze czy w normalnym abo 100 gdzie iP w oran.pl kosztuje 249zł jest wliczony też pakiet Internet bo tej informacji nie moge znaleźć. Telefon na firme potrzebuje ale jak mówisz że można przepisać... Jeśli zaś ten abo za 100 zł na 30m. (iP-249zł) dla indywi jest bez netu bardziej mi się opłaca wziąć na firme za 122zł z netem i iP za 279zł na 24m. bo dla ind. 150zł abo to za dużo jak iP w 24m. kosztuje 249zł. Chyba trochę zagmatwałem. Osoba fiz - Umowa: 24m - iP 249zł - Abo 150zł - Internet 1GB Firma - Umowa:24m - iP 279zł - Abo 122zł - Internet 1GB Czarno na białym widać że bardziej opłaca się wziąć na Firmę. Teraz pytanie czy w: "iPhone 3G dostępny jest także w standardowej ofercie Orange abonament" Osoba fiz - Umowa: 30m - iP 249zł - Abo 100zł - też jest internet ? Wychodzi że nie ma bo by się nie opłacało brać tych wyższych taryf (mi minuty niepotrzebne) ale nigdzie nie moge znaleźć tej informacji. Nie rozumie jeszcze czemu musze w orange.pl zamawiać żeby mieć taniej.To akurat uważam za dziadostwo. Abonament 10zł tańszy i iP 120 zł tańszy. Kolejne pytanie jak jest z gwarancją w orange ? Tak samo jak w Erze że tylko rok ??? Powinno być dwa lata minimum bo z praw konsumenta 2 lata jest praktycznie nie do wyekzekfowania. Jak już się pytam to może ktoś mi powie czy te nowe iP mają wbudowany moduł GPS ? W swojej Noki mam TomToma i jestem zadowolony z tego,to samo chce w iP też TomToma najchętniej bo się przyzwyczaiłem i w TomTomie ma fotoradary. Dziękuje i pozdrawiam.

#360 siddunio

siddunio
  • 39 postów

Napisano 21 sierpnia 2008 - 01:20

Nie jestem pewnien na 100% bo tez tego niegdzie nie moge znależć. Jest napisane cos takiego: iPhone 3G dostępny jest także w standardowej ofercie Standardowa oferta nie ma Orange Free w sobie. Mozna dokupic za 60zł miesiecznie w wersji 1GB lub 110zł w wersji 6GB. Tak naprawde oferta za 150zł to jest oferta Abo 100 plus Orange Free 1GB + Hot Spot w Orange. Czyli bardziej sie to opłaca. Dodatkowo w ofertach standardowych mozna kupic tylko 8GB iPhona przy umowie na 30miesiecy i kosztuje na orange.pl 249zł a w tej taryfie dla iPhona tej za 150zł przy umowie na 30miesiecy kosztuje na orange.pl 49zł. Wiec zdecydowanie bardziej sie opłaca te nowe taryfy wziac. Mysle ze te stare sa tylko po to by zachecic klientów którym internet jest niepotrzebny lub takich którzy chcą opcje Orange Free Premium 6GB Abo na firme ma tylko 100sms wliczonych i sie minuty na sms nie wymieniaja. Tez sie zastnawiałem nad firma ale wysyłam duzo esów wiec biore tel na indywidualna osobe i taryfe dla idnywidualnych a potem przepisuje z indywidualnej na firme a taryfa zostaje ta dla indywidualnych:) Proste:) IPhone 3G ma wbudowany GPS ale nie ma narazie aplikacji na IPhone która umozliwiałaby nawigacje głosową z przeliczaniem tras jak zjedizesz itp.. TomTom podobno robi ale cos tez czytałem ze Apple zabronił udostepniac programów liveTime navi wiec nie wiem jak to bedzie. Na razie bedziemy sie musieli obejsc bez

#361 Raschey

Raschey
  • 5 postów

Napisano 21 sierpnia 2008 - 01:41

A z gwarancją taka sama ściema jak w Erze że tylko rok ? Czy może w Orange jak normalni ludzie dają 2 lata ?

#362 mickpl

mickpl
  • 71 postów

Napisano 21 sierpnia 2008 - 02:11

Jeżeli prawnie rzecz ujmując jesteś konsumentem (czytaj: kupujesz telefon jako osoba fizyczna, a nie na firmę) to zawsze przysługuje Ci roszczenie o wymianę lub naprawienie towaru z tytułu stwierdzonej wady. Nigdy nie może to być mniej niż 24 miesiące (niezależenie co tam Era wypisała).

