Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
* * * * * 1 głosy

iMac 21,5 - Plama na matrycy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1022 odpowiedzi w tym temacie

#1001 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 15 marca 2013 - 13:11

No i wszystko jasne, szczerze mówiąc nie wierzyłem w to że problem zostanie rozwiązany skoro teraz to już chyba każdy z komputerów apple ma jakiś problem związany z temperaturą lub ekranem. Ciekawi mnie jak długo firma będzie sobie tak postępować, w końcu czar renomy pryśnie (choć i tak już nie jest taki jak był). Nie wiem może to moje doświadczenia, ale mam wrażenie że zarówno te większe jak i mniejsze firmy nie dostrzegają w zasadzie podstawowego problemu że jak kogoś zrażą do siebie to później na prawdę ciężko odzyskać klienta. Warto także tutaj dodać iż konkurencja na rynku jest spora a Macintosh od Apple podobnie jak kiedyś Amiga od Commodore pewnego dnia może przestać istnieć. Sprzęt apple już pisałem, oprogramowanie także czar zaczyna pryskać zarówno w iOS jak i OS X od dłuższego czasu nie dzieje się nic, a jak się coś dzieje to raczej funkcje do niczego nie potrzebne. @WildLight możesz tak w kilku zdaniach napisać jak używałeś iMaca? oraz jak szybko plamy się pojawiły? Może będzie to pomocne przyszłym użytkownikom :)

#1002 Iro

Iro
  • 6 955 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 15 marca 2013 - 13:13

Pietrenka,

Cieszę się, że nie masz problemów - serio. Tylko podstawowa zasada, jeśli Ty nie masz to nie oznacza, że ktoś inny nie ma i podważanie kogoś takim argumentem jest bynajmniej nieistotne.

W załączeniu przesyłam zdjęcie wykonanie iphone 5 (lewy dolny róg) w prawym dolnym również stopniowo się pojawia. Co ciekawe w poprzednich modelach był.y to górne rogi. Obstawiam, że chodzi o cyrkulacje powietrza.

[ATTACH=CONFIG]14248[/ATTACH]

Ewentualnie na dropie jeszcze, ale nie wiem czy zadziała link.
https://www.dropbox....13 12 36 24.jpg


Pisałem już kiedyś o kolejnej wadzie konstrukcyjnej, polegającej na zasysaniu powietrza poprzez pół iMaca 2012.
Jak widać na załączonym obrazku nowa konstrukcja nie pomogła.
Może po tej wpadce Apple do projektowania zatrudni fachowców od komputerów, a dizajnerzy będą tylko konsultować.

#1003 WildLight

WildLight
  • 76 postów
  • SkądWrocław

Napisano 15 marca 2013 - 13:37

@Seb235
Jasne,
Generalnie normalne użytkowanie, na tym akurat beż zanej obróbki zdjęć już, czasem przekonwertowanie filmu do formatu ipada, i granie na max detalach w World Of Warcfart. W mojej opinii komputer używany w normalnych warunkach, nie eksplatowany, wiatraków nigdy nie usłyszałem więc Hardware raczej poniekąd poświadczy, że iMac nie był męczony.

Od tego dnia gdy w lutym zobaczyłem co się dzieje, wyslałem maila bezpośrednio do Irlandii do osoby która prowadziła moją sprawę, aczkolwiek bez odpowiedzi, teraz zastanawiam się czy jest sens znowu bawić się w serwiś tak jak w zeszłym roku? czy nie odpuścić. Myślę, że jednak spasuję, poczekam aż się zestarzeje i to będzie etap do wyłamania się od Apple (ekosystemu). Cenie sobie Apple, ale w czasię ich drzemki konkurencja na wielu polach odrobiła swoje zadanie domowe.

#1004 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 15 marca 2013 - 14:04

Ja szybciej uwierzę w kolejną smuklejszą bardziej designerską wersję niż na rozwiązanie problemu :) A z drugiej strony po co cokolwiek zmieniać, użytkownicy produkt kupią jeszcze go bronią na forach że problem dotyczy na prawdę małego % produktów. Tutaj nie kwestia designerów czy projektantów, tylko polityki firmy, mamy możliwie najmniejszy komputer na świecie - Mac Mini, możliwie najsmuklejszy i najładniejszy - iMac i możliwie .... Mac Pro (nie wiem jak go określić) Zamiast polityke koncentrować na smukłości, wielkości itd ..., niech się skupią na potrzebie użytkownika może wtedy powstanie NetMac, MediaMac, WorkMac, HardMac Pro. Stawianie na wygląd + najnowsze elementy z możliwą eliminacją chłodzenia oraz reklamowaniem w grach + profesionalnych aplikacjach zawsze doprowadzi do problemu :) Tak czy inaczej liczy się najbardziej bezawaryjność, poza zrozumiałymi awariami nie powinno się nic więcej dziać. Awarie cykliczne są mordęgą zarówno dla serwisu jak i dla użytkownika który zamiast zająć się tym co chce w pierwszej chwili musi myśleć czy w razie czego będzie miał czas na serwis. Mogę uznać iż jedna awaria na 2 lata to nic wielkiego i że miała prawo się przytrafić w przypadku komputera, i 1 awaria na rok w dostępie do internetu.

#1005 klaus

klaus
  • 422 postów
  • SkądM-G miasto anioła

Napisano 15 marca 2013 - 15:08

właśnie odwołuję zamówienie nowego iMaca chyba się z chamię. Bardzo dziękuję za zamieszczenie tego ostatniego zdjęcia z modelem z 2012 roku. Pozdrawiam

#1006 WildLight

WildLight
  • 76 postów
  • SkądWrocław

Napisano 15 marca 2013 - 15:31

właśnie odwołuję zamówienie nowego iMaca chyba się z chamię. Bardzo dziękuję za zamieszczenie tego ostatniego zdjęcia z modelem z 2012 roku.

Pozdrawiam


Spokojnie, póki co nie słyszałem o większej ilości takich przypadków - więc może nie będzie/jest tak źle, a jestem facetem który jeśli chodzi o komputery Apple nie ma szczęścia, bo do tej pory nie miałem problemów z pozostałą gamą sprzętu.

#1007 citanek

citanek
  • 582 postów
  • SkądBełchatów, PL

Napisano 15 marca 2013 - 15:41

WildLight, dzięki za fotkę, chociaż nie ma powodu do radości. :( Mam tylko nadzieję, że to jednostkowy przypadek. W przypadku poprzedniego iMaka też taką miałem - nie pomogło. ;)

#1008 Iro

Iro
  • 6 955 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 15 marca 2013 - 17:18

Spokojnie, póki co nie słyszałem o większej ilości takich przypadków - więc może nie będzie/jest tak źle, a jestem facetem który jeśli chodzi o komputery Apple nie ma szczęścia, bo do tej pory nie miałem problemów z pozostałą gamą sprzętu.


To nie ty nie masz szczęścia, tylko potrafisz przyznać się do tego, że jakość i niezawodność sprzętu Apple, to mit.
Ja mam podobnie. Właściwie żaden ze sprzętów tej firmy nie był "skrojony na moją miarę". A większość zaliczyła zgon po rocznym użytkowaniu.
Ostatnio pozbyłem się tak szeroko reklamowanego iPada MINI, bo niestety nie był tak ergonomiczny jak Nexus 7.

#1009 klaus

klaus
  • 422 postów
  • SkądM-G miasto anioła

Napisano 15 marca 2013 - 19:31

Ostatnio pozbyłem się tak szeroko reklamowanego iPada MINI, bo niestety nie był tak ergonomiczny jak Nexus 7.

O czym ty tutaj do mnie rozmawiasz. Brak ergonomii w twoim przypadku jest wywołana uprzedzeniami do jabca i jak to się ma do imaca. ???
Nie rozumiesz słowa nie posługuj się nim. Ciebie nie da się czytać ty jesteś 300 % fanboyem. Jak sędziowanie w skokach narciarskich skrajne oceny należy odrzucać.

#1010 radoslaus

radoslaus
  • 107 postów

Napisano 15 marca 2013 - 23:52

Tutaj to chyba większość ma pitolca na punkcie jabłka, albo pozytywnego albo negatywnego. Jak czytam, że ludzie czekają miesiącami na sprzęt który opłacili od ręki, dostają niesprawny, dodatkowo znany od lat problem nie został rozwiązany... to śmiać się chce. Cały ten cyrk i olewka klienta pokazuje tylko jak można sobie wychować konsumenta - bierny, wierny i w dodatku przy gotówce - ideał.

#1011 Gość_tygrysio_*

Gość_tygrysio_*

Napisano 16 marca 2013 - 00:26

Ja juz chyba za stary na takie ekscesy jestem :( Jeśli skala problemu bedzie podobna do poprzedniej trzeba bedzie zamknac ten rozdzial.

#1012 kostek

kostek
  • 318 postów
  • SkądPiaseczno

Napisano 27 marca 2013 - 10:27

Panowie, a tak z ciekawości. Czy w przypadki iMac'a 27" ten problem także występuje?

#1013 iron.gery

iron.gery
  • 4 651 postów
  • SkądPolska | USA

Napisano 27 marca 2013 - 10:53

Miałem model 2012 27'' pojawiły się duchy na matrycy. Oddałem i wróciłem do 2011. Ale raczej mnie dopadł pech aniżeli jakaś masowa wada. Co do matryc chyba rozwiązali problem wadliwych, jeszcze nikt się nie narzeka na przebarwienia ani kurz. Choć możliwe że jeszcze trzeba poczekać.

#1014 citanek

citanek
  • 582 postów
  • SkądBełchatów, PL

Napisano 27 marca 2013 - 11:29

Panowie, a tak z ciekawości. Czy w przypadki iMac'a 27" ten problem także występuje?


W starych na pewno, przerabiałem dwukrotnie. W nowych (late 2012) - mam nadzieję, że już nie.

#1015 tomas1973

tomas1973
  • 245 postów
  • SkądCork. IRL

Napisano 31 marca 2013 - 05:57

Chlopaki chyba nie czytacie tego tematu sa juz plamy na iMacu 2012:) cofnijcie sie kilka stron,jezeli to dopadlo 21.5" to normalne ze 27" tez sie nie obroni [ATTACH=CONFIG]14469[/ATTACH]

#1016 Desino

Desino
  • 64 postów

Napisano 31 marca 2013 - 06:42

Ja już dałem sobie spokój z tym ciągłym siedzeniem na beczce prochu. Po trzech wymianach sprzedałem iMaca i kupiłem wypasionego Maca mini z monitorem, który na pewno nie będzie miał tych przypadłości. Dodatkowo miniaczka można za chwilkę uszlachetnić o dysk ssd czego w nowym iMacu już po zakupie nie da się tak prosto zrobić.

#1017 iron.gery

iron.gery
  • 4 651 postów
  • SkądPolska | USA

Napisano 30 kwietnia 2013 - 23:25

Mam nietypowe pytanie. Mam w domu iMac-a 21'' stary dziadek model 2010 ale jeszcze ma gwarancje (AppleCare). Już 4 bądź 5 raz będzie musiał lecieć do serwisu celem czyszczenia matrycy. Czy mogę domagać się wymiany na nowy egzemplarz, komputera używa siostra 10 lat do podstawowych czynności i nerwica bierze jeżeli komputer działa bez obciążenia a ma plamy.

#1018 Iro

Iro
  • 6 955 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 01 maja 2013 - 08:03

Mam nietypowe pytanie. Mam w domu iMac-a 21'' stary dziadek model 2010 ale jeszcze ma gwarancje (AppleCare). Już 4 bądź 5 raz będzie musiał lecieć do serwisu celem czyszczenia matrycy.

Czy mogę domagać się wymiany na nowy egzemplarz, komputera używa siostra 10 lat do podstawowych czynności i nerwica bierze jeżeli komputer działa bez obciążenia a ma plamy.


Puki będziesz płakał do poduszki, nic ci to nie pomoże.
Ponad 120 tysięcy odsłon w tym temacie, udokumentowane 60% awaryjności w ankiecie (w której ty nawet nie raczyłeś uczestniczyć), a wy w samotności połykacie tego robala.
Serdecznie wam współczuję, ale czy nie myśleliście, żeby coś z tym zrobić?
Korporacja po cichu wymienia wadliwe matryce, licząc na to, że w końcu minie okres ich odpowiedzialności. A problemy jak się okazuje ma już czwarta generacja tego modelu.
Zróbcie coś, bo inaczej wasze dzieci będą miały jeszcze z tym problemy.

#1019 iron.gery

iron.gery
  • 4 651 postów
  • SkądPolska | USA

Napisano 01 maja 2013 - 13:33

Puki będziesz płakał do poduszki, nic ci to nie pomoże.
Ponad 120 tysięcy odsłon w tym temacie, udokumentowane 60% awaryjności w ankiecie (w której ty nawet nie raczyłeś uczestniczyć), a wy w samotności połykacie tego robala.
Serdecznie wam współczuję, ale czy nie myśleliście, żeby coś z tym zrobić?
Korporacja po cichu wymienia wadliwe matryce, licząc na to, że w końcu minie okres ich odpowiedzialności. A problemy jak się okazuje ma już czwarta generacja tego modelu.
Zróbcie coś, bo inaczej wasze dzieci będą miały jeszcze z tym problemy.


Piłeś coś ? :)

Tak na poważnie nie ma co płakać, tylko kupić nowy. Ciekawi mnie tylko czy po takiej ilości napraw mogę domagać się nowej sztuki.

#1020 citanek

citanek
  • 582 postów
  • SkądBełchatów, PL

Napisano 01 maja 2013 - 21:36

Piłeś coś ? :)

Tak na poważnie nie ma co płakać, tylko kupić nowy. Ciekawi mnie tylko czy po takiej ilości napraw mogę domagać się nowej sztuki.


Tutaj nikt Ci nie odpowie, ale, jeżeli możesz udokumentować poprzednie naprawy, do tego posiadasz jeszcze jakiś sprzęt Apple (wiem, że to pomaga), to szanse są spore. Dzwoń i proś o wymianę. :)

#1021 Gość_tygrysio_*

Gość_tygrysio_*

Napisano 02 maja 2013 - 06:42

Zróbcie coś, bo inaczej wasze dzieci będą miały jeszcze z tym problemy.


Ale patosem powiało. Ty to serio masz problemy :) Idę jutro organizować protest głodowy pod Cupertino by moim dzieciom żyło się lepiej, by mogły żyć w pięknym świecie bez kurzu w matrycach. Kurcze to tylko komputer, tylko kurz, a podejście jakby zagrożenie życia istniało.
Jakbym tak zaczął myśleć o otaczających mnie przedmiotach codziennego użytku, to bym np. z serwisu samochodowego nie wychodził - bo auto nie pali tyle ile w katalogu podali, bo lakier się rysuje od mycia, bo skóra się wyciera, bo kamera cofania umieszczona w takim miejscu, że brudzi się od błota i nie spełnia swojego zadania :)

Nie podoba mi się auto czy jakiś smieszny komputer to go nie kupuje :)

Być może to kwestia wartości w życiu, priorytetów .... Ale naprawdę... można znaleźć życie, szczęście i usmiech na twarzy poza problemami z kurzem, producentem matrycy, gwarancją. :)

#1022 osiken

osiken
  • 3 postów

Napisano 06 maja 2013 - 21:04

Witam! Pierwszy post, szkoda że od razu w tym dziale - Witam wszystkich :)! Naczytałem się dość sporo, nie chciałem zakładać nowego wątku, bo widzę, że problem nie tylko mnie się tyczy. iMac, A1311, 21'5 cala - problem na zdjęciach poniżej. Serwis pogwarancyjny? Zostają jakieś "domowe" metody, żeby się tego pozbyć? [ATTACH=CONFIG]14970[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]14971[/ATTACH] Dla mnie to wygląda bardziej jak "mokry kurz" na wewnętrznej części szyby, ale kto wie... Nie był bity, nie był katowany, przecierany stosownym czyścidłem.

#1023 Iro

Iro
  • 6 955 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 19 sierpnia 2013 - 08:52

Witam!
Pierwszy post, szkoda że od razu w tym dziale - Witam wszystkich :)!

Naczytałem się dość sporo, nie chciałem zakładać nowego wątku, bo widzę, że problem nie tylko mnie się tyczy.
iMac, A1311, 21'5 cala - problem na zdjęciach poniżej.

Serwis pogwarancyjny? Zostają jakieś "domowe" metody, żeby się tego pozbyć?

[ATTACH=CONFIG]14970[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]14971[/ATTACH]

Dla mnie to wygląda bardziej jak "mokry kurz" na wewnętrznej części szyby, ale kto wie...
Nie był bity, nie był katowany, przecierany stosownym czyścidłem.


Standardowy problem, opisywany przez ponad 50% użytkowników iMaków.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych


    Bing (1)