Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPhone 13 rękojmia - naprawa bez wiedzy klienta


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
75 odpowiedzi w tym temacie

#26 Now133

Now133
  • 127 postów

Napisano 07 grudnia 2021 - 19:14

Dziękuję za przesłanie kopii dokumentów. Jeżeli wyrazisz zgodę, opiszę krótko swoje spostrzeżenia.

oczywiście wyrażam :)

#27 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 07 grudnia 2021 - 19:21

Dziękuję za wyrażenie zgody, jednak w trakcie opracowywania projektu doszłam do przekonania, że powstrzymam się z publicznym ich komentowaniem. Spostrzeżenia przekaże Ci indywidualnie.

#28 Now133

Now133
  • 127 postów

Napisano 07 grudnia 2021 - 19:37

Dobrze

#29 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 07 grudnia 2021 - 20:37

Dane reklamującego / zamiast nr telefonu, proponuję podanie adresu e-mail/, miejsce i data sporządzenia pisma,

dane Sprzedawcy i jego siedziba/miejsce złożenia pisma

Dot. Pisemnego oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży, złożonego w reklamacji z tytułu rękojmi nr …. z dnia ….

Oświadczenie
Pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży złożyłem osobiście i zostało dołączone do Zgłoszenia reklamacyjnego nr ….. z dn. …., co zostało potwierdzone przez pracownika Sprzedawcy w tymże zgłoszeniu.
Podstawę prawną oparłem na art. 560 Kodeksu cywilnego. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży jest jednostronną czynnością prawną i do wywołania skutków prawnych nie jest wymagana akceptacja drugiej strony.
Do reklamacji dołączyłem Sprzedawcy telefon z istotną wadą (wadliwy wyświetlacz), tym samym, z chwilą złożenia mojego oświadczenia przeszły na Sprzedawcę prawa związane z posiadaniem i własnością reklamowanej rzeczy.
Zgodnie z treścią art. 560 § 1. Kodeksu cywilnego Sprzedawca może uchronić się od skutków prawnych złożonego oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży, jeżeli niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Jeżeli jednak reklamującym jest konsument, Sprzedawca musi wziąć po uwagę § 2. tegoż artykułu. Wynika z niego obowiązek Sprzedawcy zaproponowania reklamującemu konsumentowi sposobu zaspokojenia jego roszczeń, albowiem konsument ma prawo żądać innej formy zaspokojenia, niż zaproponowana przez Sprzedawcę.
Naprawiając reklamowany iPhone 13 bez zawiadomienia konsumenta (oraz bez uprzedniej jego zgody) o propozycji sposobu uchylenia się od skutków prawnych Sprzedawca samowolnie, bez podstawy prawnej naruszył prawo konsumenta.
Takie zachowanie Sprzedawcy oceniam jako nadużycie strony dominującej poprzez wykorzystanie przez jedną ze stron niewiedzy drugiej bądź umyślnego wprowadzenia jej w błąd. Nadmieniam ponadto, że nawet samowolna naprawa okazała się bezprzedmiotowa, albowiem wada nie została skutecznie usunięta. O naprawie dowiedziałem się w dniu …., gdy po otrzymaniu wiadomości od Sprzedawcy o ……., udałem się do miejsca złożenia reklamacji i wydano mi reklamowany telefon po naprawie.

Biorąc powyższe pod uwagę, moje oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży, złożone w dn. … pozostaje w mocy, tym samym żądam zwrotu kosztów zawarcia umowy w kwocie ….. zł. i przelanie jej na konto nr ….. w … ….. (nazwa banku) w terminie 7 dni od dnia złożenia Sprzedawcy niniejszejszego oświadczenia, pod rygorem rozpoczęcia procedury dochodzenia swoich praw na drodze postępowania sądowego.

/własnoręczny podpis/

Pismo wykonano w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.

Załączniki:
1. IPhone 13 / dane identyfikacyjne telefonu/ wraz z fabrycznym wyposażeniem
2. Dowód zakupu / nazwa, nr , data wystawienia/
- - - -
Pismo wydrukuj w dwóch egzemplarzach, na jednym z nich zażądaj potwierdzenia jego otrzymania ( z pieczątką Sprzedawcy i podpisem pracownika).Oczywiście dołącz telefon z pełnym wyposażeniem.
  • Arshe lubi to

#30 Now133

Now133
  • 127 postów

Napisano 07 grudnia 2021 - 22:35

Dane reklamującego / zamiast nr telefonu, proponuję podanie adresu e-mail/, miejsce i data sporządzenia pisma,

dane Sprzedawcy i jego siedziba/miejsce złożenia pisma

Dot. Pisemnego oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży, złożonego w reklamacji z tytułu rękojmi nr …. z dnia ….

Oświadczenie
Pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży złożyłem osobiście i zostało dołączone do Zgłoszenia reklamacyjnego nr ….. z dn. …., co zostało potwierdzone przez pracownika Sprzedawcy w tymże zgłoszeniu.
Podstawę prawną oparłem na art. 560 Kodeksu cywilnego. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży jest jednostronną czynnością prawną i do wywołania skutków prawnych nie jest wymagana akceptacja drugiej strony.
Do reklamacji dołączyłem Sprzedawcy telefon z istotną wadą (wadliwy wyświetlacz), tym samym, z chwilą złożenia mojego oświadczenia przeszły na Sprzedawcę prawa związane z posiadaniem i własnością reklamowanej rzeczy.
Zgodnie z treścią art. 560 § 1. Kodeksu cywilnego Sprzedawca może uchronić się od skutków prawnych złożonego oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży, jeżeli niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Jeżeli jednak reklamującym jest konsument, Sprzedawca musi wziąć po uwagę § 2. tegoż artykułu. Wynika z niego obowiązek Sprzedawcy zaproponowania reklamującemu konsumentowi sposobu zaspokojenia jego roszczeń, albowiem konsument ma prawo żądać innej formy zaspokojenia, niż zaproponowana przez Sprzedawcę.
Naprawiając reklamowany iPhone 13 bez zawiadomienia konsumenta (oraz bez uprzedniej jego zgody) o propozycji sposobu uchylenia się od skutków prawnych Sprzedawca samowolnie, bez podstawy prawnej naruszył prawo konsumenta.
Takie zachowanie Sprzedawcy oceniam jako nadużycie strony dominującej poprzez wykorzystanie przez jedną ze stron niewiedzy drugiej bądź umyślnego wprowadzenia jej w błąd. Nadmieniam ponadto, że nawet samowolna naprawa okazała się bezprzedmiotowa, albowiem wada nie została skutecznie usunięta. O naprawie dowiedziałem się w dniu …., gdy po otrzymaniu wiadomości od Sprzedawcy o ……., udałem się do miejsca złożenia reklamacji i wydano mi reklamowany telefon po naprawie.

Biorąc powyższe pod uwagę, moje oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży, złożone w dn. … pozostaje w mocy, tym samym żądam zwrotu kosztów zawarcia umowy w kwocie ….. zł. i przelanie jej na konto nr ….. w … ….. (nazwa banku) w terminie 7 dni od dnia złożenia Sprzedawcy niniejszejszego oświadczenia, pod rygorem rozpoczęcia procedury dochodzenia swoich praw na drodze postępowania sądowego.

/własnoręczny podpis/

Pismo wykonano w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.

Załączniki:
1. IPhone 13 / dane identyfikacyjne telefonu/ wraz z fabrycznym wyposażeniem
2. Dowód zakupu / nazwa, nr , data wystawienia/
- - - -
Pismo wydrukuj w dwóch egzemplarzach, na jednym z nich zażądaj potwierdzenia jego otrzymania ( z pieczątką Sprzedawcy i podpisem pracownika).Oczywiście dołącz telefon z pełnym wyposażeniem.

o jejku dziękuje ślicznie. W życiu bym tak nie napisał. Nie wiem jak ci się odwidziecze?

czy mam zmieniać jakos słowo ' sprzedwcy" ?



#31 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 07 grudnia 2021 - 22:42

Słowo „sprzedawca” może zostać, z wyjątkiem fragmentów, w których trzeba wpisać jego dane (nazwa, siedziba, miejsce złożenia pisma itp).
Zrobiłam to bezinteresownie, jak zwykle na forum publicznym:). Pomogło mi Twoje pismo, nie musiałam opisywać historii.
Myślę, że już domyślasz się o jakie spostrzeżenia mi chodziło?

#32 Now133

Now133
  • 127 postów

Napisano 07 grudnia 2021 - 23:07

Tak tak przede wszystkim nie było ani konkretnych danych u mnie ani odwołania się do prawa. A tak z ciekawości :) jesteś prawnikiem ?:)

#33 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 07 grudnia 2021 - 23:09

Owszem.

#34 Now133

Now133
  • 127 postów

Napisano 07 grudnia 2021 - 23:12

Jeszcze raz ślicznie dziękuje i oczywiście będę na bieżąco informował tutaj jak przebiega sprawa

#35 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 07 grudnia 2021 - 23:36

Tak tak przede wszystkim nie było ani konkretnych danych u mnie ani odwołania się do prawa. …

Brak podania podstawy prawnej nie jest błędem, ale ułatwia reklamującemu z tytułu rękojmi dochodzenia określonego zachowania sprzedawcy. Rękojmię można składać na podstawie dwóch artykułów: 560 i 561 Kodeksu cywilnego. Na podstawie tego, na jaki powołujemy się artykuł, sprzedawca może zupełnie inaczej się zachować. A jaki artykuł przytoczyć w reklamacji, zależy od okoliczności i jaki rezultat chcemy osiągnąć.
Nie może też rozpatrywać rękojmi jak gwarancji, chociaż obie czynności są reklamacjami! Taka sytuacja miała miejsce w twoim przypadku, o czym świadczy opis zawarty w kwicie serwisowym. Ale to, zostawiamy sobie w rezerwie.

#36 Now133

Now133
  • 127 postów

Napisano 13 grudnia 2021 - 13:15

08.12.2021 zaniosłem dokumenty do idream

#37 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 13 grudnia 2021 - 13:28

Apple nie odezwało się?

#38 Now133

Now133
  • 127 postów

Napisano 13 grudnia 2021 - 22:20

Niestety. Dzwoniłem dziś i nadal " nie ma odpowiedzi z centrali "

#39 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 14 grudnia 2021 - 09:12

08.12.2021 zaniosłem dokumenty do idream



Wyznaczony 7-dniowy termin rozpoczął bieg 9 grudnia.

#40 Now133

Now133
  • 127 postów

Napisano 14 grudnia 2021 - 13:55

Apple nie odezwało się?

Dzwonilem. Oddzwoniła regionalna. Powiedziała, że serwis Apple autoryzuje wymianę wyświetlacza i według nich to jest nowy telefon xd gadała swoje a ja mówiłem jej że jestem konsumentem i nie zaproponowali mi wymiany czy naprawy tylko na własną rękę to zrobili. A ona że już wymieniłem telefon iPhone 12 na nowy - ja powiedziałem że jest to nowy zakup iPhone 13 i nie ma nic wspólnego z 12.
Dostałem odpowiedź na maila

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na reklamację z dnia 23 listopada 2021 roku, dotyczącej produktu iPhone
13 128GB o numerze fabrycznym xxxxxxccX1 gdzie zgłaszano problemy z jakością
wyświetlanego obrazu przekazuję informację, że badania diagnostyczne częściowo potwierdziły
usterkę urządzenia,
jednak zgodnie z art. 560, KC, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć
oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i
bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo
wadę usunie. Biorąc pod uwagę powyższe, usterka, jaka wystąpiła, została uznana za wadę
nieistotną, której usunięcie nie wymaga nadmiernych kosztów w stosunku do żądania Klienta,
jakim byłby zwrot pieniędzy.
Jednocześnie dodam, że zgodnie z procedurami producenta firmy Apple Inc oraz
wymagań, które jako serwis autoryzowany zobowiązani jesteśmy spełnić, usunięcie usterki w
reklamowanym urządzeniu polegało na naprawie, wykonanej w centrum serwisowym Apple po
za granicami naszego kraju, w czasie której został wymieniony kompletny wyświetlacz
urządzenia.
Dostałem odpowiedź na maila

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na reklamację z dnia 23 listopada 2021 roku, dotyczącej produktu iPhone
13 128GB o numerze fabrycznym xxxxxxccX1 gdzie zgłaszano problemy z jakością
wyświetlanego obrazu przekazuję informację, że badania diagnostyczne częściowo potwierdziły
usterkę urządzenia,
jednak zgodnie z art. 560, KC, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć
oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i
bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo
wadę usunie. Biorąc pod uwagę powyższe, usterka, jaka wystąpiła, została uznana za wadę
nieistotną, której usunięcie nie wymaga nadmiernych kosztów w stosunku do żądania Klienta,
jakim byłby zwrot pieniędzy.
Jednocześnie dodam, że zgodnie z procedurami producenta firmy Apple Inc oraz
wymagań, które jako serwis autoryzowany zobowiązani jesteśmy spełnić, usunięcie usterki w
reklamowanym urządzeniu polegało na naprawie, wykonanej w centrum serwisowym Apple po
za granicami naszego kraju, w czasie której został wymieniony kompletny wyświetlacz
urządzenia.

#41 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 14 grudnia 2021 - 16:10

Rozumiem, że tego maila dostałeś od Sprzedawcy. No, to zaczyna się ciekawie; Ty uznałeś, że wada wyświetlacza jest wadą istotną, oni- że taka wada nie jest istotną. Istotność wady jest warunkiem niezbędnym do wywołania skutków prawnych złożonego oświadczenia o odstąpienia od umowy sprzedaży.
I oto, co teraz mamy;
- składając oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży, miałeś subiektywne przeświadczenie, że wada jest istotna, albowiem uniemożliwiała Ci korzystanie z zakupionej rzeczy zgodnie z jej przeznaczeniem i celem w jakim została nabyta
- Sprzedawca, lekceważąc treść złożonego oświadczenia w ramach rękojmi, zastosował reguły właściwe procedurze gwarancyjnej. O takim sposobie działania świadczy treść protokołu z naprawy i forma kontaktowania się serwisu z konsumentem o zakończonej naprawie. W przypadku rękojmi, to na Sprzedawcy ciąży podjęcie decyzji o sposobie rozpatrzenia reklamacji oraz obowiązek informacyjny. Argument „istotności wady” został dopiero podniesiony przez Sprzedawcę w odpowiedzi na drugie pismo reklamującego. Wcześniej takiego argumentu zupełnie nie rozważał, a powinien!
A co na temat „istotności wady”można znaleźć w orzecznictwie i w piśmiennictwie:
np.
Cytat ze strony: https://adwokat-dyka...iedy-wystepuje/

Próżno szukać legalnej definicji wady istotnej w przepisach prawa. Na szczęście zarówno w doktrynie (poglądach prawnych) jak i w orzecznictwie (rozstrzygnięciach sądowych) można znaleźć wskazówki, które pozwalają odróżnić wadę fizyczną rzeczy mającą charakter nieistotny, od wady istotnej. Najogólniej powiedzieć można, że wada istotna albo uniemożliwia, bądź znacząco utrudnia korzystanie z rzeczy w sposób zgodny z jej przeznaczeniem. Bez znaczenia pozostaje, czy jest to wada usuwalna, gdyż zakresy tych pojęć krzyżują się. Wada istotna może być zarówno wadą nieusuwalną, jak i możliwą do usunięcia. Wadę istotną należy oceniać i rozpatrywać osobno dla każdego przypadku, z uwzględnieniem przeznaczenia zakupionej rzeczy. Pamiętajmy także, że przy ocenie istotności wady bierze się pod uwagę nie tylko funkcjonalność i użyteczność towaru. Ważne są również jego walory estetyczne w kontekście uzasadnionych oczekiwań konsumenta.

Najciekawsze jest jednak poniżej:
https://orzeczenia.m..._2013-03-13_001
Z uzasadnienia wyroku Sądu Okręgowego we Wrocławiu (Sygn. akt II Ca 1425/12)
… Wskazać należy,iż zgodnie z utrwalonym orzecznictwem SN oraz poglądami doktryny wypracowanymi na gruncie rękojmi przy dokonywaniu oceny czy zachodzi istotna niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową należy brać pod uwagę nie tylko funkcjonalność i użyteczność towaru, lecz także walory estetyczne w kontekście uzasadnionych oczekiwań konsumenta .O istotności lub nieistotności wady powinien decydować punkt widzenia kupującego ,a zatem jego subiektywna ocena niezgodności z umową, oczywiście do granic nadużycia prawa. …

#42 Now133

Now133
  • 127 postów

Napisano 14 grudnia 2021 - 16:16

To co teraz powinienem zrobić. Rozmawiałem z dyrektorem ds serwisu gdzieś tam w Polsce i mówił to co regionalny. Powiedziałem, że jestem gotów pójść doo sądy jeśli nie chcą polubownie? A on, że to ode mnie zależy. Mówię "jak ode mnie, skoro do załatwienia sprawy polubownie potrzebne są 2 strony "?
On żeby mu napisać moje roszczenia - to napisałem na maila. Ciekawe co odpisze.

#43 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 14 grudnia 2021 - 16:53

Myślę o jeszcze jednym piśmie do nich (z wytykami). Muszę jednak zorganizować sobie trochę wolnego czasu na jego opracowanie.
Gdy podtrzymają swoje stanowisko, to ze sprawą powinieneś udać się do rzecznika konsumentów (z prośbą o interwencję).

Postępowanie polubowne jest dobrowolne. Nie ma prawnych sankcji wobec przedsiębiorcy, który odmawia udziału w takim postępowaniu. Jednak strony składając pozew do sądu mają obowiązek poinformowania czy podjęły próbę zbliżenia stanowisk lub innego pozasądowego sposobu rozwiązania sporu. Odmowa udziału jednej ze stron w podjęciu próby ugodowej podlega ocenie sądu i może ona mieć wpływ na ostateczne rozstrzygnięcie.

#44 Now133

Now133
  • 127 postów

Napisano 14 grudnia 2021 - 21:14

Czekam więc, co mi odpisze ten dyrektor.

#45 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 15 grudnia 2021 - 10:25

… Rozmawiałem z dyrektorem ds serwisu gdzieś tam w Polsce i mówił to co regionalny. … On żeby mu napisać moje roszczenia - to napisałem na maila. Ciekawe co odpisze.


Co to są za dyrektorzy, jak do nich dotarłeś?

#46 Now133

Now133
  • 127 postów

Napisano 15 grudnia 2021 - 13:15

Co to są za dyrektorzy, jak do nich dotarłeś?

wysłał mi pismo na maila i jego podpis to był dyrektor do spraw serwisu. Był podany numer telefonu.

#47 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 15 grudnia 2021 - 13:42

Czy chodzi mail z #40, ten w którym napisano o „nieistotnej wadzie”?

#48 Now133

Now133
  • 127 postów

Napisano 15 grudnia 2021 - 13:47

Czy chodzi mail z #40, ten w którym napisano o „nieistotnej wadzie”?

tak tak

#49 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 15 grudnia 2021 - 13:53

No przecież ja miałam przygotować pismo, w którym starałabym się wykazać, że to jednak była wada istotna. Po co chciał poznać Twoje roszczenia, skoro miał kwit z żądaniem reklamacyjnym w postaci oświadczenia o odstąpieniu od umowy i oświadczeniu podtrzymującym pierwotne oświadczenie?
Co mu odpisałeś, możesz tu wrzucić treść tego maila/

#50 Now133

Now133
  • 127 postów

Napisano 15 grudnia 2021 - 14:01

No przecież ja miałam przygotować pismo, w którym starałabym się wykazać, że to jednak była wada istotna. Po co chciał poznać Twoje roszczenia, skoro miał kwit z żądaniem reklamacyjnym w postaci oświadczenia o odstąpieniu od umowy i oświadczeniu podtrzymującym pierwotne oświadczenie?
Co mu odpisałeś, możesz tu wrzucić treść tego maila/


Szanowny Panie
Złożyłem reklamacje z tytułu rękojmi i jak napisałem w piśmie - nie można się powoływać jedynie na pierwszy paragraf. W drugim jasno jest napisane, że jeśli kupującym jest KONSUMENT to SPRZEDAWCA musi ZAPROPONOWAĆ konsumentowi czy chce naprawy, wymiany czy zwrotu. Wada została uznana a ja jako konsument mam prawo odmówić naprawy MOJEGO urządzenia - i tak też zrobiłem. Dlatego podtrzymuje swoją decyzję i proszę o wymianę telefonu na nowy. Jeśli państwo nie chcą załatwić sprawy w sposób polubowny to jestem gotów skierować sprawę do sądu.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych