Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Virus Ti2 / USB / Karta dźwiękowa


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
90 odpowiedzi w tym temacie

#26 ciki12

ciki12
  • 572 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 07 maja 2011 - 09:58

Nie nie nie ja się na to stanowczo i bezsprzecznie nie godzę. Nie daje przyzwolenia na takie rzeczy ja ciki 12 ;) Ja próbuje pomóc a wy tu o gwiazdach kina.... @kokos widzę że ci trochę tytułów przybyło ;)

#27 nowe studio

nowe studio
  • 28 postów

Napisano 07 maja 2011 - 12:22

OK, w takim razie postaram się podsumować temat dyskusji, w tym wypadku: Virus Ti2 i Karta dźwiękowa. Poniżej przedstawiam mój szkic, który zrobiłem odnośnie mojego przyszłego studia. Kartę/Interfejs Audio przyjąłem za Focusrite (taka jaką proponował Pan @Ciki). Co sądzicie o takiej konfiguracji jak poniżej na rysunku? Czy Virusa wystarczy podpiąć pod analogi i będzie już mógł "żyć" i zostać nagranym w produkcjach na MIXDOWN w programach (Logic9 lub Cubase6) czy jeszcze pod preamp też przydałoby się podpiąć tego Viruska? A może tylko przez preamp?
Dołączona grafika

Dziękuję za odpowiedź! :)

#28 ciki12

ciki12
  • 572 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 07 maja 2011 - 18:43

Wygląda to spoko twój tor audio jest poprawny. Co do podłączenia virusa to podłączasz go albo przez premp albo przez wejścia liniowe i też będzie żył. a proszę tylko nie "pan" strasznie głupio się to czyta ;) a na tytuł "pan" to ja chyba jeszcze za młody jestem;)

#29 nowe studio

nowe studio
  • 28 postów

Napisano 09 maja 2011 - 08:23

@ciki hah, OK. W każdym razie, wracając do karty dźwiękowej, myślisz, że ten Focusrite na tych gorszych złączach Firewire w MAKU, nie będzie się "awanturował"? Jaki jest sposób na to, by polepszyć te złącza? Ja tego nie rozumiem, człowiek ma pieniądze, chce kupić sprzęt a tu się okazuje, że jak się kupi to później i tak mogą byc problemy... kurcze, chciałbym mieć tego Logica9 ale cholernie odstrasza mnie ten "disajn". Przecież on wygląda troszkę jak jakiś traker (z szacunkiem do trakerów) ja chciałbym robić muzykę dynamiczną od tanecznej (elektronicznej; house,progressiv house, minimal house etc.) po muzykę filmową, w której tempo jest zmienne a nie, że cała piosenka od początku do końca zmechanizowana (umpa umpa). Ja wiem, ze Cubase sobie z tym radzi, natomiast nie miałem w rękach Logica więc nie wiem jak chodzą w nim te klocki. Czy to nie jest oby DAW bardziej pod mechaniczne piosenki? Czy można wykreować również "własną przestrzeń" (filmową)?

---------- Wpis dodano o 07:29 ---------- Poprzedni wpis dodano o 07:20 ----------

Na początku chciałem kupić Windowsa siódemkę, lecz tutaj nadszedł kolejny problem: 32bit vs. 64bit. Podobno na Windows7 wtyczki/instrumenty VST mogą od tak po prostu nie działać... ehhh :(

---------- Wpis dodano o 07:34 ---------- Poprzedni wpis dodano o 07:29 ----------

@ciki chyba zdecydowałbym się na trochę mniejszego Focusrite od tego modelu, co podałeś na początku... nie potrzebne będzie mi 8 wejśc mikrofonowych więc zapewne model Focusrite Saffire PRO 24 DSP byłby dla mnie lepszy...

---------- Wpis dodano o 07:36 ---------- Poprzedni wpis dodano o 07:34 ----------

tylko kurcze martwi mnie to FireWire... czy to oby na pewno nie ma "latencji"? Kurcze, strzelam pytaniami jak jakiś borsuk no ale trudno, może ktoś mnie wysłucha i pomoże ...

---------- Wpis dodano o 07:50 ---------- Poprzedni wpis dodano o 07:36 ----------

@ksamus ja nie Harry Potter, pisałem magiczne, po prostu nauczyłem się słyszeć na tych odsłuchach no ale teraz sytuacja zmusiła, że muszę mieć wszystko nowe...

---------- Wpis dodano o 09:23 ---------- Poprzedni wpis dodano o 07:50 ----------

Czy komputer iMac jest w stanie pociągnąć bez latencji na Logic9 wyłącznie poprzez jeden kabelek FireWire całe studio tj. Karta Focusrite + Virus Ti2 z klawiaturą sterującą? hmmmm

#30 ciki12

ciki12
  • 572 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 maja 2011 - 10:25

Ja nie wiem czemu ty się tak uczepiłeś tego FW w makach one daje rade naprawdę tuż przed świętami testowałem Saffire PRO 14 są naprawdę super serdecznie polecam i u mnie ta karta pracowała w szeregu z dyskiem na FW i wszystko grało jak z nut nie było mowy o żadnej latencji. Jeżeli celujesz w 24 to pomyśl jeszcze o Scarlett 18i6 ze względu na ADAT możliwość sporej rozbudowy ale jak masz budżet to ja bym brał PRO 40 tam jest już wszystko i nad to co potrzeba w przypadku rozbudowy. O FW się nie martw one ma prawie drwa razy większą przepustowość niż złącze USB 2.0 da sobie radę bez problemu uwierz nie będziesz narzekał. Co do odsłuchów nauczyłeś się słuchać błędnie dźwięk który jest przekłamany i dane częstotliwości są przekłamane bo jestem w stanie się założyć, że brakuje im sporo do dźwięku jakie serwuje np. KRK Rokit 6 G2 czy Adamy 5 czy Genelec 6010A dlatego proponuje się poważnie zastanowić poważnie nad jakimiś monitorami zwłaszcza jak podłączysz do nich konkretną kartę to może to wyglądać tragicznie. Pamiętaj twój tor audio jest na tyle dobry na ile jego najsłabszy element. Co do lodzie hehe ten program nie jest żadnym klockiem to światowej klasy DAW na którym pracują różni producenci różnych gatunków o tak dla przykładu Robert M. pracuje w L.9 Ja pracuje w Express (budżet) a raczej muzyka w jakiej się obracam to rap gdzie bożyszcza wszystkich producentów to FL 9 i Win :) a ja mam Lodzia i jest dobrze ;) P.S. Jeżeli masz zamiar instalować na iMac'u Win 7 to nie kupuj maka to bez sensu w takim wypadku a skoro jesteś zdecydowany na Maca to nie kupuj win7 szkoda kasy po prostu.

#31 nowe studio

nowe studio
  • 28 postów

Napisano 09 maja 2011 - 10:50

@ciki nie no wiadomix ;) monitorki nowe chciałbym oczywiście i będą ale nie chciałbym na nie przeznaczać więcej niż 1500zł. Myślałem o takich: Behringer Truth B 2031P słyszałem, ludzie robią na nich dobre kawałki, jak myślisz?

Apropo lodzia, skoro go masz możesz mi powiedzieć, czy jeśli bym kupił Logic9 pełną wersję to czy potrzeba do niego jakies iLoki? Coraz bardziej jestem chętny właśnie na Logica9 ale czy mógłbyś mi powiedzieć, czy po zakupie wszystko śmiga? Czy może niektóre wtyczki trzeba jakoś odblokowywać/lub może w ogóle cały program? Wiesz... nie chciałbym podczas instalacji "przy herbatce" odkryć, że muszę zabulić kolejne 2 stówy za jakiś byle kluczyk etc.

---------- Wpis dodano o 11:48 ---------- Poprzedni wpis dodano o 11:45 ----------

apropo Windowsa7 oczywiście, że jeśli kupię iMaca to nie będę kupował Windowsa7 do niego hehe, skorzystam z tego systemu co już tam w nim jest czyli: Mac OS X 10.6 Snow Leopard

---------- Wpis dodano o 11:49 ---------- Poprzedni wpis dodano o 11:48 ----------

kurcze, no wiesz, sorki że tak się uczepiłem tych FireWire ale to dlatego, że się stresuję poprostu przed kupnem, że mi nie będzie coś działać poprawnie itd.

---------- Wpis dodano o 11:50 ---------- Poprzedni wpis dodano o 11:49 ----------

no ale OK, skoro mówisz, że to FireWire podoła w miarę to OK ;)

#32 ksamus

ksamus
  • 485 postów
  • SkądŁorsoł

Napisano 09 maja 2011 - 10:51

1. latencję masz na KAŻDYM systemie. Kwestia jaka ona duża i jak bardzo karta dźwiękowa (a raczej jej sterowniki) obciążaja CPU komputera. 2. Generalnie latencja poniżej 5ms jest niemalże niewyczuwalna. Czyli możesz spokojnie operować buforem 32-128 (256) sampli (przy tych samych buforach różne interfejsy maja różna latencję). 3. W L. masz LowLatency mode, który to tryb powoduje dezaktywację pluginow powodujących latencję i genetalnie ja likwiduje (w cub./nue masz tryb Constrain Latency - czy jakos tak - ale dziala to gorzej i - o ile pamietam powoduje wzrost obciążenia CPU) 4. Virus podłączony pod USB (tzn. audio "leci" po USB) będzie powodował latencję, ale nie z powodu samego usb, tylko virusa i oprogramowania do niego. Po MIDI nie masz ŻADNEJ latencji (poza tą , którą ma sama karta. 5. większość kart pro/semi pro ma wbudowany mikser, który pozwala na routing/odsluch BEZ LATENCJI

#33 nowe studio

nowe studio
  • 28 postów

Napisano 09 maja 2011 - 11:15

@ciki a i wiem wiem, że na Logicu pracują tacy i tacy, wiem wiem hihi :) Ja też bym chciał w sumie muszę się tylko upewnić kilka rzeczy, śledzę też różne filmiki na YT odnośnie gotowych utworów na Logicu9 jak one chodzą, działają itp. Muszę mieć tylko pewnośc przede wszystkim, czy po zakupie nie będę musiał dopłacać jeszcze do czegokolwiek, żeby coś odblokować, bo w końcu ten Logic kosztuje prawie 2 koła więc wiesz... pozatym nie mam czasu na zabawę w jakieś iLoki itp.

---------- Wpis dodano o 12:13 ---------- Poprzedni wpis dodano o 11:53 ----------

@ksamus wiem wiem, już mi się odechciało podpinać Virusa pod USB, swoją drogą co sądzisz, gdybym go podpiął tylko i wyłącznie pod przedwzmacniacz karty Focusrite Saffire PRO 24 DSP??

---------- Wpis dodano o 12:15 ---------- Poprzedni wpis dodano o 12:13 ----------

@ksamus kiedyś podpinałem zwykłe radio typu "kasprzak" pod właśnie taki przedwzmacniacz mikrofonowo/instrumentalny haha :) Efekty był fajne, sądzisz że Virusek brzmiałby dobrze wyłącznie poprzez przedwzmacniacz w karcie Focusrite?

#34 ciki12

ciki12
  • 572 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 maja 2011 - 12:26

Co do monitorów to temat masz tutaj poczytaj warto naprawdę http://myapple.pl/au...ne-do-domu.html
a ja raczej w Behringer bym nie mierzył jak to ktoś napisał już na tym forum co dziesiąty produkty mają dobry więc idziesz na loterie. Odnośnie monitorów napisz w innym temacie bo tu już za mocno OF leci. Chętnie pomogę.

Co do L.9 wyciągasz z pudła 9 płyt DVD instalujesz i pracujesz za nic więcej nie zapłacisz ewentualnie jakieś dodatkowe wtyczki które są płatne ale to już rozbudowanie programu sama podstawa gra i huczy po instalacji. Pamię†aj Lodzio jest tak debilnie prostym programem, że aż trudno w to uwierzyć. Jeśli pracowałeś na C. to poradzisz sobie z L może nie od razu bo parę dni Ci zejdzie na poznanie ale potem to już czysta przyjemność pracy.

Tak jak pisałem Virusek podpięty pod preamp i ładnie nagrany brzmi naprawdę godnie posłuchania choć to nie moje klimaty. To szanuje wszystko co generuje dobre dźwięki i ludzi którzy zmuszają te urządzona to generowania tych dźwięków.

#35 ksamus

ksamus
  • 485 postów
  • SkądŁorsoł

Napisano 09 maja 2011 - 13:14

do cub/nue/PT zabezpieczeniem jest klucz usb (skoro pracujesz na Cub. powinienes o tym wiedzieć). Do L. nr seryjny. Więc jeśli zechcesz za jakis czas nabyć Macbooka/pro to sobie na nim instal. L. i Ci hula przenosny system (wg. licencji nie możesz uzywać L. o tym samym nr. seryjnym na 2 komputerach w TYM SAMYM CZASIE). Ponad to masz cos takiego jak LogicNode, czyli aplikacja pozwalająca na "rozdzielenie" mocy obliczeniowej na kilka komputerow z OSX.
Nie pisz, że L. kosztuje AŻ 2 kola, bo Cubase kosztuje 3. Z L. dostajesz też inne 3 inne programy, czyli wychodzi po ok 500 za program;-)

Jeśli przyzwyczajony jesteś do Cub. no to pierwszy tydzien z L. będzie CIĘŻKI, ale nieocenioną pomocą jest You Tube, szczegolnie polecam kanal SF Logic Ninja. Jest poza tym fajne forum L. gdzie mozesz pytac o wszystko i generalnie ludzie sobie pomagają: http://logicprohelp.com/

Jeśli Vir. podepniesz TYLKO pod audio, to jak będziesz wydobywał z niego dźwięki? CHyba, że mowimy o wersji z klawiaturą. Odn. brzmienia to vir. sam w sobie brzmi fajnie, więc nie rozumiem pytania. Focusrite od siebie niewiele daje, więc Vir. zabrzmi tak jak brzmi

#36 nowe studio

nowe studio
  • 28 postów

Napisano 10 maja 2011 - 09:55

@ciki dzięki za dobre rady (jak zwykle zresztą) Wiesz, tak sobie myślałem (odnośnie tej rozbudowy karty dźwiękowej Focusrite, o której wspominałeś) i chyba doszedłem do wniosku, że jednak pozostanę przy tej Saffire PRO DSP 24. Skłonił mnie ku temu głównie fakt, iż wiem, że ja nie będę chciał rozbudowywać tej karty, ponieważ nie należę do ludzi, którzy muszą mieć podpiętych kilka instrumentów/mikrofonów itp. NARAZ! Ja preferuję nagrywanie dźwięku osobno z każdego urządzenia, następnie odłączenia go i podłączenia kolejnego itd. Wolę pracować najpierw nad jednym brzmieniem np.najpierw nagrać Viruska, stworzyc/zaprogramować/zautomatyzować itd. w 100% dobrą główną melodię/aranżację/cokolwiek co czasami trwa tygodniami nawet.... oczywiście w między czasie podkładać jakieś ROBOCZE! elementy typu/rytm/akordy dźwięków z software VST itp. żeby wstępnie zobaczyć czy brzmi itd. ale wiesz, wszystko pojedyńczo, dopiero póżniej na WAV lub AIFF w 24/96 i wtedy zabieram się za kolejną rzecz np. nagrywanie wokalu lub innego instrumentu i tak samo gdy już skończę, całość na SOLO zgrywam do WAV/AIFF w 24/96 mixdownuję daną partię utworu, nad którą pracowałem i zabieram się za kolejne itd. dopiero na końcu wszystko ze sobą łączę co może potrwać kolejne tygodnie/miesiące... Czasami oczywiście trzeba znowu coś dograć bo w trakcie łączenia wszystkich instrumentów/partii utworu można dojśc do wniosku, że np. dany instrument musi mieć lekko zmienioną barwę itp. ale dla mnie nie jest to żaden problem, żeby na nowo podłączyć instrument i go ponownie nagrać, BA! nawet powiem, że czuję się bezpiecznie, bo wiem, że wszystko mogę w spokoju powoli i dokładnie zrobić tak jak chcę. Czyli tak jak mówiłem, nie jestem zwolennikiem robienia muzyki na żywo w sensie że wiesz, popisy na zasadzie pokazania ile to mi instrumentów HW może może zagrać jednocześnie i kamerować to w ciemnym pokoju jak mi te wszystkie lampi swiecą i wgrywać na YT, bo tak się muzyki nie robi. Według mnie profesjonalny utwór powstaje z "dłubania" MYSZKĄ! Niestety, czas, poswięcenie a przede wszystkim CHĘĆ zrobienia dobrego kawałka. Tak więc chyba jednak zostanę przy tym Saffire PRO DSP, a ten ADAT to chyba mnie się nie przyda? hihih :)

---------- Wpis dodano o 10:17 ---------- Poprzedni wpis dodano o 10:12 ----------

Odnośnie L. to mnie trochę uspokoiłeś... właśnie o to mi chodzi, żeby wziąć tylko rozpakować to pudło i się cieszyć hehe ;) Mówisz, że aż 9 DVD? UU to sporo...

---------- Wpis dodano o 10:19 ---------- Poprzedni wpis dodano o 10:17 ----------

Odnośnie monitorów, przeczytam ten temat, który mi podałeś, dzięki!

---------- Wpis dodano o 10:41 ---------- Poprzedni wpis dodano o 10:19 ----------

@ksamus raczej mnie nie stać na mac pro, bo nie zamierzam wydać dziesiątki na samego kompa, celuję w iMaca jeśli już. :)
Poszukam trochę rzeczy, w linku o pomocy do logica-dzięki za linki! Apropo tego kanału na YT, nigdy nie ufaj komuś kto mówi, że jedną z najlepszych rzeczy w danym programie jest zwalnianie CZEGOKOLWIEK metodą "stretch" tak jak na tym filmiku YouTube - 3 Things I Love about Logic 9 pomijając już fakt, że ta piosenka brzmi jak krowi wymiot, to utworu nie zwalnia się tak jak on tam mówi bo przy funkcji stretch zawsze powstaje tak zwane "trrrsskk" co zresztą bardzo dokładnie słychać na tym filmiku, to jeszcze na początku 3 minuty dosłownie po kolejnym "trrrsnięciu" gość stopuje utwór i mówi "czy to nie piękne" haha na litość boską, taka funkcja to jest klasy idżeja dens, a jeśli wy tego nie słyszycie to trudno... utworu nie zwalnia się w ten sposób, jeśli już to poprzez PITCH BAND, zazwyczaj nie traci na jakości brzmienia (może nawet polepszyć) choć jak wiadomo zmienia tonację, natomiast podobało mi się jak tłumaczył działania kompresora

---------- Wpis dodano o 10:55 ---------- Poprzedni wpis dodano o 10:45 ----------

@ksamus no tak, zamierzam dopkupić klawiaturę sterującą m-audio do Virusa

#37 ksamus

ksamus
  • 485 postów
  • SkądŁorsoł

Napisano 10 maja 2011 - 10:21

no wiec jak klawiatura sterujaca to virusa musisz audio+midi podlaczyc. Kanal Sf Logicninja nie jast prowadzony po to aby zachwycac sie cudownoscia produkcji, tylko ze kolega w bardzo przyjemny sposob tlumaczy pewne zagwozdki dot. logica. Dobrze, ze zauważyles, ze na YT jakosc nie powala. Odn. Time stretch - to zupelnie nie o to chodzilo (jesli mowimy o tym samym filmie) - tylko, ze w pliku audio są zapisywane info o tempie, metrum, tonacji, markerach etc... co baardzo ulatwia sprawe np przy remixach, wymianie plikow z innymi musykami. Poza tym jeśli kolega robi np. bity a Ty resztę do kawalka ktory mial wstepnie byc 120, ale nagla okazalo sie, ze lepiej jest 123 - ta funkcja tez sie przydaje (szegolnie , że za chwile mozesz wrocic do 120 nie tracac na jakosci, bo ten rodzaj time stretch/expansion jest NIEDESTRUKCYJNY) Pitch Bend - jak nazwa wskazuje służy do czegoś co ma związek ze zmianą wysokości brzmienia. Nie ma to wplywu na tempo. Generalnie tyempo możesz zmieniać w 2-jaki sposob. Po analogowemu: czyli im wolniej tym niżej i po cyfrowemu, czyli niezależnie wysokośc i tempo. Obydwie metody są dobre jeśli odpowiednio stosowane.

#38 ciki12

ciki12
  • 572 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 10 maja 2011 - 22:39

Poczytaj tam jest sporo cennych informacji w ogóle jak na tym forum jest to forum Apple i komputerów mac ale jest tu naprawdę sporo dobrych informacji muzycznych i to nie na zasadzie "jakiej muzyki słuchacie" Oj lodzio to potwór 9 płyt DVD i lekko ponad 50GB na dysku suchy lodzio do tego biblioteka sampli instrumentów pluginów i naprawdę trzeba mieć dobre magazyny na to wszystko. Widzę że dość mrówczo pracujesz jak ta mrówka z Salwadoru ;) hehe Tak sam diwajs nie wpływa na dźwięk virusa on wpływa na jakość jak on zostanie zarejestrowany. Jeżeli to będzie wyjście liniowe to nie ma sensu podpinać pod premp bo wiadomo on wzmacnia sygnał a wejścia liniowego nie ma sensu wzmacniać bo ma już odpowiednią moc jak dobrze, wzmacnia się sygnał mikrofonowy który jest słaby oraz sygnał gitarowy który jest gdzieś pomiędzy mikrofonowym a liniowym nie pamiętam tylko poziomów napięć i impedancji. I ta sam historia jest z sygnałem liniowym zbalanswany to +4db a niezbalansowany to -10db. @ksamus, kokos wy na pewno wiecie :P możecie mnie do edukować ;) :P hehe

#39 nowe studio

nowe studio
  • 28 postów

Napisano 11 maja 2011 - 12:23

@ciki jeszcze raz Ci dziękuję za poświęcenie czasu :> Jeśli miałbyś jeszcze pół minutki, mógłbyś mi tylko powiedzieć, czemu w L. w minimalnych wymaganiach jest: PCI express , expresscard/34 , USB lub firewire??? Apropo monitorków i nowego tematu to masz rację, pomyślę nad tym, bo nie chcę schodzić na OFF już i tak za dużo chyba pojechałem...

---------- Wpis dodano o 13:23 ---------- Poprzedni wpis dodano o 13:18 ----------

@ksamus widzę, że Twoja wiedza jest powalająca, można się od Ciebie dowiedzieć wielu ciekawych rzeczy, za które Ci dziękuję! Apropo Pitch Bendu według mnie to jedyna metoda na zwolnienie CZEGOKOLWIEK co jest już nagrane do Audio... a Stretch można według mnie używać wyłącznie jako efekt np. zwolnienia wokali itp. (zapewne wiesz o jaki efekt mi chodzi-wydłużenie zgłosek danego wokalu, w wielu utworach muzyki tanecznej występuje)

#40 ciki12

ciki12
  • 572 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 maja 2011 - 12:30

Chodzi o to że lodzio raczej nie będzie pracował z wbudowaną kartą jaką mamy w kompie musi być jakaś zewnętrzna i teraz już ryba jaką wybierzesz jak masz Mac Pro to może być PCI jak masz MBP 17 to może być expresscard a jak masz coś z reszty to nie masz wyboru USB lub FW Ci zostaje. Nie dziwię się przetwornik wbudowany w mackach jest poniżej krytyki i dobrego smaku już lepsze siedzą w ipod/iphone Co do monitorów można kontynuować i tamten temat i tam możemy coś tam Ci wymyślić bo myślę że teraz to masz kocioł w głowie jak to przeczytałeś :P hehe ;) E spoko ja chętnie pomagam tylko ja jeszcze głupiutki jestem oo kokos albo ksamus to są goście. kokos to mój guru;) hehe

#41 nowe studio

nowe studio
  • 28 postów

Napisano 11 maja 2011 - 12:44

hehe OK, wiem wiem widać, że Panowie się znają, ja np. na sprzęcie nie znam się w ogóle, tzn. jak kret (jak kobieta) celuję na intuicje, dlatego czasami można się pośmiać z tego co mówię... :>

#42 ciki12

ciki12
  • 572 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 maja 2011 - 12:58

Nie tak nie wolno. Szkoda kasy, nerwów i zdrowia. Wiesz co powiem Ci szczerze że ja swego czasu byłem bardzo płodnym producentem robiłem sporo i potrafiłem robić tą muzykę ale tak jak piszesz to było na zasadzie ślepego błądzenia. Nie miałem pojęcia nic o muzyce jak nauce ścisłej w pewnym momencie gdy zetknąłem się z odpowiednimi ludźmi (między innymi z kokos'em) uświadomiłem sobie, że ja tak naprawdę nic nie umiem i nic nie wiem. I od dłuższego już czasu bardzo mało produkuję a bardzo dużo się uczę między innymi zdecydowałem się na studia w ty kierunku. Bo mam nadzieje że teoria poprawi moją praktykę Idę na fajeczkę zaraz wracam ;)

#43 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7 426 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 11 maja 2011 - 13:14

... I od dłuższego już czasu bardzo mało produkuję...

Szkoda.

Wolałbym, żebyś nie tracił śmiałości. Gdy realizowałem płytę "Wielka Radość" Elektrycznych Gitar wiedziałem jeszcze mniej niż Ty. Ale to nie powstrzymało wydawnictwa :lol: Produkując płytę śpiew plus organy w kościele nie miałem wielu produkcji klasycznych za pasem. Też nie zatrzymałem się.

#44 nowe studio

nowe studio
  • 28 postów

Napisano 11 maja 2011 - 13:32

@ciki Ehh, studia Ci tak dużo nie dadzą, ja jestem magistrem sztuki, rok temu się obroniłem i co? Pięć lat nauki kompozycji, dyrygowania, teorii, historii sztuki itp. itd. i powiem Ci, że więcej praktycznej wiedzy zdobyłem sam z siebie. Obecnie muzyką zajmuję się profesjonalnie (od 3 lat mniejwięcej...) natomiast pamiętam jak miałem 13 (teraz mam prawie 28) już wtedy się tym zacząłem interesować, właściwie z muzyką zetknąłem się jeszcze wcześniej [w wieku 7-8 lat (fortepian i śpiew)]

---------- Wpis dodano o 14:16 ---------- Poprzedni wpis dodano o 14:15 ----------

---------- Wpis dodano o 14:31 ---------- Poprzedni wpis dodano o 14:16 ----------

ale i tak nie zrażaj się, powinieneś właśnie coś robić! :>

---------- Wpis dodano o 14:32 ---------- Poprzedni wpis dodano o 14:31 ----------

bo to Twoje błądzenie może być właśnie przydatne na przyszłośc! :)

#45 ciki12

ciki12
  • 572 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 maja 2011 - 13:37

@kokos kiedy to było to były lata 90 polski przemysł fonograficzny wtedy raczkował to były inne czasy (fakt faktem teraz nie ma polskiego przemysły fonograficznego.) Wtedy wystarczyło się tylko zajmować i nie koniecznie znać, i fakt gdzieś straciłem to pewność siebie i zacząłem bardzo krytycznie oceniać swoje produkcje kiedyś potrafiłem poszperać poszukać namierzyć ludzi i wysłać im jakieś bity na dzień dzisiejszy pracuje tylko z kolegami i robię tylko coś tam dla nich i to też nie całe jakieś produkcje a coś tam dogrywam robię jakiś mix a i tak potem chodzę zły jak pis sam na siebie bo uważam, że to powinno być lepsze, że umiem więcej. A może to taki wiek mam dopiero 23 lata, Ty kokos pewnie mógł byś być moim tato hehe ;) @nowe studio może nie tak że studia mi nic nie dadzą na pewno coś dadzą z reszto tak to jest z to nauko ona nic nie daje, ale pomaga @kokos nie miałem możliwości pełnej konfrontacji z tobą, ale myślę że byś mnie zmiażdżył i nawet nie raczył po sobie posprzątać jak nie dawno zrobił to Peja tylko nie na polu muzyczno-technicznym a na polu muzycznym wiedzy o rapie i tak se myślałem mówię kurde ja też chcę tyle wiedzieć jop twoja mać. Z muzyką jestem od dziecka kiedy to w wieku 7 lat nie wiem czemu i jak to się stało, ale trafiłem do klasy o profilu muzycznym i tam nauczono grać mnie na flecie potem klarnet a suma sumaru wyszedł z tego hip-hopowiec choć potwornie nie lubię tego stwierdzenia w stosunku do siebie bo nie uważam się za hip-hopowca tylko za muzyka:)

#46 nowe studio

nowe studio
  • 28 postów

Napisano 12 maja 2011 - 06:55

@ciki pamiętaj, że mentalność studenta jest wizerunkiem pracującego woła, który to musi stopniowo zdobywać wszystkie znaczki i ordery. Gdybym cofnął się o te 6lat, nigdy w życiu nie poszedłbym na studia - uważam, ze straciłem 5 lat z życia, to co zacząłem robić teraz mogłem zacząć już wtedy. Ale OK, to tylko moje odczucie, być może inni myślą inaczej... ja natomiast jestem samoukiem. I mówię Ci, nie patrz na innych, tylko rób to co czujesz. Tak jak wcześniej mówiłem odnośnie wypowiedzi Szanownego Pana @Kokos: możesz piankować studio glazurą za dwudziestkę ale Twoje kawałki i tak się nigdzie nie przebiją. Dlaczego? Bo do muzyki podchodzisz jak do stolarki. Owszem, nie ukrywam, że trzeba mieć wiedzę jak rozstawić mikrofony, jeśli chcesz nagrać 100osobowy chór "Alleluja" w sali kościelnej. Ale Ty się tym nie zajmujesz, Ty robisz swoje kawałki a to zupełnie inna dyscyplina.

---------- Wpis dodano o 07:55 ---------- Poprzedni wpis dodano o 07:49 ----------

Apropo, jak byś mi radził podpiąć tego Focusa do odsłuchów, żeby było L + R lol:D Analogowo?

#47 ciki12

ciki12
  • 572 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 maja 2011 - 09:53

No właśnie cały sens tego wszystkiego jest taki, że ja odchodzę od produkcji dźwięku bardziej zajmuje się post produkcją, realizacją dźwięku czyli chodzi bardziej o zagadnienia techniczne samej muzyki a w AKAI uderzam już dla przyjemności . Kierunek który wybrałem to realizacja dźwięku więc to jest to o czym piszesz jak rozstawić mikrofony by nagrać 100 osobowy chór w sali Kongresowej i jak obkleić reżyserkę by akustyka była idealna. @kokos swoją drogą dobrze wiedzieć, że kawałek który hula na wszystkich imprezach studniówkach itp. i jest tak wymowny i mówi jedno czas wytaczać się z tego lokalu bo jak nie to wywali Cię ochrona;) został wyprodukowany przez osobę które miała mizerne pojęcie o dźwięku, ale to tylko dowód na to, że można zrobić utwór ponadczasowy pasją, talentem i duszą artystyczną nie będąc koniecznie mega wykształconym i nie wiadomo po jakich studiach. Nom, ale to jest właśnie to za co kochamy muzykę, że jest dla każdego jest nie obliczalna. @ nowe studio Odnośnie podpięcia Focusa do odsłuchów, ależ ty straszliwie motasz pojęcia i czasem wykazujesz się elementarnym brakiem znajomości podstaw. A więc tak odsłuch można podłączyć, tylko i wyłącznie analogowo innego sygnału głośniki nie odtworzą chyba że mają wbudowany przetwornik cyfrowo analogowych czytaj posiadały kartę dźwiękową, ale wtedy byś nie potrzebował Focusrite. A więc tak na tylnym panelu Focusrite są dwa wyjścia na odsłuchy po jednym na dany kanał i to do ty wyjść podpinasz odsłuchy one są tam opisane L,R lub 1,2 i tak 1=L a 2=R Tylko jeszcze musisz się doczytać czy Saffire PRO 24 ma już zbalansowane wyjścia na odsłuchy czy nie i dobrać odpowiednie kable bo powiem szczerze nie pamiętam.

#48 nowe studio

nowe studio
  • 28 postów

Napisano 12 maja 2011 - 11:56

A co się stanie, jeśli podepnę odsłuchy pod wyjścia niezbalansowane? I co trzeba zrobić, żeby były zbalansowane? Właśnie dlatego piszę na forum i pytam o te wszystkie rzeczy, bo nie chciałbym, żeby podczas podłączania wszystkich rzeczy okazało się, że coś nie działa (lub nie daj boże wybuchnie).

#49 ciki12

ciki12
  • 572 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 maja 2011 - 12:28

To czy wyjście w danej karcie jest zbalansowane inaczej też symetryczne czy nie symetryczne zależy od producenta danej karty. Dlatego napisałem, musisz sprawdzi jakie są w Saffire Pro 24 bo nie pamiętam. Wyjście symetryczne ma mniej szumów własnych i tego całego syfu elektrycznego, wyjście nie symetryczne je niestety posiada. I jeśli posiadamy wyjście z karty symetryczne to też są inne kable ponieważ kable do złącz symetrycznych są trzy żyłowe a nie symetryczne mają tylko dwie żyły tak ja standardowe kable gitarowe. Najszczelniej wyjście symetryczne mają złącze XLR ale nie koniecznie może być to też duży Jack. I tak jak pisałem wcześniej wejście symetryczne to +4db (1,2V) a nie symetryczne to -10db (0,3V) a tak ogólnikowo to wyjście symetryczne daje lepszą jakość dźwięku od nie symetrycznego

#50 nowe studio

nowe studio
  • 28 postów

Napisano 12 maja 2011 - 12:36

@ciki a widzisz. Wypytam się wszystkiego w sklepie (już wiem mniej więcej o co) mam nadzieję, że pozytywna "karma" pomocnika wróci do Ciebie w przyszłości, hehe:P innymi słowy dzięki za pomoc bro :> Swoją drogą wybrałem już chyba swoje monitorki: ALESIS M1 Active MK2, para kosztuje troszkę ponad tysiaka ale myślę, że do tego Focusa 24 DSP powinny się nadać, nie chcę grać głośno, chciałbym mieć "kulkowe" dokładne, cichutkie i nieprzekłamane brzmienie, mam nadzieje, że będą OK :>




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych