Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Gwarancja Orange


  • Please log in to reply
154 replies to this topic

#76 OleYek

OleYek

  • 17478 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Posted 15 October 2012 - 14:03

Nie ma kart gwarancyjnych do iPhone! Było ze 100 razy.

#77 iron.gery

iron.gery
  • 4651 posts
  • SkądPolska | USA

Posted 15 October 2012 - 14:15

Nie ma kart gwarancyjnych do iPhone! Było ze 100 razy.


I tu się moderator myli, do iPhone-a z dystrybucji Orange jest karta informująca o gwarancji i faktura oddzielnie. Problem z tym że ja tego świstka odnośnie gwarancji nie mam.

#78 OleYek

OleYek

  • 17478 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Posted 15 October 2012 - 14:29

I tu się moderator myli, do iPhone-a z dystrybucji Orange jest karta informująca o gwarancji i faktura oddzielnie. Problem z tym że ja tego świstka odnośnie gwarancji nie mam.


A to ciekawe, ja zakupiłem w orange juz ok 8 iPhone z czego kartkę o której piszesz dostałem tylko przy zakupie iPhone 3G 4 lata temu. Od tego czasu ani razu.

#79 iron.gery

iron.gery
  • 4651 posts
  • SkądPolska | USA

Posted 15 October 2012 - 14:36

A to ciekawe, ja zakupiłem w orange juz ok 8 iPhone z czego kartkę o której piszesz dostałem tylko przy zakupie iPhone 3G 4 lata temu. Od tego czasu ani razu.


A czy na fakturze masz numer seryjny. Ja niestety nie mam i to mnie niepokoi. Wysłałem zapytanie czy przyjmą do regenersis i Orange ale odpowiedzi brak...

#80 OleYek

OleYek

  • 17478 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Posted 15 October 2012 - 15:12

A czy na fakturze masz numer seryjny. Ja niestety nie mam i to mnie niepokoi. Wysłałem zapytanie czy przyjmą do regenersis i Orange ale odpowiedzi brak...


Na pięciu mam na 3 nie mam. Podstawą gwarancji jest baza Apple, a dowód zakupu jest tylko dodatkiem. Z doświadczeń na forum wynika, że nigdy się nikt nie przyczepił, tym bardziej, że kupując w sklepie dostajesz często paragon z kasy fiskalnej a na takim paragonie tym bardziej nie ma numeru seryjnego.

#81 iron.gery

iron.gery
  • 4651 posts
  • SkądPolska | USA

Posted 15 October 2012 - 15:30

Właśnie przeprowadziłem dwie rozmowy. W salonie Orange w moim mieście oczywiście sprzedawca był niedoinformowany. Powiedział że muszę mieć wspomnianą kartę gwarancyjną a ponadto na fakturze są inne dane. Więc podziękowałem bo można się wściec... Napisałem do Regenersis, odpowiedz dostałem w przeciągu 10 minut. Napisali że przyjmą bez problemów. Także wyślę bezpośrednio do serwisu, przerażają mnie ci pracownicy Orange.

#82 pagal

pagal
  • 35 posts

Posted 25 October 2012 - 19:58

Witam, Przedwczoraj dostałem zakupionego w sklepie internetowym Orange iPhone 4S. W pierwszym dniu wykryłem usterkę z kamerą, w której nie działa autofocus. Od wczoraj próbuję ustalić najszybszą dla siebie opcję wymiany, jednak po paru rozmowach z Orange (jakaś masakra), gdzie każdy mówił mi co innego, postanowiłem poszukać na Śląsku sam autoryzowanego serwisu i do niego własnoręcznie dostarczyć telefon. Z tego co się dowiedziałem, bez problemu sprzęt przyjmie mi serwis KDS w Katowicach. Może polecacie inne rozwiązanie sprawy (Regenersis?) lub też złożenie jednak reklamacji w salonie Orange? Śmieszne bo odsyłając do sklepu internetowego Orange każą mi płacić za przesyłkę?! Z góry dzięki za wskazówki w tej sprawie.

#83 proxx

proxx
  • 1264 posts

Posted 25 October 2012 - 20:00

do usuniecia

#84 tymon05

tymon05
  • 17 posts

Posted 27 October 2012 - 18:14

Mam małe pytanko, Witam. Zakupiłem nowy telefon iPhone 4S w Orange, ale zakupiłem go na Allegro. Jedynym dokumentem, który dostałem, jest karta z napisem iPhone 3G (wszystkie iPhony dostają takową od Orange), ale jest na niej wypisana data zakupu, nr imei telefonu oraz model iPhone'a. Czy to wystarczy, aby uzyskać od orange bądź regeneris bezpłatną naprawę w ramach gwarancji? Pytam, ponieważ nie dostałem kopii faktury VAT. Mam tylko telefon i tę kartkę. Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam

#85 Głodny

Głodny
  • 8 posts

Posted 28 October 2012 - 22:10

Jak również kupowałem w Orange i dostałem fakturę, i właśnie ona jest gwarancją.

#86 tymon05

tymon05
  • 17 posts

Posted 29 October 2012 - 13:14

Czyli kartka od orange nic mi nie daje? Nawet jeśli są na niej: nr imei, model tel i data zakupu?

#87 japusz

japusz
  • 361 posts

Posted 29 October 2012 - 14:24

Czyli kartka od orange nic mi nie daje? Nawet jeśli są na niej: nr imei, model tel i data zakupu?


Skoro dają to daje. A ich tłumaczenia,że to do niczego nie zobowiązuje to mogą sobie tak ględzić.

#88 topfacet

topfacet
  • 18 posts

Posted 10 November 2012 - 01:44

nie wiem w jakim zakresie chcesz z tej kartki skorzystac, ale w moim przypadku stwierdzili ze ona nic nie daje...

#89 Marcel23

Marcel23
  • 5 posts

Posted 11 June 2013 - 17:21

Witam Mam taki otóż problem, że gwarancja na mojego iPhone'a kończy się wraz z końcem czerwca, i teraz tak: -mniej więcej na środku ekranu zrobił się czarny bad pixel, widoczny na białym (możliwe, że to kurz) -przy złączu dokującym po prawej stronie (obok głośnika) śrubka regularnie się wykręca, raz będąc w krytycznej sytuacji bałem się, że śrubka całkowicie się odkręci i wyleci, więc wykręciłem ją i teraz leży w szufladzie I teraz co z tym zrobić? Telefon z Orange, więc czy oni przyjmą telefon na gwarancję z podanych wyżej przyczyn? Jeśli by już przyjęli, jak zabezpieczyć się przed oddaniem telefonu (chodzi mi tu o to, czy zrobić kopię zapasową w iTunes i potem zrestartować telefon?), tak żeby przypadkiem pracownik salonu nie grzebał w mojej muzyce, zdjęciach etc. Inna sprawa, słyszałem że wymiana telefonu na nowy wiąże się z otrzymanie telefonu refurbished z bodajże Regenersis, więc jaki jest stan tych telefonów? Czy komuś zdarzały się problemy po wymianie telefonu na refurbished (jakieś ryski, pęknięcia, zła mechanika etc.) Mam nadzieję że wiecie o co mi chodzi. Pozdrawiam :D

#90 OleYek

OleYek

  • 17478 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Posted 11 June 2013 - 17:27

Tak wyczyścić telefon, bo nie dostaniesz go z powrotem już jak uznają gwarancję.

#91 malysobol

malysobol
  • 250 posts
  • SkądPodobno Stolica

Posted 12 November 2013 - 21:23

Witam
No i trafiło na mnie, nie chcą przyjąć w salonie Orange mojego iP4s twierdząc że, miną okres gwarancyjny a mam ten durny kawałek papieru gdzie jest napisane jak wół 24 miesiące gwarancji. Jak mam z nimi walczyć bo ewidentnie wprowadzają ludzi w błąd. Mało tego teraz kupiłem iP5s i na tym świstku nie ma słowa o okresie gwarancyjnym, więc pytałem na infolini i uzyskałem informacje że jest 24 miesiące. Na chacie Orange kobieta potwierdziła że jest 24 miesiące. Więc nie wiem walą sobie w przysłowiowego ch.. Czy jak ?
PS. wbiłem numer seryjny iPhone na tej stronie https://getsupport.a...Selector.action i mam odsyłacz do "Kontakt z operatorem Uzyskaj wsparcie, serwis i informacje od swojego operatora."
Tak z ciekawości wbiłem też numer seryjny iPhone 5s. wyświetlił mi się odnośnik "Zanieś do serwisu
Znajdź lokalny Autoryzowany Serwis Apple." czyli co Orange jednak umywa rączki i nie daje gwarancji na nowe zabawki od Apple ?

#92 OleYek

OleYek

  • 17478 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Posted 12 November 2013 - 22:15

Jak masz na papierze, że 24 miesiące, to muszą przyjąć. Oni sami się swego czasu podłożyli i przyjmują na gwarancji z tym papierem, bo się do tego zobowiązali. Musisz walczyć o swoje. Będę próbowali Ciebie spławić, ale ulegną.

#93 malysobol

malysobol
  • 250 posts
  • SkądPodobno Stolica

Posted 12 November 2013 - 22:37

Tego papierka to ja już mam trzy wersje jak nie cztery :) najgorsza jest dokładana do 5s tak jak pisałem bo słowa nie ma o długości gwarancji. Jutro ostro będę ich atakował na Orange Online No nic Dzięki Edit. Dalej idą w zaparte 24 miesiące przed kupnem telefonu, przy rozmowie z konsultantem czy przez czat, ale jak już go kupimy to nagle okres gwarancyjny drastycznie skraca się do 12 miesięcy.

#94 Orange Ekspert

Orange Ekspert
  • 12 posts

Posted 15 November 2013 - 09:22

Jeśli był to zakup na osobę prywatną to możesz w ciągu 24 miesięcy od zakupu reklamować urządzenie w ramach niezgodności towaru z umową w miejscu, w którym kupowałeś telefon.

Jeśli kupiłeś telefon w naszym sklepie na orange.pl to reklamację w ramach niezgodności towaru z umową możesz składać w dowolnym Salonie Firmowym Orange.

Szczegóły na temat gwarancji i niezgodności towaru z umową sprawdzisz tutaj [url=http://www.orange.pl/prawaklienta_B2C.phtml]Prawa klienta - www.orange.pl[/url] Mam nadzieję, że szybko uda się wyjaśnić tę sprawę.

Pozdrawiam
Tomek

#95 koh

koh
  • 2186 posts
  • Płeć:
  • SkądSzczecin

Posted 15 November 2013 - 09:31

Właśnie, gwarancję daje producent, w tym wypadku Apple na tyle ile chce (apple daje na 1 rok), a tzw. przyjęcie reklamacji w związku z niezgodnością towaru z umową jest ustawowo ustalone dla SPRZEDAWCY (nie producenta) na 2 lata. I tak też reklamuj towar, nie gwarancja a rękojmia/reklamacja za niezgodność towaru z umową - oczywiście w Orange, a nie w Apple.

#96 AKURAT

AKURAT
  • 827 posts
  • Skądz tąd

Posted 15 November 2013 - 09:32

Jesteśmy w UE i każdy sprzęt sprzedawany w UE podlega 24 miesiecznej "gwarancji" w ramach niezgodności towaru z umową!

#97 MC_

MC_
  • 6937 posts

Posted 15 November 2013 - 09:34

Właśnie, gwarancję daje producent

Gwarancję daje gwarant, tak gwoli ścisłości. Orange też może dać gwarancję, choć nie jest producentem.


Jesteśmy w UE i każdy sprzęt sprzedawany w UE podlega 24 miesiecznej "gwarancji" w ramach niezgodności towaru z umową!

Ja bym wykreślił z tego "gwarancji", bo potem zaczynają się niedomówienia, że w UE musi być gwarancja 24-miesiące. A chodzi jednak o coś innego.

#98 OleYek

OleYek

  • 17478 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Posted 15 November 2013 - 10:39

Jeśli był to zakup na osobę prywatną to możesz w ciągu 24 miesięcy od zakupu reklamować urządzenie w ramach niezgodności towaru z umową w miejscu, w którym kupowałeś telefon.

Jeśli kupiłeś telefon w naszym sklepie na orange.pl to reklamację w ramach niezgodności towaru z umową możesz składać w dowolnym Salonie Firmowym Orange.


Panie Ekspercie, wszystko fajnie, tylko pytający ma inną sytuację, ponieważ dostał tę Waszą nieszczęsną kartkę zatytułowaną "iPhone 3G" z numerem IMEI oraz informacją o 24 miesiącach gwarancji (mam identyczną do 5ki). A Ponieważ jest to dokument wystawiony przez Orange, to znaczy, że się zobowiązaliście jako firma na papierze do obsługi gwarancyjnej urządzenia przez 24 miesiące niezależnie od Apple, więc proszę nie wprowadzać w błąd, bo to Wasz problem, że ktoś w salonie wystawił taki papier a nie problem nabywcy.

#99 malysobol

malysobol
  • 250 posts
  • SkądPodobno Stolica

Posted 15 November 2013 - 21:40

No i mam odpowiedź "Witam. W odpowiedzi na zgłoszenie nr 1455345656 z dnia 11.11.2013 r. informuje, iż za naprawy serwisowe oraz ewentualne wymiany aparatu odpowiada producent i wszelkie reklamacje z tym związane proszę kierować bezpośrednio do niego. Zgodnie z regulaminem okres gwarancyjny towaru określony jest w karcie gwarancyjnej a jeżeli nie ma takie informacji to wynosi 12 miesięcy. Ponieważ produkty firmy Apple objęte są roczną gwarancją nie mamy podstaw do bezpłatnej naprawy Pana aparatu po upływie tego terminu. Biorąc pod uwagę przekazane informacje zgłoszenie zmuszeni jesteśmy zamknąć negatywnie. Mam nadzieje, że przyjmie Pan powyższe wyjaśnienia. Pozdrawiam" A na stronie Apple czytamy napisane wielkimi literami: Produkty Apple i polskie prawo konsumenckie Konsumenci są uprawnieni do darmowej naprawy albo wymiany, zniżki albo zwrotu kosztów ze strony sprzedawcy w przypadku towarów wadliwych lub niezgodnych z umową sprzedaży. Uprawnienia te wygasają w terminie dwóch lat od daty dostawy towarów, a konsument jest obowiązany powiadomić sprzedawcę o wadzie lub niezgodności z umową w terminie dwóch miesięcy od jej wykrycia. Pytam się Pana Eksperta Orange jak to świadczy o waszej firmie, mało tego na czacie informowaliście o 24 miesięcznej GWARANCI nie rękojmi. Ale niech będzie zgłoszę wadliwy telefon niezgodny z warunkami umowy w ramach 24 miesięcznej rękojmi i poproszę o nowy telefon wolny od wad.

#100 OleYek

OleYek

  • 17478 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Posted 15 November 2013 - 22:16

Masz kartę gwarancyjną od Orange, więc walcz. Mają obowiązek wypełnić to, do czego się zobowiązali. Dali Ci niezależnie od Apple swoją gwarancję, na co masz papier. Idź do rzecznika konsumentów, chętnie Ci z tym pomogą.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users