Apple wraca na pierwsze miejsce listy najcenniejszych marek
Koncern badawczy Millward Brown opublikował właśnie tegoroczną edycję listy BrandZ, na której znalazły się najcenniejsze marki na świecie. Kolejny raz otwiera ją Apple.
W ubiegłym roku marka Apple została zdetronizowana przez Google. W tym roku wraca, głównie za sprawą ogromnego sukcesu nowych iPhone'ów 6 i 6 Plus. Zdaniem Millward Brown Apple zwiększyło wartość swojej marki o 67% względem ubiegłego roku. Jest ona obecnie wyceniana na 247 miliardów dolarów. Z kolei wartość marki Google wzrosła w skali roku jedynie o 9% i wynosi obecnie 173 miliardy dolarów USA.
Doreen Wang odpowiedzialny w Millward Brown za ranking BrandZ uważa, że Apple właściwie dominuje w swojej kategorii, wprowadzając innowacje, które przynoszą realne korzyści jej klientom i odpowiadają na ich zarówno racjonalne, jak i emocjonalne potrzeby.
Pierwsza dziesiątka najcenniejszych marek na świecie przedstawia się następująco:
- Apple
- Microsoft
- IBM
- VISA
- AT&T
- Verizon
- Coca Cola
- McDonald's
- Marlboro
Źródło: PR Newswire