Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPhone 13 rękojmia - naprawa bez wiedzy klienta


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
75 odpowiedzi w tym temacie

#51 ali_cja

ali_cja
  • 249 postów

Napisano 15 grudnia 2021 - 14:15

O wymianie na nowy napisałeś mi na priv, ale ja nie wiedziałam skąd to się wzięło. Nie powinieneś modyfikować roszczenia, to od nich powinna wyjść taka propozycja. My powinniśmy bronić złożonego skutecznie oświadczenia o odstąpieniu od umowy, albo ewentualnie przyjąć propozycję Sprzedawcy.
Zdaje się, że oni nie zmienią stanowiska, zatem po jego ewentualnej odpowiedzi należałoby przyjąć, że proces reklamacyjny na tym etapie został zakończony i sprawa dojrzała do interwencji rzecznika konsumentów.

#52 Now133

Now133
  • 131 postów

Napisano 15 grudnia 2021 - 14:58

Może zadzwonię do niego i zapytam czy jakaś decyzję podjął. Mówił że niezwłocznie się tym zajmie i zero odzewu od wczoraj

#53 ali_cja

ali_cja
  • 249 postów

Napisano 15 grudnia 2021 - 15:02

Kiedy mu wysłałeś tego maila, może dajmy mu trochę czasu i poczekamy do jutra?

#54 Now133

Now133
  • 131 postów

Napisano 15 grudnia 2021 - 16:05

Wczoraj przed południem. Zadzwoniłem powiedział że serwis znowu się zajmuje i sprawdza mój telefon tylko po co ? Odpowiedz będę miał najpóźniej jutro przed południem

#55 ali_cja

ali_cja
  • 249 postów

Napisano 15 grudnia 2021 - 17:03

Dobrze, czekamy do jutra.

#56 ali_cja

ali_cja
  • 249 postów

Napisano 16 grudnia 2021 - 02:22

Prześlij mi proszę screen tego maila, żebym miała również dokładną informację o nadawcy i dacie jego otrzymania.

#57 Now133

Now133
  • 131 postów

Napisano 16 grudnia 2021 - 13:56

Niestety nie uznali mi rękojmi. Powołują się na 1 paragraf tego artykułu że naprawili mi usterkę.

#58 ali_cja

ali_cja
  • 249 postów

Napisano 16 grudnia 2021 - 14:50

Kto nie uznał, ten dyrektor? Przytocz bardziej szczegółowo przebieg dzisiejszej rozmowy. Ponadto, czekam na screen.

#59 ali_cja

ali_cja
  • 249 postów

Napisano 16 grudnia 2021 - 16:59

Dziękuję za screen. Z prowadzonej korespondencji wynika, że procedurę reklamacji przeprowadzał przedstawiciel gwaranta i to on ( jako Dyrektor Serwisu iDream) wydał decyzję o odmowie. Z informacji dostępnej w sieci wynika, że to Eurotel SA zajmuje się sprzedażą detaliczną oraz współpracuje z Apple prowadząc sieć salonów sprzedaży i serwis pod własną marką iDream.
Dlatego potrzebuję informacji: do kogo kierowałeś reklamację (iDream czy Eurotel) oraz jaka informacja o sprzedawcy widnieje na paragonie. Na pieczątce zgłoszenia reklamacji widnieje zarówno iDream, jak i Eurotel.
Wczoraj z końcem dnia upłynął wyznaczony termin na zwrot kosztów zawarcia umowy sprzedaży. Aktualnie jestem na etapie przygotowywania projektu (ściągi) dla rzecznika.
Jeżeli zaczynasz wątpić, to proszę o konkretną deklarację; czy działamy dalej, czy rezygnujemy.

#60 ali_cja

ali_cja
  • 249 postów

Napisano 16 grudnia 2021 - 19:46

Dzięki za fakturę. I jeszcze jedno, opisz mi czy jak składałeś 8.12 pismo z oświadczeniem, to sporządzono jakieś zgłoszenie?

#61 Now133

Now133
  • 131 postów

Napisano 16 grudnia 2021 - 19:51

Dzięki za fakturę. I jeszcze jedno, opisz mi czy jak składałeś 8.12 pismo z oświadczeniem, to sporządzono jakieś zgłoszenie?

tak tak zgłoszenie reklamacyjne z powodu rękojmii



#62 ali_cja

ali_cja
  • 249 postów

Napisano 16 grudnia 2021 - 20:03

Poproszę screen na priv.
Dlaczego złożyłeś zgłoszenie reklamacyjne, skoro napisałam, że masz zanieść pismo z telefonem i zażądać tylko potwierdzenie jego otrzymania? Nie chcieli przyjąć tego pisma bez sporządzenia zgłoszenia?

#63 Now133

Now133
  • 131 postów

Napisano 16 grudnia 2021 - 20:53

Zaniosłem pismo i oni je podpieli do tego zgłoszenia reklamacyjnego gdzie napisali że to z rękojmi. Działamy dalej. :)
Z tego co wiem to jak zaniosłem do nich do idream to oni to wysyłają do centrali eurotell coś takiego ...
Jeśli chodzi o tą wymianę to to co napisalem Ci że w mailu napisałem że ewentualnie mogą wymienić na nowy zaplombowany

#64 ali_cja

ali_cja
  • 249 postów

Napisano 16 grudnia 2021 - 20:57

Nie chcieli przyjąć samego pisma? Podpisałeś to zgłoszenie, jakie tam zgłosiłeś żądanie?

#65 Now133

Now133
  • 131 postów

Napisano 16 grudnia 2021 - 21:12

Takie mają chyba procedury, że wystawiają zgłoszenie reklamacyjne, bo tam jest w nim co oddaje jaki telefon w jakim stanie.

#66 ali_cja

ali_cja
  • 249 postów

Napisano 16 grudnia 2021 - 21:27

Muszę z tego jakoś wybrnąć, dlatego tak dopytuję.
Ustal termin osobistego spotkania ze swoim rzecznikiem.
I jeszcze jedno; czy masz potwierdzenie złożenia swojego pisma z 8 grudnia?

#67 Now133

Now133
  • 131 postów

Napisano 16 grudnia 2021 - 22:40

8 grudnia złożyłem pismo, które napisałaś i mam potwierdzenie. Jest to zgłoszenie reklamacyjne i jest w nim napisane że składam z tytułu rękojmi i jest w jednej rubryce - klient złożył pismo czy zalzcyl pismo. Rano prześlę skan

#68 ali_cja

ali_cja
  • 249 postów

Napisano 17 grudnia 2021 - 13:04

Dziękuję. Przygotowałam jeszcze jedno podejście do Sprzedawcy. Po sprawdzeniu projektu mojego pisma (ja już nie mam na to siły) i sprostowaniu ewentualnych nieścisłości, wydrukuj 3 egzemplarze pisma:

***
Na górze wymogi pisma (dane adresata pisma, forma kontaktu, miejscowość i data sporządzenia pisma). Poniżej adresat pisma (czyli nazwa Sprzedawcy i jego siedziba),
pod tym; Do wiadomości: Dyrektor Serwisu iDream (imię i nazwisko, oraz nazwa firmy którą reprezentuje)

Dot. Oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży …..

W ramach reklamacji z tytułu rękojmi złożyłem 23 listopada 2021 roku pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Zgodnie z treścią art. 556 Kodeksu cywilnego adresatem mojego oświadczenia był Sprzedawca, albowiem to on jest odpowiedzialny względem kupującego w procedurze rękojmi.
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży jest jednostronną czynnością prawną reklamującego i nie wymaga zgody drugiej strony umowy sprzedaży, a wywiera skutki prawne z chwilą dotarcia do wiadomości Sprzedawcy.
Podjęcie przez Sprzedawcę decyzji o naprawie potwierdziło fakt istnienia istotnej wady. W przeciwnym razie, gdyby wada była nieistotna, to Sprzedawca, zgodnie z przesłanką, zawartą w § 4 art. 560 Kodeksu cywilnego, powinien niezwłocznie uznać złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży za bezpodstawne i o swojej decyzji zawiadomić konsumenta. Takie zdarzenie nie miało miejsca, a procedura reklamacyjna była kontynuowana.

Zgodnie z treścią § 1. art. 560 Kodeksu cywilnego dopuszczona została możliwość uchylenia się Sprzedawcy od skutków złożonego oświadczenia.
W niniejszej sprawie Sprzedawca nie podjął żadnej czynności wobec reklamującego, jedynie bez podstawy prawnej przeniósł swoją odpowiedzialność na gwaranta. Z takiego zachowania Sprzedawcy, cała procedura reklamacyjna została przeprowadzona w reżimie gwarancji!
Gwarant nie jest zobowiązany rozróżniać reklamującego i czy zakupił on reklamowany produkt jako kupujący, czy też był on kupującym konsumentem. Gwaranta nie interesują procedury zawarte w przepisach o rękojmi, natomiast Sprzedawca ma obowiązek ich przestrzegać.
A zatem, na jakiej podstawie prawnej dyrektor serwisu (autoryzowany przedstawiciel producenta) podejmuje decyzję w sprawie rękojmi, i na dodatek rękojmi konsumenckiej? Przypuszczam, że przedstawicielowi gwaranta nie jest znany § 2. art. 560 Kodeksu cywilnego, albo nieumiejętnie stara się go omijać wykorzystując brak rozeznania konsumenta.
W świetle tego paragrafu, Sprzedawca, chcąc uniknąć skutków prawnych złożonego oświadczenia, może zaproponować składającemu oświadczenie naprawę lub wymianę wadliwego produktu. Taka propozycja nie została przedstawiona konsumentowi.

8 grudnia b.r. złożyłem wobec Sprzedawcy pisemne oświadczenie, że samowolną naprawę oceniam jako nadużycie strony dominującej poprzez wykorzystanie przez jedną ze stron niewiedzy drugiej bądź umyślnego wprowadzenia jej w błąd. Nie było to złożenie kolejnej reklamacji, a jedynie wyrażenie niezadowolenia z nieudolnej próby uchylenia się Sprzedawcy od skutków prawnych złożonego oświadczenia odstąpienia od umowy sprzedaży, złożonego 23 listopada 2021 roku. Ponieważ do oświadczenia, będącego wyrazem niezadowolenia dołączyłem przedmiotowy telefon z wyposażeniem, a który zaskoczony niespodziewaną naprawą, nieopatrznie wcześniej przyjąłem, przyjmujący moje pismo oświadczył, że nie może przyjąć telefonu bez dokumentacji i sporządził zgłoszenie reklamacyjne KIEL/21/12/011.
W trakcie składania swojego pisma nie zgłaszałem ustnie żadnych roszczeń, co ma odzwierciedlenie w zgłoszeniu. Wręcz przeciwnie, w oświadczeniu pisemnym wyraziłem niezadowolenie z dokonania samowolnej naprawy i podtrzymałem skuteczność złożonego 23 listopada oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży.
14 grudnia Dyrektor Serwisu iDream w odpowiedzi na moje pismo z 8 grudnia przesłał drogą elektroniczną uzasadnienie naprawy. Powołując się na §1. art. 560 Kc autor próbował wykazać, że reklamacja została przeprowadzona prawidłowo, jednocześnie pomijając to, że złożyłem oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży jako konsument. Jednocześnie dodał, że zgodnie z procedurami producenta firmy Apple Inc oraz
wymagań, które jako serwis autoryzowany zobowiązani są spełnić, usunięcie usterki w
reklamowanym urządzeniu polegało na naprawie, wykonanej w centrum serwisowym Apple.

W trakcie rozmowy telefonicznej, przeprowadzonej w dniach 13 i 14 grudnia b.r. z dyrektorem serwisu zażądano, ażebym wybrał formę zaspokojenia. Dlatego 14 grudnia drogą elektroniczną wyraziłem swoje stanowisko, że z dwóch dostępnych możliwości wybieram wymianę.
Nie należy tego w żaden sposób oceniać jako żądanie reklamacyjne złożone w trybie art. 561 Kodeksu cywilnego, tylko jako przyjęcie propozycji - w mniemaniu konsumenta - od Sprzedawcy, opisanej w art. 560 § 2 Kodeksu cywilnego.
Oceniam całą procedurę postępowania reklamacyjnego w reżimie rękojmi przeprowadzoną nieudolnie i z rażącym naruszeniem nie tylko przepisów prawa, ale także z poważnym naruszeniem praw konsumenta i jego istotnych interesów, wykorzystując swoją dominującą pozycję przy obsłudze posprzedażowej..

16 grudnia otrzymałem pismo autorstwa Dyrektora Serwisu iDream, będące próbą ustosunkowania się do mojego stanowiska wyrażonego mailowo 14 grudnia. Zdaniem autora, moje stanowisko wyrażone w tym mailu zostało potraktowane jako żądanie wymiany urządzenia na nowe w trybie ar. 561 Kodeksu cywilnego i jako takie oraz oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży zostało oddalone jako niezasadne.

W oparciu o obowiązujące prawo i nieskuteczną próbę uchylania się od odpowiedzialności, uważam, że autoryzowany przedstawiciel gwaranta przekroczył swoje uprawnienia poprzez nieprawdziwe podawanie faktów i bezzasadne ustosunkowanie się do mojego oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży.

15 grudnia 2021 roku bezskutecznie upłynął termin wyznaczony do przekazania kosztów zakupu na wskazane konto bankowe, tym samym informuję Sprzedawcę, że popadł w zwłokę od 16 grudnia 2021 roku.
Nadmieniam, że przedmiot umowy sprzedaży jest w posiadaniu Sprzedawcy i z chwilą złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży stał się jego właścicielem.


(własnoręczny podpis składającego pismo)

Pismo sporządzono w 3 (trzech) jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla stron i jeden egzemplarz do wiadomości Dyrektora Serwisu iDream (imię i nazwisko)

*****
2 egzemplarze zostawiasz w sklepie, a na 3 żądasz potwierdzenia (pieczęć, podpis pracownika sklepu oraz data) odebrania tych 2 pism. Nie odbierasz swojego telefonu i z niczego się nie tłumaczysz, tylko składasz pisma.
  • winmaciek lubi to

#69 Now133

Now133
  • 131 postów

Napisano 20 grudnia 2021 - 11:49

Jeszcze myśle żeby dopisać jedna rzecz. Była sytuacja gdzie poprosiłem serwisanta w dniu złożenia rekojmi żeby podszedł do stołu wystawowego i porównał mój telefon z tym z wystawy. Powiedział ze jest wada ale on nie może nic zrobić. Jedynie może mi ekran wymienic i ze pewnie tego nie chce na co ja odpowiedziałem ze nie zgadzam się i to jest wykluczone.

#70 ali_cja

ali_cja
  • 249 postów

Napisano 20 grudnia 2021 - 13:47

A co ma wspólnego serwisant z rękojmią?

#71 Now133

Now133
  • 131 postów

Napisano 20 grudnia 2021 - 14:37

On pracuje w tym sklepie i jak składa się rękojmie to on się tym podobno zajmuje. Tak samo jak gwarancjami.

#72 ali_cja

ali_cja
  • 249 postów

Napisano 20 grudnia 2021 - 14:46

No to zmienia postać rzeczy ale należałoby go określić, jako pracownika Sprzedawcy (bo w takiej tu roli występował).
Określ, w którym miejscu chcesz to wstawić i co chcesz przez to zdarzenie wykazać.

#73 Now133

Now133
  • 131 postów

Napisano 21 grudnia 2021 - 11:13

Na pewno gdzieś na początku. Chce wykazać to, iż pomimo mojego sprzeciwu, wbrew mojej woli wymieniono mi wyświetlacz w moim telefonie - przecież to moja własność od chwili zakupu. Ale jak udowodnię to, ze to powiedziałem do niego ? Słowo przeciwko słowu

#74 ali_cja

ali_cja
  • 249 postów

Napisano 21 grudnia 2021 - 12:14

Mamy silniejszy dowód niż przysłowiowe „słowo przeciwko słowu”, jest nim pisemne „Oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży” i „Zgłoszenie reklamacyjne” z informacją o odstąpieniu i piśmie reklamującego.
Nie wiem, czy jest sens opisywania okoliczności złożenia reklamacji, w tym opisy zachowania czy przytoczone słowa. To nam może rozmywać obraz, spowodować roztrząsanie sprawy o mniejszym znaczeniu. Nie udowodnimy tego, że tak było w rzeczywistości.
Faktem jest, że ma to znaczenie w ocenie podejścia właściciela do obsługi posprzedażowej, wskazującym jednoznacznie, że jedyną, znaną mu procedurą jest naprawa reklamowanego sprzętu. Myślę, że jest to informacja, którą mógłbyś przekazać rzecznikowi podczas osobistej z nim rozmowy. Twój rzecznik jest prawnikiem. Wprawdzie dopiero od dwóch miesięcy pełni urząd Rzecznika Konsumentów, ale myślę, że może zainteresować go Twoja sprawa - gdy ją dobrze przedstawisz. Nie możesz do niego wysyłać pojedynczych e-maili, bez przedstawienia całości procedury reklamacyjnej i kopii dokumentów.

#75 Now133

Now133
  • 131 postów

Napisano 21 grudnia 2021 - 16:17

On w tym mailu wtedy odpisał że wadą była nieistotna więc nie oddali kasy i faktycznie wadą musi być istotna. A jeśli by zmodyfikować i zażądać wymiany na nowy na piśmie?




Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych