
iPhone 13 rękojmia - naprawa bez wiedzy klienta
#51
Napisano 15 grudnia 2021 - 14:15
Zdaje się, że oni nie zmienią stanowiska, zatem po jego ewentualnej odpowiedzi należałoby przyjąć, że proces reklamacyjny na tym etapie został zakończony i sprawa dojrzała do interwencji rzecznika konsumentów.
#52
Napisano 15 grudnia 2021 - 14:58
#53
Napisano 15 grudnia 2021 - 15:02
#54
Napisano 15 grudnia 2021 - 16:05
#55
Napisano 15 grudnia 2021 - 17:03
#56
Napisano 16 grudnia 2021 - 02:22
#57
Napisano 16 grudnia 2021 - 13:56
#58
Napisano 16 grudnia 2021 - 14:50
#59
Napisano 16 grudnia 2021 - 16:59
Dlatego potrzebuję informacji: do kogo kierowałeś reklamację (iDream czy Eurotel) oraz jaka informacja o sprzedawcy widnieje na paragonie. Na pieczątce zgłoszenia reklamacji widnieje zarówno iDream, jak i Eurotel.
Wczoraj z końcem dnia upłynął wyznaczony termin na zwrot kosztów zawarcia umowy sprzedaży. Aktualnie jestem na etapie przygotowywania projektu (ściągi) dla rzecznika.
Jeżeli zaczynasz wątpić, to proszę o konkretną deklarację; czy działamy dalej, czy rezygnujemy.
#60
Napisano 16 grudnia 2021 - 19:46
#61
Napisano 16 grudnia 2021 - 19:51
Dzięki za fakturę. I jeszcze jedno, opisz mi czy jak składałeś 8.12 pismo z oświadczeniem, to sporządzono jakieś zgłoszenie?
tak tak zgłoszenie reklamacyjne z powodu rękojmii
#62
Napisano 16 grudnia 2021 - 20:03
Dlaczego złożyłeś zgłoszenie reklamacyjne, skoro napisałam, że masz zanieść pismo z telefonem i zażądać tylko potwierdzenie jego otrzymania? Nie chcieli przyjąć tego pisma bez sporządzenia zgłoszenia?
#63
Napisano 16 grudnia 2021 - 20:53

Z tego co wiem to jak zaniosłem do nich do idream to oni to wysyłają do centrali eurotell coś takiego ...
Jeśli chodzi o tą wymianę to to co napisalem Ci że w mailu napisałem że ewentualnie mogą wymienić na nowy zaplombowany
#64
Napisano 16 grudnia 2021 - 20:57
#65
Napisano 16 grudnia 2021 - 21:12
#66
Napisano 16 grudnia 2021 - 21:27
Ustal termin osobistego spotkania ze swoim rzecznikiem.
I jeszcze jedno; czy masz potwierdzenie złożenia swojego pisma z 8 grudnia?
#67
Napisano 16 grudnia 2021 - 22:40
#68
Napisano 17 grudnia 2021 - 13:04
***
Na górze wymogi pisma (dane adresata pisma, forma kontaktu, miejscowość i data sporządzenia pisma). Poniżej adresat pisma (czyli nazwa Sprzedawcy i jego siedziba),
pod tym; Do wiadomości: Dyrektor Serwisu iDream (imię i nazwisko, oraz nazwa firmy którą reprezentuje)
Dot. Oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży …..
W ramach reklamacji z tytułu rękojmi złożyłem 23 listopada 2021 roku pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Zgodnie z treścią art. 556 Kodeksu cywilnego adresatem mojego oświadczenia był Sprzedawca, albowiem to on jest odpowiedzialny względem kupującego w procedurze rękojmi.
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży jest jednostronną czynnością prawną reklamującego i nie wymaga zgody drugiej strony umowy sprzedaży, a wywiera skutki prawne z chwilą dotarcia do wiadomości Sprzedawcy.
Podjęcie przez Sprzedawcę decyzji o naprawie potwierdziło fakt istnienia istotnej wady. W przeciwnym razie, gdyby wada była nieistotna, to Sprzedawca, zgodnie z przesłanką, zawartą w § 4 art. 560 Kodeksu cywilnego, powinien niezwłocznie uznać złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży za bezpodstawne i o swojej decyzji zawiadomić konsumenta. Takie zdarzenie nie miało miejsca, a procedura reklamacyjna była kontynuowana.
Zgodnie z treścią § 1. art. 560 Kodeksu cywilnego dopuszczona została możliwość uchylenia się Sprzedawcy od skutków złożonego oświadczenia.
W niniejszej sprawie Sprzedawca nie podjął żadnej czynności wobec reklamującego, jedynie bez podstawy prawnej przeniósł swoją odpowiedzialność na gwaranta. Z takiego zachowania Sprzedawcy, cała procedura reklamacyjna została przeprowadzona w reżimie gwarancji!
Gwarant nie jest zobowiązany rozróżniać reklamującego i czy zakupił on reklamowany produkt jako kupujący, czy też był on kupującym konsumentem. Gwaranta nie interesują procedury zawarte w przepisach o rękojmi, natomiast Sprzedawca ma obowiązek ich przestrzegać.
A zatem, na jakiej podstawie prawnej dyrektor serwisu (autoryzowany przedstawiciel producenta) podejmuje decyzję w sprawie rękojmi, i na dodatek rękojmi konsumenckiej? Przypuszczam, że przedstawicielowi gwaranta nie jest znany § 2. art. 560 Kodeksu cywilnego, albo nieumiejętnie stara się go omijać wykorzystując brak rozeznania konsumenta.
W świetle tego paragrafu, Sprzedawca, chcąc uniknąć skutków prawnych złożonego oświadczenia, może zaproponować składającemu oświadczenie naprawę lub wymianę wadliwego produktu. Taka propozycja nie została przedstawiona konsumentowi.
8 grudnia b.r. złożyłem wobec Sprzedawcy pisemne oświadczenie, że samowolną naprawę oceniam jako nadużycie strony dominującej poprzez wykorzystanie przez jedną ze stron niewiedzy drugiej bądź umyślnego wprowadzenia jej w błąd. Nie było to złożenie kolejnej reklamacji, a jedynie wyrażenie niezadowolenia z nieudolnej próby uchylenia się Sprzedawcy od skutków prawnych złożonego oświadczenia odstąpienia od umowy sprzedaży, złożonego 23 listopada 2021 roku. Ponieważ do oświadczenia, będącego wyrazem niezadowolenia dołączyłem przedmiotowy telefon z wyposażeniem, a który zaskoczony niespodziewaną naprawą, nieopatrznie wcześniej przyjąłem, przyjmujący moje pismo oświadczył, że nie może przyjąć telefonu bez dokumentacji i sporządził zgłoszenie reklamacyjne KIEL/21/12/011.
W trakcie składania swojego pisma nie zgłaszałem ustnie żadnych roszczeń, co ma odzwierciedlenie w zgłoszeniu. Wręcz przeciwnie, w oświadczeniu pisemnym wyraziłem niezadowolenie z dokonania samowolnej naprawy i podtrzymałem skuteczność złożonego 23 listopada oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży.
14 grudnia Dyrektor Serwisu iDream w odpowiedzi na moje pismo z 8 grudnia przesłał drogą elektroniczną uzasadnienie naprawy. Powołując się na §1. art. 560 Kc autor próbował wykazać, że reklamacja została przeprowadzona prawidłowo, jednocześnie pomijając to, że złożyłem oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży jako konsument. Jednocześnie dodał, że zgodnie z procedurami producenta firmy Apple Inc oraz
wymagań, które jako serwis autoryzowany zobowiązani są spełnić, usunięcie usterki w
reklamowanym urządzeniu polegało na naprawie, wykonanej w centrum serwisowym Apple.
W trakcie rozmowy telefonicznej, przeprowadzonej w dniach 13 i 14 grudnia b.r. z dyrektorem serwisu zażądano, ażebym wybrał formę zaspokojenia. Dlatego 14 grudnia drogą elektroniczną wyraziłem swoje stanowisko, że z dwóch dostępnych możliwości wybieram wymianę.
Nie należy tego w żaden sposób oceniać jako żądanie reklamacyjne złożone w trybie art. 561 Kodeksu cywilnego, tylko jako przyjęcie propozycji - w mniemaniu konsumenta - od Sprzedawcy, opisanej w art. 560 § 2 Kodeksu cywilnego.
Oceniam całą procedurę postępowania reklamacyjnego w reżimie rękojmi przeprowadzoną nieudolnie i z rażącym naruszeniem nie tylko przepisów prawa, ale także z poważnym naruszeniem praw konsumenta i jego istotnych interesów, wykorzystując swoją dominującą pozycję przy obsłudze posprzedażowej..
16 grudnia otrzymałem pismo autorstwa Dyrektora Serwisu iDream, będące próbą ustosunkowania się do mojego stanowiska wyrażonego mailowo 14 grudnia. Zdaniem autora, moje stanowisko wyrażone w tym mailu zostało potraktowane jako żądanie wymiany urządzenia na nowe w trybie ar. 561 Kodeksu cywilnego i jako takie oraz oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży zostało oddalone jako niezasadne.
W oparciu o obowiązujące prawo i nieskuteczną próbę uchylania się od odpowiedzialności, uważam, że autoryzowany przedstawiciel gwaranta przekroczył swoje uprawnienia poprzez nieprawdziwe podawanie faktów i bezzasadne ustosunkowanie się do mojego oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży.
15 grudnia 2021 roku bezskutecznie upłynął termin wyznaczony do przekazania kosztów zakupu na wskazane konto bankowe, tym samym informuję Sprzedawcę, że popadł w zwłokę od 16 grudnia 2021 roku.
Nadmieniam, że przedmiot umowy sprzedaży jest w posiadaniu Sprzedawcy i z chwilą złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży stał się jego właścicielem.
(własnoręczny podpis składającego pismo)
Pismo sporządzono w 3 (trzech) jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla stron i jeden egzemplarz do wiadomości Dyrektora Serwisu iDream (imię i nazwisko)
*****
2 egzemplarze zostawiasz w sklepie, a na 3 żądasz potwierdzenia (pieczęć, podpis pracownika sklepu oraz data) odebrania tych 2 pism. Nie odbierasz swojego telefonu i z niczego się nie tłumaczysz, tylko składasz pisma.
- winmaciek lubi to
#69
Napisano 20 grudnia 2021 - 11:49
#70
Napisano 20 grudnia 2021 - 13:47
#71
Napisano 20 grudnia 2021 - 14:37
#72
Napisano 20 grudnia 2021 - 14:46
Określ, w którym miejscu chcesz to wstawić i co chcesz przez to zdarzenie wykazać.
#73
Napisano 21 grudnia 2021 - 11:13
#74
Napisano 21 grudnia 2021 - 12:14
Nie wiem, czy jest sens opisywania okoliczności złożenia reklamacji, w tym opisy zachowania czy przytoczone słowa. To nam może rozmywać obraz, spowodować roztrząsanie sprawy o mniejszym znaczeniu. Nie udowodnimy tego, że tak było w rzeczywistości.
Faktem jest, że ma to znaczenie w ocenie podejścia właściciela do obsługi posprzedażowej, wskazującym jednoznacznie, że jedyną, znaną mu procedurą jest naprawa reklamowanego sprzętu. Myślę, że jest to informacja, którą mógłbyś przekazać rzecznikowi podczas osobistej z nim rozmowy. Twój rzecznik jest prawnikiem. Wprawdzie dopiero od dwóch miesięcy pełni urząd Rzecznika Konsumentów, ale myślę, że może zainteresować go Twoja sprawa - gdy ją dobrze przedstawisz. Nie możesz do niego wysyłać pojedynczych e-maili, bez przedstawienia całości procedury reklamacyjnej i kopii dokumentów.
#75
Napisano 21 grudnia 2021 - 16:17
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych