 
					
					 
	Lustrzanka cyfrowa
			
				
					
						
					
					#151
					 
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Posted 20 February 2010 - 00:12
 
					
					
			
				
					
						
					
					#152
					 
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Posted 20 February 2010 - 11:45
Trzeba pamietac, ze lustrzanka nie wszedzie zrobisz zdjecie. I nie zawsze bedziesz ja miec przy sobie.
otóż to właśnie.
			
				
					
						
					
					#153
					 
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Posted 21 February 2010 - 11:51
 Do autora tematu - jest mnóstwo modeli lustrzanek, dlatego trudno mi tu cokolwiek doradzać, natomiast powinieneś wiedzieć, że jeśli chodzi o Nikona to ma on katastrofalny wręcz serwis, przynajmniej w Polsce. Choćby z tego względu zdecydowałbym się na Canona, ewentualnie jeszcze jakąś inną markę.
Jeśli ktoś nie chce czekać na 3/4, a jednocześnie uważa lustra za zbyt wielkie aparaty, warto zainteresować się też zaawansowanymi kompaktami. Np model Lumix LX3 (i jego odpowiednik Leica DLUX4) uważany jest za jeden z najlepszych kompaktów, również jako zastępca prostych luster z kitowymi obiektywami.
Do autora tematu - jest mnóstwo modeli lustrzanek, dlatego trudno mi tu cokolwiek doradzać, natomiast powinieneś wiedzieć, że jeśli chodzi o Nikona to ma on katastrofalny wręcz serwis, przynajmniej w Polsce. Choćby z tego względu zdecydowałbym się na Canona, ewentualnie jeszcze jakąś inną markę.
Jeśli ktoś nie chce czekać na 3/4, a jednocześnie uważa lustra za zbyt wielkie aparaty, warto zainteresować się też zaawansowanymi kompaktami. Np model Lumix LX3 (i jego odpowiednik Leica DLUX4) uważany jest za jeden z najlepszych kompaktów, również jako zastępca prostych luster z kitowymi obiektywami.
					
					
			
				
					
						
					
					#154
					 
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Posted 03 March 2010 - 21:06
			
				
					
						
					
					#155
					 
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Posted 03 March 2010 - 21:22
			
				
					
						
					
					#156
					 
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Posted 03 March 2010 - 23:04
 Mi się Leica zawsze podobała, ale po przejściu się do Leica Store ochłonąłem... Za dużo dziewiątek na końcu cen
 Mi się Leica zawsze podobała, ale po przejściu się do Leica Store ochłonąłem... Za dużo dziewiątek na końcu cen  Chociaż optyka pierwsza klasa. Bardziej mi się z tych szkieł obrazki podobają niż np. z tych nowych Carl Zeissów (chociaż Planar 50/1.4 plastyką jest moim zdaniem nie do zdracia
 Chociaż optyka pierwsza klasa. Bardziej mi się z tych szkieł obrazki podobają niż np. z tych nowych Carl Zeissów (chociaż Planar 50/1.4 plastyką jest moim zdaniem nie do zdracia  )
)
					
					
			
				
					
						
					
					#157
					 
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Posted 04 March 2010 - 01:15
			
				
					
						
					
					#158
					 
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Posted 04 March 2010 - 08:45
 2. Ja osobiście wziął bym nikona, ale nie d5000, bo nie ma "wiertarki" (silnika AF) czyli ze starymi dobrymi, jasnymi stałkami nie działa Ci AF. D90 był by najlepszym wyborem, da się używać większego ISO 1600 jest znośne nawet, bo ma COMOS'a. 
3. I podstawa to jest dobre szkło, w zależności ile chcesz na nie wydać i do czego jego potrzebujesz to polecam np. Tamron 28-75 f/2.8 (posiadam i jest całkiem ok), tanie stałki od nikona 50 f/1.8 (również mam obecie wydatek rzędu ok 500zł, ciekawy bokeh). Wynalazki typu 18-200 są cienkie, aberracje, ciemnica (sprawdzi się wyłącznie jako spacerówka).
 
2. Ja osobiście wziął bym nikona, ale nie d5000, bo nie ma "wiertarki" (silnika AF) czyli ze starymi dobrymi, jasnymi stałkami nie działa Ci AF. D90 był by najlepszym wyborem, da się używać większego ISO 1600 jest znośne nawet, bo ma COMOS'a. 
3. I podstawa to jest dobre szkło, w zależności ile chcesz na nie wydać i do czego jego potrzebujesz to polecam np. Tamron 28-75 f/2.8 (posiadam i jest całkiem ok), tanie stałki od nikona 50 f/1.8 (również mam obecie wydatek rzędu ok 500zł, ciekawy bokeh). Wynalazki typu 18-200 są cienkie, aberracje, ciemnica (sprawdzi się wyłącznie jako spacerówka).
					
					
			
				
					
						
					
					#159
					 
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Posted 04 March 2010 - 09:08
			
				
					
						
					
					#160
					 
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Posted 04 March 2010 - 09:11
			
				
					
						
					
					#161
					 
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Posted 04 March 2010 - 10:14
na waszym miejscu bym najpierw troche poczytal np. na takich zanych portalach jak:
Digital Cameras Side-by-Side, 2 cameras: Digital Photography Review
tam macie "in deph review" na zielono...
jak juz troche popstrykales na d80 to juz wiesz czego Ci moze brakowac, czego potrzebujesz, np. wieksze uzywalne iso, wiekszy bufor w serii, wiecej crossow...
			
				
					
						
					
					#162
					 
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Posted 16 March 2010 - 02:39
 A mianowicie:
1. Jak najlepiej ustawić parametry aparatu (w moim przypadku Sony A300) aby zdjęcia robione z szybkością 1/4000 sekundy nie były ciemne (używam trybu "S")? 
2. Czy obiektyw f2.8 jest podstawą do takich fotek, czy wystarczy mocne słońce i jakieś specjalne ustawienia AF (bodajże AF-L)?
Proszę o pomoc
A mianowicie:
1. Jak najlepiej ustawić parametry aparatu (w moim przypadku Sony A300) aby zdjęcia robione z szybkością 1/4000 sekundy nie były ciemne (używam trybu "S")? 
2. Czy obiektyw f2.8 jest podstawą do takich fotek, czy wystarczy mocne słońce i jakieś specjalne ustawienia AF (bodajże AF-L)?
Proszę o pomoc  Pozdrawiam
Olek
Pozdrawiam
Olek
					
					
			
				
					
						
					
					#163
					 
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Posted 16 March 2010 - 06:57
			
				
					
						
					
					#164
					 
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Posted 16 March 2010 - 08:02
			
				
					
						
					
					#165
					 
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Posted 19 March 2010 - 00:53
 Pozdrawiam
Olek
PS Co sądzicie o "Canon 50mm f/1.8 II"??
Pozdrawiam
Olek
PS Co sądzicie o "Canon 50mm f/1.8 II"??
					
					
			
				
					
						
					
					#166
					 
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Posted 19 March 2010 - 03:19
Czytałem instrukcję, ale wychodzi na to, że jakoś niedokładnie... A jakie książki do fotografii polecasz?
Myślę, że dobrą pozycją jest "Książka o fotografowaniu" Andrzeja Mroczka, znajdziesz na pewno w Empikach.
---- Dodano 19-03-2010 o godzinie 03:24 ----
A teraz na inny temat: Czy w zestawach Canon'a (body i lustro) do obiektywu jest dołączany "Lens Hood" (nie wiem jak to w PL powiedzieć)? Muszę się dowiedzieć, bo nie chcę kupić dwóch.
Osłona przeciwsłoneczna - jest praktycznie tak niezbędna jak dekle więc musi być dołączona.
Chcesz zmienić system? Co ci w Soniaku przeszkadza?
			
				
					
						
					
					#167
					 
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Posted 19 March 2010 - 07:56
 50=tka 1.8 to jest plastikowa zabawka bez USM.
glownym jej minusem (oprocz mydlenia)
50=tka 1.8 to jest plastikowa zabawka bez USM.
glownym jej minusem (oprocz mydlenia)  jest brak precyzyjnego i szybkiego AF (czyli USM-a).
pozatym polara do niej nie zalozysz bo obraca sie front soczewki. i nie ma w zestawie hooda.
(mozna kupic gumowe na allegro)
oczywiscie to wszystko nie znaczy, ze nie da sie nim fajnych fotek robic :]
na poczatek bardzo fajne szklo do zabawy
 
jest brak precyzyjnego i szybkiego AF (czyli USM-a).
pozatym polara do niej nie zalozysz bo obraca sie front soczewki. i nie ma w zestawie hooda.
(mozna kupic gumowe na allegro)
oczywiscie to wszystko nie znaczy, ze nie da sie nim fajnych fotek robic :]
na poczatek bardzo fajne szklo do zabawy  pewnie mu przeszkadza czarna wizja braku dobrych szkiel w ludzkiej cenie, jak juz rozwinie szkrzydla
pewnie mu przeszkadza czarna wizja braku dobrych szkiel w ludzkiej cenie, jak juz rozwinie szkrzydla  mam na mysli (24-70 2.8 70-200 2.8 itp)
...kazdy ma ten swoj moment
mam na mysli (24-70 2.8 70-200 2.8 itp)
...kazdy ma ten swoj moment  
					
					
			
				
					
						
					
					#168
					 
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Posted 19 March 2010 - 11:19
pewnie mu przeszkadza czarna wizja braku dobrych szkiel w ludzkiej cenie, jak juz rozwinie szkrzydla
mam na mysli (24-70 2.8 70-200 2.8 itp)
...kazdy ma ten swoj moment
Gdzieś czytałem, że każdy system jest dobry dla amatora, jeśli chodzi o półkę zawodową to wybór zostaje przy Canonie i Nikonie. Nie sposób się nie zgodzić przynajmniej częściowo z tym zdaniem.
			
				
					
						
					
					#169
					 
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Posted 20 March 2010 - 16:42
 . Dlatego jeszcze nie myślałem o przyszłości z tym aparatem... A co do tych 50-tek, to nie mam aż tyle kasy, żeby za "stałke" dawać ok. 1500zł. To co chcę kupić i tak dochodzi do 5500zł.
. Dlatego jeszcze nie myślałem o przyszłości z tym aparatem... A co do tych 50-tek, to nie mam aż tyle kasy, żeby za "stałke" dawać ok. 1500zł. To co chcę kupić i tak dochodzi do 5500zł.  Co do hood'a to nie chodzi mi o takiego do tej 50mm, tylko tego do 18-135mm z zestawu. A na yt widziałem jak gość zakładał UV do 50mm f/1.8...
PS Gdzie można (w internecie) kupić dobrzy sprzęt w dolarach lub euro z wysyłką do PL?? Znalazłem jedynie DigitalRev.com.
Co do hood'a to nie chodzi mi o takiego do tej 50mm, tylko tego do 18-135mm z zestawu. A na yt widziałem jak gość zakładał UV do 50mm f/1.8...
PS Gdzie można (w internecie) kupić dobrzy sprzęt w dolarach lub euro z wysyłką do PL?? Znalazłem jedynie DigitalRev.com.
					
					
			
				
					
						
					
					#170
					 
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Posted 20 March 2010 - 17:28
na zachętę dodam, że używają lub używali tych obiektywów Krzysiek Miller, Robert Kowalewski, Sławek Kamiński, Kuba Kamiński, Jurek Dudek, Albert Zawada, Jurek Gumowski, Bartek Bobkowski, Tomek Gzell i wielu innych fotografów prasowych. rzeczywiście nie warto stosować przy nich żadnego filtra (który dobry może kosztować połowę tego co obiektyw). Nie warto o niego przesadnie dbać - co ma swoje zalety - nie musisz się o niego martwić (w końcu kosztuje zaledwie 350 zeta za obiektyw do eosa). na początek swoim przyjaciołom zawsze doradzam kupno aparatu z kitowym obiektywem i do tego ten standard. po czasie okazuje się, że część ludzi zaczyna robić niemal tylko z tym obiektywem i nic innego nie używa. oczywiście, jeśli ktoś wtopi w fotografię, to po czasie szuka innych szkieł, ale ta 50-tka na ogół zostaje, bo jest po prostu REWELACYJNA w swojej cenie.
pozdr
---- Dodano 20-03-2010 o godzinie 20:44 ----
a polara to i tak kręcisz odpowiednio przed każdym zdjęciem po wyostrzeniu. to nie jest filtr do szybkich reporterskich zdjęć. mydła nie stwierdziłem, chyba, że pojawiły się luzy pod koniec życia obiektywu.
			
				
					
						
					
					#171
					 
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Posted 20 March 2010 - 22:10
Co do hood'a to nie chodzi mi o takiego do tej 50mm, tylko tego do 18-135mm z zestawu. A na yt widziałem jak gość zakładał UV do 50mm f/1.8...
Lens hood - osłona przeciwsłoneczna
UV - mówisz o filtrze przeciwsłonecznym.
Chcesz założyć osłonę przeciwsłoneczną czy filtr UV z 50-tki do obiektywu 18-135mm?
			
				
					
						
					
					#172
					 
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Posted 21 March 2010 - 08:19
			
				
					
						
					
					#173
					 
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Posted 21 March 2010 - 08:31
polecam Nikon D40X, ja mam i jestem bardzo zadowolona
Autor watku juz dawno wybral aparat. Polecam przeczytac watek w przyszlosci.
Pozdrawiam
			
				
					
						
					
					#174
					 
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Posted 21 March 2010 - 18:20
Lens hood - osłona przeciwsłoneczna
UV - mówisz o filtrze przeciwsłonecznym.
Chcesz założyć osłonę przeciwsłoneczną czy filtr UV z 50-tki do obiektywu 18-135mm?
Chodzi mi o to, czy jak kupię kita z 1-2 obiektywami (Canon EOS ... + np. 18-55mm...), to czy w tym kicie dostanę osłony przeciwsłoneczne do obiektywu/ów?
			
				
					
						
					
					#175
					 
					
				
				
				
					
				
			
				
			
			
			Posted 21 March 2010 - 18:35
Chodzi mi o to, czy jak kupię kita z 1-2 obiektywami (Canon EOS ... + np. 18-55mm...), to czy w tym kicie dostanę osłony przeciwsłoneczne do obiektywu/ów?
Przypuszczam, ze nie. Zobacz w opisie sprzedawanego produktu, powinno byc wyszczegolnione. Jest to rodzaj 'opcji' i pewnie do najtanszych nie dodaja. Dokupienie osobno wchodzi w gre, albo oryginalne Canona (wtedy cena moze powalic z nog), lub tanie zamienniki. Ja osobiscie nie mialem oslon, dokupilem jakies zamienniki i prawie nigdy nie uzywalem. Jest to przydatne, ale nie jest niezbedne.
Pozdrawiam.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users



 
			
			
			
				 
				
				
			 
			
			 
				
				
			 
				
				
			 
				
				
			 
				
				
			 
			
			
 
				
				
			 
				
				
			 
				
				
			 
				
				
			 
				
				
			 
				
				
			 
				
				
			 
				
				
			 
			
			 
				
				
			 
			
			







