Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Virus Ti2 / USB / Karta dźwiękowa


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
90 odpowiedzi w tym temacie

#1 nowe studio

nowe studio
  • 28 postów

Napisano 29 kwietnia 2011 - 18:18

Witam, chciałem zapytać, czy ktoś z Was wie, jak sprawuje się VIrus Ti2 (wersja desktop) we współpracy z komputerem PC stacjonarnym wyłącznie poprzez port USB w komputerze? Chodzi głównie o MIXDOWN w Cubase6 (zapisanie dźwięku z wirusa do pliku WAV w rozdzielczości większej niż 44.1kHz) Chciałbym zakupić Virusa Ti2 (wersje Desktop) i traktować go jako kartę dźwiękową ale słyszałem, że wirus podpięty wyłącznie do USB komputera, zapisuje piosenki w rozdzielczości nie większej niż 44.1kHz. Jeśli ktoś wie, proszę o odpowiedź. Dziękuję!

#2 ksamus

ksamus
  • 485 postów
  • SkądŁorsoł

Napisano 29 kwietnia 2011 - 21:30

44.1 to nie rozdzielczosc a czestotliwosc próbkowania. Rozdzielczosc to 6/16/24/32 bity. 44.1 to dla Ciebie za mało? 100% płyt CD jest 44.1, a 90% na produkcji do momentu masteringu jest 44.1/24 i dopiero w procesie masteringu "downgradeowana" do formatu CD (44.1/16) Częstotliwość ta pozwala na "transmisję" pasma akustycznego do 22 kHz. Człowiek (teoretycznie) ma zdolność do słyszenia do 20kHz. W praktyce, jeśli masz tak doskonały słuch, że "łapiesz" powyżej 18kHz, to powinieneś słyszeć jak trawa rośnie, więc o co kaman ;-) Po drugie primo: było juz o tym na forum - Virus przez USB jako karta dźwiękowa - slabe rozwiązanie, bo wprowadza latencję i takie tam.. poszperaj. Poza tym częstotliwość pr. oraz rozdz. bit. baaardzo niewiele mowią o karcie - czy dobra, czy szmelc. Po trzecie primo: mixdown w cubase to "utworzenie" pliku audio z tych strumieni audio, które zostały wysłane na WYJŚCIE miksera DAW na którym chcesz mixdown zrobić, więc warto najpierw nagrać virusa jako audio (jeśli na jakims etapie produkcji ściezki synth. były realizowane poprzez MIDI) i po czwarte primo: Brzmienie virusa bardziej zyska jeśli wprowadzisz go do komputera po analogu przez dobrą karte dźwiekową i dobry preamp - nie tyle krystalicznie czysty ile z charakterem. Nie wiem czy to jest odpowiedź na Twoje pytanie. Ja mam virusa B, ale nawet gdyby miał cyfrę i tak by mi do głowy nie przyszło nagrywanie po cyfrze ponieważ brzmienie toru analogowego syntezatora jest częścią jego "sygnatury dzwiekowej", tego co nadaje instrumentowi kolorytu na tle szarości średnaków.

#3 ciki12

ciki12
  • 572 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 29 kwietnia 2011 - 22:11

o tak virus wprowadzony do kompa po analogu brzmi bardzo godnie, tylko po co odrazu premp można to zrobić przez line-up i w daw spiąć to jakoś dobra wtyczką. Chociarz dobry premp nie jest zły o np. coś od Focusrite dać i te charakterystyczne brytyjskie brzmienie lekko szorstki brzmienie kawał dobrej muzy może z tego być. Chociarz to też kwestia kto czym dysponuje wiadomo dobra wtyczka jest trochę lrzejsza dla portfela niż jakiś dobry diwajs choć jak też wiadomo, że nie zawsze ;)

#4 ksamus

ksamus
  • 485 postów
  • SkądŁorsoł

Napisano 29 kwietnia 2011 - 22:26

@ciki generalnie sa 2 sposoby nagrywania. 1. Nagrywamy wszystko jak najprościej i potem obrabiamy w mixie 2. nagrywamy tak, aby od razu "dobrze siedzialo" w aranżu - używając odpowednich mikrofonów preampow, i innych zabawek. Teoretycznie 1wsza opcja jest bezpieczniejsza, bo materiał wgrany przez źle ustawiony kompresor lub korektor jest baaardzo ciężki do naprawy. A zastosowanie odpowiednich/nieodpowiednich mic. preamp. też ma OGROMNY wpływ na dżwięk. W praktyce 2-ga metoda - mimo, że bardziej ryzykowna - daje lepsze rezultaty. Oczywiście o ile jest realizowana przez dobrego fachowca. Ale to nie rozstrzyga dylematu jaki ma kolega nowe studio

#5 nowe studio

nowe studio
  • 28 postów

Napisano 29 kwietnia 2011 - 23:09

Witam Ksamus i ciki12, dziękuję za odpowiedź!
Pytam o tego Virusa, bo planuje zbudować nowe studio domowe, budżet 20 000 PLN. Mam już wybrany dobry komputer stacjonarny PC za 4500zł oraz program Cubase6. Pozostaje mi 13 000zł. Teraz szukam karty dźwiękowej, instrumentu, mikrofonu i monitorów. Dlatego pytam o tego Virusa... Czy zastosowanie go jako karty dźwiękowej jest dobrym rozwiązaniem? Ksamus, jaką kartę polecałbyś ewentualnie do Virusa? Co sądzicie o zastosowaniu Tc Powercore X8 jako karty dźwiękowej zamiast Virusa? Chodzi o to, ze nie chciałbym zakupić czegoś, co później by się "gryzło" bo po zakupie wszystkich rzeczy nie chciałbym poświęcać czasu na rozwiązywanie jakichkolwiek problemów, tylko od razu wziąć się do roboty! :) Dziękuję za odpowiedź!

---------- Wpis dodano 30.04.2011 o 00:07 ---------- Poprzedni wpis dodano 29.04.2011 o 23:45 ----------

@ksamus chciałbym pracować w 24/96 w Cubase na głównym projekcie (całość w 24/96) dopiero później na MIXDOWN do WAV oczywiście moze iść w 16bit/44.1kHz ale całość chciałbym słyszeć w 24bit/96kHz

---------- Wpis dodano o 00:09 ---------- Poprzedni wpis dodano o 00:07 ----------

żebym miał pewność, że cały utwór mógłbym eksportować do pliku WAV lub AIFF właśnie w tej rozdzielczości/częstotliwości 24/96

#6 ksamus

ksamus
  • 485 postów
  • SkądŁorsoł

Napisano 29 kwietnia 2011 - 23:20

karta: powercore to karta dźwiękowa? myślalem, że to DSP jedynie jest. super pomysł. A zamiast mikrofonów kup werbel. Pierwszy błąd juz zrobileś: Kupiłeś PC. szczegolnie w nawiazaniu do gryzienia się jednego elementu z drugim. Pomijam juz fakt, że dorzucając ok. 3k miałbyś zestaw używany mac+logic, ktory jest jakieś 10x wydajniejszy + dużo więcej lepiej brzmiących instr i pluginow. Z Twojego maila wynika, że taaakich zabawek sobie nakupujesz, że tylko bączka będzie brakowalo. Przepraszam Cię ale jest MILON tematow w sieci typu "best audio/DAW setup for beginners", "Best audio card under $$$" etc.... Jak juz masz PC zajrzyj na forum EiS - Tam od razu dostaniesz 10000 rad jak skompletować mega-wypas-brzmiace studio. Tu zajmujemy się głównie rzeczami związanymi z makami. A jesli miałbym swoje studio od nowa "budować" to z tego, co zaproponowałeś/ kupiłeś nie kupił bym nic- bo nawet w kwestii virusa znalazlbym używanego B/C - brzmią tak samo a kosztuja ułamek kwoty. A jestes w stanie uslyszeć roznicę m-dzy 44.1 a 96? a w ogole to chyba lepiej 88.2 jesli nie jest do filmu no chyba, że orkiestę nagrywasz albo jazz akustyczny- to jak najbardziej - 88.2. Na PC za 4.5 k chcesz pociągnąc, powiedzmy, 40-60 sceżek+ auxy+busy+ korektor/kompresor na każdej + kilka poglosów /dly? i to w 96 kHz. Napisz mi KONIECZNIE czy się udalo . jako kartę dźwiękową masz pomysl na Virusa TI albo powercore? ale produkcja w 96? No ja chyba nie jestem w stanie nic Ci doradzić....

#7 nowe studio

nowe studio
  • 28 postów

Napisano 30 kwietnia 2011 - 11:17

@ksamus oczywiście, że jestem w stanie usłyszeć różnicę między 44.1 a 96. Nie wiem w jakiej rozdzielczości powinno się nagrywać, ja wiem w jakiej ja słyszę najlepiej i wiem, że zostanę w 24/96 (no chyba że mnie coś zaskoczy). Innymi słowy jestem kimś, kto potrafi tygodniami przesiedzieć nad programowaniem jednej melodii tak, aby za każdym odtworzeniem brzmiało tak samo. Wiem, że PC+Cubase jest bardzo stabilny jeśli chodzi o programowanie każdego instrumentu, nie wiem jak to jest w przypadku Logic? Czy tam też można dłubać myszką z ogromną dokładnością wszystko i nawet za 1000sięcznym odtworzeniem będzie brzmiało dokładnie tak samo (nie wysypie się)? Bo nie zależy mi na kręceniu gałkami, gdyż w muzyce elektronicznej najlepiej czuję się właśnie w dłubaniu myszką. Gałki owszem tymczasowo na początku przy szukaniu instrumentu i barwy są OK, sprawiają przyjemność, natomiast jak już złapię barwę, to później pozostaje tylko sumienne programowanie myszką każdego szczegółu. I tak z każdym kolejnym brzmieniem/ścieżką.... mówię o tym bo chciałbym, aby moje studio było w 100% stacjonarne (nie mobilne) a z doświadczenia wiem, że stacjonarny PC do programowania przy "herbatce" (nie grania na żywo) jest w 100% stabilny i zupełnie wystarczy. Tym bardziej, jak jest dużo ramu i dobra karta dźwiękowa.

Jeśli chodzi o zakup PC, pisałem, że mam już wybrany PC ale jeszcze nie kupiłem. Oczywiście chciałbym maka, ale nie chcę wydawać 8000zł. na samego kompa, bo może mi na mniej rzeczy starczyć. Chyba, że może znasz jakąś magiczną konfigurację za 20 000PLN Mac+reszta?? 3 Warunki: wszystko nowe, w polskim sklepie, na fakturkę.

Ile kosztuje ten Logic? Zależy mi przede wszystkim na dobrym brzmieniu, taki jakie oferuje właśnie TC Powercore X8. Mogę mieć nawet stałe wtyczki, które pracowałyby wyłącznie na jednej platformie (jak w przypadku TC Powercore X8) lecz zależy mi na mocnym brzmieniu powyżej 44.1 kHz odtwarzane w czasie rzeczywistym, na koniec oczywiście może iść na WAV/AIFF w 16bit/44.1kHz ale oryginalny projekt musi mieć 24bity i powyżej 44.1kHz. Jeśli znasz jakąś konfigurację z MAKIEM to proszę o Twoją pomoc w doradzeniu, co kupić. Dziękuję!

Od razu mówię też, że nie zależy mi na karcie dźwiękowej, która ma dużo wejść i wyjść, zależy mi na takiej, do której podepnę jedną klawiaturkę sterującą i jakiś instrument MIDI/lub analogowo i przedwzmacniacz mikrofonowy dobry (zazwyczaj są dwa chyba jeśli już? mi styknąłby tylko 1 a dobry ale jak już będą 2 to OK) chodzi o to, że nie chciałbym płacić za ilość wejść i wyjść, tylko wolałbym mieć po jednej opcji...

---------- Wpis dodano o 12:17 ---------- Poprzedni wpis dodano o 11:51 ----------

czyli odnośnie brzmienia / karty dźwiękowej / interfejsu audio - chodzi mi o małego "potwora" czyli mocne brzmienie z jak najmniejszą ilością wejść każdego rodzaju, czyli żebym mógł podpiąć wszystko lecz w pojedyńczych egzemplarzach (jeśli coś takiego w ogóle istnieje) ???

#8 ksamus

ksamus
  • 485 postów
  • SkądŁorsoł

Napisano 30 kwietnia 2011 - 12:04

99% muzyki elektronicznej, w tym 99.99% tej pochodzącej od najlepszych producentow jest od pomysłu do mastera. 44.1/24. Praktycznie NIE MA rożnicy - poza gatunkami akustycznymi - 96-44.1 Zacytyję kolesia z pewnej firmy robiącej ABSOLUTNIE Hi-Endowe konvertery ADA: "If you can hear a difference between different sample rates, your converters are broken." (ja bym jeszcze dodal "or go to a doctor") Mocy brzmienia nie uzyskasz stosując wyższy samplerate. Tę moc uzyskuje się KILKADZIESIĄT TYSIĘCY hertzow niżej. Jak chcesz nagrać analogowo instrument STEREOFONICZNY, przez kartę, która ma JEDNO wejście? Jeśli bedziesz nagrywał wokaliste, to jak zrobisz mu submix odsluchowy mając JEDNO STEREOFONICZNE wyjście TC powercore przecież nie ma ŻADNEGO brzmienia. Fajne są niektóre wtyczki na platformę PCore, o ile sa odpowiednio użyte ( a wcześniej nabyte drogą kupna). Poza tym jak chcesz PCore x 8 to zacznij lubić słowo LATENCJA. Nie uda Ci się kupić karty dźwiękowej na naszym ukladzie planetarnym, która sama z siebie ma "mocne brzmienie". To sie robi w czasie miksu (używając słuchu, wiedzy, zewnętrznych procesorów i dobrych wtyczek), a karta ma to WIERNIE przekonwertować do analogu, żebś nie byl zaskoczony, że u Ciebie brzmi super, a gdzie indziej - słaaaaabiutko... Ceny= allegro. Logica możesz tam kupic za 1200-2000. Przepraszam, ale pozwolisz, że zapytam: czy zestaw, który chcesz sobie kupić sam wybrałes na podstawie swojego doświadczenia w produkcji muzycznej i śledzenia rożnych forow, testow? Czy na podstawie tego na czym pracują tworcy, ktorych cenisz?, czy moze zostałeś zindoktrynowany w sklepie muzycznym?

#9 nowe studio

nowe studio
  • 28 postów

Napisano 30 kwietnia 2011 - 13:16

K,

hmm wiesz co, to jest chyba zdanie wyrwane z kontekstu, nie wiem czy do końca na temat tego co chciałem przekazać od siebie, być może coś źle tłumaczę :( W każdym razie instrumenty SW to chyba najlepszy przykład na różnicę pomiędzy 44.1 a 96. Większość instrumentów VST brzmi płasko w 44.1 moim zdaniem. Ale mniejsza już z tym, OK? Bo być może źle tłumaczę. Chodzi mi o środowisko tworzenia utworu, według mnie 96 daje większą głębię w samym projekcie jeśli pracujesz w połączeniu instrumentów SW i HW. Natomiast na koniec możesz dać na 24/44.1. Wtedy rzeczywiście NIE USŁYSZYSZ RÓŻNICY. To jest chyba właśnie to o czym mówisz, mi chodziło o sam proces produkcji-środowisko. Spróbuj sobie np. włączyć jakąś najprostszą wtyczkę SW (instrument wirtualny) na 44.1, wyeksportuj na WAV, następnie zrób to samo w 96 i też na WAV. Porównaj te 2 WAV`y i zobaczysz różnicę. Na HW już pewnie nie będzie słychać różnicy, jednak moim zdaniem 96 daje większy wkład. Pozatym środowisko 96 dodaje mniej wysokich tonów, nie ucina ich tylko jest mniej dokolorowana (bardziej DRY) Także przy nagrywaniu wokalu, nie usłyszysz bezpośredniej różnicy jak nagrasz 2 próbki jedną w 44.1kHz a drugą w 96, natomiast jesli odgrywany jest z kilkoma instrumentami wirtualnymi SW typu FM 7 z Native Instruments lub jednym z wirtualnych padów Steinberga typu Embracer itp. w środowisku 44.1 brzmi płasko, z większą ilością wysokich tonów, bez głębi, natomiast 96 dodaje pewnej "kulkowości" odejmuje wysokie tony (nie ucina kosztem produkcji) tylko potem przy masteringu możesz te wysokie tony odzyskać bez żadnej straty na jakości a wręcz odwrotnie będą brzmiały czyściej niż w przypadku 44.1 (po masteringu) Być może tak mam, ponieważ nie używam żadnych "dokolorowywaczy" mam wszystko DRY dlatego być może wychwytuję tą różnicę i oczywiście kawałek idzie do studia już w 24/44.1 bo to już nie ma różnicy i tu masz racje...

---------- Wpis dodano o 13:59 ---------- Poprzedni wpis dodano o 13:55 ----------

Inną sprawą jest fakt, że chociażby WAV 24/96 zajmuje 2 razy więcej niż WAV w 16/44.1 więc chyba jest jakaś różnica? :)

---------- Wpis dodano o 14:02 ---------- Poprzedni wpis dodano o 13:59 ----------

Oczywiście, że niektóre karty mają większą inne mniejszą moc. Na tańszej karcie typu M-audio audiophile 24/96 utwór będzie bardziej cichy niż na tej która kosztuje ponad 2000zł z lepszymi przetwornikami...

---------- Wpis dodano o 14:12 ---------- Poprzedni wpis dodano o 14:02 ----------

A jeśli chodzi o słuch i wiedzę, uwierz mi, że wszystko jest na najwyższym poziomie :) Produkcją muzyki zajmuję się już 10 lat, od 3 profesjonalnie. Natomiast mam ogromną ilość patentów, nie czytam żadnych instrukcji (no chyba że uwagi w stylu, że urządzenie nie jest wodoodporne itp.) natomiast do wszystkiego dochodzę sam. Od kilku dni dopiero zaczynam śledzić jakieś fora muzyczne bo z pewnych względów muszę mieć wszystko od nowa (całe studio) a testów pomiaru dynamiki tym bardziej nie sprawdzam. Byłem też na wspomnianym przez Ciebie "eis" ale to raczej miejsce nie dla mnie. Tam siedzą ludzie, dla których misją jest (przykładowo) nagranie "bębnów" na 11 mikrofonów, "znają" wszystkie wykresy, żeby było wszystko czyste itp. ale jak spytasz się: po co chcesz nagrać te "bębny" na te 11 mikrofonów to zazwyczaj odpowiedź brzmi: dla gazetki dla pomiarów dynamiki. LOL. Dlatego tam wolę się nie pytać... Zajrzałem tutaj, bo podobała mi się Wasza rozmowa o Virusie Ti...

---------- Wpis dodano o 14:16 ---------- Poprzedni wpis dodano o 14:12 ----------

Więc jeśli chcesz mi pomóc w doborze czegoś do MAKA, do sumy, o której mówiłem, to napisz proszę w skrócie co proponujesz (łącznie z oprogramowaniem, interfejsem audio i instrumentem) Dzięki!

#10 ciki12

ciki12
  • 572 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 30 kwietnia 2011 - 15:19

Z tego co piszesz wynika, że masz słucha absolutny. Gratulacje!! Skoro słuszysz różnice 96kHz i 44,1kHz. Dla mnie to masochizm produkować muzykę elektroniczną w takiej czestotliwości. Kwestia tego jak słuszysz to też kwestia twojego toru audio oraz pomieszczenia w którym się to odbywa i jego akustyki. Bardzo mnie interesuje twój tor audio z jakiego korzystasz teraz skoro jesteś w stanie usłyszeć taką aż różnice.

Co do propozycji budowy studia na macku:
iMac 27" i3 3.2GHz/ 4G/1TB/5670 MC510LL/A (1575204696) - Aukcje internetowe Allegro
imac 27 tylko dlatego, że 21 mają problemy z matrycami a pozatym nom 27 cali to spory opszar roboczy Mac Pro był by dośćdrogi nowy plus do tego jeszcze jakiś monitor dlatego proponuje imac
Logic Studio Pro 9 / Pełna Wersja/ Folia/ MB795Z/A (1572130592) - Aukcje internetowe Allegro
do tego lodzio kwota to 1300zł do tego karta
Focusrite Saffire Pro 40 i/0 | Digital DJ | Interface / Karty Dźwiękowe | DJBox.pl Dj, Nagłośnienie, Oświetlenie, Mixery, Odtwarzacze, MP3, Reloop, Numark,
Karta to Focusrite Saffire Pro 40 dobre brytyjskie brzmienie do tego wszystkie potrzebne złącza in/out i naprawde bardzo dobre prempy
Koszty to 6600zł+1300zł+1800zł= 9700zł zostaje Ci jeszcze 10300zł na reszte sprzętu typu virus, wtyczki i cała reszta pierdułek. Nie wiem czy będziesz kupował monitory?? Czy już jakieś pisiadasz i nie przewidujesz przesiadki.
@ksamus
Wiem wiem że są dwie drogi, które ty podałeś tylko kwestia jest tego typu czym dysponujemy, a czym dysponujemy zależy od zasobności naszego prtfela. Nie zrozum mnie źle nie chcę podejmować dyskusji co brzmi lepiej czy soft czy pudło bo tu odpowieć jest jedna i bez dyskusyjna.

#11 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7 426 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 30 kwietnia 2011 - 22:27

Fora muzyczne są pełne bykowej kupy. Eksperymentuj sam i trzymaj się sam siebie. 96/24 jest ok i 88.2/24 też. Jeśli masz fajną muzę w sobie nagrywaj ją na dyktafon. Jak mówił śp. Sławek Kulpowicz: możesz kręcić gałkami cały dzień, jeśli nie masz w sobie ducha, nic to nie da. Jeżeli masz to w sobie: wszystko Ci zagra. Już widziałem tyle systemów i patentów, mnóstwo dobrych pomysłów.

#12 ciki12

ciki12
  • 572 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 30 kwietnia 2011 - 22:54

@ kokos
Ale jak dobrze wiesz z logicznego i nałkowego naukowego punktu widzenia 96 kHz jest bezsensem. Jeśli ktoś nagrywa w takiej częstotliwości dzisiaj to robi to tylko z własnego upodobania. Bo w efekcie finalnym i tak będzie to 44,1/16 za pare lat napewno doczekamy się płyt w powszechnej dystrybucji które będę w standardzie 96/24 czy nawet jeszcze wyższym, ale to za pare lat, a dziś....

Z artystycznego punktu widzenia 96/24 jest ok muzyka nie zna granic ani zdrowego rozsądku a tym bardziej praw fizyki czy nauki. Każdy proces twórczy który ma to ma w sobie ducha i to "coś" jest procesem poprawnym i jedynym słusznym dla artysty i czy to będzie kręcenie galkami czy tupanie stopo o podłogę czy uderzeniem paznokciem w pusta szklankę jest on poprawny.

#13 ksamus

ksamus
  • 485 postów
  • SkądŁorsoł

Napisano 01 maja 2011 - 12:04

@kokos mozna tez zupelnie odwrotnie: mnóstwo pożytecznych i dobych informacji na forach mozna znaleźć 48/24 i 44.1/24 jest ok jeśli brzmi dobrze to jest dobrze. Nawet najlepsze pomysły sa do niczego skoro nie wiemy/ nie umiemy ich zrealizować widziałem dużo systemów i dużo slabych patentów i pomyslów a jak ktos nie ma ducha to jest zombiakiem @ nowe studio: czym innym jest "czestotliwość" samej sesji, a czym innym wewnętrzna rozdzielczość/częstotliwość instrumentow. NI Massive ustawiony na tryb ULTRA nie brzmi lepiej w sesji 96 niż 44.1. NI Reaktor ustawiony na 192 nie brzmi lepiej w sesji 96 niż 44.1. Głosność karty nie ma nic do rzeczy. I tak ograniczeniem jest cyfrowe "0" - na wyjściu. Jak ktoś puści sobie Twoją muzę na 100W wzmacniaczu/glosnikach. to bedzie miał ciszej, na 200W glośniej. NIE ma to ŻADNEGO związku z tym co jest okreslane jako mocne , gęste brzmienie. OGROMNE znaczenie ma dynamika karty i odstęp od szumów oraz jitter. Sprawdzales może czy te wartości są inna przy 44.1 i przy 96? OGROMNE znaczenie mają miks i mastering. To one determinują, czy nagranie odbierane jest jako mocne i głośne, czy slabe. Poszukaj w sieci na czym pracują ludzie, ktorych prace uważasz za dobre. i może od tego zacznij. Moim zdaniem to nie masz takiego budżetu aby pozwolic sobie na experymenty. Z drugiej strony, to np. posluchaj co wyprawiał np. Allan Wilder kilka dekad temu mając do dyspozycji "moc" duużo mniejszą niz byle pecet za 1500 zł. No ale on nie był "preseciarzem" tylko sam wszystkie brzmienia konstruował od podstaw. Warto też (przy okazji) zdać sobie sprawę ze znaczenia słowa "PRE-set" a na jakim oprogramowaniu obecnie pracujesz/pracowales przez ostatnie lata?

#14 nowe studio

nowe studio
  • 28 postów

Napisano 01 maja 2011 - 22:48

@ciki nie mam słuchu absolutnego, ale w produkcji muzyki to by chyba nawet przeszkadzało (np. w przypadku funkcji "detune" drażniło by etc...) w każdym razie dziękuję za Twoją konfigurację. Muszę przyznać, że ten Focusrite, co mi doradziłeś jest OK! może bym wziął w wersji Liquid droższa o tysiaka jest... hmmm jakbym do tego Focusa mógł podpiąć Virusa Ti2? Przez wejście analogowe (i to wszystko)? Ten Focus jest na FireWire a ten model MAC`a ma chyba słabszy ten port FW? hmmmm

---------- Wpis dodano o 23:08 ---------- Poprzedni wpis dodano o 22:55 ----------

moje audio? hmmm YouTube - M-Audio Fast Track Ultra

---------- Wpis dodano o 23:18 ---------- Poprzedni wpis dodano o 23:08 ----------

dźwięk jest subtelny i szpilkowy, 100% do progressive house, idealny dla niektórych instrumentów w stylu deadmau5... W 24/96 jest królestwo. :)

---------- Wpis dodano o 23:26 ---------- Poprzedni wpis dodano o 23:18 ----------

@kokos tak, dla niektórych oblepianie pianką studia jest ważniejsze niż zrobienie dobrego kawałka :>

---------- Wpis dodano o 23:29 ---------- Poprzedni wpis dodano o 23:26 ----------

a jak przesłuchasz demówki człowieka, który piankuje studio i zastawia pułapki basowe po kątach, to słyszysz coś co przypomina trochę midi próżniowe

---------- Wpis dodano o 23:35 ---------- Poprzedni wpis dodano o 23:29 ----------

@ksamus kiubejs kiubejs kiubejs

---------- Wpis dodano o 23:38 ---------- Poprzedni wpis dodano o 23:35 ----------

nie mam nic przeciw logic9, pewnie ma ogromne możliwości... ale mnie jednak ten design odstrasza, teraz muszę kupić Cubase6 już wkrótce, bo nowy wygląd serio mi się podoba (+kilka nowych funkcji)

---------- Wpis dodano o 23:42 ---------- Poprzedni wpis dodano o 23:38 ----------

a i sorki ale ja na wszystko mówię chyba rozdzielczość hihi

---------- Wpis dodano o 23:48 ---------- Poprzedni wpis dodano o 23:42 ----------

preset? hmm jedyne co mi się kojarzy to to, że preset to jest coś, co może być zaprogramową funkcją lub torem efektu lub czymkolwiek, co ma w sobie dane "ustawieniowe" (coś podobnego do patternu) nie wiem, nie znam się na nazwach, ja na czuja lecę wszystko, jak kret :)

#15 ksamus

ksamus
  • 485 postów
  • SkądŁorsoł

Napisano 01 maja 2011 - 23:07

hehe krecik to dobrze wie gdzie kopać! jakby na czuja wszystko to by z głodu zdechł pewnie. Jeśli chcesz Cubase, to nie ma różnicy , czy mac czy pc. A nawet na PC hula lepiej (chyba). Weź jednak pod uwagę, że aby Cub. zaopatrzyć w taki zestaw instrumentów i wtyczek jaki ma logic, no to jeszcze musisz 2-gie tyle co sam cubase kosztuje wydać (pomijam jakość, która w L. jest po prostu wyższa). Ja mam zarowno cubase jak i logica na macu. Mam tez nuendo na PC i zdecydowanie największe mozliwości - jeśli chodzi o produkcję muzyczną daje logic. Zarówno ze względu na wydajność jak i zawartość pakietu. Do L. dostajesz też soundtrack pro (coś ala wavelab), waveburner - program do przygotowania masterCD/DDP i comressor - do konwertowania (prawie)wszystkiego na (prawie) wszystko. Musze Ci tez powiedzieć, że w porównaniu do logicowych - cubaseowe syntezatory brzmią troche biednie.... cubase = 3000 logic+soundtrack pro+ waveburner+compressor= 1500-2000

#16 nowe studio

nowe studio
  • 28 postów

Napisano 02 maja 2011 - 07:13

@ksamus masz jakiś konkretny dowód na to, że logic9 mógłby mieć lepszą jakość dźwięku (na mixdown) niż Cubase6? Jeśli to prawda, to na 100% przesiądę się na Logic9 bo jak mówiłem, szukam przede wszystkim dobrego brzmienia...

---------- Wpis dodano o 08:13 ---------- Poprzedni wpis dodano o 08:01 ----------

co sądzicie o tym modelu maca do Logica9 ???Vobis.pl - Komputer Apple MAC mini Core 2 Duo 2.66GHz 4GB 320M 2x500GB MacOS
+jakiś monitorek LG 23" podpięty do niego. Pewnie nie w tym sklepie co wkleiłem, chodzi mi o sam model... Czy Logic9 chodziłby dobrze na tym macu? (np gdybym odpalił na nim virusa ti2 + kilka wtyczek VST, nie zwalniałby mi ten komp?) a i jak poradzić sobie z tandetnymi wejsciami firewire w macu? Można dokupić coś, żeby polepszyć te wejścia?

#17 Harpia

Harpia
  • 93 postów

Napisano 02 maja 2011 - 13:38

@ksamus Dlaczego znacząca część realizacji CD jest do kitu? Dlaczego realizatorzy nie korzystają z pełni formatu CD? Pytam, ponieważ zawodowo zajmuję się odtwarzaniem dźwięku wysokiej jakości i z realizacją płyt mamy duży problem.

#18 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7 426 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 02 maja 2011 - 13:54

@Harpia: chyba już za daleko polecieliśmy z Off Topic.

#19 ksamus

ksamus
  • 485 postów
  • SkądŁorsoł

Napisano 02 maja 2011 - 20:06

@ Harpia
a z tego samego powodu że radia są pełne dźwiekowej kupy granej przez muzykow, ktorzy dla kupki szmalcu wykonuja kupę.
oraz dlatego:
YouTube - Radio Friendly Song

Oraz: wiele produkcji jest robionych na kolanie i w warunkach urągających nie tylko zasadom sztuki, ale rownież zasadom higieny pracy. Oraz: państwo nie wspiera artystow. Oraz jesteśmu zapóźneni kulturalnie, bo w UK wzorcem jest LedZeppelin etc.. a u nas Ich Troje. Oraz: drożyzna i ogónie jest...blabla.... już mi sie nie che pisać etc... Ale mam dla Ciebie rozwiązanie: na (prawie) każdym CD jest info kto co robił. Więc możesz zawsze zasięgnąc informacji u źródla: zadzwon i zapytaj: kolego ale czemu ta kupa??? (chociaz odn. mozliwości CD nie kumam o co Ci chodzi tak do końca)

@ nowe studio
do powaznej produkcji OMIJAJ maca mini, tzn chcesz to kup, ale nie pros żebym Ci pisal czemu masz omijać;-). Ciki Ci dobrze radzi. Teraz dobry moment, bo nowe imaki wychodzą i te co teraz byłu naj, naj juz za kilka dni nie bedą, więc dystrybutorzy chetniej beda sie pozbywać zapasów. aa no i OMIJAJ iSpoty

ŻADEN DAW nie brzmi sam z siebie lepiej od innych. Bzdura też jest, że np. na X albo Y mozna zmiksować super a na Z - tylko biednie. Napisalem ci tylko, że L. ma zestaw lepiej brzmiacych pluginow i instrumentów, czyli narzedzi za pomoca których kształtujesz brzmienie. Oczywiście, jesli dokupisz zestaw pluginow Sonnoxa, Softube, czy UAD-a, to szanse się wyrownuja. Ale biorąc pod uwagę co dostajesz w zestawie - pod kątem zarówno ilości jak i jakości - Logic Rulez. Banalny przyklad pierwszy z brzegu - nie tyle mający związek z jakościa PLUGINU, o ile z jakościa pracy: EQ z wbudowanym analizatorem widma preEQ i postEQ.
Drugi z brzegu: compresor mający tryby pracy: digital, FET, VCA, opto, i kilka innych. Z saturacją i wet/dry
a tych pluginow jest ze czterdzieści i sam nie wiem co jeszcze się w nich mieści ;-)
Ale ja tam specjalnie na L. Cię nie namawiam, bo później będziesz pisal na forum a jak zrobić to a tamto ;-)

#20 ciki12

ciki12
  • 572 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 maja 2011 - 12:29

Co do wyboru maca Mac mini się do tego nie nadaje. Minimum to MBP i wybierając MBP idzie się na spory kompromis. Wiadomo do zastosowań czysto profesjonalnych to wiadomo kupuje się woła roczoczego jakim jest Mac Pro, ale to są spore koszta. imac to jest ciekawa propzycja i dość optymalna jeśli chodzi o domowe studio zwłaszcza jak ksamus wspomniał teraz trochę ceny spadną bo pojawia się na dniach nowa linia.

Co do karty czy potrzebujesz aż takie pudło czy jest sens wydawać 3 tyś, żeby stała i nie będziesz w stanie wykorzystać jej możliwości i potecjału który ta karta ma ja myśle, że w domowy studiu to będzie przerost formy na treścią. Saffire 40 to już spore pudło i ogromne możliwości. Musisz sobie odpowiecieć na pytanie czy jest mi potrzebna aż taka karta.

Co do programu DAW proponuje poczytać ten wątek: http://myapple.pl/au...a-poczatek.html tam była bardzo dobra dyskusja na ten temat.

Co do internetowego kiczu jest tego naprawdę aż za dużo, ale to jest internet tu każdy może pisać bez względu na wszystko tak samo jak zamieszczać swoje "prace". W internecie jest też dużo miejsc które prezentują naprawdę rzetelne i sprawdzone informacje. Ja na przykład bardzo dużo czytam w necie i to jest dość spore źródło wiedzy dla mnie choć czasem zdarza się przeczytać jakoś nie potwierdzoną informacji i niestety posiadać jak się okazuje błędną wiedzę, ale jak się dobrze selekcjonuje i szuka to są bardzo rzadkie incydenty.

@nowe studio
Tak z ciekawosci pisales, ze pracujesz na M-audio a jakie odsluchy??

#21 nowe studio

nowe studio
  • 28 postów

Napisano 06 maja 2011 - 16:02

@ksamus dziękuję za radę, a co sądzisz o tej karcie mr816csx specjalnie pod Cubase? @ciki ja nie potrzebuję programu do robienia muzyki na początek :) Apropo odsłuchów mam "magiczne" kolumny Sony, które sam przerobiłem i tylko ja słyszę dobrze na nich :) Czemu sądzisz, że nie wykorzystam tej karty? Jedynie liczba wejść mikrofonowych jest za duża, reszta jest OK.

#22 ciki12

ciki12
  • 572 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 06 maja 2011 - 17:27

@ nowe studio nazwa wątku jest dość mylna gdybyś się pofatygował i trochę poczytał to byś wiedział, że to nie jest koniecznie wątek o programie na początek. Co do karty po co Ci word-clock w domowym studiu 6 premp'ów do tego 10 analogowych wejść to za dużo do domowego studia ja proponuje nadal Saffire pro 40 a do tego tysiąca dołożyć parę groszy i kupić jakieś porządne monitory studyjne. Uwierz przechodziłem przez tą drogę jakiś czas temu i wiem teraz jakie błędy popełniłem i co było błędem a co było poprawnym wyborem. I tak zakup maca i logic express wybór jedyny poprawny. Monitory KRK są wyśmienite bardzo dobrze mi się na nich pracuje. Apogee One to był błąd karta serwuje wyśmienitą jakość dźwięku ale jeden multi out i jeden premp to trochę mało niestety i tak teraz niestety muszę szukać czegoś innego i celuje w coś w Focusrite A i jeszcze jedno przy kwocie jaką dysponujesz nie ma miejsca na eksperymenty gdybyś dysponował jednym zerem więcej to jak najbardziej. Przy tym budżecie musisz kupować, pewność i jakość.

#23 ksamus

ksamus
  • 485 postów
  • SkądŁorsoł

Napisano 06 maja 2011 - 21:51

nooo jak masz magiczne kolumny, no no jeszcze tylko różdżka i Harry Potter gotowy ;-)

#24 SuperMen

SuperMen
  • 24 postów
  • SkądSunderland

Napisano 07 maja 2011 - 00:55

Nie bede tworzyl nowego tematu i napisze tutaj. Czy korg zero 8 da rade jako karta pod firewire tzn czy bedzie odczuwalna letencja? Bedzie on podpiety do maca z logiciem a do niego odsluchy, mic plus narazie virus. Zastanawiam sie nad nim bo bede mogl go rowniez uzyc do logica jako kontroler midi co ulatwi mi prace.

#25 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7 426 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 07 maja 2011 - 00:58

Nie nie nie @ supermen: stwórz nowy temat. Potem skasuje te wpisy.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych