Twórcy silnika Unity pracują nad wsparciem dla Apple TV
W ciągu kilku ostatnich lat silnik Unity wyrósł na jedno z najpopularniejszych narzędzi do tworzenia gier, sprawdzające się równie dobrze przy małych, niezależnych produkcjach jak i przy projektach na dużą skalę. Wszystko wskazuje też na to, że to właśnie Unity będzie odpowiadać za wiele spośród pierwszych gier w które będzie można zagrać na nowym Apple TV.
Twórcy silnika ogłosili bowiem niedawno na swoim blogu, że rozpoczęli już prace nad aktualizacją która ułatwi deweloperom zarówno tworzenie nowych gier na Apple TV jak i dostosowywanie już istniejących tytułów do wymogów tej platformy. W chwili obecnej oprogramowanie znajduje się na etapie zamkniętych testów Beta, w których udział wziąć mogą jedynie szczęśliwi posiadacze deweloperskiego egzemplarza nowego Apple TV, jednak już niedługo zostanie ono udostępnione również szerszemu gronu użytkowników. Ze wsparcia dla Apple TV skorzystać będą mogli zarówno użytkownicy darmowej wersji programu jak i posiadacze płatnej licencji.
Na oficjalnym blogu Unity pojawiło się też kilka porad skierowanych do deweloperów, którzy nie posiadają jeszcze swojego egzemplarza Apple TV, jednak chcieliby już teraz zacząć przygotowywać gry na to urządzenie. Zdaniem twórców Unity najlepszym sposobem na sprawdzenie, jak gra będzie radzić sobie na Apple TV, jest odpalenie jej na podłączonym do telewizora iPhonie 6 Plus i obsługa za pomocą kontrolera MFi. Kolejną ważną rzeczą jest "odchudzenie" gry do niezbędnego minimum (warto pamiętać, że maksymalny rozmiar tej części aplikacji, która na stałe znajdzie się na Apple TV wynosi zaledwie 200 MB) oraz wyposażenie jej w możliwość strumieniowania dodatkowej zawartości i zapisywania stanu gry w chmurze.
Źródło: Unity