Koncern badawczy Millward Brown opublikował właśnie tegoroczną edycję listy BrandZ, na której znalazły się najcenniejsze marki na świecie. Kolejny raz otwiera ją Apple.

W ubiegłym roku marka Apple została zdetronizowana przez Google. W tym roku wraca, głównie za sprawą ogromnego sukcesu nowych iPhone'ów 6 i 6 Plus. Zdaniem Millward Brown Apple zwiększyło wartość swojej marki o 67% względem ubiegłego roku. Jest ona obecnie wyceniana na 247 miliardów dolarów. Z kolei wartość marki Google wzrosła w skali roku jedynie o 9% i wynosi obecnie 173 miliardy dolarów USA.

Doreen Wang odpowiedzialny w Millward Brown za ranking BrandZ uważa, że Apple właściwie dominuje w swojej kategorii, wprowadzając innowacje, które przynoszą realne korzyści jej klientom i odpowiadają na ich zarówno racjonalne, jak i emocjonalne potrzeby.

Pierwsza dziesiątka najcenniejszych marek na świecie przedstawia się następująco:

  1. Apple
  2. Google
  3. Microsoft
  4. IBM
  5. VISA
  6. AT&T
  7. Verizon
  8. Coca Cola
  9. McDonald's
  10. Marlboro

alt text

Źródło: PR Newswire