Za to gwarancji nie udziela Orange czy Era tylko gwarant, w tym wypadku, Apple. Ustalili 12 miesięcy i pewnie tyle też będzie u każdego, polskiego dystrybutora. Mogą ustalić i 2 tygodnie - gwarancja jest zupełnie dobrowolna.

W konsekwencji, jeżeli telefon nawali, możesz:
- złożyć pisemną reklamację do sprzedawcy (do 24 miesięcy w ciągu 2 miesięcy od wykrycia przez Ciebie wady) i Era musi ją uwzględnić
- żądać naprawy u gwaranta (do 12 miesięcy; w tym wypadku jakiegoś serwisu Apple w Warszawie, było już gdzieś o tym na forum)

Uprawnienia i tu i tu masz takie same. W skócie:
- muszą naprawić
- albo wymienić
- w tzw. rozsądnym terminie (ustawa nie określa ile to "rozsądne", ale przyjmuje się, że jeżeli telefon mają na stanie to maks. dwa tygodnie)

No, chyba, że telefon popsuje się z Twojej winy, ale to już chyba raczej oczywiste. :-)

Patrz: Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego + Kodeks Cywilny :P

#363 tomaszsp3

tomaszsp3
  • 43 postów
  • SkądTrzcianka

Napisano 21 sierpnia 2008 - 05:25

IPhone 3G ma wbudowany GPS ale nie ma narazie aplikacji na IPhone która umozliwiałaby nawigacje głosową z przeliczaniem tras jak zjedizesz itp.. TomTom podobno robi ale cos tez czytałem ze Apple zabronił udostepniac programów liveTime navi wiec nie wiem jak to bedzie. Na razie bedziemy sie musieli obejsc bez


Tak na prawdę w IP jest wbudowany moduł AGPS
"AGPS, inaczej Assisted GPS jest rodzajem GPS wykorzystywanym w telefonach komórkowych. Używa on serwerów operatora sieci do skrócenia czasu potrzebnego na pierwsze znalezienie położenia. Usługa musi być dostępna u operatora, w przeciwnym wypadku GPS będzie działał, ale dłużej będzie trwało pierwsze "połączenie z satelitami"." z Wikipedii.
W IP jest zastosowany nowy moduł, więc również będzie działał z innymi programami. Niestety, jak na razie korzystając z googlemaps, będziemy trochę płacić za neta...

#364 Raschey

Raschey
  • 5 postów

Napisano 21 sierpnia 2008 - 08:06

mickpl jeśli kupujesz na osobe fizyczną przysługują Ci teoretycznie 2 lata gwarancji z tytułu niezgodności towaru z umową.Praktycznie wygląda to tak że jeśli miałeś rok gwarancji,po tym roku urządzenie uległo awarii i próbujesz je zareklamować z tytułu Niezgodności towaru z umową dostajesz takie pismo: "Na wstępie należy zauważyć, że Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141 poz. 1176 z późn. zm.) jednoznacznie określa prawa i obowiązki stron zawierających umowę sprzedaży, a nie tylko prawa kupującego. Ustawa wyraźnie rozróżnia stan faktyczny zamykający się okresem 6 miesięcy od daty wydania towaru oraz okres późniejszy, kończący się z upływem dwóch lat licząc od daty wydania towaru. Z art. 4.1 oraz 10.1 ww. ustawy jednoznacznie wynika, że sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową. Reklamacja została złożona dnia 18.06.2008 roku, a telefon został sprzedany i wydany dnia 18.12.2006 roku. Zatem oznacza to, że ciężar dowodu, iż towar wydany został jako niezgodny z umową, ciąży na kupującym. W tej konkretnej sprawie nie wykazał Pan, że zgłaszana niezgodność towaru z umową istniała w chwili wydania przedmiotowego urządzenia. Urządzenie należy odebrać w placówce gdzie została złożona reklamacja w terminie 7 dni od daty otrzymania niniejszego pisma. Dodatkowo pragnę poinformować, że zgodnie z art. 551 Kodeksu Cywilnego, jeżeli kupujący dopuścił się zwłoki w odebraniu rzeczy sprzedanej, sprzedawca może oddać rzecz na przechowanie na koszt i niebezpieczeństwo kupującego. " Rzecznik praw konsumenta i inne tego typu instytucji nic nie pomogły gdyż firma podtrzymywała swoje stanowisko i jedyne wyjście jakie zostało to sąd,a to wiadomo koszty,sąd właściwy dla strony pozwanej czyli napewno nie Twoje miasto,mnóstwo czasu którego przeciętny Kowalski nie ma i Ty kontra sztab prawników którym dysponuje firma. Każdy sobie odpuszcza, gdyż jak widać nie warto. Tak wyglądają dwa lata gwarancji jeśli nie daje jej producent i próbuje się ją wyegzekfować od sprzedawcy na podstawie kodeksu. Analogicznie z zakupami na firmę tylko tutaj jest Rękojmia, która trwa rok czasu więc nie ma problemu bo gwarancji krótszej niż rok czasu żaden producent nie daje. tomaszsp3 no niby tak ale biorąc iP w Orange w taryfie z netem nie będę chyba miał tego problemu,tym bardziej że nawet po przekroczeniu limitu nie ma dodatkowych opłat jak w Erze. Jest już jakaś aplikacjia do nawigacji na iP ? Coś w rodzaju TomToma ?

#365 Klimer

Klimer
  • 848 postów

Napisano 21 sierpnia 2008 - 08:45

Tak na prawdę w IP jest wbudowany moduł AGPS
"AGPS, inaczej Assisted GPS jest rodzajem GPS wykorzystywanym w telefonach komórkowych. Używa on serwerów operatora sieci do skrócenia czasu potrzebnego na pierwsze znalezienie położenia. Usługa musi być dostępna u operatora, w przeciwnym wypadku GPS będzie działał, ale dłużej będzie trwało pierwsze "połączenie z satelitami"." z Wikipedii.
W IP jest zastosowany nowy moduł, więc również będzie działał z innymi programami. Niestety, jak na razie korzystając z googlemaps, będziemy trochę płacić za neta...


eeee chyba jesteś zdezorientowany (wnioskuję po pierwszym zdaniu: "naprawdę w IP jest wbudowny moduł AGPS"). to że jest wbudowany obok GPS to tylko chwała bogu. wcześniej, gdy odbiorniki GPS nie miały AGPS trza było czekać koło minuty aż GPS złapie fixa, znajdzie naszą pozycję. Od kiedy wyposażają GPS w AGPS pozwala to na ustalenie naszej pozycji w kilka sekund. AGPS to przekazywanie info o położeniu satelit. O ile się nie mylę odnawiane powinno być co 3 dni.

Twój post jest dziwny...

#366 tomaszt81

tomaszt81
  • 553 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 21 sierpnia 2008 - 09:42

Bede kolejna osoba, ktora poczula sie jak frajer w zwiazku ze wspolpraca z orange. Umowa skonczyla mi sie juz dwa tygodnie temu.Kilka razy juz do mnie dzwonili niestety nic mi nie proponujac bo oznajmilem odrazu, ze chce iphone. Jako, ze jestem ich klientem od lat 10 a rachunek nigdy nie byl ponizej 100 zl poszedlem do nich z nadzieja wynegocjownia dodatkowego gigabajta. Niestety, pan powiedzial ze ma przygotowane dla mnie 4 prezenty... jakies denne uslugi w ramach sieci. Uparlem sie, na tego dodatkowego gigabajta, i mowie ze rezygnuje z 4 prezentow na rzecz jednego, gigabajta... i lipa. Nie dal sie przekonac zaznaczajac, ze nie ma jeszcze i tak dla mnie konkretnej oferty ale jest prawie pewien, ze takiej opcji nie bedzie. Chyba skonczy sie to przesiadka do Ery, bo wole zaplacic 45 zl, miec giga wiecej, zaplacic za 16 gigowego iphona 1 zl i miec 180 minut wiecej. Ale pewnie w erze jak sie skonczy limit to za net trzeba bedzie placic nie? Co o tym wszystkim sadzicie? :|

#367 bash3r

bash3r
  • 140 postów
  • SkądParyż / Świnoujście

Napisano 21 sierpnia 2008 - 10:25

...

Chyba skonczy sie to przesiadka do Ery, bo wole zaplacic 45 zl, miec giga wiecej, zaplacic za 16 gigowego iphona 1 zl i miec 180 minut wiecej. Ale pewnie w erze jak sie skonczy limit to za net trzeba bedzie placic nie? Co o tym wszystkim sadzicie? :|


Dokładnie, w Erze płacisz ... do tych dedykowanych abonamentów oni nie mogą nic swojego wrzucać ... możesz wybrać własną składankę abonamentu + internetu + prezenty. Ja wybrałem sobie 'Tanie rozmowy' Firma160, BE Premium i przenty: 30% tańszy abonament przez rok, dodatkowy 1GB co miesiąc, 1000smsów do wszystkich sieci co miesiąc. I jak mi abonament wróci do normalnej ceny to będę płacić 230zł :-)

Problem z własnymi składankami jest taki, że nie wiadomo jaka cena telefonu i prawdopodobnie takie operacje będą dopiero od rana przeprowadzać więc ja idę tylko porobić dziś zdjęcia i pozazdrościć tym którzy kupią :P

#368 mickpl

mickpl
  • 71 postów

Napisano 21 sierpnia 2008 - 10:42

"Na wstępie należy zauważyć, że Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141 poz. 1176 z późn. zm.) jednoznacznie określa prawa i obowiązki stron zawierających umowę sprzedaży, a nie tylko prawa kupującego. Ustawa wyraźnie rozróżnia stan faktyczny zamykający się okresem 6 miesięcy od daty wydania towaru oraz okres późniejszy, kończący się z upływem dwóch lat licząc od daty wydania towaru. Z art. 4.1 oraz 10.1 ww. ustawy jednoznacznie wynika, że sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową. Reklamacja została złożona dnia 18.06.2008 roku, a telefon
został sprzedany i wydany dnia 18.12.2006 roku. Zatem oznacza to, że ciężar dowodu, iż towar wydany został jako niezgodny z umową, ciąży na kupującym. W tej konkretnej sprawie nie wykazał Pan, że zgłaszana niezgodność towaru z umową istniała w chwili wydania przedmiotowego urządzenia.
Urządzenie należy odebrać w placówce gdzie została złożona reklamacja w terminie 7 dni od daty otrzymania niniejszego pisma.
Dodatkowo pragnę poinformować, że zgodnie z art. 551 Kodeksu Cywilnego, jeżeli kupujący dopuścił się zwłoki w odebraniu rzeczy sprzedanej, sprzedawca może oddać rzecz na przechowanie na koszt i niebezpieczeństwo kupującego. "


No wiesz... ja tam sądów się nie boję. Dla prawnika to co oni tutaj wypisali jest najnormalniej głupie. Jedyny problem to pofatygować się do Warszawy na pół godzinki, na rozprawę.

Do takich drobnych spraw obrońca nie jest potrzebny i wygrywa się je zwykle od razu. Federacja Konsumentów lub podobne organizacje nie poinformują za darmo jak się bronić?

#369 bash3r

bash3r
  • 140 postów
  • SkądParyż / Świnoujście

Napisano 21 sierpnia 2008 - 10:45

No wiesz... ja tam sądów się nie boję. Dla prawnika to co oni tutaj wypisali jest najnormalniej głupie. Jedyny problem to pofatygować się do Warszawy na pół godzinki, na rozprawę.

Do takich drobnych spraw obrońca nie jest potrzebny i wygrywa się je zwykle od razu. Federacja Konsumentów lub podobne organizacje nie poinformują za darmo jak się bronić?


Poinformują o ile produkt nie został zakupiony na firmę ...

#370 mickpl

mickpl
  • 71 postów

Napisano 21 sierpnia 2008 - 10:47

O, mam, znalazłem:

Czy Federacja Konsumentów napisze za konsumenta pozew i będzie jego „adwokatem”?

Oczywiście możemy pomóc, jeśli konsument zdecyduje się na dochodzenie swoich praw przed sądem. Prawnicy Federacji Konsumentów mogą sporządzić pozew i inne potrzebne pisma procesowe. Możemy także reprezentować konsumenta przed sądem. Federacja Konsumentów ma także prawo do wnoszenia powództw na rzecz konsumentów. W takim przypadku to Federacja jest stroną procesu, ale w razie wygranej wszelkie korzyści przypadają konsumentowi. W 2004 r. pomogliśmy w ten sposób 2514 konsumentom. Jesteśmy po to, aby pomagać, ale jest jedno ograniczenie. Nie możemy angażować się we wszystkie sprawy. Sąd dopuści naszą organizację tylko do udziału w sprawach na rzecz konsumentów. Oczywiście zanim Federacja Konsumentów zaangażuje się w spór przed sądem, nasi prawnicy badają wszystkie dokumenty i oceniają, czy nasz udział w sprawie jest wskazany.

---- Dodano 21-08-2008 o godzinie 11:48 ----
bash3r: No "Federacja Konsumentów" to konsumentów a nie przedsiębiorców. Firmie taka reklamacja nie przysługuje. ;)

#371 bash3r

bash3r
  • 140 postów
  • SkądParyż / Świnoujście

Napisano 21 sierpnia 2008 - 10:51

O, mam, znalazłem:

Czy Federacja Konsumentów napisze za konsumenta pozew i będzie jego „adwokatem”?

Oczywiście możemy pomóc, jeśli konsument zdecyduje się na dochodzenie swoich praw przed sądem. Prawnicy Federacji Konsumentów mogą sporządzić pozew i inne potrzebne pisma procesowe. Możemy także reprezentować konsumenta przed sądem. Federacja Konsumentów ma także prawo do wnoszenia powództw na rzecz konsumentów. W takim przypadku to Federacja jest stroną procesu, ale w razie wygranej wszelkie korzyści przypadają konsumentowi. W 2004 r. pomogliśmy w ten sposób 2514 konsumentom. Jesteśmy po to, aby pomagać, ale jest jedno ograniczenie. Nie możemy angażować się we wszystkie sprawy. Sąd dopuści naszą organizację tylko do udziału w sprawach na rzecz konsumentów. Oczywiście zanim Federacja Konsumentów zaangażuje się w spór przed sądem, nasi prawnicy badają wszystkie dokumenty i oceniają, czy nasz udział w sprawie jest wskazany.

---- Dodano 21-08-2008 o godzinie 11:48 ----
bash3r: No "Federacja Konsumentów" to konsumentów a nie przedsiębiorców. Firmie taka reklamacja nie przysługuje. ;)


Pracowałem w sklepie komputerowym i uwierz mi, że często firmy nas straszyły federacją a potem przychodziły z podkulonym ogonem przepraszać ... wolałem uprzedzić :P

#372 ex3v

ex3v

  • 1 884 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 21 sierpnia 2008 - 10:58

Witajcie,

dzisiaj rano dzwoniłem do biura obsługi klienta Orange.
Na pytanie "czy będę mógł przejść z Orange Na Kartę na abonament wraz z Iphone'm ZACHOWUJĄC SWÓJ NUMER" miła pani po drugiej stronie kabla odpowiedziała, że "raczej teraz nie jest to możlwie".

Co wy na to?

Czy ktoś ma jakieś inne informacje na ten temat? Proszę o odpowiedź, bo podejrzewam, że nie jestem jedynym, który chciałby zachować swój numer.

Jeżeli pytanie powtórzyło się - przepraszam i proszę jakiegoś dobrego człowieka o link do odpowiedzi (38 stron postów to trochę dużo)

Ponadto proszę moderatora o wykasowanie mojego posta z tego tematu:
http://www.myapple.p...616-post47.html

#373 Raschey

Raschey
  • 5 postów

Napisano 21 sierpnia 2008 - 11:08

Ja dziś rozmawiałem z bok orange i mówię że jestem zainteresowany przedłużeniem umowy,napastowali mnie już wcześniej.Oczywiście odrazu wygarnąłem że nie interesują mnie minuty i duperele tylko chce iP.Mówię że mogę przedłużyć umowę na warunkach co najmniej takich jak na stronie internetowej czyli umowa 24m , abo 122 , Net Standard , iP za 279zł a Pani że nie ma dla mnie oferty.Ja buchnąłem śmiechem i mówię że w takim razie rozwiązuje umowe i biore nowy numer i że są niepoważni, że stałych klientów traktują gorzej niż nowych.Mówie babie że się debilnie zachowują bo przez nich muszę numer zmieniać. A ona na to żebym zadzwonił jutro bo narazie nie ma iP w systemie bo jutro jest premiera,na co ja odłożyłem słuchawke bo mi ręce opadły.

#374 tomaszt81

tomaszt81
  • 553 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 21 sierpnia 2008 - 11:12

no wlasnie chcialem zadzwonic ale juz chyba nie musze. Ide jutro do nich z oferta Ery i pewnie potem do Ery.

#375 mickpl

mickpl
  • 71 postów

Napisano 21 sierpnia 2008 - 11:14

Pracowałem w sklepie komputerowym i uwierz mi, że często firmy nas straszyły federacją a potem przychodziły z podkulonym ogonem przepraszać ... wolałem uprzedzić :P


No firma to nie konsument.

Miesiąc temu zakończyłem praktyki w sądzie i widziałem jak firmy masowo przegrywają tego typu sprawy, a jeden radca na korytarzu powiedział mi nawet, że ich mocodawcom bardziej opłaca się jak jeden klient na 1000 złoży pozew niżby 1000 miało dostać nowy sprzęt. :)

Ludzie się boją, że sprawa będzie się długo ciągnąć, że poniosą koszty itp. A w praktyce - to fakt - swoje trzeba na rozprawę odczekać, ale jeżeli pozew jest dobrze napisany i uzasadniony to w 99% się wygrywa. Można potem sobie nawet lekko zawyżyć koszty i jeszcze wyjść na plus. :)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych