Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPhone OS 4 - burza w szklance wody?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
126 odpowiedzi w tym temacie

#51 Roberto

Roberto
  • 13 752 postów
  • SkądWrocław

Napisano 10 kwietnia 2010 - 20:26

halucjan - teraz też nie możesz tak łatwo wyłączyć reklam w aplikacjach prawda?

#52 igneus

igneus
  • 413 postów
  • SkądKraków

Napisano 10 kwietnia 2010 - 20:26

igneus, zakladam ze jestes na tyle oblatanym czlowiekiem, by wiedziec, ze nawet w safari na maca jest flash i mozna go wylaczyc na tymze safari

Reduce battery usage by controlling Flash in Safari - Mac OS X Hints

Osobiście preferuje wtyczkę clicktoflash

Tak wiec nie jest duzym problemem zrobienie tego samego w wersji iphone. Sprawa rozbija sie wlasnie o rynek reklamowy gdzie flash rzadzi i dzieli, a Steve chce sam strzyc swoje owce i zapewne nie bedzie takie latwe wylaczenie iAda. Ja po tym prysznicu ktory przyszedl z zapowiedzia iphone osx4 raczej uciekam z sekty.

Nie wiem w jakiej jesteś sekcie ale skoro obowiązuje tam zasada implementacji niepotrzebnego api które zasypie Cie reklamami, tylko po to aby od razu zaimplementować kolejne które będzie wyłączać to pierwsze to faktycznie powinieneś się wypisać/uciekać

Swoją drogą najciekawsze jest to że niezwykle przenikliwi userzy myapple poznali się na niecnych praktykach paskudnego Apple, a durni potentaci rynku wideo on-line jak google(youtube) Vimeo i inni spokojnie bez wielkiego narzekania dostosowują serwisy do HTML5
Ciekawe dlaczego nie narzekacie że Flash Little nie współpracuje z AS3, że najnowszy flash mobile nie odtwarza contentu AS1, nikt nie płacze nad tym że nie potrafi interpretować komend opartych o mouse over i tak dalej i tak dalej
Co ten flash jest wam potrzebny do oglądania nieklikalnych reklam i redtube ?
Bo przecież nie plączecie o YouTuba czy Vimeo, Flickra etc bo one już działają z HTML5

#53 eyedropper

eyedropper
  • 940 postów
  • SkądŁódź

Napisano 10 kwietnia 2010 - 21:21

w objective c też jest for... @firesoso, naprawdę nie w tym problem,
większość śmiecia reklamowego w sieci jest pisana w as 2.0
skok między as 2.0 a as 3.0 (to są zupełnie inne silniki)
jest bardzo duży, do tego dochodzi fp 10.1 który jest dużo
szybszy nawet od 10.0.xx

---- Dodano 10-04-2010 o godzinie 20:23 ----
igneus, co do google, nie zapominaj o chrome z preinstalowanym flash playerem :)


właśnie wychodzi fp 10.1 również w wersji mobilnej, nie będzie już flash lite.

radzę tu trochę poczytać Rich internet applications | Open Screen Project
może zanim zaczniesz wdrażać filozofię Think Different zacznij Think & Read

#54 halucjan

halucjan
  • 148 postów

Napisano 10 kwietnia 2010 - 21:38

moja kobieta placze o farmville, co moge poradzic... tam gdzie mozna sie obejsc bez flasha ja naprawde nie widze problemu (chociaz nawet z playerami video nie wszedzie jest tak prosto, bo sporo korporacji uzywa swoich wewnetrznych rozwiazan na potrzeby szkolen itp.) igneus, zdajesz sie sugerowac, ze flash zniknie, czy cos w tym stylu. otoz nie ma raczej na to szans, i raczej to, ze apple ma z nim problemy, to juz inna bajka. Oczywiscie sugerujesz tez, ze kazdy powinien uzywac safari, aby miec w pelni wydajny system obslugujacy h26 (bo zapewne wiesz jak dziala chrome z html5 pod wzgledem zajetosci procesora). Oczywiscie rozwiazania flash pod windows sa w stanie sensownie obslugiwac wspomaganie hardware, co w przypadku osx jest najwyrazniej dostepne dla wybranych (czyt. safari) (to juz troche offtop) Ja bardzo lubie niektore rozwiazania apple, nawet ich uzywam. Jednak po dzisiejszej sesji z telefonem z systemem android, raczej wyzbylem sie nadziei na progress, gdyz na teraz jedynym atutem iphone jest baza uzytkownikow i appstore i to tyle. Najwazniejsza sprawa dla mnie bylo szybkie przegladanie netu w lozku i na kibelku, safari raczej mistrzem predkosci nie jest z tego co mialem sie okazje przekonac, inna rzecz, ze szybkiej i nowoczesnej przegladarki jaka jest na przyklad opera tez nie mam co oczekiwac na iphone wiec rachunek jest prosty I jeszcze jeden maly edit igneus, nie wiem czy rozmawiamy o tym samym, jako ze afera ze zmianami zasad wstawiania aplikacji do appstore nie ma zadnego zwiazku z reklamami a jedynie z aplikacjami w sklepie appstore.

#55 Roberto

Roberto
  • 13 752 postów
  • SkądWrocław

Napisano 10 kwietnia 2010 - 21:47

flash zniknie jeżeli chodzi o serwowanie multimediów bo po co? nie trzeba używać przecież h26, są też otwarte kodeki. a sam html5 nie zajmuje procesora bardziej od html3 czy html4 (nie utożsamiajcie strony w html5 z tagiem video?)

#56 firesoso

firesoso
  • 114 postów

Napisano 10 kwietnia 2010 - 22:13

@eyedropper - spoko, w objective c jest sporo fajnych komend.. :) to w czym rzecz? Wiekszosc reklam moze byc robiona nawet na Timeline, bo polowa user'ow Flash'a to graficy. Skok miedzy AS2 a AS3 Z FP10 jest ogromny ale niewiele osob patrzy na optymalizacje kodu, nie wspominajac o wyciekach pamieci (jesli mowa o wiekszych projektach). Dla mnie Flash powinien zejsc z pozycji monopolisty w dziedzinie multimediow. O ile html jest standardem przegladania stron to w wiekszosci siedzi wlasnie Flash. Chcialbym miec natywne wsparcie wideo H264 lub zwylkego mpeg. Nawet Opera Mobile przy wspieraniu FP7 czesto wlasnie przez ta wtyczke mocno zamula.. Chce ogladac strony szybko i sprawnie - dlatego widze przyszlosc w nowym HTML.

#57 eyedropper

eyedropper
  • 940 postów
  • SkądŁódź

Napisano 11 kwietnia 2010 - 01:51

Napisałeś że z as jest problem bo można napisać for zamiast while i jest już mniej wydajnie :)
w objective c można zrobić dokładnie to samo, oba języki są dość mocno oparte o specyfikacje ecmascript, tak samo jak javascript albo java.

Tak, można robić na timeline i najczęściej taka animacja jest najmniej procesorożerna,
ale jest różnica na który player i na który as się kompiluje także w przypadku animacji na timeline.

Niestety portale w dalszym ciągu mają przestarzałe specki, rozumiałbym flash 8 as 2.0
bo tam nie ma as 3.0 ale jak widzę fp9 z as 2.0 to robi mi się niedobrze, niestety
portalowy spec nie wie jak się podaje linki do flashy z as3 bo robi się to inaczej...
Do tego wyskakujące layery z reklamami to właśnie js w ktorym to niby będą animowane
wszystkie strony w tej mrocznej przyszłości z dominującym Apple...
Reklamodawcy zawsze będą chcieli żeby się ruszało, tańczyło i śpiewało a jak to się
dzieje to nieważne co to odtwarza zawsze zamula procesor...


W samym flashu trudno o wycieki pamięci, po prostu nie ma jak tak to schrzanić..

---- Dodano 11-04-2010 o godzinie 01:01 ----
Jeśli chcecie być narzędziem w ręku takiej korporacji jaką jest Apple, proszę bardzo..
ale po zamknięcu iphone os, będą następne "feature'y". Za kilka lat znienawidzicie
Apple jak Microsoft, ale jak Bill jak zaczynał prawie nie miał konkurencji, a Apple ma jej
sporo, ja koszystam z wielu rozwiązań Apple i bardzo długo byłem prawie fanboyem
Apple tyle że ta firma zmierza do absolutnej dominacji we wszystkich działkach,
jak na razie nie ma jak ruszyć wyszukiwarek i softu graficznego... ale to wszystko
kwestia czasu przy takim pędzie. Niestety zaniedbując trochę urządzenia pro
takie jak np. MAC PRO, właściwie niewiele się dzieje u Apple jeśli chodzi o to.

#58 mieczyslaw83

mieczyslaw83
  • 3 postów

Napisano 11 kwietnia 2010 - 09:49

Prostota do granic możliwości i intuicja w obsłudze. Te dwie cechy staną się kolejnym punktem naśladowania pozostałych producentów wszystkich smartfonów.


W jaki sposób można to inaczej zrozumieć?? czy uważasz, że sposób przełączanie się między aplikacjami w Symbianie (choćby wspomniana przeze mnie wcześniej Nokia e71) był skomplikowany i nieintuicyjny?

Wiem czym się różni obsługa wielozadaniowości w iphone os i symbianie, ale czy uważasz, że ma to jakikolwiek związek z intuicyjnością?

#59 xinoxie

xinoxie
  • 321 postów

Napisano 11 kwietnia 2010 - 10:20

Jedna ważna kwestia odnośnie "super innowacyjnego" iAd. Czy ktoś wspominał z Apple czy owe reklamy będą występowały jedynie w darmowych wersjach czy również w płatnych? Troche bez sensu jeśli do programu za który teraz musisz zapłacić np. 5$, w przyszłości dostaniesz reklamę, a cena nie ulegnie zmianie na niższą. Nie sądze że ktoś zmieni cene na mniejszą. Będzie miał po prostu dodatkowe siano a klient dodatkową super fajerwerkową reklamę do oglądania.

Kolejna kwestia. Reklamy będą na stałe dodane do danego programu i ściągniemy je razem z aplikacją z AppStore, czy może będą na żywo ściąganę z sieci podczas uruchomienia aplikacji. Wtedy nie dość że zapłacimy za program, to zapłacimy za transfer który program musi zużyć na zassanie reklamy. Same koszta. Może nie zrobi to różnicy osobie która ma nieograniczony pakiet ale takie z ograniczonym już nie będzie do śmiechu. Natomiast jeśli reklama będzie dodana już od początku do programu to wtedy np taki Shazam który teraz zajmuje 1.2MB z super hiper filmem reklamującym Nike czy inne badziewia zajmie już np. 20, 30MB.

Ciekaw jestem jak to rozwiążą.


Po pierwsze reklama może się pojawić nawet w płatnych programach.
Po drugie jest szansa że właśnie taki płatny program będzie o jakiś procent tańszy.
Po trzecie te reklamy to nie tak jak teraz jest że włączasz program ogladasz 30s reklamę i dopiero możesz grać. Nic z tego. Po prostu masz w jakimś miejscu informację o tym że jest dostępna reklama i możesz ją sobie obejżeć. Podkreśle jeszcze raz MOŻESZ (nie musisz) ją obejżeć
Po czwarte to reklamy pewnie nie będą przypisane na stałe i będą mogły sie zmieniać w obrębie jednej aplikacji i pewnie będzie to tak zrobione że nie zobaczysz dwóch tych samych reklam w różnych programach. Co do zajmowania miejsca to dlatego jest to HTML5 a nie Flash bo zajmują o wiele wiele mniej miejsca więc pewnie nie zobaczysz różnicy w ilości danych.

#60 Roberto

Roberto
  • 13 752 postów
  • SkądWrocław

Napisano 11 kwietnia 2010 - 10:35

po pierwsze teraz reklamy też mogą się pojawić w dowolnym programie? teraz po prostu apple dał to tego swój mechanizm i tyle po czwarte - nie wiem jak wy, ale ja nie wiem jak to działa do końca i nie jest przecież wcale powiedziane, że rozmiar tego to nie będą jakieś pojedyncze kb, bo reklama np, będzie ściągana dopiero kiedy się na to kliknie? bo nie wiem jak wy, ale ja tam widzę pasek ładowania

#61 halucjan

halucjan
  • 148 postów

Napisano 11 kwietnia 2010 - 12:08

Skad wy macie informacje jak te reklamy beda podawane? Sa juz jakies wytyczne na tn temat, czy jedyna informacja to ten keynote?

#62 firesoso

firesoso
  • 114 postów

Napisano 11 kwietnia 2010 - 12:12

Napisałeś że z as jest problem bo można napisać for zamiast while i jest już mniej wydajnie :)
w objective c można zrobić dokładnie to samo, oba języki są dość mocno oparte o specyfikacje ecmascript, tak samo jak javascript albo java.


Ja mówię że ludzie rzadko piszą zoptymalizowany kod we Flash'u, bo on jest wszędzie i wszyscy lubią "dorabiać" na boku robiąc coś w SWF'ach. igneus świetnie poruszył ten temat klika postów wcześniej.


Niestety portale w dalszym ciągu mają przestarzałe specki, rozumiałbym flash 8 as 2.0
bo tam nie ma as 3.0 ale jak widzę fp9 z as 2.0 to robi mi się niedobrze, niestety
portalowy spec nie wie jak się podaje linki do flashy z as3 bo robi się to inaczej...
Do tego wyskakujące layery z reklamami to właśnie js w ktorym to niby będą animowane
wszystkie strony w tej mrocznej przyszłości z dominującym Apple...
Reklamodawcy zawsze będą chcieli żeby się ruszało, tańczyło i śpiewało a jak to się
dzieje to nieważne co to odtwarza zawsze zamula procesor...


Jak wyżej - brak myślenia o optymalizacji - ważny jest efekt, nie patrząc na wykorzystywane zasoby. I taki jest Flash, wszystko świetnie wygląda dopóki nie sprawdzisz wykorzystania procesora, pamięci itd. Robiąc projekt na dobrym sprzęcie okazuje się potem że wszystko działa dobrze - tylko na Twoim sprzęcie :)

W samym flashu trudno o wycieki pamięci, po prostu nie ma jak tak to schrzanić..


Oczywiście.. Sam Grant Skinner oddalił się od AS3 z powodu poważnych błędów związanych z czyszczeniem pamięci. Zrób coś z dynamicznie tworzonymi obiektami - i niech to nie będą kółka wstawiane na scenę po kliknięciu ;) BTW, jeśli chodzi o EMAScript - tak kolorowo z tym we Flash'u nie jest bo to opcja domyślnie odznaczona. Mało kto wie żeby kompilować zgodnie z tym standardem należy to uaktywnić w opcjach. Wtedy zaczyna się prawdziwy hardcoding i miazga z deklaracjami :)

Jeśli chcecie być narzędziem w ręku takiej korporacji jaką jest Apple, proszę bardzo..
ale po zamknięcu iphone os, będą następne "feature'y". Za kilka lat znienawidzicie
Apple jak Microsoft, ale jak Bill jak zaczynał prawie nie miał konkurencji, a Apple ma jej
sporo, ja koszystam z wielu rozwiązań Apple i bardzo długo byłem prawie fanboyem
Apple tyle że ta firma zmierza do absolutnej dominacji we wszystkich działkach,
jak na razie nie ma jak ruszyć wyszukiwarek i softu graficznego... ale to wszystko
kwestia czasu przy takim pędzie. Niestety zaniedbując trochę urządzenia pro
takie jak np. MAC PRO, właściwie niewiele się dzieje u Apple jeśli chodzi o to.


A teraz na poważnie - nie jestem fanboyem Apple a ich sprzęt wykorzystuje tylko wtedy gdy do czegoś mi się przyda. Nie sikam po nogach jak Jobs pokazuje że najnowszy iPhone będzie mógł wysyłać MMS'y, bo to żal.. Tak jak Ty opowiadałeś o Apple, tak samo ja opowiadam o Flash'u. Mimo że jest dobry - nie ma prawa zamykać rynku tylko na siebie. Bo jakby nie patrzeć ta wtyczka robi dużo zamieszania w internecie. Dla mnie za dużo. Kiedyś wystarczyło kliknąć w Firefox'ie na reklamę w JPG/GIF (cokolwiek graficznego) i zablokować wyświetlanie obrazów z danego serwera. Teraz krew mnie zalewa, bo nie wiem czy otwiera mi się ważny content we Flash'u czy kolejna spamowa prezentacja.. Cieszę się że nadchodzą alternatywy, tak jak Android do iPhoneOS..

#63 igneus

igneus
  • 413 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 kwietnia 2010 - 12:59

w objective c też jest for... @firesoso, naprawdę nie w tym problem,
większość śmiecia reklamowego w sieci jest pisana w as 2.0
skok między as 2.0 a as 3.0 (to są zupełnie inne silniki)
jest bardzo duży, do tego dochodzi fp 10.1 który jest dużo
szybszy nawet od 10.0.xx

---- Dodano 10-04-2010 o godzinie 20:23 ----
igneus, co do google, nie zapominaj o chrome z preinstalowanym flash playerem :)

Masz racje zbundlowanie instalki flasha z chromem jest bardziej przekonywujące niż przepisywanie/pisanie wszystkich produktów na HTML5
Czy może sugerujesz przymierze z google (jak bundlowanie flash'a z IE w celu wytępienia QT z sieci)

właśnie wychodzi fp 10.1 również w wersji mobilnej, nie będzie już flash lite.

radzę tu trochę poczytać Rich internet applications | Open Screen Project
może zanim zaczniesz wdrażać filozofię Think Different zacznij Think & Read

Hmm super widzę ze już mnie pouczasz nie doczytawszy nawet mojego postu do końca, w którym zaznaczyłem nowe problemy które flash 10.1 mobile ze sobą przynosi (swoją drogą 10.1 RC na macu działa fatalnie widać, że nie bardzo im optymalizacja wychodzi)
wiec Think & Read powtarzaj jak mantrę przed naciśnięciem wyślij

Zarzucasz komuś że jest na usługach korporacji Apple... Hmm ty powinieneś dostać CS5 za free :-)

A poważniej gdyby Adobe nie poczuło się zbyt bezpiecznie na pozycji monopolisty i Flash Player nie byłby taką zmorą, żadne zabiegi Apple by go nie osłabiły i nie potrzebował by takich obrońców.

nawiasem mówiąc jeśli Apple jest takie Be a Adobe to wujek samo dobro dlaczego Flash jest dalej zamknięty ?
Otwarcie Flash Playera wytrąciło by apple wszelkie argumenty z ręki a Adobe ze swoimi kombajnami jak Flash Professional, Flex, Catalyst nie powinno czuć się zagrożone. No chyba że Adobe nie jest dobrą wróżką jak sugerujesz tylko takim samym bezwzględnym monopolistą jak Apple tylko niektórzy tego nie widzą
PS. Tym razem przeczytaj posta do końca :-)

#64 gawli1

gawli1
  • 226 postów

Napisano 11 kwietnia 2010 - 15:28

Jailbreak i tak oferuje więcej funkcji i łatwiejszą i szybszą obsługę i przyjemniejszą na iphonie os 3.0 niż na 4. Dodam dla posiadaczy już systemu 4 na iphonie 3G może odblokować multitasking edytując plik "N82AP.plist" i zmienić w nim z "false" na "true" i po zrestartowaniu iphona będzie funkcja odblokowana. Szczerze ja wole tego multitaskinga co mam w iphonie os 3.0 bo szybciejszą ma obsługę i zabijać procesy można szybciej i łatwiej niż w 4 i dodatkowo jest na pulpicie na ikonie taki odznak że aplikacja jest aktualnie uruchomiona i bez problemu kontroluje sam kiedy to ja chce zminimalizować aplikacje a kiedy nie. W os jest tak że najpierw się minimalizuje a potem muszę wchodzić do tej opcji by ją wyłączyć więc czasochłonna zabawa a tu w moim 3.0 robie to wszystko o wiele szybciej. Dodam że licznik SMS mam lepszy w 3.0 niż ten co jest w 4 i to o wiele lepszy. Mam też raporty doręczeń sms i bardzo szybki dostęp do wyłączenia poszczególnych funkcji np wifi 3g czy bluetooth nie wchodzą w ustawiania i nie wychodząc z aplikacji i dodam że bluetooth mam odblokowany czyli też mogę korzystać z klawiatury bluetooth czy też myszki albo i też przesyłać pliki przez bluetooth np takie jak nuty z ipoda czy filmy ściągnięty z youtuby i dodam też że jak np korzystam z jakiejś gry lub aplikacji i przyjdzie sms to nie muszę wyłączać aplikacji lub gry i odpisuje i czytam tego eska bez wyłączania aplikacji czyli nadal ją widzę a odpisywanie jest poprostu nałożone na aktualnie uruchomioną aplikacje czy grę z przeźroczystością. Jailbreak jest lepsze bo jak wspomniałem oferuje więcej przydatnych funkcji niż 4.

#65 soczekpl

soczekpl
  • 3 288 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 11 kwietnia 2010 - 16:30

Tak, tylko JB (a w zasadzie Cydia) zamula system - chodzi mi tutaj o 3G (i 2G), bo na 3GS ten problem nie występuje. I uwierz mi, różnica jest.

#66 eyedropper

eyedropper
  • 940 postów
  • SkądŁódź

Napisano 11 kwietnia 2010 - 16:37

Sam flash player jest zamknięty ale pisać na niego można na wszystkim i we wszystkim,
to jest produkt który musi być stabilny, nie może wywalać sie z byle powodu
tak jak to się dzieje z firefoxem na maku. Pokaż mi miejsce gdzie Grant Skinner
pisze że rezygnuje z as3 ??? To nie jest problem z wyciekiem pamięci,
zanim zdejmie się instancję trzeba z niej zdjąć eventy, wtedy problemu nie będzie.
Mam wrażenie że piszecie to tylko po to żeby mieć ostatnie słowo, nie ma w tych
postach rzeczowych argumentów.

---- Dodano 11-04-2010 o godzinie 15:39 ----
teraz blokuje się reklamowe serwery i po sprawie, poza tym ile można siedzieć na portalach :D

#67 gawli1

gawli1
  • 226 postów

Napisano 11 kwietnia 2010 - 16:46

Zamulają system te badziewie od apple np te demony czy jak się to zwie większość jest niepotrzebna bo i tak my z nich nie korzystamy ale one powodują że wysyłają jakieś dane do ich serwera czy coś tam.

#68 firesoso

firesoso
  • 114 postów

Napisano 11 kwietnia 2010 - 17:03

"Explicit Unloading As outlined in the background section, there is no way to explicitly unload loaded SWFs in AS3, which was very simple in AS2. There is a good reason for this – content can be referenced, instantiated, and re-parented across SWF boundaries in ActionScript 3. This makes unloading content much more complicated than it was in ActionScript 2. Still, the lack of this capability is a major downgrade from AS2, and makes some types of projects nigh on impossible." Cytat z blog'a GS. BTW, jak robi się z tego offtopic to przepraszam :P

#69 igneus

igneus
  • 413 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 kwietnia 2010 - 19:51

Sam flash player jest zamknięty ale pisać na niego można na wszystkim i we wszystkim,
to jest produkt który musi być stabilny, nie może wywalać sie z byle powodu
tak jak to się dzieje z firefoxem na maku. Pokaż mi miejsce gdzie Grant Skinner
pisze że rezygnuje z as3 ??? To nie jest problem z wyciekiem pamięci,
zanim zdejmie się instancję trzeba z niej zdjąć eventy, wtedy problemu nie będzie.
Mam wrażenie że piszecie to tylko po to żeby mieć ostatnie słowo, nie ma w tych
postach rzeczowych argumentów.

---- Dodano 11-04-2010 o godzinie 15:39 ----
teraz blokuje się reklamowe serwery i po sprawie, poza tym ile można siedzieć na portalach :D

Wybacz ale mam wrażenie, że właśnie Ty chcesz mieć ostatnie słowo...
Od Kiedy otwartość kodu = niestabilność? To tak jakby większość serwerów miało działać na Windowsie bo jest zamknięty = stabilny a dziwnym zrządzeniem losu działają na różnej maści NIXach, BSD'ach :-) bo są otwarte = niestabilne
Wybacz ale argument moim zdaniem śmieszny
Ale cobyś nie mówił, że nie mamy argumentów
Troszkę się robi offtopic ale w świetle kategorycznego nie dla Flasha w OS4 (i burzy z tym związanej) jest troszkę na miejscu

Po pierwsze fenomen sieci polega na jej otwartości i dostępności, eksperymenty z zawłaszczaniem sieci zazwyczaj się źle kończą
Argument :-) Microsoft ze swoimi produktami od przeglądarek po webbuildery. Jak pisałeś jakieś strony to zapewne jest CI znany "if IE6" Microsoft wykończył netszkape a teraz wszyscy mają z tym problem po dziś dzień.
Otwartość Flasha (co wbrew temu co myślisz nie oznacza wolnej amerykanki) wyszła by na dobre i sieci i samemu Adobe

Druga rzecz to ani ja ani firesoso (jak mniemam) nie jesteśmy przeciwnikami flasha sam go sporo używam. Żaden HTML5 nie da mi takich możliwości jak Flash z Papervision3d (przynajmniej do czasu jak WebGl i podobne wynalazki nie wyjdą z powijaków), ale nie znaczy to że Flash ma być receptą na wszystko, wybacz ale jak widzę stronę gdzie menu jest zrobione we flash'u tylko dla podświetlenia napisu przy mouseover to mi się robi słabo.

Flash rozleniwia i większość rzeczy które można zrobić wykorzystując kilka linijek css czy JS robi się we Flashu z czego powstają straszne potworki
Dlatego platforma mobilnych urządzeń powinna moim zdaniem być od flasha wolna.

Większość obrońców flasha w każdym urządzeniu podaje za przykład kompatybilność (ze do HTML5 trzeba wszystko robić od nowa) Co jest tylko półprawda. Flv to przecież tak naprawdę ten sam h264 co w HTML5 w wizji Apple i Google po co wkładać go do flashowego pojemnika? jakiś inny powód od nabicia kabzy Adobe?
Bardziej interaktywne strony oparte o Flash też trzeba przepisać dla 10.1 mobile, Jak rozróżnić na ekranie dotykowym mouseover od click i release? Jakieś dodatkowe gesty czary? Nie mówiąc już o tym że te urządzenia z bardziej skomplikowanym contentem i tak nie dadzą sobie rady sprzętowo. Inne kwestie jak na przykład wielkość ekranu, magicznie przeskalujesz Flash'a pisanego z myślą o 24" ekranie na 4"? Czy będzie się powiększać takiego Flasha jak w mobilnym safari strony HTML? Dla tekstu to zdaje egzamin ale nie robi się flasha dla tekstu bo to nie ma sensu

Wiec Flash jak najbardziej ok, tylko otwarty mniej dziurawy, i tam gdzie faktycznie jest potrzebny, czyli nie w telefonach tabletach lodówkach etc....

#70 eyedropper

eyedropper
  • 940 postów
  • SkądŁódź

Napisano 11 kwietnia 2010 - 21:03

Strony pisze się jak na razie na 1280x1024/1024x768 bądż panoramiczne pochodne. nie jest ważne czy to html czy flash czy też może Unity3D, nikt nie robi tego myśląc o monitorze 19 czy 24 inch, jeśli mam projekt o którym wiem że będę robił wersję na telefony i "pecetową" mogę tak projektować żeby nie było zbyt dużo pracy przy przeróbce na telefon. Do tego na telefon nie robi się zbyt wielu stron we flashu, są to raczej aplikacje bądź gry (czyli mniej więcej to co oferuj Apple Appstore). Strona to nie tylko to co widać, to np. sortowanie w przeglądarce zdjęć, lub "engine" w kalkulatorze kredytowym na stronie banku. Tego html 5 nie ma, trzeba to robić w JS, js jak na razie w wersji zaimplementowanej w browserach jest prymitywny, żeby to był chociaż js 2.0 którego specka wygląda rozsądnie.

#71 igneus

igneus
  • 413 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 kwietnia 2010 - 21:35

ja to pisałem w podpunkcie dotyczącym argumentu sugerującego "przepisywanie internetu" dla urządzeń nie obsługujących flash'a, i nie czepiaj się szczegółów:-) Celowo nie pisałem o rozdzielczość bo upakowanie 1024x768 na 4" nie sprawi ze strona pisana pod tą rozdzielczość stanie się na 4" przejrzysta. Samo to że zakładasz (całkiem słusznie) pisanie wersji na telefony oznacza, że z faktycznie istniejącego już contentu nie da się (wygodnie) na telefonie korzystać , ergo argument o konieczności przepisywania sieci dla HTML5 to zasłona dymna. Używam określenia HTML5 skrótowo HTML CSS JS, generalnie tak jak czyni to google i apple, taki uproszczony AJAX. Tak jak sam mówisz nie robi się wielu stron flas'h na telefon, a aplikacje i gry właściwie też muszą być pisane konkretnie pod telefon wiec cala wojna dotyczy tego czy Adobe sprzeda więcej CS5 czy Apple więcej licencji developera :-) IMHO większym pożytkiem było by rozwijanie js niż pakowanie wszędzie Flasha

#72 halucjan

halucjan
  • 148 postów

Napisano 11 kwietnia 2010 - 22:02

Wybaczcie, takie dosc krotkie pytanie, jak ma sie to wszystko do zamkniecia appstore dla aplikacji flash. I jeszcze odnosnie otwartego kodu, to zastanawiam sie jak i gdzie mozna podejrzec zrodla tej reklamowki toystory3, prezentowanej na keynote (to taki sarkazm). Ja zdaje sobie sprawe, ze plusy i minusy flasha jako takiego to swietny temat do trollowania na zylion sposobow, ale chyba jednak chodzi o troche inna rzecz jak tylko nawracanie na css/js/html5

#73 Roberto

Roberto
  • 13 752 postów
  • SkądWrocław

Napisano 11 kwietnia 2010 - 22:11

halucjan - a dlaczego miałoby się dać podejrzeć?
czy fakt, że do zrobienia czegoś korzystam z otwartych dla wszystkich standardów oznacza,*że swoją pracę też muszę udostępniać?

#74 igneus

igneus
  • 413 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 kwietnia 2010 - 22:30

Wybaczcie, takie dosc krotkie pytanie, jak ma sie to wszystko do zamkniecia appstore dla aplikacji flash.

Nie zrozumiałeś tej części w której rozmawialiśmy o tym komu przypadnie pieniądz ze sprzedaży CS5 a komu z licencji developerskiej?
Bo kwestie techniczne tłumaczył ostatnio Jobs poszukaj..
Ewentualnie zastanów się dlaczego Adobe nie pisze swoich programów we Flashu
I dlaczego większość programów których używasz jest natywna a nie np w Javie

I jeszcze odnosnie otwartego kodu, to zastanawiam sie jak i gdzie mozna podejrzec zrodla tej reklamowki toystory3, prezentowanej na keynote (to taki sarkazm).

Gdzie mogę zrobić darmowe odbitki krajobrazów Ansela Adamsa? przecież budowa aparatu jest otwarto źródłowa (to taka ironia)

Ja zdaje sobie sprawe, ze plusy i minusy flasha jako takiego to swietny temat do trollowania na zylion sposobow, ale chyba jednak chodzi o troche inna rzecz jak tylko nawracanie na css/js/html5

Poczytaj
Trollowanie ? Wikipedia, wolna encyklopedia
Mam wrażenie, że prowadziliśmy dyskusje merytoryczną mało tego doszliśmy w pewnym sensie do konsensusu
Nikt tez nikogo nie nawraca. Flash na obecną chwilę nie bardzo jest w stanie działać w przeglądarce bez html i js :-)

#75 eyedropper

eyedropper
  • 940 postów
  • SkądŁódź

Napisano 11 kwietnia 2010 - 23:54

Dlaczego powstał flash ? bo producenci browserów nie potrafią się ze sobą dogadać,
wybaczcie ale jak myślę o tym że moja strona dzisiaj wygląda dobrze
na wszystkich przeglądarkach a za miesiąc misiosoft poprawi błąd
do którego pisałem wyjatek i teraz nie wygląda to dobrze..
to wolę korzystać z flasha, to absurd że trzeba tak bardzo kombinować
żeby w ie działała jak trzeba alfa albo wyświetlały się png..
to stara śpiewka "wyznawców" flashyzmu :) i teraz jest lepiej
z przeglądarkami ale nie jest idealnie i tak samo u wszystkich
dlatego jesli jedna firma pisze player jest dobrze.. i mi to nie przeszkadza.
Ważne jest to że żeby pisać na flasha tak naprawdę nie muszę nic kupować,
w firmie znajomych którzy robią wieksze projekty mają jedną licencję
flasha na 3 osoby, grafik/animator + 2 dev, którzy piszą kod we flashdevelop
niczego więcej im nie trzeba, żeby mogli pisać na iphone os 4.0, muszą kupić
komputery Apple bo niby czym innym pojdzie xcode ? na hackintoshu ? :)
CO do otwierania flasha i uwag co do jego działania
Adobe Labs Ideas Home: Labs Ideas Home

---- Dodano 11-04-2010 o godzinie 23:10 ----
flash może działać bez html-a i js w przeglądarce
proszę:

mało tego flash może działać bez przeglądarki
po zainstalowaniu rozszerzenia na system
rich Internet applications | Adobe AIR
to jest flash rozszeżony o integrację z systemem
na którym pracuje, jest na osx, win, lin, w trakcie prac na symbiana itd.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych