Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

[Fotografia] Sprzęcior FOTO


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
158 odpowiedzi w tym temacie

#26 tomasz

tomasz

  • 10 981 postów
  • Płeć:
  • SkądBełchatów, PL

Napisano 07 lipca 2005 - 12:06

Nikon Coolpix 5700 + PowerBook G4 + Tiger = zero problemów.

#27 tom_mac

tom_mac
  • 734 postów
  • SkądPoznań

Napisano 07 lipca 2005 - 12:42

Sony DSC 717 + iMac G4 + Tiger = zero problemów 8)

#28 Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki
  • 79 postów
  • SkądBarlinek

Napisano 10 lipca 2005 - 16:33

Krotki czas naswietlania no nie?? :-)

[ Dodano: 2005-07-10, 17:38 ]
Aaaa jezeli chodzi o doczepiane matryce to kolego naszykuj sobie sporo kasy. Na razie ten interes sie nie oplaca choc widzialem rezultaty z matrycy KODAKA dolaczonej do sprzetu Mamiya 645 - rewelacja,nasze cyfrzaki jak Nicon Canon itp mozna na smietnik wyrzucic ale za takie pieniadze.... no i zalezy co fotografujesz i co chcesz fotografowac. mamiya przyrody nie sfotografujesz bo po zwolnieniu klatki wszystko w obrebie 100 m poucieka (takie to glosne). Ja sredniego formatu uzywam do krajobrazu a Canona (teraz 20d) do przyrody.

Pozdrowionka

[ Dodano: 2005-07-10, 17:40 ]
Text co do Sony i co do Canona - od razu mowie ze Canon bo ma inny rodzaj matrycy (mniej szumow). Mialem Sony f828 fajny byl do momentu zobaczenia co potrafi compact Canona o 3 razy tanszy. Niestety szum szum szum szum. Canon ma tez szumy ale duuuuzo mniejsze. :-)

#29 hubiii

hubiii
  • 1 341 postów
  • Skądwroclaw

Napisano 20 lipca 2005 - 10:10

grosik : jakis czas temu bawilem sie tym aparatem i powiem ze jest naprawde swietny ;) musze powoli zbierac fundusze na cos normalnego do robienia zdjec .. bo moj stary sony P-52 cos zaczyna swirować ;) poza tym nie nadaje sie profesjonalnie do robienia zdjec ;( ps niezla fota ;) edit prawdopodobnie bede mial mozliwosc kupienia w usa aparatu czy sie oplaca ? i jaki polecilibyscie mi aparat taki do 2k zeta.Troche filmuje sluby i chcialbym jakis lepszy aparat jako wsparcie ;), czekam na jakies propozycje

#30 Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki
  • 79 postów
  • SkądBarlinek

Napisano 22 lipca 2005 - 14:34

Proponowalbym Ci raczej lustrzanke cyfrowa. Ale to powyzej 2000 PLN. Tu masz wygode zastosowania najlepszych obiektywow itp. Aparaty te charakteryzoja sie bardzo mala iloscia szumow. Przy Canon 20d jest specjalny program wew. aparatu ktory sam usowa szumy przy czasach naswietlania dlozszych niz 1 sekunda. Na sluby itp. jak znalazl dobry obiektyw do tego i lampa )polecam Canon 580 EX, ktora sama dopasowoje cieplote blysku do koloru obiektu fotografowanego i blyska sila taka zeby oswietlic cala matryce w aparacie. W gorszy sprzet nie ma sensu inwestowac kaski bo tak czy inaczej kiedys stwierdzisz ze to kiszka!

[ Dodano: 2005-07-22, 15:36 ]
Ja kupilem iostatnio Canona 20d za 4500 PLN z obiektywem i karta 250 MB na allegro ale na www.cortland.pl maja tez tanio i nowe.

#31 Ka

Ka


  • 6 050 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 lipca 2005 - 00:05

Stara dobra taśma 35mm i skaner do negatywów. Dłuuuuuugo cyfrowy obraz nie będzie taki.

#32 janek

janek
  • 236 postów
  • SkądŁódź

Napisano 23 lipca 2005 - 10:07

z tą taśmą 35mm to mam wątpliwości, cz-b napewno ze względu na unikalność procesu. Ale jeśli chodzi o taśmę 120 i cięte to się w 100% zgadzam, jeszcze przez ładnych kilka lat nie uświadczymy zastępczego cyfrowego rozwiązania na zbliżonym poziomie (choć Sinar i PhaseOne cały czas pracują i to z efektami!).

#33 Ka

Ka


  • 6 050 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 lipca 2005 - 21:48

z tą taśmą 35mm to mam wątpliwości


Ja nie mam. Słowo filmowca. Zawodowego. ;P ;P

#34 janek

janek
  • 236 postów
  • SkądŁódź

Napisano 23 lipca 2005 - 21:58

no chyba ze o to biega... to zupelnie zmienia postac rzeczy i tu sie tez zgadzam, mimo tego, ze filmowcem nie jestem. Ale cyfrowy film, a fotografia to troche rozne rzeczy

#35 Ka

Ka


  • 6 050 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 lipca 2005 - 22:48

Taśma ta sama. Jedną warstwą chemii się różni.

#36 janek

janek
  • 236 postów
  • SkądŁódź

Napisano 23 lipca 2005 - 23:18

miałem na myśli różnicę między cyfrowym filmem, a cyfrowym foto. Cyfrowa fotografia jest zdecydowanie bardziej zaawansowana jeśli chodzi o jakość niż cyfrowe kamery filmowe. Ale kamery też dają ciekawe rezultaty (np "Pornografia" cała kręcona na cyfrze). Na odwracalnej taśmie trudno jest naktręcić coś przy świetle świeczki....

#37 Ka

Ka


  • 6 050 postów
  • SkądKraków

Napisano 24 lipca 2005 - 16:35

No co Ty. High definition zadomowiło się na dobre. Filmy takie jak "Zakładnik", ostatnie "Gwiezdne wojny" i wiele, wiele innych prawie w całości powstają na cyfrze. Kręcenie przy świeczce na tasmie światłoczułej to już od czasów "Barry Lyndona" żaden problem. Optyka przy high definition jest technologicznie bardzo zaawansowana. Bardziej niż fotografia. To co jest w fotografii trafia do niej z filmu, nie odwrotnie :) Pozdrawiam

#38 janek

janek
  • 236 postów
  • SkądŁódź

Napisano 24 lipca 2005 - 17:13

Hm, w tym układzie masz pewnie rację. W sumie widziałem tylko to co potrafią robić kamerki rodzaju canona xls itd. Co do wyżej wymienionych filmów to chyba niebagatelną rolę odgrywa sama obróbka (cyfrowa). Na filmie i technice kręcenia znam się o tyle o ile, czyli prawie wogóle, w związku z tym się nie kłócę. Moje zdanie opierałem na własnych porównaniach - najlepszej cyfrówki jaką w życiu miałem okazję wypróbować - Mamiyki AFD z Phase One 22mln. I w porównaniu z fotograficzym filmem 35 + skaner do negatywów - mamijka wymiata. Tak dla podsumowania głównego wątku. Co do filów złożonych z obrazów ruchomych - uwielbiam oglądać 35 i 70mm. nie wiem na czym polega różnica, ale jest zauważalna (w porównaniu z produkcjami na cyfrówkach jak np ww "Pornografia" czy "dotknij mnie". PS nie widziałem ani "zakładnika", ani ostatnich "gwiezdnych wojen", więc może nie mam odpowiedniego porównania.

#39 5029d0b350

5029d0b350
  • 18 postów

Napisano 15 września 2005 - 09:59

Mój ullluubbbbiiiiooonnnyyyy rolleiflex sl66 - cudo techniki, szkoda że współpraca z cyfrą jest ograniczona Witam! Właśnie - jak to się spisuje? Nie mogę znaleźć w sieci nigdzie opisu a dostępne publikacje są bardzo skąpe... mój mail: fomadron (at) wp.pl

#40 Ka

Ka


  • 6 050 postów
  • SkądKraków

Napisano 15 września 2005 - 11:25

Mamiyki AFD z Phase One 22mln. I w porównaniu z fotograficzym filmem 35 + skaner do negatywów - mamijka wymiata.


Zależy w czym. Zapis szczegółów istotnie może mieć lepszy bo to już jest rozdzielczość większa niż rozdzielczość klatki 35 mm przetworzona jeszcze rozdzielczością skanera. Do klatki 6x6 porównywać nie ma co bo porównania jeszcze nie ma. Jest jeszcze jeden aspekt, w którym cyfrówki przegrywają z taśmą światłoczułą, o tym niżej, bo napisałeś:

Co do filów złożonych z obrazów ruchomych - uwielbiam oglądać 35 i 70mm. nie wiem na czym polega różnica, ale jest zauważalna


Przede wszystkim na tonalności.

#41 janek

janek
  • 236 postów
  • SkądŁódź

Napisano 15 września 2005 - 13:28

tak, zgadzam się - szczególnie nagminnie przejawia się to przy prześwietleniach i wogóle w reakcji na bliki lub duże oświetlone powierzchnie. Na filmie wyciągniesz prawie wszystko (zależy oczywiście od procesu naświetlenie/wywołanie/odbicie), a na cyfrze w tych samych warunkach może być tylko wielka wypalona plama

Info dla Gościa - zajrzyj na www.sl66.com
Spisuje się znakomicie, to jeden z najbardziej cudownych aparatów jaki miałem w ręku. Jeśli chcesz więcej szczegółów to zadaj konkretne pytanie, chętnie odpowiem.

Ale przestrzegam, dla kogoś kto zajmuje się fotografią głównie przemysłową, lub studyjną ten aparat jest wielką pomyłką. Za tą cenę można mieć Hasselblada serii 500 z możliwością dokupienia niezliczonej ilości ciągle produkowanych gadżetów, przystawki cyfrowe i.t.d.

#42 JSG

JSG
  • 5 459 postów

Napisano 15 września 2005 - 15:46

Aby przystawka cyfrowa nadgoniła choć w minimalnym stopniu klatke filmu typu 135 musiała by przy tych samych rozmiarach (24x36mm dla filnu fotograficznego 18x24 dla klatki kinematograficznej) ok 36MP dla porównania dla materiału typu 120 jest to 96mp.. Ale wszystko to gdybanie... tak naprawde dopuki niezostanie stwożona matryca 3D niema szans nato by pokonać fim... Grubość przeciętnego 18'sto warstwowego diapozytywu to ok 18nm bez podłoża z czego każda z w warstw światłoczułych- a jest ich przynajmniej po 3 na każdą barwe systemu RGB powoduje delikatne rozpłynięcie się obrazu... rejestrowanego w wielu płaszczyznach... Matryca cyfrowa w porównaniu z materiałem jest poprostu doskonale płaska... a grubość podawana w nanometrach to szereg kilku zer po przecinku. Te różnice wpływają przedewszystkim na ostrość obrazu ale i na jego głębie obrazową... przezco obraz cyfrowy niezależnie od lczby milionów aktywnych kropek będzie zawsze wydawał się płaski...

Co do zastosowania kamer cyfrowych przy mega produkcja... Jakoś imaxy zamiast umierać mają się coraz lepiej... a przecież to nie matyca tylko taśma 70mm daje taki efekt jaki widzimy w kinach wiefloekranowych typu imax... To że obraz poddaje się później obróbce i zapomocą naświetlarek laserowych wraca on na taśme jest sprawą drugożędną... Filmy powstają na taśmie.. :)

Zapraszam wszystkich fotografujących macowców na forum fotopolis

#43 janek

janek
  • 236 postów
  • SkądŁódź

Napisano 15 września 2005 - 17:14

tak naprawde dopóki nie zostanie stworzona matryca 3D nie ma szans na to by pokonać fim...


też święta racja

#44 EnderTKD

EnderTKD
  • 351 postów

Napisano 24 września 2005 - 23:14

Re: :)

Ja uzywam NIKON CoolPix 2200, i iPhoto 05' a do przyciecia i obróbki do druku oraz bardziej skomplikowanych efektow Photoshop 8 CS.

A przymierzam sie do zakupu Sony DSC-F505

Moje wypociny są tutaj i tutaj miłego oglądania.



brodek z calym szacunkiem ale Ty chyba zartujesz....
takim aparatem zrobiles TAKIE zdjecia? masakra....
myslalem ze do tego trzeba profesjonalnego sprzetu....

#45 Heidi

Heidi
  • 830 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 25 września 2005 - 12:08

Re: :)

brodek z calym szacunkiem ale Ty chyba zartujesz....
takim aparatem zrobiles TAKIE zdjecia? masakra....
myslalem ze do tego trzeba profesjonalnego sprzetu....

E tam - dzięki Bogu nadal najważniejszy jest człowiek, a sprzęt to tylko pomocny dodatek.

#46 JSG

JSG
  • 5 459 postów

Napisano 27 października 2005 - 10:58

No i się chyba doczekamy... ok 1XI ma mieć premiere D200nikona... szkoda ze sie rok spóźnili bo bym się niezastanawiał... ani chwili... zresztą jak wielu "graczy"

#47 Gembor

Gembor
  • 161 postów
  • SkądBędzin

Napisano 08 października 2006 - 10:14

Witam, Fotografuje D200 + Nikkor 50mm 1.8 + Nikkor AF-S 18-70 3.5-4.5 + Nikkor 17-55 2.8 + Tokina AT-X PRO 80-200 2.8 + SB800 + bank danych, karty, torby, statywy i takie tam inne

#48 Adrian Szeler

Adrian Szeler
  • 39 postów

Napisano 17 listopada 2006 - 12:16

Witam, a wiec po kolei: Mamiya RB 67 Pro S + 90mm +127mm + Lampy + statywy + parasole + skaner microtek Scanmaker 6100 + eMac 1,42,1GB jak dotąd bezproblemowo....

#49 max.milion

max.milion
  • 186 postów
  • SkądWWA <gównie>

Napisano 17 listopada 2006 - 12:51

w tym tygodni nabyłem po długich dywagacjach pstrykacza Panasonic Lumix fx07 szukałem aparatu małego z matrycą większą niż 5mpx filmiki conajmniej 640x480 30klatek a tak generalnie chciałem mieć coś co ma mniej niż standardowe 35-38mm -> mam 28mm a jedynym kontrkandydatem był canon sd800, ale jakoś nie był o wiele lepszy w kwestiach optyki. aparat na problemy z ziarnem i szumami, no ale ma się mieścić w kieszeni a nie zdobywać worldpress'y ;-) + karta SDHC 4gb z allegro żeby miejsce było zawsze :-)

a jak chłopaki zrobią coś lepszego to jest jeszcze mama i siostra do przejmowania "starszych" zabawek :-)

#50 sel4

sel4
  • 787 postów
  • SkądGdynia

Napisano 17 listopada 2006 - 13:10

Canon EOS 300D + kitowy obiektyw + 70-200 f/4 L + battery pack i 2 karty po 1GB. Jak na razie wystarcza. Zbieram na to
Dołączona grafika

do obróbki trial Aperture. Może kupie oryginala, chociaz wolno na macbooku chodzi. W pszyszłości na pewno MacPro i 23 ACD... ale to narazie marzenia. Tyle




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych