Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPhone 13 rękojmia - naprawa bez wiedzy klienta


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
75 odpowiedzi w tym temacie

#1 Now133

Now133
  • 127 postów

Napisano 02 grudnia 2021 - 14:45

Hej. Kupiłem w idream iPhone 12 i miał bardzo żółty ekran wiec wymienili mi na nowy, ten wymieniony tez był żółty i nawet serwisant potwierdził wadę wiec wymienili oddali mi kasę i kupiłem i nich iPhone 13…. Problem ten sam , pracownicy potwierdzili ze jest faktycznie żółty bez Truetone. Oddałem go na rękojmie i oświadczeniem odstąpienia od umowy. 7 dni w serwisie i dodaje maila by przyjść do salonu po odbiór. Wymieniono mi ekran - ekran jest nieco lepszy ale nowy telefon a już wymieniony ekran ?
Czy mogą sobie wymienić ekran ot tak bez informowania mnie o tym? Telefon podobno był w Irlandii jednak sprawdzając na stronie Apple był on w Czechach. Skąd wiem ze nie dostałem refurb z przepisanym imei ? A co z wodoszczelnoscia ? Jak mogę się starać o zwrot gotówki albo wymianę na nowy ?

#2 ali_cja

ali_cja
  • 247 postów

Napisano 02 grudnia 2021 - 14:54

1. Czy dostałeś do nowego telefonu dokument sprzedaży?
2. Czy kupiłeś go jako „konsument”?
3. W jakiej formie złożyłeś oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży?

#3 sheepysheep

sheepysheep
  • 1 279 postów

Napisano 02 grudnia 2021 - 16:54

Jeśli ekran był wymieniany w serwisie Apple (z tego wynika, że tak), to o wodoszczelność nie musisz się martwić. Powinna być zachowana.
Czy refurbed, czy zakupiony oryginał możesz sprawdzić wchodząc w ustawienia, potem „ogólne” i „to urządzenie”. Następnie sprawdź pierwszą literkę modelu:
M – nowe urządzenie
F – odnowione
N – urządzenie zamienne (pierwotnie zakupione zostało zastąpione przez ten model)

Użytkownik sheepysheep edytował ten post 02 grudnia 2021 - 16:55


#4 Now133

Now133
  • 127 postów

Napisano 02 grudnia 2021 - 18:10

1. Czy dostałeś do nowego telefonu dokument sprzedaży?
2. Czy kupiłeś go jako „konsument”?
3. W jakiej formie złożyłeś oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży?

Dostałem jak kupowałem za pierwszym razem iPhone 13
2 tak
3 w formie pisemnej. Mam na oświadczeniu pieczątkę od idream

Jeśli ekran był wymieniany w serwisie Apple (z tego wynika, że tak), to o wodoszczelność nie musisz się martwić. Powinna być zachowana.
Czy refurbed, czy zakupiony oryginał możesz sprawdzić wchodząc w ustawienia, potem „ogólne” i „to urządzenie”. Następnie sprawdź pierwszą literkę modelu:
M – nowe urządzenie
F – odnowione
N – urządzenie zamienne (pierwotnie zakupione zostało zastąpione przez ten model)

dzięki za odpowiedz.
Mam M, ale słyszałem, ze mogą dać refurb i podgrac stary imei
Tak się różnił mój telefon od innego IP

#5 ali_cja

ali_cja
  • 247 postów

Napisano 02 grudnia 2021 - 19:07

Dla lepszej czytelności i zrozumienia przytaczam poniżej pełną treść art. 560 Kodeksu cywilnego*

Cieszy mnie to, że złoźyłeś pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży i masz na to potwierdzenie.
Jest to jednostronne oświadczenie woli kupującego i do jego przyjęcia jest nie potrzebna zgoda drugiej strony. Skutkiem złożenia takiego oświadczenia jest to, że przyjmowana jest fikcja prawna, jakby umowy w ogóle nie zawarto. Tym samym, strony umowy sprzedaży zwracają sobie to, co w wyniku zawarcia umowy nabyły czy koszty jakie poniosły (zakupiona rzecz / koszty zawarcia umowy). W przypadku rękojmi ustawodawca przewidział jednak dla Sprzedawcy możliwość uchylenia się od skutków prawnych złożonego oświadczenia przez kupującego/konsumenta. Może bowiem, pod określonymi warunkami, wymienić wadliwą rzecz lub usunąć wadę. Musi to zrobić bez zbędnej zwłoki (nie obowiązuje tu termin jak przy rękojmi konsumenckiej - 14 dni na ustosunkowanie się do żądania reklamującego). Termin na żądanie zwrotu poniesionych kosztów przez konsumenta określa tylko składający oświadczenie. Z chwilą złożenia oświadczenia i przekazania wadliwego towaru Sprzedawcy, staje się on jego posiadaczem i właścicielem. Składający oświadczenie oczekuje wpływu na wskazane konto zwrotu kosztów zawartej umowy bądź na propozycję Sprzedawcy.
Pisałam wcześniej, że Sprzedawca może uchronić się przed skutkami złożonego oświadczenia. W przypadku „konsumenta”, jak wynika to z § 2. art. 560 Kc, może zaproponować konsumentowi usunięcie wady lub wymianę wadliwego towaru.
W Twojej sytuacji takiej propozycji nie otrzymałeś, tylko Sprzedawca samowolnie, bez podstawy prawnej, wymienił ekran. Twoja zgoda jest niezbędna dla skutecznego uchylenia się od skutków złożonego oświadczenia.
Masz kilka wyjść z tej sytuacji:
1. Możesz złożyć skargę do Sprzedawcy, w której podtrzymujesz złożone wcześniej oświadczenie i zarzucasz mu naruszenie swoich praw konsumenckich,
2. W przypadku bezczynności Sprzedawcy, bądź gdy jego odpowiedź nie będzie Ciebie satysfakcjonowała-będziesz mógł np. skutecznie skorzystać z pomocy właściwego miejscowo rzecznika konsumentów, bądź samodzielnie dochodzić swoich praw,
3. Możesz skontaktować się ze wsparciem Apple, zostawiając w aplikacji „Wsparcie” swój numer telefonu i po kontakcie opisać problem ( z punktu widzenia prawa).

Dla mnie najrozsądniejszym rozwiązaniem byłaby propozycja opisana w punkcie 3.


*) Kodeks cywilny

Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
§ 2. Jeżeli kupującym jest konsument, może zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby kupującego inny sposób zaspokojenia.

  • winmaciek i Arshe lubią to

#6 Now133

Now133
  • 127 postów

Napisano 02 grudnia 2021 - 20:12

Dla lepszej czytelności i zrozumienia przytaczam poniżej pełną treść art. 560 Kodeksu cywilnego* dziękuje za odpowiedz. Musisz ze warto poczekać aż minie 14 dni od złożenia rekojmi ? Wtedy nie uzyskam odpowiedzi. Jednak nurtuje mnie paragraf pierwszy -

Cieszy mnie to, że złoźyłeś pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży i masz na to potwierdzenie.
Jest to jednostronne oświadczenie woli kupującego i do jego przyjęcia jest nie potrzebna zgoda drugiej strony. Skutkiem złożenia takiego oświadczenia jest to, że przyjmowana jest fikcja prawna, jakby umowy w ogóle nie zawarto. Tym samym, strony umowy sprzedaży zwracają sobie to, co w wyniku zawarcia umowy nabyły czy koszty jakie poniosły (zakupiona rzecz / koszty zawarcia umowy). W przypadku rękojmi ustawodawca przewidział jednak dla Sprzedawcy możliwość uchylenia się od skutków prawnych złożonego oświadczenia przez kupującego/konsumenta. Może bowiem, pod określonymi warunkami, wymienić wadliwą rzecz lub usunąć wadę. Musi to zrobić bez zbędnej zwłoki (nie obowiązuje tu termin jak przy rękojmi konsumenckiej - 14 dni na ustosunkowanie się do żądania reklamującego). Termin na żądanie zwrotu poniesionych kosztów przez konsumenta określa tylko składający oświadczenie. Z chwilą złożenia oświadczenia i przekazania wadliwego towaru Sprzedawcy, staje się on jego posiadaczem i właścicielem. Składający oświadczenie oczekuje wpływu na wskazane konto zwrotu kosztów zawartej umowy bądź na propozycję Sprzedawcy.
Pisałam wcześniej, że Sprzedawca może uchronić się przed skutkami złożonego oświadczenia. W przypadku „konsumenta”, jak wynika to z § 2. art. 560 Kc, może zaproponować konsumentowi usunięcie wady lub wymianę wadliwego towaru.
W Twojej sytuacji takiej propozycji nie otrzymałeś, tylko Sprzedawca samowolnie, bez podstawy prawnej, wymienił ekran. Twoja zgoda jest niezbędna dla skutecznego uchylenia się od skutków złożonego oświadczenia.
Masz kilka wyjść z tej sytuacji:
1. Możesz złożyć skargę do Sprzedawcy, w której podtrzymujesz złożone wcześniej oświadczenie i zarzucasz mu naruszenie swoich praw konsumenckich,
2. W przypadku bezczynności Sprzedawcy, bądź gdy jego odpowiedź nie będzie Ciebie satysfakcjonowała-będziesz mógł np. skutecznie skorzystać z pomocy właściwego miejscowo rzecznika konsumentów, bądź samodzielnie dochodzić swoich praw,
3. Możesz skontaktować się ze wsparciem Apple, zostawiając w aplikacji „Wsparcie” swój numer telefonu i po kontakcie opisać problem ( z punktu widzenia prawa).

Dla mnie najrozsądniejszym rozwiązaniem byłaby propozycja opisana w punkcie 3.


*) Kodeks cywilny

Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
§ 2. Jeżeli kupującym jest konsument, może zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby kupującego inny sposób zaspokojenia.

Dzięki za odpowiedz. Nurtuje mnie jednam pierwszy paragraf „ chyba, ze sprzedawca (…) wymieni rzecz na wolna od wad „

Tam nie ma nic, ze musi być moja zgoda :( i co teraz :(

#7 ali_cja

ali_cja
  • 247 postów

Napisano 02 grudnia 2021 - 20:32

Wynika to z treści § 2 art. 560 Kc: Sprzedawca proponuje konsumentowi, a na dodatek musi tę propozycję uzasadnić. Konsument nie musi wyrażać zgody na proponowany sposób rozwiązania, mógłbyś np. wybrać wymianę zamiast naprawy. Jest jeszcze jeden myk, ale wstrzymajmy się z teraz tym. Postaram się pomagać Ci na bieżąco, w zależności od tego jaki wariant wybierzesz i jak zachowa się Sprzedawca.

#8 Now133

Now133
  • 127 postów

Napisano 02 grudnia 2021 - 22:05

Wynika to z treści § 2 art. 560 Kc: Sprzedawca proponuje konsumentowi, a na dodatek musi tę propozycję uzasadnić. Konsument nie musi wyrażać zgody na proponowany sposób rozwiązania, mógłbyś np. wybrać wymianę zamiast naprawy. Jest jeszcze jeden myk, ale wstrzymajmy się z teraz tym. Postaram się pomagać Ci na bieżąco, w zależności od tego jaki wariant wybierzesz i jak zachowa się Sprzedawca.

proszę napisz mi co być ty na moim miejscu teraz zrobiła :P dzięki wielkie, ze mi pomagasz
Nie widzę nigdzie w aplikacji WSPARCIE możliwości kontaktu z Apple - w sensie umówienia się na telefon

#9 ali_cja

ali_cja
  • 247 postów

Napisano 02 grudnia 2021 - 22:32

Przecież napisałam w #5: Dla mnie najrozsądniejszym rozwiązaniem byłaby propozycja opisana w punkcie 3.
W aplikacji na iPhonie „Wsparcie” wyszukujesz swój telefon i w temacie „Więcej” na samym dole jest opcja „Opisz swój problem”. Napisz krótko, bo masz tylko 140 znaków np. Na złożone oświadczenie o odstąpieniu od umowy,Sprzedawca samowolnie,bez wykazania zasadności oraz nie pytając mnie o zgodę wymienił ekran”, albo jeszcze krócej np. „Pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży telefonu”
Podaj swój numer telefonu i oczekuj na rozmowę.
W rozmowie telefonicznej powiedz, że złożyłeś pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży z uwagi na wadę fizyczną sprzedanego telefonu, zakupionego w sklepie…., w dniu…. Sprzedawca bezpodstawnie i bez mojej zgody dokonał naprawy, czym naruszył prawo, nie tylko konsumenckie, lekceważąc moje oświadczenie woli. Proszę potraktować moje zgłoszenie jako skargę.

#10 Now133

Now133
  • 127 postów

Napisano 02 grudnia 2021 - 22:41

Ok zrobione
Mam co prawda dopiero termin na 7.12 ale jutro spróbuje się sam wężownic na infolinie
Choć czarno to widzę…. Konsultant Apple kontaktował się jak odddawalem telefon z idream i nic nie osiągnął. Powiedział, ze jak oddam telefon i będę miał nr zgłoszenia to coś będzie mógł działać. Zrobiłem tak i powiedział, ze on to jest tylko konsultantem i w sumie nic nie może. Mailem wrażenie, ze to wsparcie to wsparcie ale jedynie duchowe :D

#11 ali_cja

ali_cja
  • 247 postów

Napisano 02 grudnia 2021 - 22:58

Mam zupełnie odmienne doświadczenie. Dwa razy korzystałam z tej ścieżki. Po raz pierwszy wymieniono mi zegarek na fabrycznie nowy, a przy drugim zgłoszeniu - w ramach rekompensaty miałam wybrać sobie „coś” ze sklepu. Wybrałam apple pencil ll.
Trzeba tylko konsekwentnie bronić swojej racji.Przy próbie zbywania mnie, poprosiłam o sporządzenie notatki z rozmowy i potraktowanie jej jako skargi. Konsultant powinien przekazać notatkę do działu prawnego.

Ok zrobione
Mam co prawda dopiero termin na 7.12


Bardzo odległy termin, myślałam, że napiszesz jutro (w godzinach pracy). Do mnie oddzwaniali błyskawicznie.

#12 Now133

Now133
  • 127 postów

Napisano 02 grudnia 2021 - 23:12

Mam zupełnie odmienne doświadczenie. Dwa razy korzystałam z tej ścieżki. Po raz pierwszy wymieniono mi zegarek na fabrycznie nowy, a przy drugim zgłoszeniu - w ramach rekompensaty miałam wybrać sobie „coś” ze sklepu. Wybrałam apple pencil ll.
Trzeba tylko konsekwentnie bronić swojej racji.Przy próbie zbywania mnie, poprosiłam o sporządzenie notatki z rozmowy i potraktowanie jej jako skargi. Konsultant powinien przekazać notatkę do działu prawnego.

Bardzo odległy termin, myślałam, że napiszesz jutro (w godzinach pracy). Do mnie oddzwaniali błyskawicznie.

ale kupowałas gdzieś w Apple na ich stronie ?? Bo ja w idream a to jakby prywatna firma ( eurotel)

#13 ali_cja

ali_cja
  • 247 postów

Napisano 02 grudnia 2021 - 23:25

AW 4 kupiłam w sieci (z niemieckiej dystrybucji, bo u nas nie był jeszcze dostępne Cellular). Nie rozważałam nawet reklamacji u sprzedawcy.

#14 Martinez87

Martinez87
  • 139 postów

Napisano 02 grudnia 2021 - 23:45

ali_cja szacun za taką pomoc!

 

Faktycznie dziwny termin rozmowy. Ja kilka razy korzystałem z opcji kontaktu telefonicznego z Apple i zawsze to była kwestia kilku minut. 



#15 Now133

Now133
  • 127 postów

Napisano 03 grudnia 2021 - 22:13

Tylko teraz skoro moj ekran wyglada lepiej to warto się z tym bawić dalej w ta rękojmie ? Jakbym chociaż miał gwarancje ze telefon jest nadal wodoszczelny :(
No i jeśli go kiedyś będę chciał sprzedać to będzie widać na str Apple ze ekran był wymieniany.
Poza tym, skąd ja mam pewność ze ten telefon w ogóle wyjechał z idream ? Jest faktycznie śledzenie paczki i ze był w Czechach a co jeśli sama paczka tam była wysłana ?

#16 ali_cja

ali_cja
  • 247 postów

Napisano 03 grudnia 2021 - 22:29

Nie mogę za Ciebie podjąć decyzji, sam musisz zdecydować.


Poza tym, skąd ja mam pewność ze ten telefon w ogóle wyjechał z idream ? Jest faktycznie śledzenie paczki i ze był w Czechach a co jeśli sama paczka tam była wysłana ?

Nie buduj teorii spiskowej, do niczego to nie doprowadzi.

#17 Now133

Now133
  • 127 postów

Napisano 06 grudnia 2021 - 15:26

Nie mogę za Ciebie podjąć decyzji, sam musisz zdecydować.

Nie buduj teorii spiskowej, do niczego to nie doprowadzi.

kontaktowalem się z Apple dwa razy
Nie mogą nic zrobić bo to rękojmia. W końcu nie dałem się zbyć i jakaś notatek zrobili

#18 ali_cja

ali_cja
  • 247 postów

Napisano 06 grudnia 2021 - 15:44

Komu przekażą notatkę?
Przygotuj projekt pisma (skargi) do serwisu na próbę z ich strony nieudolnego uchylenie się od skutków oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży.
W oczekiwaniu na reakcję wsparcia i serwisu ustal, właściwego miejscowo,, rzecznika konsumentów i formę z nim kontaktu.

#19 Now133

Now133
  • 127 postów

Napisano 06 grudnia 2021 - 18:18

Komu przekażą notatkę?
Przygotuj projekt pisma (skargi) do serwisu na próbę z ich strony nieudolnego uchylenie się od skutków oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży.
W oczekiwaniu na reakcję wsparcia i serwisu ustal, właściwego miejscowo,, rzecznika konsumentów i formę z nim kontaktu.

dzięki za odpowiedz. Powiesz mi gdzie mogę znaleźć takie pismo?

Już kontaktowałem się wcześniej z rzecznikiem i dałem i dw maila ale nic z tego - wymienili wyświetlacz

Nie mam zielonego pojęcia jak mogę takie pismo napisać żeby było dobre. ;(
Mogą mi nawet wymienić telefon ale na nowy


A notatka nie wiem gdzie poszła. Mówią ze to tak nie działa u nich ze maja prawników bo nie kupiłem na Apple.com

#20 ali_cja

ali_cja
  • 247 postów

Napisano 06 grudnia 2021 - 18:38

Nie wiem, czy znajdziesz „gotowca”, musimy sami stworzyć pismo. Dlatego prosiłam Ciebie o projekt, a ja postaram się go „doszlifować’.
Do rzecznika trzeba się w miarę dobrze przygotować; opracować (najlepiej na piśmie) harmonogram zdarzeń, kopie kwitów, korespondencji (jeżeli nie ma np. maili, to sporządzenie krótkiej notatki z rozmowy) i umówić się z nim na osobistą rozmowę. W tej rozmowie, przekonać go do podjęcia interwencji (potrzebne będzie pełnomocnictwo od Ciebie). Na tym etapie, zapewne jeszcze jest za wcześnie na mediację, ale możesz się tego spodziewać, gdy sprawą zainteresujesz rzecznika.
To prawda, że sprawa dotyczy rękojmi, ale składałeś ją do autoryzowanego sprzedawcy/serwisu Apple. Sama jestem ciekawa, jak do tego podejdą.

#21 Now133

Now133
  • 127 postów

Napisano 06 grudnia 2021 - 21:12

Nie wiem, czy znajdziesz „gotowca”, musimy sami stworzyć pismo. Dlatego prosiłam Ciebie o projekt, a ja postaram się go „doszlifować’.
Do rzecznika trzeba się w miarę dobrze przygotować; opracować (najlepiej na piśmie) harmonogram zdarzeń, kopie kwitów, korespondencji (jeżeli nie ma np. maili, to sporządzenie krótkiej notatki z rozmowy) i umówić się z nim na osobistą rozmowę. W tej rozmowie, przekonać go do podjęcia interwencji (potrzebne będzie pełnomocnictwo od Ciebie). Na tym etapie, zapewne jeszcze jest za wcześnie na mediację, ale możesz się tego spodziewać, gdy sprawą zainteresujesz rzecznika.
To prawda, że sprawa dotyczy rękojmi, ale składałeś ją do autoryzowanego sprzedawcy/serwisu Apple. Sama jestem ciekawa, jak do tego podejdą.

i mam tutaj napisać tak wstępnie ?;)

#22 ali_cja

ali_cja
  • 247 postów

Napisano 06 grudnia 2021 - 21:20

Tak, bardzo proszę. Nie obawiaj się, tylko pamiętaj o wstępie, rozwinięciu i zakończeniu :)
Oczywiście pamiętaj o nieujawnianiu swoich danych osobowych i identyfikacyjnych telefonu.

#23 Now133

Now133
  • 127 postów

Napisano 06 grudnia 2021 - 23:26

Tak, bardzo proszę. Nie obawiaj się, tylko pamiętaj o wstępie, rozwinięciu i zakończeniu :)
Oczywiście pamiętaj o nieujawnianiu swoich danych osobowych i identyfikacyjnych telefonu.


Zakupiłem u Państwa w dn zxxzzz telefon iPhone 13. Jako ze był to kolejny wadliwy produkt ( poprzednie produkty były również wadliwe co państwo przyznali wymieniając mi telefon na nowy - iPhone 12 oraz oddając ostatecznie pieniądze. Telefon iPhone 13 o nr ser xxx j okazało się ze ekran mial żółta poświatę bez trutone i miał niski kontrast. Będąc zmęczonym ciągłymi wymianami złożyłem pismo o rękojmie o odstąpienie od umowy dn xxxzz. Niestety nie ustosunkowali się państwo do mojej reklamacji odstąpienia od umowy tylko wymieniono mi panel przedni bez mojej wiedzy - nikt mnie nie poinformował czy takie rozmowiazanie będzie dla mnie odpowiednie - i nie jest Telefon kosztował 4200 a już miał wymieniony ekran.
Zgodnie z polskim prawem maja państwo 14 dni na ustosunkowanie się do mojej rekojmi jednak nie zrobili tego państwo wiec świadczy to o tym ze moja rękojmia zostanie uznana.

#24 ali_cja

ali_cja
  • 247 postów

Napisano 06 grudnia 2021 - 23:44

OK, postaram się jutro „popracować” nad Twoim projektem. Ostatnie zdanie jest zbędne. Przy oświadczeniu o odstąpieniu od umowy sprzedaży nie obowiązuje domniemanie uznania żądania konsumenta*, to reklamujący wyznacza termin i formę zwrotu kosztów zakupu wadliwej rzeczy.

*)Kodeks cywilny:

Art. 561(5). Jeżeli kupujący będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie czternastu dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.

Edit;
Prześlij mi na priv kopię kwitu, w którym złożyłeś oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży.

Użytkownik ali_cja edytował ten post 07 grudnia 2021 - 00:00


#25 ali_cja

ali_cja
  • 247 postów

Napisano 07 grudnia 2021 - 12:52

Dziękuję za przesłanie kopii dokumentów. Jeżeli wyrazisz zgodę, opiszę krótko swoje spostrzeżenia.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych