Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Kto zrobi logo?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
196 odpowiedzi w tym temacie

#26 BiM Service

BiM Service

    user_jgora

  • 972 postów
  • SkądJelenia Góra

Napisano 13 kwietnia 2007 - 17:48

No to pogratulować tymbardziej. Zawsze mnie zastanawiało jak coś tak ważnego jak znak firmowy może zająć mniej niż 8 godzin pracy.

---- Dodano 13-04-2007 o godzinie 14:38 ----


A jakiej technologii kosmicznej można użyć przy projekcie logotypu? Analogia trochę z (za przeproszeniem) dupy. Stawki za logo są mniej-więcej określone, ale zawsze znajdzie się klient któremu się wydaje że logo może kosztować 100 zł "bo na allegro panie to są i po 30" i znajdzie się też "projektant" który jest gotów za taką stawkę zlecenie przyjąć. I efekt pracy rzeczywiście wart jest 100 zł.


OK, ja akurat tez bede potrzebowal zmienic logo firmy, i czy zrobienie na forum malego konkursu, gdzie nagroda za najlepszy projekt bylby ipod shuffle 2G to juz adekwatne do wlozonej pracy?

#27 mikoZa

mikoZa
  • 27 postów

Napisano 13 kwietnia 2007 - 18:07

Zalezy od zleceniodawcy! Nie projektant okresla trafnosc loga czy tez logotypu bo jak wiemy to nie to samo. Logo moze skladac sie z logotypu, ale logotyp to logotyp. By logo bylo trafne powinno byc zaprojektowane przez kogos kto naprawde wie o co chodzi tj. jakie kolory, ksztalty itp. Powinno zostac zatwierdzone przez sztab ludzi, skonsolidowane z innymi w branźy, a nie jednego projektanta bo on stwierdzil, ze to fajne. Socjotechnika, a nawet coraz bardziej modnego w zawodzie socjotechnika niekonwencjonalnego. Zleceniodawca powinien czuc, ze to jest to. Zgoda powstaja wszelkiego rodzaju identyfikacje firm w przeciagu minut- jeden strzal i siedzi wszystkim jak trzeba, a i ankietowanym kojarzy sie w sposob wlasciwy. Kolor, ksztalt ma bardzo duzy wplyw na swiadomosc, a na podswiadomosc, badzce podprogowe ?? Proponuje zapoznac sie z historia logo firmy "shell" ciekawa anegdota:). Jesli zas Zenek(nie uragajac Zenkom) czy inny Kowalski prowadzi mala firemke, uslyszal cos o wizualizacji i internecie, ogolnie przez caly dzien lata z zaszetka pod pacha i zapisuje terminy w kajecie i wymyslil sobie logo za 30 zl to niech kupi i wierzy, ze to jest ok! Zleceniobiorca powazny- niech pomoze Zenkowi majac czas na to badz tez skosi nieswiadomego Zenka- jesli duszy nie ma, albo niech sobie kompletnie tym nie zawraca glowy bo polowa rzeczy, ktore bedzie chcial mu przekazac i tak nie dotrze! Na logo potrzeba duzo pracy merytorycznej! To nie miejsce na graficzny przerost formy nad trescia czy tez popisowki. Logo to najciezsze i najpowazniejsze zlecenie jakie mozna dostac. Ostatnio projektowane logo, ktore wykonalem zabralo mi przeszlo 2 tygodnie pracy. Sprawdzenie czy nie ma podobnego czy nie mozna czegos podobnego kupic na templatach itp. etc. - kupa pracy!! Logo to pojawia się w wielu miejscach nawet w lotowskich kaleidoskopach- efekt koncowy zadowolenia zostal osiagniety- jednak bylo ono drogie, ale jak mowie logo z definicji kazdy grafik wie, bynajmniej wiedziecpowinien co oznacza- to cos na lata dlugie na zawsze poza drobnymi liftingami(ewentualnie). To nie interfejs graficzny strony www, ani ulotka na ktora odbiorca poswieca od 5 do 7 sekund, ani inna forma reklamy. Logo to powazne wyzwanie bo mozna wszystko komus spaprac na samym wejsciu! Logo jest wszedzie i tak tez musi byc dopasowane- by pasowalo i na wizytowke i na folder i w katalogu umiec sie odnalesc, www, prezentacje, materialy reklamowe: dlugopisy, kalendarze...wiecej merytoryki i pomyslunku, a nie wypasione oprogramowanie i sprzet i tylko umiejetnosci graficzne tutaj potrzebne...

---- Dodano 13-04-2007 o godzinie 19:19 ----
Pank pokazal bys jakies zaprojektowane przez Ciebie logo ?

#28 Duckling

Duckling
  • 490 postów
  • SkądWrocław / Nysa / Czarna Góra

Napisano 13 kwietnia 2007 - 18:37

Pank dalej nie rozumiesz. Jasne ze niektore projekty moga zajac nawet miesiac ale Ty z gory zalozyles (nie widzac efektu) ze jezeli ktos zrobi logo w 2 godzimy to od razu musi byc chala.
Wlasnie rozmawialem z designerem. W zalaczniku masz jego prace ktore zajela mu od poczatku do koncz projektu 3h. Poprostu jezeli ktos wie co robi i jest kreatywny moze osiagnac oszalamiajace efekty bardzo szybko.
Dołączona grafika

Oczywiscie niektorzy moga sie smiac ale ten projekt jest ostatnio bestsellerem (jest drukowany na koszulkach w jednej z znanych firm produkujacej koszulki)


Fajnie, ale juz przy tej wielkosci jest malo widoczne... wiec skalowalnosc tego logo juz jest jego minusem... kolory ziemi sie zlewaja... poza tym ciezko to nazwac logiem... a zastanawiam sie jak miala by ta wersja wygladac w monochromie...

Nie czas wyznacza czy logo jest dobre, kreatywne, wymyslne czy jakie tam by nie mialo byc... a to co z niego wychodzi... a taki proces trwa... czasami 2-3 dni, czasami 2-3 miesiace, bo wszystko nalezy sprawdzic i nie ma tu miejsca na przypuszczenia...

Sorry ale kreatywnosc nie ma tu nic do rzeczy... wszyscy sie nia podpieraja... a czesto loga ktore powstaja sa przerostem formy nad trescia... a w wyniku prac takich projektantow powstaja loga np. firmy sprzatajacej, które kojarza sie ludziom z farbami, czy malowaniem...

---- Dodano 13-04-2007 o godzinie 19:40 ----

Zalezy od zleceniodawcy! Nie projektant okresla trafnosc loga czy tez logotypu bo jak wiemy to nie to samo. Logo moze skladac sie z logotypu, ale logotyp to logotyp. By logo bylo trafne powinno byc zaprojektowane przez kogos kto naprawde wie o co chodzi tj. jakie kolory, ksztalty itp. Powinno zostac zatwierdzone przez sztab ludzi, skonsolidowane z innymi w branźy, a nie jednego projektanta bo on stwierdzil, ze to fajne.


I co z tego, ze dla zleceniodawcy bedzie trafne, jak nie bedzie trafne dla grupy docelowej??? Co w momencie kiedy logo nie odpowiada założeniom, bądź też pozycjonuje firme w zupełnie innej przestrzeni konkurencyjnej, czy też innej przestrzeni branżowej ??

---- Dodano 13-04-2007 o godzinie 19:42 ----

OK, ja akurat tez bede potrzebowal zmienic logo firmy, i czy zrobienie na forum malego konkursu, gdzie nagroda za najlepszy projekt bylby ipod shuffle 2G to juz adekwatne do wlozonej pracy?


Hmmmmm dla forumowiczów tak, czy dla Ciebie efekt bedzie właściwy ???

#29 Adler

Adler
  • 572 postów
  • Skądznad Czeskiej hranicy

Napisano 13 kwietnia 2007 - 19:12

Panowie "projektanci" :!: Jakie LOGO :?: to się nazywa ZNAK GRAFICZNY do szkoły wracać :!: Dobry znak graficzny można zrobić nawet w godzinkę... jeśli ktoś siedzi nad znakiem graficznym kilka dni to powinien zająć się sprzedażą bułek w piekarni... @User_Jgora konkursy to dobre są w audiotele, jeśli znak graficzny ma identyfikować firmę to niestety wymagana jest dobra komunikacja pomiędzy projektantem a klientem :)

#30 pank

pank
  • 1 548 postów
  • Skądwawa

Napisano 13 kwietnia 2007 - 19:26

Pank dalej nie rozumiesz. Jasne ze niektore projekty moga zajac nawet miesiac ale Ty z gory zalozyles (nie widzac efektu) ze jezeli ktos zrobi logo w 2 godzimy to od razu musi byc chala.
Wlasnie rozmawialem z designerem. W zalaczniku masz jego prace ktore zajela mu od poczatku do koncz projektu 3h. Poprostu jezeli ktos wie co robi i jest kreatywny moze osiagnac oszalamiajace efekty bardzo szybko.
Dołączona grafika

Oczywiscie niektorzy moga sie smiac ale ten projekt jest ostatnio bestsellerem (jest drukowany na koszulkach w jednej z znanych firm produkujacej koszulki)


Ale czego dowodzą te mazy które wkleiłeś? Myślałem że rozmawiamy o logotypie a nie szlaczku na koszulkę. W 3 godziny, jak muszę, jestem w stanie zaprojektować i przygotować do druku 12 stronicowy folder, ale znak który miałby identyfikować firmę to zupełnie inna bajka. I naprawdę nie wiem po co zabierasz głos w sprawie o której nie masz żadnego pojęcia.

#31 Duckling

Duckling
  • 490 postów
  • SkądWrocław / Nysa / Czarna Góra

Napisano 13 kwietnia 2007 - 19:28

Moze dla spokoju ducha dajmy sobie spokoj z klotnia o nazewnictwo... samochód można nazwać również autem, bądź automobilem... chyba najważniejsze, żeby rozróżnic logo od logotypu... a to niektórym rzadko sie udaje...

Adler: zgodze sie, ktos kto projektuje logo (czy znak graficzny) kilka dni to rzeczywiscie powinien pomyśleć nad zmianą zawodu, bo artyzm artyzmem, ale tutaj chodzi o profesjonalizm.... natomiast myśle, że się zgodzisz, ze kupno logo na allegro, w stylu wyslij nam nazwe, kolory jakie chcesz, czcionke, a najlepiej pokaz nam jakie logo Ci sie podoba jest raczej kiepskim pomyslem... niewazne czy z profilu malej firemki z Zenkiem biegającym z saszetka, czy megakorporacji ....

---- Dodano 13-04-2007 o godzinie 20:30 ----
pank: masz racje... ale zeby dowodzic komus czy ma racje czy nie musisz dowiezc wpierw ze Ty jestes kompetentny w tym temacie... Ktos rzucil rekawice w Twoja strone, a wszyscy czekamy :)

#32 Adler

Adler
  • 572 postów
  • Skądznad Czeskiej hranicy

Napisano 13 kwietnia 2007 - 19:31

natomiast myśle, że się zgodzisz, ze kupno logo na allegro, w stylu wyslij nam nazwe, kolory jakie chcesz, czcionke, a najlepiej pokaz nam jakie logo Ci sie podoba jest raczej kiepskim pomyslem... niewazne czy z profilu malej firemki z Zenkiem biegającym z saszetka, czy megakorporacji ....

Nie tylko się zgodzę ale powiem więcej, tego typu allegrowe "schity graficzne" powinny być zakazane przez szanujący się serwis aukcyjny.

#33 Duckling

Duckling
  • 490 postów
  • SkądWrocław / Nysa / Czarna Góra

Napisano 13 kwietnia 2007 - 19:34

Nie tylko się zgodzę ale powiem więcej, tego typu allegrowe "schity graficzne" powinny być zakazane przez szanujący się serwis aukcyjny.


Dziękuję :)

#34 pank

pank
  • 1 548 postów
  • Skądwawa

Napisano 13 kwietnia 2007 - 19:49

OK, ja akurat tez bede potrzebowal zmienic logo firmy, i czy zrobienie na forum malego konkursu, gdzie nagroda za najlepszy projekt bylby ipod shuffle 2G to juz adekwatne do wlozonej pracy?


Nie wiem, zrób to się przekonasz.

#35 mikoZa

mikoZa
  • 27 postów

Napisano 13 kwietnia 2007 - 19:51

I co wtedy duckling wlasnie co wtedy? Dlatego sztab ludzi! Jednak zlecenidawca- hmm tu jest problem bo trzeba naklkonic przygotowac jak najwiecej dowodow swiadczacych o trafnosci zalozen. Czasem jednak zleceniodawca- jak jemu siadzie- bo on jest wszystkim to nic wiecej nie zrobisz. Ale tutaj znowu wdamy sie w temat, ze sa zleceniodawcy i zleceniodawcy. Profesjonalisci zachowuja sie profesjonalnie i wiadomo, ze nie ma alfy i omegi sa specjalizacjie i to trzeba zrozumiec. Czyli projektant musi posiadac zaufanie zleceniodawcy bo inaczej jest cienko. No chyba, ze jest sie orlem:) Adler to z nimieckiego orzel:)..nie chce sie czepiac nomenklatur i spierac, a juz napewno Cie urazic. Jednak jesli wysylasz kogos do szkoly z powodu tego na temat czego sam sie mylisz to bym sie zastanowil nad soba. Wrzoc sobie chociaz "wikipedie" Logo to jest znak graficzny! A nie jakie logo...Logo to jest logo i w tym nazewnictwie tez wystepuje wszedzie- duzo czesciej i w roznych jezykach. Znak graficzny to moze byc wszystko. Nie obrazaj sie! Gdybys nie wysylal do szkoly ludzi, ktorzy poswiecili polowe zycia nauce na ten temat- nie zareagowal bym tak. A ja odsylam Cie do genezy slowa LOGO i jego historii bys wiedzial jak sprawy stoja.

#36 pank

pank
  • 1 548 postów
  • Skądwawa

Napisano 13 kwietnia 2007 - 19:52

Panowie "projektanci" :!: Jakie LOGO :?: to się nazywa ZNAK GRAFICZNY do szkoły wracać :!:
Dobry znak graficzny można zrobić nawet w godzinkę... jeśli ktoś siedzi nad znakiem graficznym kilka dni to powinien zająć się sprzedażą bułek w piekarni...
@User_Jgora konkursy to dobre są w audiotele, jeśli znak graficzny ma identyfikować firmę to niestety wymagana jest dobra komunikacja pomiędzy projektantem a klientem :)


O, następny mundry. No to pokaż mistrzu jaki to dobry znak kraficzny (może jednak logotyp mądralo?) zrobiłeś w godzinkę. Czy może jednak wybierasz piekarnię?

---- Dodano 13-04-2007 o godzinie 18:55 ----

pank: masz racje... ale zeby dowodzic komus czy ma racje czy nie musisz dowiezc wpierw ze Ty jestes kompetentny w tym temacie... Ktos rzucil rekawice w Twoja strone, a wszyscy czekamy :)


Kto mi coś rzucił, bo nie zauważyłem? Poza tym dostatecznym dowodem że znam się na tym co robię jest to że utrzymuję się z tego już 11 lat.

---- Dodano 13-04-2007 o godzinie 18:57 ----

Nie tylko się zgodzę ale powiem więcej, tego typu allegrowe "schity graficzne" powinny być zakazane przez szanujący się serwis aukcyjny.


Dla czego? Mamy wolny rynek, jak ktoś chce gówno za 50 zł, jego wola, ma prawo. Na szczęście pracy dla grafików jest w polsce sporo więc nie trzeba się przejmować dyletantami. No ale oni logo trzasną w godzinkę jak nic.

#37 Adler

Adler
  • 572 postów
  • Skądznad Czeskiej hranicy

Napisano 13 kwietnia 2007 - 21:31

Pank na całe szczęście mnie oceniają moi klienci, a skoro mam pracę to chyba nie ma tak źle. Weekend jest daj na luz bo wychodzi z Ciebie straszny... PS. @Mikoza widzisz mi na ASP do głowy tłukli co to znak graficzny i tak mi zostało... co do wersji w wiki to nie będę się wypowiadał, arykuł tam może napisać każdy, nawet ja ;)

#38 pank

pank
  • 1 548 postów
  • Skądwawa

Napisano 13 kwietnia 2007 - 21:40

Pank na całe szczęście mnie oceniają moi klienci, a skoro mam pracę to chyba nie ma tak źle. Weekend jest daj na luz bo wychodzi z Ciebie straszny...


Ze mnie? To chyba Ty wysyłałeś ludzi do piekarni? Ja nie chciałem oceniać twoich prac, pytałem tylko czy masz takie logo zrobione w 2 godziny.

#39 Adler

Adler
  • 572 postów
  • Skądznad Czeskiej hranicy

Napisano 13 kwietnia 2007 - 21:42

Ze mnie? To chyba Ty wysyłałeś ludzi do piekarni? Ja nie chciałem oceniać twoich prac, pytałem tylko czy masz takie logo zrobione w 2 godziny.

W ciągu 2 godzin czasem powstaje w moim przypadku kilka koncepcji, które potem lądują albo w koszu, lub są dalej dopieszczane. Kwestia kreatywności ;)

#40 horos

horos
  • 98 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 13 kwietnia 2007 - 21:43

Witam Forumowiczow Szanowych, Watek o logotypie stal sie przyczynkiem do mojego debiutu "literackiego" na tym forum :) Z racji swojego wyksztalcenia i wieloletniej praktyki zawodowej, pozwole sobie wtracic pare groszy w zywa dyskusje. Poruszyla mnie najbardziej kwestia, czy mozna zrobic LOGO/LOGOTYP w 2 godziny. Moim zdaniem, jezeli jako prace nad "znakiem identyfikacji wizualnej" przyjmiemy pelen cykl, stosowany przez profesjonalne agencje reklamowe, na zlecenie dzialow marketingu, rownie profesjonalnie dzialajacych firm-klientow... to OCZYWISCIE nie. Natomiast, jezeli zdejmiemy cala ta otoczke, a za czas powstawania logotypu przyjmiemy "blysk geniuszu", to sie da :) Oczywiscie, ze najmilsza praca dla grafika jest wtedy, gdy dostaje wolna reke, zaufanie, duzo czasu i godziwe wynagrodzenie za wykonany "czyn tworczy" :) ... ale zyjemy w czasach, gdzie niewielu moze pozwolic sobie na wybieranie czasu i klientow. I trafia sie klient, ktory na jutro musi miec logo piekarni, zeby tam jakas bulka byla (taka klipartowa), a pod spodem Arialem napisane Piekarnia Malgosia, bo zona taka czcioneczke lubi ;) Niestety to rowniez sie nazywa "szumnie" logiem, ale do portfolio sie go nie wciaga ;) Jezeli zna sie podstawy kompozycji, liternictwa, ma sie wyczucie koloru i setki gotowych wzorow i rozwiazan graficznych w glowie, to da sie dosc szybko zlozyc to wszystko w atrakcyjna wizualnie logo, bez plagiatow. To oczywiscie RZEMIOSLO, a nie SZTUKA, ale o wszystkim i tak decyduje klient. Wielokrotnie mialem sytuacje taka, ze klient chce zobaczyc 3 propozycje logotypow. Robie, muskam i wylizuje swojego faworyta, drugie logo pod swoja szefowa ;) ... a trzeci ... totalny zapychacz, w kilka minut ... "do odstrzalu" ... a przechodzil wlasnie ten podlozony, oklepany ... Ludzie czesto boja sie odwaznych rozwiazan w stylu Heya .... Tyle tytulem 1 maila ... mam nadzieje, ze nie podpadlem na "dzien dobry" :)

#41 Adler

Adler
  • 572 postów
  • Skądznad Czeskiej hranicy

Napisano 13 kwietnia 2007 - 21:49

Witaj horos... trafna uwaga, znak graficzny to jedna sprawa, a potem cała reszta która się dzieje to już inna bajka.

#42 pank

pank
  • 1 548 postów
  • Skądwawa

Napisano 13 kwietnia 2007 - 21:54

Witam Forumowiczow Szanowych,

Watek o logotypie stal sie przyczynkiem do mojego debiutu "literackiego" na tym forum :) Z racji swojego wyksztalcenia i wieloletniej praktyki zawodowej, pozwole sobie wtracic pare groszy w zywa dyskusje. Poruszyla mnie najbardziej kwestia, czy mozna zrobic LOGO/LOGOTYP w 2 godziny. Moim zdaniem, jezeli jako prace nad "znakiem identyfikacji wizualnej" przyjmiemy pelen cykl, stosowany przez profesjonalne agencje reklamowe, na zlecenie dzialow marketingu, rownie profesjonalnie dzialajacych firm-klientow... to OCZYWISCIE nie. Natomiast, jezeli zdejmiemy cala ta otoczke, a za czas powstawania logotypu przyjmiemy "blysk geniuszu", to sie da :) Oczywiscie, ze najmilsza praca dla grafika jest wtedy, gdy dostaje wolna reke, zaufanie, duzo czasu i godziwe wynagrodzenie za wykonany "czyn tworczy" :) ... ale zyjemy w czasach, gdzie niewielu moze pozwolic sobie na wybieranie czasu i klientow. I trafia sie klient, ktory na jutro musi miec logo piekarni, zeby tam jakas bulka byla (taka klipartowa), a pod spodem Arialem napisane Piekarnia Malgosia, bo zona taka czcioneczke lubi ;) Niestety to rowniez sie nazywa "szumnie" logiem, ale do portfolio sie go nie wciaga ;) Jezeli zna sie podstawy kompozycji, liternictwa, ma sie wyczucie koloru i setki gotowych wzorow i rozwiazan graficznych w glowie, to da sie dosc szybko zlozyc to wszystko w atrakcyjna wizualnie logo, bez plagiatow. To oczywiscie RZEMIOSLO, a nie SZTUKA, ale o wszystkim i tak decyduje klient. Wielokrotnie mialem sytuacje taka, ze klient chce zobaczyc 3 propozycje logotypow. Robie, muskam i wylizuje swojego faworyta, drugie logo pod swoja szefowa ;) ... a trzeci ... totalny zapychacz, w kilka minut ... "do odstrzalu" ... a przechodzil wlasnie ten podlozony, oklepany ... Ludzie czesto boja sie odwaznych rozwiazan w stylu Heya ....

Tyle tytulem 1 maila ... mam nadzieje, ze nie podpadlem na "dzien dobry" :)


Masz oczywiście rację, problem jest tylko taki że ten błysk geniuszu trzeba jeszcze przedstawić w jakiejś formie klientowi. Jak dostaję zlecenie na logo to projekt najpierw powstaje w głowie, potem ołówkiem na kartce i dopiero na końcu w komputerze. I tego procesu IMHO nie ma co przyśpieszać, oczywiście ja też musiałem zrobić sporo "piekarń małgoś" w 2 godziny ale nie takie logotypy miałem na myśli, jeżeli poważny klient za poważne pieniądze chce mieć dobry logotyp, to nie znam takiego mistrza, który jest w stanie zrobić to dobrze w 2 godziny. W ramach anegdotki mogę powiedzieć że "zaprojektowałem" kiedyś "logo" w jakieś 10 minut bo taka była potrzeba i to coś jest do dziś na bardzo wielu produktach spożywczych.

#43 Adler

Adler
  • 572 postów
  • Skądznad Czeskiej hranicy

Napisano 13 kwietnia 2007 - 21:58

No chyba, ze jest sie orlem:) Adler to z nimieckiego orzel:)

Czasem tez nick może od nazwiska pochodzić ;)

#44 pank

pank
  • 1 548 postów
  • Skądwawa

Napisano 13 kwietnia 2007 - 22:02

W ciągu 2 godzin czasem powstaje w moim przypadku kilka koncepcji, które potem lądują albo w koszu, lub są dalej dopieszczane. Kwestia kreatywności ;)


Acha, jasne, w ciągu godziny można mieć i milionpińcet koncepcji, ale chyba się nie zrozumieliśmy.

Chodziło mi o to że:
1. dostaję zlecenie na logo
2. zastanawiam się nad koncepcjami
3. robię kilka wstępnych szkiców koncepcji
4. ze szkiców koncepcji wybieram najlepsze i dopracowuję je w komputerze dobierając odpowiednią kolorystykę i typografię.
5. wybieram 2-3 najlepsze, przygotowuję ich wersje monochromatyczne i w kontrze.

I cały proces od 1 do 5 zajmuje mi ok 8 godzin. Czy u ciebie to wszystko zajmuje dwie?

#45 Adler

Adler
  • 572 postów
  • Skądznad Czeskiej hranicy

Napisano 13 kwietnia 2007 - 22:06

Acha, jasne, w ciągu godziny można mieć i milionpińcet koncepcji, ale chyba się nie zrozumieliśmy.

Chodziło mi o to że:
1. dostaję zlecenie na logo
2. zastanawiam się nad koncepcjami
3. robię kilka wstępnych szkiców koncepcji
4. ze szkiców koncepcji wybieram najlepsze i dopracowuję je w komputerze dobierając odpowiednią kolorystykę i typografię.
5. wybieram 2-3 najlepsze, przygotowuję ich wersje monochromatyczne i w kontrze.

I cały proces od 1 do 5 zajmuje mi ok 8 godzin. Czy u ciebie to wszystko zajmuje dwie?

Jak Acount Manager ma trochę zdrowego rozsądku to oczywiście 8h, czasem nawet i 14 ;) , ale często są tylko 2/3 godzinki i też trzeba jakoś sobie radzić (choć wtedy staram się sięgać do swoich starszych projektów).

#46 horos

horos
  • 98 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 13 kwietnia 2007 - 22:12

Patrzac "z drugiej strony lustra", mam mieszane uczucia ogladajac czasami "prezentacje klientowi"... mimo ze to oczywiscie pewien, niezbedny rytual... niestety. ZNAK, jako uniwersalny przekaz, powinien sie bronic sam (badany oczywiscie na reprezentatywnej grupie konsumentow, a nie wylacznie w oczach pana prezesa ;), jak nie ... to jest do bani ... A wciaganie klienta w "arkana" pantonow, cmykow, wersalikow ... jest wylaczie mydleniem oczu i "unoszeniem" wlasnego "profesjonalizmu" w oczach zleceniodawcy ;) Mam takich klientow, ktorym PREZENTACJA nie jest potrzebna. Maja dobra drukarke, umieja otworzyc PDFa, wydrukowac, zrobis maly focus w firmie i podjac konkretna decyzje :) zycie byloby piekniejsze z takimi klientami wylacznie :)

#47 pank

pank
  • 1 548 postów
  • Skądwawa

Napisano 13 kwietnia 2007 - 22:14

Jak Acount Manager ma trochę zdrowego rozsądku to oczywiście 8h, czasem nawet i 14 ;) , ale często są tylko 2/3 godzinki i też trzeba jakoś sobie radzić (choć wtedy staram się sięgać do swoich starszych projektów).


No więc właśnie, oczywiście że są różne sytuacje w których trzeba się spieszyć, ja jednak pisałem o tym jak powinna wyglądać praca nad logotypem.

#48 mikoZa

mikoZa
  • 27 postów

Napisano 13 kwietnia 2007 - 22:18

@ horos
Idealnie trafnie. To mialem tez na mysli, ale slabiej mi to wyszlo w ubraniu w slowa.

@Adler
Wiem, ze kazdy moze i to byla pewnego rodzaju dygresja z mojej strony;). Bo kazdy moze, ale akurat napisali tak;)...ASP- gratuluje !!
Powiem tak: nie wiem czy znasz przypowiesc o golebiu i orle ??" Zum alten Adler spricht der Taub[...]
Chodzi o to, ze do starego orla mowi golab:
-wiesz tam gdzie konczy sie myslenie zaczyna sie wiara
Tak odpowiada orzel:
- z tym, ze z ta roznica- tam gdzie Ty wierzysz ja mysle wciaz.
Wybrales sobie nie lada ksywe ;) Orzel to powazny symbol:).
Ogolnie milego weekendu i chill :)...

---- Dodano 13-04-2007 o godzinie 23:22 ----
@Adler
A to przepraszam. Jezeli to nazwisko to odpowiedzialnosc jeszcze wieksza ;). Przepraszam nie zauwazylem wczesniej, ze to Twoje nazwisko.

#49 Duckling

Duckling
  • 490 postów
  • SkądWrocław / Nysa / Czarna Góra

Napisano 13 kwietnia 2007 - 23:08

I co wtedy duckling wlasnie co wtedy? Dlatego sztab ludzi! Jednak zlecenidawca- hmm tu jest problem bo trzeba naklkonic przygotowac jak najwiecej dowodow swiadczacych o trafnosci zalozen. Czasem jednak zleceniodawca- jak jemu siadzie- bo on jest wszystkim to nic wiecej nie zrobisz. Ale tutaj znowu wdamy sie w temat, ze sa zleceniodawcy i zleceniodawcy. Profesjonalisci zachowuja sie profesjonalnie i wiadomo, ze nie ma alfy i omegi sa specjalizacjie i to trzeba zrozumiec. Czyli projektant musi posiadac zaufanie zleceniodawcy bo inaczej jest cienko.


Hmmmm nadal nie rozumiem Twojego enigmatycznego stwierdzenia "sztab ludzi" nie za bardzo wiem kogo masz na mysli... jednak jesli podchodzisz do tego z głową to przez badanie, trafnie sformułowane pytania i zogniskowaną grupę jesteś w stanie się dowiedzieć czy Twoje założenia są trafne... ba czy bez Twojej prezentacji, opowieści koncepcyjnych i całej kanonady nazywanej kreatywnością w tym znaku przekazujesz to co Pan Prezes sobie założył i do czego firma dąży... jeśli respondencji mówia TAK! gratuluję, jeśli NIE... hmmm mądrze jest zauważyć swój błąd i wyciągnąć z niego wnioski... ale to już wyższa szkoła jazdy...

Więcej luzu i spokoju... bo w każdej wypowiedzi trochę mądrości jest, a że najwyraźniej każdy z nas jest związany z tą branża, również i kultura naszej pracy jest różna...

#50 banan

banan
  • 765 postów
  • SkądChi-Town, Rëmiô, Gotenhafen

Napisano 14 kwietnia 2007 - 01:30

Wnioski: Zrobienie loga jest czasochlonnym zajeciem aczkolwiek da sie zrobic w 2h. Nie powinnismy oceniac czyjejs oracy nie widzac rezultatow. Nie powinnismy mowic o czyjejs nie wiedzy badz niekompetencji nie znajac danej osoby i nie widziec jego pracy. Pieczenie bulek zostawmy piekarzom - skoro pracujemy w branzy 6, 11 czy Bog wie ile czasu i szef oraz klienci sa zadowoleni - oznacza to ze robimy dobra robote. Zgoda buduje niezgoda rujnuje. Mamy piatek wieczor (noc) napijmy sie CHEERS




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych