Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
* * * * * 1 głosy

iMac 21,5 - Plama na matrycy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1022 odpowiedzi w tym temacie

#451 kuba_slonka

kuba_slonka
  • 211 postów
  • SkądOpole, Poland

Napisano 24 czerwca 2011 - 15:44

Nie nie mam, zadzwoniłem do nich ponieważ drugi raz ta sama usterka się wydarzyła, ale nic nie zrobią.

#452 stasziek

stasziek
  • 108 postów

Napisano 25 czerwca 2011 - 20:16

witam, czy problem z kurzem wystepuje rowniez w tych nowych imacach (mam tutaj na mysli komputery, ktore na stronie iSpotu sa z informacja, ze to NOWOSC)? pozdr. P

#453 prissin

prissin
  • 261 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 26 czerwca 2011 - 09:59

Ja jeszcze nie mam żadnych problemów z nowym modelem.

#454 stasziek

stasziek
  • 108 postów

Napisano 26 czerwca 2011 - 22:23

pospieszylem sie chyba z tym pytaniem bo problem z plamami/kurzem wystepuje (z tego co wyczytalem) po paru miesiacach a nowe i5'tki weszly na poczatku maja:) pozdr. P

#455 tafehe

tafehe
  • 11 postów

Napisano 28 czerwca 2011 - 20:08

A ja właśnie dzisiaj wyczyściłem sobie matrycę :) Wymieniałem na gwarancji 2x ale jak widać to nie wystarcza. Gwarancja mi się skończyła a kurz bardzo mnie wkurzał :) Znalazłem [url=http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1101370&page=2]There is Hope for iMac 27" Display - Black Spots/Smudges/Dust in the display FIXED! - Page 2 - MacRumors Forums[/url] jak rozebrać matrycę 27" i pomyślałem sobie raz kozie śmierć. Mam 21.5" ale niewiele jest różnic w samym montażu jak i sposobie złożenia tej matrycy. Rozłożyłem, wyczyściłem, złożyłem pozalepiałem i teraz cieszę się obrazem bez smug :)

Nie polecam ludziom z dwiema lewymi rękami :)

#456 kuba_slonka

kuba_slonka
  • 211 postów
  • SkądOpole, Poland

Napisano 30 czerwca 2011 - 10:49

Powiedz apropos zalepiania. Czy jest to możliwe aby przez miejsca które są pozalepiane tą czarną taśmą dostawał się kurz?

#457 reaper

reaper
  • 1 108 postów

Napisano 03 lipca 2011 - 05:35

21'5" base model - odebrany w piatek. Matryca bez martwych pikseli, bez zoltych plam czy jakichs zoltawych odcieni, bez kurzu pod szyba,sam iMac bez zadnej ryski na obudowie. Myslalem,ze mi serce wyskoczy gardlem jak otwieralem pudlo-spodziewalem sie najgorszego. Zdazylem przekonwertowac 8 filmow (w jeden dzien z reszta-jakies takie po 40min) z obciazeniem procka na 100% - temp. ok 50 stopni, kompa nie slychac (nie, nie chodzi cicho-poprostu go nie slychac,albo jestem gluchy). 27 sekund zajmuje odpalenie systemu od wcisniecia power do pelnego zaladowania. Posciagane aktualizacje wszystkie jakie byly niczego nie pogorszyly (czytalem,ze niektorzy maja problemy po ostatniej aktualizacji). Jednym slowem mam model wyjatkowy, albo naleze do waskiej grupy osob,ktore zglaszaja ze wszystko jest ok. Oczywiscie ten i inne watki wzbudzily we mnie niepokoj i obawiam sie o plamy,ktore moze pojawia sie w przyszlosci-dam znac jesli to sie stanie. Jestem zadowolony.

#458 tafehe

tafehe
  • 11 postów

Napisano 03 lipca 2011 - 16:53

Powiedz apropos zalepiania. Czy jest to możliwe aby przez miejsca które są pozalepiane tą czarną taśmą dostawał się kurz?


Wiesz, to trudno powiedziec. Sama matryca wygladala na dobrze uszczelniona ale ktoredys ten kurz sie tam dostaje. Z tego co ogladalem rozne iMaki to wiekszosc ma lewy gorny rog i srodek zabrudzone. Teraz to nawet mam taka manie, ze jak chodze i stoi gdzies mac to mu zamieniam tapete na biala i patrze :) Ostatnio bylem w MM i tam wszystkie na wystawie mialy kurz :)

Pozalepialem najdokladniej jak umialem. Jak dokladnie? Nie wiem, zobaczymy :)

#459 kuba_slonka

kuba_slonka
  • 211 postów
  • SkądOpole, Poland

Napisano 04 lipca 2011 - 05:36

No właśnie, sam miałem w poprzedniej matrycy kurz w lewym górnym rogu a teraz mam centralnie na środku i w górnej części.

#460 Bajti

Bajti
  • 28 postów

Napisano 04 lipca 2011 - 15:23

Witam, u mnie było podobnie jak u sporej liczbie osób, historia taka: 1. zakupiłem imaca 21,5 jakies 1,5 roku temu w cortland Katowice 2. po 6 miesiacach pojawiają się plamy na matrycy 3. oddaje do serwisu 4. wraca z serwisu po 2 tygodniach 5. odbieram na miejscu w salonie w katowicach, okazuje sie ze matryca ma wady w postaci czarnych kropek 6. nie odbieram, odsyłają ponownie do serwisu, dostaje protokol 1 naprawy i zlecenie drugiej 7. wraca z serwisu po miesiącu!!! 8. odbieram w salonie w katowicach, tym razem matryca jest ok, dostaje 2 protokol naprawy 9. po kolejnych 6 miesiacach ponownie pojawiaja sie plamy 10. zgłaszam wadę, poczatkowo nikt nie informuje mnie o tym iz dla osoby fizycznej przysluguje 2 letni okres gwarancji i dostaje info iz wymiana matrycy to koszt w granicach 1800PLN. 11. decyduje sie na pismo do cortland z rozwiazaniem umowy handlowej, w zwiazku ze sprzedaza wadliwego towaru na podstawie ustawy o ochronie praw kupujacych. 12. cortland odsyla mnie do innej czesci tejze ustawy w ktorej mowa ze sprzedajacy w pierwszej kolejnosci bierze pod uwage mniejsze koszta proponuje mi naprawe komputera bez kosztow. 13. decyduje sie na naprawe 14. po 2 tygodniach komputer wraca z serwisu, wymieniona matryca, 3 protokol naprawy 15. odbieram osobiscie w salonie w katowicach, okazuje sie ze swiezo wymieniona matryca potwierdzoan protokolami testow, sprawnosci, wymiana posiada wady w postaci duzej ilosci czarnych punktow 16. nie odbieram, komputer wedruje do serwisu, protokol zlecenia nr.4 17. wysylam ostateczne pismo od prawnika do firmy cortland o żadaniu zwrotu gotowki za niesparwny towar lub wymiana komputera na nowy, sprawny. 18. w miedzyczasie kontaktuje sie z firma apple polska informujac ich o sprawie i historii komputera, oraz z rzecznikiem praw konsumenta. 19. w ciagu 2 dni otrzymuje informacje zwrotna od apple iz moj komputer zostanie wymieniony na zupelnie nowy 2011. 20. w ciagu kolejnych 2 dni kontaktuje sie ze mna kolejna osoba z apple, odsyłam stary wadliwy komputer 21. w ciagu 3 dni otrzymuje nowy komputer z holandii z nowa gwarancją. Koniec. Jaka rada? zbierać wszystkie protokoły, nie przyjmować byle szajsu z serwisu, zapoznać się ze swoimi prawami.

#461 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 04 lipca 2011 - 15:49

22. 3 miesiące później komputer idzie na serwis 23. Wróć do punktu 4tego :D Oczywiście życzę powodzenia ale wydaje mi się że na nowym będzie ten sam problem. Jak by się problem pojawił to napisz :)

#462 Bajti

Bajti
  • 28 postów

Napisano 04 lipca 2011 - 16:37

nie, nie, u mnie: 22. to sprzedaż imaca 23. pieniązki w kieszeni

#463 McTom

McTom

    All work and no play...

  • 3 827 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 04 lipca 2011 - 21:10

Witam,

u mnie było podobnie jak u sporej liczbie osób,

historia taka:

1. zakupiłem imaca 21,5 jakies 1,5 roku temu w cortland Katowice
2. po 6 miesiacach pojawiają się plamy na matrycy
3. oddaje do serwisu
4. wraca z serwisu po 2 tygodniach
5. odbieram na miejscu w salonie w katowicach, okazuje sie ze matryca ma wady w postaci czarnych kropek
6. nie odbieram, odsyłają ponownie do serwisu, dostaje protokol 1 naprawy i zlecenie drugiej
7. wraca z serwisu po miesiącu!!!
8. odbieram w salonie w katowicach, tym razem matryca jest ok, dostaje 2 protokol naprawy
9. po kolejnych 6 miesiacach ponownie pojawiaja sie plamy
10. zgłaszam wadę, poczatkowo nikt nie informuje mnie o tym iz dla osoby fizycznej przysluguje 2 letni okres gwarancji i dostaje info iz wymiana matrycy to koszt w granicach 1800PLN.
11. decyduje sie na pismo do cortland z rozwiazaniem umowy handlowej, w zwiazku ze sprzedaza wadliwego towaru na podstawie ustawy o ochronie praw kupujacych.
12. cortland odsyla mnie do innej czesci tejze ustawy w ktorej mowa ze sprzedajacy w pierwszej kolejnosci bierze pod uwage mniejsze koszta proponuje mi naprawe komputera bez kosztow.
13. decyduje sie na naprawe
14. po 2 tygodniach komputer wraca z serwisu, wymieniona matryca, 3 protokol naprawy
15. odbieram osobiscie w salonie w katowicach, okazuje sie ze swiezo wymieniona matryca potwierdzoan protokolami testow, sprawnosci, wymiana posiada wady w postaci duzej ilosci czarnych punktow
16. nie odbieram, komputer wedruje do serwisu, protokol zlecenia nr.4
17. wysylam ostateczne pismo od prawnika do firmy cortland o żadaniu zwrotu gotowki za niesparwny towar lub wymiana komputera na nowy, sprawny.
18. w miedzyczasie kontaktuje sie z firma apple polska informujac ich o sprawie i historii komputera, oraz z rzecznikiem praw konsumenta.
19. w ciagu 2 dni otrzymuje informacje zwrotna od apple iz moj komputer zostanie wymieniony na zupelnie nowy 2011.
20. w ciagu kolejnych 2 dni kontaktuje sie ze mna kolejna osoba z apple, odsyłam stary wadliwy komputer
21. w ciagu 3 dni otrzymuje nowy komputer z holandii z nowa gwarancją.

Koniec.

Jaka rada? zbierać wszystkie protokoły, nie przyjmować byle szajsu z serwisu, zapoznać się ze swoimi prawami.

Brawo!

#464 parmenides

parmenides
  • 960 postów

Napisano 04 lipca 2011 - 22:02

Bajti - skontaktowałeś się z Apple Polska?

#465 Iro

Iro
  • 6 955 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 04 lipca 2011 - 22:52

Dołączona grafika
A do naszego serwisu trafił nieco ponad roczny iMac 21.5".
O dziwo, matryca jest bez plam, ale niestety coś innego się popsuło.

#466 parmenides

parmenides
  • 960 postów

Napisano 04 lipca 2011 - 23:02

Iro, Czy ta usterka też sie powtarza, czy jest to tylko jednostkowa awaria?

#467 Iro

Iro
  • 6 955 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 04 lipca 2011 - 23:44

Iro,
Czy ta usterka też sie powtarza, czy jest to tylko jednostkowa awaria?


Która usterka?

#468 parmenides

parmenides
  • 960 postów

Napisano 05 lipca 2011 - 00:11

O dziwo, matryca jest bez plam, ale niestety coś innego się popsuło.

Nie udawaj upośledzonego. Oczywiście tego "O dziwo [...], coś innego".
A offtopowo - czy ty wiesz co miał kolega myśli pisząc, że kontaktował sie z Apple Polska?
Pozdr

---------- Wpis dodano o 01:11 ---------- Poprzedni wpis dodano o 01:08 ----------

Ps fajne zdjęcie. Każdy iMac z innego wydania.

#469 dirk.diggler

dirk.diggler
  • 2 464 postów

Napisano 05 lipca 2011 - 00:13

No chyba to że kontaktował się z Apple Polska w sprawie swojego iMaka? Nic w tym dziwnego. Ja też się z nimi kontaktowałem (ale przy okazji rejestracji Apple Care;)

#470 parmenides

parmenides
  • 960 postów

Napisano 05 lipca 2011 - 01:19

Znasz firmę Apple Polska? Podasz krs lub chociaż numer telefonu, mail, adres siedziby?

#471 dirk.diggler

dirk.diggler
  • 2 464 postów

Napisano 05 lipca 2011 - 01:33

Znasz firmę Apple Polska? Podasz krs lub chociaż numer telefonu, mail, adres siedziby?


Zadzwoń, bardzo miłe osoby: 0800 441-18-75
Co do KRS (0000266412): Apple Poland (Rzymowskiego 53, 02-697 Warszawa)

Maila podać nie mogę bo to mail pracownika (w domenie apple.com).
Głównego maila nie znam ponieważ przy rejestracji Apple Care, wszystko jest wysyłane na maila europejskiego dop_change@euro.apple.com (nie tylko z Polski o czym mówi Google:)

#472 parmenides

parmenides
  • 960 postów

Napisano 05 lipca 2011 - 02:06

Wie ktoś do jakiej kwoty odpowiada ta spółka zoo? Kto realizuje ewentualne uznane reklamacje? I co to ma do ewentualnej awaryjności iMaców?

#473 dirk.diggler

dirk.diggler
  • 2 464 postów

Napisano 05 lipca 2011 - 02:19

W jakim sensie? Sprzęt naprawiają autoryzowane serwisy, oni zajmują się w Polsce serwisowaniem sprzętu Apple jako że nie ma u nas Apple Store. Jest biuro Apple, przez nich się rejestruje właśnie np. Apple Care. Ale nie jest to ani sklep ani serwis. A co do iMaków... to jest to biuro firmy Apple. Ktoś kto miał kłopot z oficjalnym resselerem, zwrócił się bezpośrednio do nich (przedstawiając dokumentację, korespondencję z serwisem itp). Gdyby zwrócił się do nich po prostu z uszkodzonym komputerem to odesłaliby go do któregoś z autoryzowanych serwisów. Ale sytuacja była patowa więc Apple załatwiło to samo (dostał nowy komputer z Holandii). Tak ja to widzę.

#474 Iro

Iro
  • 6 955 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 05 lipca 2011 - 07:31

Nie udawaj upośledzonego. Oczywiście tego "O dziwo [...], coś innego".
A offtopowo - czy ty wiesz co miał kolega myśli pisząc, że kontaktował sie z Apple Polska?
Pozdr

Ps fajne zdjęcie. Każdy iMac z innego wydania.


"Spokojnie, to tylko awaria".
Na razie to pierwszy iMac z serii 21.5". Jeszcze nie wiadomo, co padło.
A wracając do zdjęcia, to jak teraz patrzę, to mogłem je chociaż poukładać według daty produkcji. ;)

#475 prissin

prissin
  • 261 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 06 lipca 2011 - 14:34

Pytanie trochę z innej beczki: mogę bez obaw umyć ekran iMaka płynem i szmatką?




Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych